Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
Ik ben hier alweer een tijdje niet geweest en dan ineens dit verdrietige nieuws van Yuval....

Jee meid wat een ellende.Ik begrijp heel goed dat je bij hem zou willen blijven voor je kinderen maar je zou daardoor zelf ongelukkig worden en dat voelen kinderen heel goed aan,hoe klein ze ook zijn.Het is moeilijk om je nu raad te geven omdat ik zelf bij mijn man ben gebleven voor mijn kinderen [en omdat ik mijn kinderen van dezelfde man wilde],en ik weet ook niet of dat de beste stap was die ik ooit gezet heb. Bij mij was ook 't verschil dat mijn man wilde dat ik zou blijven, maar jij zegt dat jouw man alleen is teruggekomen vanwege de geboorte van Raphael en dat hij dat in 1e instantie eigenlijk helemaal niet wilde.

Meid, je bent toch echt veel meer waard dan dat? Je kinderen zullen hun vader toch niet verliezen?

Ik wens je heel veel sterkte met deze sh*tsituatie en we zijn er hier voor je!

Een dikke vette *; knuffel voor je!
Hi ladies,

mah kore?!

@yuval, hoe gaat het met je?

Hier gaat alles zn gangetje. Druk aan t werk en heb er deze week even geen zin in. Elke ochtend wil ik me liever weer omdraaien maar ik ben braaf en wandel toch weer naar mn kantoortje. Morgen hoef ik gelukkig pas laat te beginnen want de 'verdelger' komt om alle kakkerlakken te grazen te nemen op kantoor. Ik ben niet bang voor die beesten maar als ze me een vrije ochtend bezorgen vind ik t prima. Vanavond ga ik dus lekker met een vriendin naar het strand in Herzelia naar een reggeaband luisteren. Gezellig!!

Ik heb echt vrijwel geen vriendinnen hier (aggut)(is echt niet gemakkelijk om nieuwe vriendinnen te maken...) dus ik ben blij dat mijn enige echte israelische vriendinnetje eindelijk weer eens tijd heeft (ze heeft sinds een half jaar een nieuwe baan dus was altijd bezig) om wat leuks te gaan doen. Ik denk dat ik dat nog het meeste mis, om even een vriendin op te bellen na het werk en gewoon ff wat te gaan drinken of bij elkaar thuis rond te hangen... Ik weet niet of het aan mij ligt of aan het verschil van mentaliteit/cultuur maar ik kan maar moeilijk goeie contacten opbouwen met de meiden hier. Mannen is niet zo heel moeilijk...maar dat is weer een heel ander verhaal. Zo dat was even mijn zeur moment.

Ik sprak van de week een vriendinnetje uit Nederland en zij had wel zin om naar Israel te komen in september voor een weekje ofzo!! Daar heb ik dus heel veel zin in. Er is een leuke aanbieding bij oppenheim van Arkefly, moeten jullie maar eens kijken (als je zin hebt om naar Israel te gaan!) 199 +89tax. voor 8 og 15 dgn! Dan is t weer nog heeeerlijk. en kunnen we allemaal samen koffie drinken, of een lekker vers sapje aan t strand!!!  Een viva-forum-meeting op lokatie!! hihihi

Afgelopen vrijdag ben ik naar het Supporters-cafe in Tel Aviv gegaan. Wat een oranjegolf!! wel heeeeel erg leuk. Ik vond het heel gezellig en de patat was voor israelische maatstaven goed te doen!  voor een sfeerbeeld kijk op www.nrg.co.il/online/45/ART1/436/565.html 

In het NIW staat ook een stukje over de wedstrijd van vorige week. Toch leuk!

www.dutch-forum.com/forum/album_pic.php?pic_id=558
Xaartje,ik ken dat...toen ik in ' 91 in Israel kwam had ik ook alleen maar andere hollandse au-pairs als vriendinnen.Het was gewoon onmogelijk om contact met israelische meiden te krijgen.Mannen was nooit een probleem,maar die waren meestal alleen maar ergens op uit.

Pas na de geboorte van mijn zoon begon ik israelische vriendinnen te krijgen,die ik via de [kleuter]school leerde kennen.

