Welke gaskookplaat aanschaffen?
maandag 24 februari 2014 om 14:29
Hallo!
Ik ben een keuken voor mijn nieuwbouwwoning aan het uitzoeken/samenstellen. De meeste inbouwapparatuur ben ik uit:
Siemens: de stoomoven, combioven en vaatwasser
Liebherr: koelvriescombinatie (no frost)
Novy-Itho: plafond afzuikunit.
Maar de gaskookplaat (90cm) is nog niet beslist.
De 90cm gaskookplaat van Siemens hebben 2 vrienden van mij en zijn er niet echt tevreden over. De ontsteking werkt niet echt lekker en de vlam gaat vaak uit na het loslaten van de gasknop (luistert heel nauw).
Welk merk (en type) gaskookplaat heb jij en ben je er wel/niet tevreden over.
Voor gas-op-glas gaan of RVS?
Groeten,
Dorien
Ik ben een keuken voor mijn nieuwbouwwoning aan het uitzoeken/samenstellen. De meeste inbouwapparatuur ben ik uit:
Siemens: de stoomoven, combioven en vaatwasser
Liebherr: koelvriescombinatie (no frost)
Novy-Itho: plafond afzuikunit.
Maar de gaskookplaat (90cm) is nog niet beslist.
De 90cm gaskookplaat van Siemens hebben 2 vrienden van mij en zijn er niet echt tevreden over. De ontsteking werkt niet echt lekker en de vlam gaat vaak uit na het loslaten van de gasknop (luistert heel nauw).
Welk merk (en type) gaskookplaat heb jij en ben je er wel/niet tevreden over.
Voor gas-op-glas gaan of RVS?
Groeten,
Dorien
maandag 24 februari 2014 om 14:37
Ik heb ook onlangs een keuken uitgezocht voor mijn nieuwbouwwoning en ik ben voor een (Siemens) inductiekookplaat gegaan. Koken op inductie heeft namelijk wel alle voordelen van gas, maar niet de nadelen. Daarbij krijg je extra garantie als je meer dan drie (inbouw)apparaten van Siemens koopt, dus dat is ook het overwegen waard.
maandag 24 februari 2014 om 14:45
maandag 24 februari 2014 om 14:48
maandag 24 februari 2014 om 14:56
Ik vind inductie niet fijn om mee te koken, ik heb gas op glas. Hou er vooral rekening mee dat er genoeg ruimte is om grote pannen naast elkaar te zetten (heeft mijn moeder spijt van.. ze heeft 5 pitten maar kan ze echt niet allemaal gebruiken). Ik heb Whirlpool.
Het is overigens wel zo dat als je alles van hetzelfde merk neemt je langere garantie krijgt
Het is overigens wel zo dat als je alles van hetzelfde merk neemt je langere garantie krijgt
maandag 24 februari 2014 om 15:24
Ik wil een gaskookplaat, omdat ik graag wokgerechten maak.
Dat gaat op gas echt beter dan op een inductiekookplaat.
Ik heb ook inductie gehad en het grote voordeel is wel het schoonmaken ten opzichte van gas. Maar dat neem ik maar voor lief.
Ik heb mijn oog laten vallen op een 5 pitter van 90cm breed met een wokbrander van 6Kw links. Zo heb ik voldoende ruimte om pannen op de pitten te kunnen zetten. Maar er zijn meerdere merken die zoiets leveren en ik weet dus niet welke nou de beste is...
Dat gaat op gas echt beter dan op een inductiekookplaat.
Ik heb ook inductie gehad en het grote voordeel is wel het schoonmaken ten opzichte van gas. Maar dat neem ik maar voor lief.
Ik heb mijn oog laten vallen op een 5 pitter van 90cm breed met een wokbrander van 6Kw links. Zo heb ik voldoende ruimte om pannen op de pitten te kunnen zetten. Maar er zijn meerdere merken die zoiets leveren en ik weet dus niet welke nou de beste is...
maandag 24 februari 2014 om 15:38
Hallo Plofkipje84,
Waarom vind jij in het midden handiger?
Mijn moeder heeft een Siemens 75cm breed met de wokbrander in het midden en dat is ellendig. Te weinig ruimte. Als je daar op gaat wokken, kan je de andere pitten niet gebruiken, omdat je de pannen en dan vanaf stoot....
Of heb jij het in een 90cm brede gaskookplaat zitten?
Waarom vind jij in het midden handiger?
Mijn moeder heeft een Siemens 75cm breed met de wokbrander in het midden en dat is ellendig. Te weinig ruimte. Als je daar op gaat wokken, kan je de andere pitten niet gebruiken, omdat je de pannen en dan vanaf stoot....
Of heb jij het in een 90cm brede gaskookplaat zitten?
maandag 24 februari 2014 om 15:39
maandag 24 februari 2014 om 23:17
quote:dorien1976 schreef op 24 februari 2014 @ 15:52:
Hi Tickel,
Die van ABK zijn wel betaalbaar, in tegenstelling tot die van Pitt. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Moet even aan de keukenboer vragen of dat op mijn aanrechtblad wel kan. Maar ziet er zeker mooi uit.Zelf heb ik een extra diep blad, 75 cm ipv de standaard 60. Vind het ideaal!
Hi Tickel,
Die van ABK zijn wel betaalbaar, in tegenstelling tot die van Pitt. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Moet even aan de keukenboer vragen of dat op mijn aanrechtblad wel kan. Maar ziet er zeker mooi uit.Zelf heb ik een extra diep blad, 75 cm ipv de standaard 60. Vind het ideaal!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 24 februari 2014 om 23:26
Ik kook ook op inductie, maar dat is toch echt omdat ik hier in dit 2 jaar oude huis stadsverwarming heb en dus geen gasaansluiting. Naast dat het een gigantische stroomvreter is en veel duurder dan koken op gas mis ik zelfs na 2 jaar koken op inductie nog steeds mijn gaskookplaat. Ik kijk toch heel graag naar een vlammetje in plaats van de hitte te regelen met tiptoetsen die het heel slecht doen als je koude of natte vingers hebt.
dinsdag 25 februari 2014 om 08:38
dinsdag 25 februari 2014 om 17:39
quote:Trotter schreef op 24 februari 2014 @ 14:37:
Ik heb ook onlangs een keuken uitgezocht voor mijn nieuwbouwwoning en ik ben voor een (Siemens) inductiekookplaat gegaan. Koken op inductie heeft namelijk wel alle voordelen van gas, maar niet de nadelen. Daarbij krijg je extra garantie als je meer dan drie (inbouw)apparaten van Siemens koopt, dus dat is ook het overwegen waard.
Niet de nadelen, euh de energienota vergeten
Hier 6 pitter met 2 wokbranders op 90 cm en werkt goed.
Niet de nadelen, euh de energienota vergeten
Hier 6 pitter met 2 wokbranders op 90 cm en werkt goed.
dinsdag 25 februari 2014 om 20:36
quote:dorien1976 schreef op 25 februari 2014 @ 12:24:
Wij nemen een 85 cm diep blad. De keuken is erg breed, dus dat kan makkelijk met de parallel opstelling die we nu uitgezocht hebben. Dan heb ik lekker de ruimte op het aanrechtblad...
Genoeg voor een downdraft afzuiging
Wij nemen een 85 cm diep blad. De keuken is erg breed, dus dat kan makkelijk met de parallel opstelling die we nu uitgezocht hebben. Dan heb ik lekker de ruimte op het aanrechtblad...
Genoeg voor een downdraft afzuiging
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 25 februari 2014 om 20:38