Wat leuk dat je vrijdag in 't cafe was.Ik kon jammergenoeg niet heen vanwege Shabbat.Ik hoop dat ik voor woensdag een oppas voor Jonathan zal hebben.Heb je nog bekenden van 't dutch-forum ontmoet?

Yuval,hoe is 't nu met je?Heb je alles een beetje op een rijtje kunnen zetten?

Sjamash,dus Jonathan scheelt maar 1 maand met Raphael. Ik word er nu langzaam gek van...hij loopt nog steeds niet.

Batya,zo'n nieuw huis is altijd even wennen he.Bij m'n laatste woning duurde 't een jaar voordat ik me echt happy voelde.Wel lekker dat jullie vlakbij een zwembad hebben.
Haai,

Yuval hoe is het meis??

Xaartje: geweldig die site, weliswaar telkens vertraagde beelden, maar zo gaaf, ik zou er graag bij zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En met die aanbieding van Oppenheim zou het zo maar kunnen, maar helaas meis, ik moet even zuinig aan doen! Lastig hoor dat het moeilijk is om contacten te leggen. Het is ook inderdaad zo wat Orly zegT: die knapen daar zijn maar op 1 ding uit, maar tja, sommigen zijn, als je single bent, wel de moeite waard..............Overigens, heb ik  nooit echt moeite gehad om contacten te leggen daar, maar misschien kwam dat omdat ik er niet woon en dat maakt het misschien anders! Maar meid, ik zou erg graag bij je langs komen!!!

Orly: heb geduld met Jonathan, die kleine is gewoon liever lui dan moe en vindt het waarschijnlijk wel best dat zijn ouders hem lekker overal naar toe dragen en rijden!! En waarschijnlijk kletst hij de oren van je kop: het bakerpraatje is tenslotte dat langzame lopers, vlotte babbelaars zijn. Bij Raph gaat die vlieger wel op!

Zou trouwens wel gaaf zijn als jij en Xaartje morgen samen naar het voetbal kunnen kijken! In gedachten en ik er dan ook!

Meiden jullie moeten wel duimen hoo: morgen komen er mensen voor de tweede keer kijken naar ons huis...........Wie weet! Ik laat het jullie weten!

Ciao!
Hoi, Sjamash, ik druk de duimen, dat de kijkers jullie huis heel mooi vinden!!!! Ben ik blij dat ik dat nooit gehad heb, dat wachten op kopers!!¨

Orly, mijn middelste vond het lopen ook wel best. Misschien ook omdat ik hem heel lang borstvoeding gegeven heb, en hij met 18 maanden net een broertje had gekregen. Hij ging met bijna 20 maanden lopen. En nu , is hij 3 keer zo snel als de rest, ook al heeft hij aangepaste schoenen omdat hij op zijn tenen loopt.

Voetbal..... ik kom graag met jullie kijken!!! Hier doen we niet anders meer, en iedereen is voor een andere club... middelste zit met een pet van Argentinie voor de buis, 2 zijn er voor zwitserland(landverraders) en ja, ik heb het nog steeds met Zidane, tot ongenoegen van mijn partner.

Mijn jongste word volgende week al weer 3, en is erg aan het puberen. En heeft een vreselijk grote mond, omdat hij geloof ik bang is om onder te gaan in ons gezin. Hij wil vreselijk graag met z`n zus trouwen, die liever met haar vader wil trouwen. Deze ellende duurt al 2 weken, en is standaard thema bij het eten.

Asl oudste zo terug is van de kleuterschool, hij had koken en samen eten, gaan we maar weer naar ons vaste plekkie in het zwembad. Want het is gewoon te heet.

Wens jullie een leuke voetbalavond toe en tot gauw, lieve groetjes!!!!!
@ Orly, ik kom 99% zeker naar de wedstrijd in Tel Aviv. What about you? kom je ook juigen?

bye
Xaartje,'t lijkt erop dat ik niet zal komen...bij mij valt er momenteel niet veel te juigen,ik hoorde namelijk vanmiddag dat ik weer een miskraam zal krijgen.

De 9e keer al. Ik was al 7 weken zwanger.Ik zal nou maar niet zeggen "volgende keer beter",want daar geloof ik nu echt niet meer in....
Orly, wat vervelend voor je!! He, ik gun je zo graag een baby!!!!! Ik denk veel aan je! Weet eigenlijk ook niets meer te schrijven, dikke kus Batya
Lieve Orly *;

ik ben solidair met je en blijf thuis en juig vanaf de bank. Het is lang niet zo leuk zonder jou.

Heel veel sterkte lieverd, ik voel met je mee.

liefs

knuffels
Bedankt lieve meiden..'t gaat gelukkig alweer wat beter hier.Op 't eerste moment was ik gewoon zo kwaad op m'n lichaam omdat ik stiekem alweer over zo'n klein hummeltje zat te dromen.Nou ja,ik mag eigenlijk niet klagen want ik heb al 2 gezonde kinderen en er zijn genoeg vrouwen waar dat zelfs niet lukt. In Israel zeggen ze altijd 'hakol le tova' dus dan zal dat wel zo zijn.

Xaar, jammer dat je toch niet heen gaat.Maar bij 't volgende spel ga ik zeker proberen om te komen hoor [bli neder] en dan gooien we samen gezellig een paar heinekens achterover he:D.

M'n man is trouwens vanavond voor Argentinie ..mischien moet ik hem er toch nog even aan herinneren dat hij met een hollandse meid getrouwd is:D.

Sjamash...en? Hoe ging 't met de kijkers voor je huis?
Fijn dat je positief klinkt Orly, maar het blijft heel vervelend. Je kan niet altijd alles op Schicksal gooien, toch???? Tja, die voetbal, ik zat gister voor de buis met een wijntje, en miste ook even NL. Maar komt Nl in de finale(dromen mag je altijd) dan word het hier wel weer een oranje feestje!!

Ik ben alleen frusti over de tuinman......! Alles wat we afspreken is of veel duurder of word gewoon niet gedaan. Woest maakt me dat!!!! Maar goed, dat blijft gewoon een luxesprobleem.

Oudste is vandaag met z`n klasje naar z`n toekomstige school. Met zo`n veel te grote rugzak ging hij op de schoolbus, en ben benieuwd hoe hij het vind. Hij zit dan toch 3 jaar met dezelfde juf opgescheept. Volgende week ga ik met de 2 middelsten naar hun kleuterschool, waar ze niet samen in de klas komen. Ook kijken, beiden vinden het heel spannend. Maar willen eigenlijk toch ook graag thuis blijven, want het is zo gezellig thuis!

We zijn dit weekend uitgenodigd op een Bar mitzwa, bij een patient van mijn partner, die ik niet ken. Mijn jongens zijn helemaal zenuwachtig van wege het dragen van het keppeltje. Is denk de eerste keer dat ze dat bewust meemaken.

Ik wens jullie heel veel Shalom, tot gauw!!!
wat een wedstrijd....

De volgende wedstrijd is zondag om 22.00 tegen portugal.

Orly denk je dat je dat haalt? of is dat al te snel.

Ik hoor t wel.

Ik moet even uitzoeken hoe ik er ga komen, waarschijnlijk met de bus ofzo
Hoi. Ik heb een vraag.

Wat vinden jullie van de uitspraak

'Joods bloed'

als er iemand een 'goede deal' gemaakt heeft?
Haai,

Ach Orly meisje toch! Wat afschuwelijk!!! Hoe voel je je? Heb je binnenkort een afspraak met de gyneacoloog? Even een dikke, mega *; voor je!

En Xaartje, ben je nog geweest gisteren? Wat een wedstrijd he! Ik zat zowat in de tv!

EN Bataya hoe was de bar mitswa? Wat vonden je knullen ervan? En moeten er weer kilotjes af, na het brassen?

De tweede bezichtiging was wel ok. Ik geloof, als ik de makelaar mag geloven, dat ze razend enthousiast waren. Ze hadden echter wel hun moeder meegenomen.........heel logisch (not). De moeder van de man was echter niet zo positief, maar gelukkig bleek het geen moederskindje, want hij heeft haar de mond gesnoerd. We hebben echter nog geen bod gehad. Wat overigens echt vreselijk was die dag: onze schoonmaakster was langsgeweest, en bij binnenkomst (dus toen manlief en ik na het werken thuis kwamen) bleek dat de schoonmaakster was vergeten (:@) de emmer bleek met dweil op te ruimen. Vervolgens bleek die troela onze mooie houten vloer ook met bleek te hebben schoongemaakt :@:@!! En last but not least: onze kat had op tafel gepist.............En nog waren die mensen enthousiast toen ze kwamen........Ik schaam me echt kapot!

Wel dames, tot weldra. Yuval hoe is het meis? Orly, hou je taai!!!
He meiden,

oh oh oh wat een wedstrijd. Jammer dat ze niet wonnen maar wat een geweld!! Ik vond het prachtig al die aktie. Het hele cafe stond op zn kop. Helaas is t nu voorbij voor nederland.

Van t weekend wezen fietsen met een Nederlands vriendinnetje van mij. Lekker door het Hayarkon park, heeeerlijk.

Het werk is heel druk maar over een weekje een beetje rust want dan is de baas met vakantie.

Hoe is t met jullie???

doei

liefs
He meiden,

oh oh oh wat een wedstrijd. Jammer dat ze niet wonnen maar wat een geweld!! Ik vond het prachtig al die aktie. Het hele cafe stond op zn kop. Helaas is t nu voorbij voor nederland.

Van t weekend wezen fietsen met een Nederlands vriendinnetje van mij. Lekker door het Hayarkon park, heeeerlijk.

Het werk is heel druk maar over een weekje een beetje rust want dan is de baas met vakantie.

Hoe is t met jullie???

doei

liefs
He meiden,

Hoe is t met jullie???

doei

liefs
3x is scheepsrecht...
Hoi, hoe gaat het??? Vreselijk die voetbalwedstrijd, volgende ochtend stond meteen de tuinman aan de deur, met de vraag of we nu verrückt waren op de portugezen. En ik maar zeggen, ach dat valt wel mee!!! Maar voetballen kunnen ze niet!!!

Hoe is het met je huis Sjamash?? Al iets gehoord van de kijkers???

Xaartje, was het niet te heet om te fietsen? Ik doe maar een ding: sòchtends mijn huishouden, en s`middags zwembad. Heel eentonig, maar met 30 graden is iets anders te heet.

Orly en Yuval hoe gaat het met jullie???? Meiden ik denk regelmatig aan jullie, jammer dat ik niets doen kan voor jullie.

Zaterdag inderdaad overdadig gegeten. Aan de lijn doe ik pas na de vakantie, want over 3 weken gaan we al weg. Dus gewoon zinloos.......! Maar 10 kilo mag er eigenlijk wel af!!!

Mijn jongens hebben de hele tijd lopen muiten in de synagoge, terwijl de mädels heel braaf waren. Vraag me vaak af wat dat toch is bij die mannen! Het blijven lekkere dieren , maar soms ook rare wezens.

Groetjes, en nu zwitserland er ook uit is hebben we weer af en toe een voetbal vrije avond!! Dat is bijna het beste aan de WM , dat het ook weer voorbij gaat!!!!
He meiden... we zakken wel heel ver weg, ik vond ons topic onderaan pagina 2. Hebben we het zo druk of hebben we niks te vertellen?

Met mij gaat alles goed, razend druk op t werk maar dat vind ik wel leuk. Afgelopen weekend naar Be'ersheva gegaan om wat tijd door te brengen met vriendlief.

Ik kreeg afgelopen week een email van mijn vader dat hij mij mist. Ik had hem onlangs (weer) uitgenodigd om naar Israel te komen, maar hij durft niet te vliegen. Nu zei hij dat ik maar naar Nederland moest komen! Zo gezegd zo gedaan en ik ben op zoek gegaan naar een ticket en vond een geweldige last minute op de website van gulliver. Met mijn gebrekkige hebreeuws een ticket geboekt en aanstaande donderdag vlieg ik!!!!! Ik heb er zon zin in!!!

Ik heb het mijn moeder nog niet verteld, die wil ik verrassen! Die krijgt waarschijnlijk een rolberoerte als ze mij ziet.hihihihi.

Ik ben al helemaal nerveus, zo ben ik altijd voor ik moet vliegen. Moet nog een aantal dingen regelen maar erg veel is t niet.

Jippiee!!!!
Ola!

Wat is het een heerlijk weertje hier! Nou hoef ik niet te smachten naar Tel Aviv! Hoewel.........kreeg gisteren weer de Oppenheim nieuwsbrief: 75 euro per nacht in het Sheraton........En dan een ticket van 199 euro.....Ik zou bijna zwichten........

Joh Bataya, niet gaan lijnen, gewoon gaan sporten! Lijnen is zo zonde, eten is veel te lekker!!!! Ik sport bijna iedere dag (heb zo'n cross trainer thuis) omdat ik na de zwangerschap 20 kilo was aangekomen, ehh, ik bedoel tijdens. En nu ben ik gewoon helemaal blij met mijn sportlijf! En eten blijf ik gewoon doen, snoepen ook, rosétje of biertje ook!

Oh heerlijk die knullen! Lekker stout doen! Ben zelf een slechte moeder: ik moest pas zo lachen om Raph die aan het stampvoeten was van woede. Stelt je voor, de man is net anderhalf! Pedagogisch natuurlijk totaal onverantwoord, maar ja........Zie het ook gebeuren dat Raph de sjoel op stelten zou zetten!

Xaartje: was het lekker in Beer? Vast hartstikke warm! En nog naar het voetbalcafé geweest, offe is dat nu uit ivm uitschakeling Nederland?

Yuval en Orly en Fleur.........hopelijk gaat alles goed!

As for me: de tweede bezichtigers hebben pas na een week (!) laten horen dat ze de woonkamer te klein vonden en dat het daardoor neit doorgaat. Yeah right! Kan ik echt kwaad om worden: je weet het meteen of je het doet of niet....

Grrr, ga nu maar weer aan het werk...........yekkerdieyek!

Liefs,

Selma
Het moet een fijn gevoel zijn ergens bij te horen, bij een gemeenschap met dezelfde ideeen en gebruiken.
Wanne "join us" ?

Maarre, verklaar je nader...........want het is ongetwijfeld niet als sneer bedoeld........
Daarnaast: zoek en gij zult vinden op het forum: wil je je niet "bij ons clubje aansluiten", is er vast wel op het forum een clubje met "gemeenschappelijke gebruiken etc......."

Het siert je als je je nader verklaart......
Hallo meiden,

ben al een tijdje niet meer hier geweest maar er is ook zoveel gebeurt de laatste week. Ik ging dus vorige week donderdag naar mijn dokter omdat die miskraam maar niet doorzette en hij 't beter vond dat ik 't diezelfde dag nog zou laten curreteren.Hij stuurde me nog even voor een laatste echo [wat normaal is voor curretatie] en wat denken jullie...Ongelovelijk maar waar...er was een kindje met kloppend hartje te zien. Het was goed dat ik lag anders was ik omgekiept.Ik was zo blij maar aan de andere kant zo kwaad op die dokter die me vertelde dat 't een miskraam zou worden [hij had zelfs al bloed in de baarmoeder gezien].Na dat bericht was ik ook gelijk weer begonnen met een pakje per dag te roken. Wat een l*l van een vent he?

Ik ben nu dus rond de 9 weken...Hopen maar dat 't goed blijft gaan..

Sjamash,ach jee...jammer dat de verkoop niet doorgaat.Mischien de volgende..ik blijf voor je duimen.

Hee 75 euro p.n en 200 euro ticket...dat is niet zo duur.Kom gewoon gezellig joh...dan kom ik met je een biertje drinken op 't strand..eh colaatje bedoel ik:D.

Xaartje,wij moeten nou ook gauw eens afspreken he. Eerst maar lekker genieten in Holland...geniet er van..ik ben echt blij voor je joh!

Batya,ik heb er pas 10 kilo afgehongert.[net op tijd :D] .Het beste is natuurlijk 3 kleine maaltijden per dag.Maar je hebt gelijk joh..eerst maar lekker vacantie vieren.Waar gaan jullie ook alweer heen?

Fleur,ik antwoord liever niet off-topic op 't andere topic,dus als je meeleest...ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine spruit.Hoever ben je nou al?Voel je de baby al aardig kickboxen:D?

En als ik eens een beetje onaardig antwoord daar, heeft dat niks met jou persoonlijk te maken he Fleur...Begrijp me niet verkeerd alsjeblieft!

Yuval meid,..je wordt gemist hier hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven