Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
quote:ano*k schreef op 23 februari 2014 @ 18:38:

Ik reageerde alleen op juliette die ineens met "relatie" uit de hoge hoed komt. Verraste me nogal, gezien haar voorgaande posts.Och.. ze zijn collega's, vrienden, ze gaan met gezamenlijke gezinnen op vakantie, dat an sich is al een relatie. Dan kan een stiekeme neuqrelatie met de man van het stel er wel bij toch? Allemaal niet heel gek denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliette083 schreef op 23 februari 2014 @ 14:52:

@dymo9 - ik wil het graag weten omdat ik verliefd ben op hem, dan is het altijd fijn om te weten dat het wederzijds is. En omdat ik alles niet meer zo scherp zie geloof ik :-) wilde ik jullie reacties horen. Dat ik dus geen dingen zie die er niet zijn, snap je. Dat mijn gevoel / intuïtie me niet in de steek laat. Dat zijn eigenlijk de hoofdredenen.

Mijn huwelijk is verder goed. we zijn al 15 jaar bij elkaar waarvan 6 jaar getrouwd dus het is niet zo dat we de kleren van elkaars lijf rukken zeg maar. Dus dat stukje spanning is wel heel fijn met nr.2

Maar ik hoor jullie waarschuwingen ook heel goed hoor. Ik wil alleen niet met een ander het bed in (dus niet zomaar een ander die verder weg staat want daar ben ik niet verliefd op, snap je)

Dat hele stuk van verliefd moeten zijn op seks te kunnen hebben, is jezelf iets wijsmaken hoor. Dat klinkt nu als een soort 'dan is het oke', maar het maakt het niet ineens een helemaal-prima-situatie. Je man weet er niks van, het is dus nog steeds haske stiekem allemaal.

En je wilt weten of je verliefdheid wederzijds is??? Waarom?? Wil je een nieuwe relatie opbouwen naast je gelukkige 15-jarige huwelijk?

Weet je, dat je voor spanning gaat, kan ik prima begrijpen. Maar dat je naast je gelukkige huwelijk nu serieus bezig bent om te kijken of hier ook een serieuze relatie in gaat zitten (want het is niet alleen maar spanning, het is niet alleen maar geile neuckseks, jij bent smoorverliefd), moet toch een signaal zijn?

Zie je niet dat dit de grootste bedreiging voor je huwelijk is, die bestaat? Je bent tot over je oren verliefd, maar dat niet alleen, je wilt ook bevestiging dat het wederzijds is, je wilt seks met iemand waar je vlinders voor voelt. Dat gaat toch helemaal uit de hand lopen?

Dan is het ook nog een collega, dus binnen de kortste keren weten de andere collegas het ook. Er hoeft maar 1 een beetje heldere antennes te hebben en het te bespreken met een ander. En dan ook nog samen met de gezinnen op vakantie? Zie je echt niet wat je aan het doen bent?

Nog niet zo heel lang geleden kwamen er ook een aantal schrijfsters binnen die het als de ideale wereld zagen als ze naast hun gelukkige huwelijk hun nr 2 konden hebben. Dan was alles perfect. Maar gaandeweg bleek het helemaal niet zo perfect uit te pakken, in geen enkel geval. Het is namelijk een droomwereld, die hoe dan ook in elkaar gaat storten.

Beter kun je iemand voor de geile spanning zoeken, zonder gevoelens, zonder vlinders. Want dat is wat je zoekt, je zoekt toch niet een nieuwe relatie?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-02-2014 20:47
Reden: hengelen
% gewijzigd
Oh, een halve lepel mosterd dan maar . Veel is al gezegd, lees ik nu.

Juliette, je kunt nadenken over alle consequenties wat je wilt, maar uiteindelijk zal er geen enkele serieus genoeg lijken of is er voor elke consequentie wel iets te bedenken, waardoor het afzwakt.

Je weet pas echt welke consequenties het heeft, als je er middenin zit en, wat ik niet voor je hoop, het uitkomt. Pas als je eenmaal die drempel over bent, kun je je een voorstelling maken van de consequenties. Wij kunnen nu allemaal wel zeggen hoe het voor ons in elkaar stak, maar dat moet je zelf meemaken, voordat je ons echt gelooft. Tot die tijd blijf je sceptisch en is het voor jou anders.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ook al gaat het bericht over juliette, dit is wel ook precies zoals ik het voel heidi. Ik probeer echt de tips van hier mee te nemen in mijn contact met mijn nr 2, maar ergens weet ik ook dat ik het eerst zelf moet ervaren voor ik kan zeggen, jullie hadden gelijk.
Jane, voor jou gelden de waarschuwingen ook wel natuurlijk, ook bij jou is de beoogde minnaar een bekende voor je man. En dus loop je behoorlijk risico op uitkomen van de neuk. Maar Juliette lijkt er wat dieper in te zitten, en die man is ook nog eens een collega en een mede-vakantievierder, overtreffende trap van jou, vandaar dat we daar op focussen. Maar ben blij dat jij het toch ook wel voor jezelf ziet. Bezin eer je begint. Als ik alles had geweten had ik het ook andersom gedaan, eerst scheiden en dan pas nieuwe lover.
Dank! Ook Heidi bedankt. Jullie hebben helemaal gelijk en ik ga gewoon gezellig uit eten met hem maar alle ellende voor een paar keer geweldige (?) seks heb ik er niet voor over. Daarvoor hou ik teveel van mijn man, gezin. En ik zou ook niet voor hem kiezen als ik tussen hem en mijn man zou kunnen kiezen. Het zal dus niet verder dan een kus en een stevige omhelzing gaan. Mede (of helemaal) dankzij jullie berichten. Ook wel een beetje balen want ik vind hem echt wel erg leuk! Maar goed, alles hebben is niet mogelijk. Erg lief dat jullie zo hebben meegedacht. Toch wel een erge eye-opener naast die verliefde bril. Liefs
Goed zo Juliette fijn dat je goed hebt nagedacht!

En weet je, seks is maar zelden direct geweldig. Tuurlijk is het spannend, maar vaak niet heel erg goed de eerste keer met een nieuwe lover he.
quote:Heeeidi schreef op 23 februari 2014 @ 20:11:

[...]

Nog niet zo heel lang geleden kwamen er ook een aantal schrijfsters binnen die het als de ideale wereld zagen als ze naast hun gelukkige huwelijk hun nr 2 konden hebben. Dan was alles perfect. Maar gaandeweg bleek het helemaal niet zo perfect uit te pakken, in geen enkel geval. Het is namelijk een droomwereld, die hoe dan ook in elkaar gaat storten.

Beter kun je iemand voor de geile spanning zoeken, zonder gevoelens, zonder vlinders. Want dat is wat je zoekt, je zoekt toch niet een nieuwe relatie?

Daar was ik er dus eentje van. Het is inderdaad een droomwereld. En nu denk ik: what the hell was i thinking?

Het is inderdaad een droomwereld.

Al doende leert men (hoop ik dan maar ;))
Bij mij is de rust weer wedergekeerd. Heb er over nagedacht. En ik heb eigenlijk wel vertrouwen in de minnaar de ik nu heb. Vreemd dat ik vorige week totaal geen vertrouwen had alleen maar door mijn denkwijze aan te passen. Zolang hij niet aangeeft dat het niet meer zo leuk is.... Hoef ik mij geen zorgen te maken.

Nu is het helaas ook wel mijn karakter om mij altijd ergens vol in de storten, bijna obsessief, of het nu werk, een hobby, een aankoop, of minnaar is.

Ik las dat sommige een minnaar hebben die dicht bij staat in hun leven (of overwegen). Ik lees over werkrelatie, bioscoop, vakantie, uit eten. Als ik leuke dingen zou gaan doen met mijn minnaar dan zouden we ons gedragen als een volwaardig stel. Dat lijkt mij gevaarlijk omdat je dan het risico loopt om prioriteit te verliezen die aan nummer 1 behoort.

Ik vind het heerlijk om met mijn minnaar ook over gewone dingen te praten. Even samen chillen! Maar samen uitstapjes maken? Ik vraag mij af of dat werkt. Misschien ligt het dan aan het karakter van de vrouw en man in kwestie, hoe koel zij het hoofd kunnen houden.
Klopt, Krimp.

Hoe meer je je gezonde verstand erbij houdt,

hoe makkelijker het is om je prioriteit in het oog te houden.

Verlies jezelf niet in gevoelens die op een seksueel sprookje gebaseerd zijn.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Miss is het een soort logische gedachtengang? Een soort redenatie waardoor het minder ingewikkeld lijkt? Al die gevoelens, al die spanning, en als je dan zelf gelooft dat je ultieme geluk bij beide mannen ligt, dan is dit een logisch verhaal in je hoofd.

Een jarenlang, eigenlijk prima verlopend huwelijk, met z'n gebruikelijke ups en downs, dat nu eenmaal gewoon bij je dagelijkse leven hoort en dan ineens daar die vonk die alles even op zijn kop zet. Thuis wordt dan een soort veilige haven, die er toch altijd wel zou moeten zijn en blijven vooral, maar die vonk is niet te weerstaan. Wat is dan mooier dan het beste van beide?

Alleen kun je dat niet in je eentje op die manier beslissen, volgens mij. Voor jezelf bepalen dat je het allerblijst en allergelukkigst zou worden met een nr 1 en een nr 2. Ik geloof ook niet dat dat werkt, zolang het zo stiekem moet.

En al helemaal als je dan zoals Juliette, op zoek gaat naar een nr 2 waar je verliefd op bent, omdat je anders geen seks zou kunnen hebben.

Sense, jij kent LD al zo lang, dat is toch ook wel anders dan een vrij nieuwe fling met bakken vol vlinders die je eigenlijk amper kent? Hoe kun je nu na een korte tijd, waarin je eigenlijk alleen maar superleuke kanten van elkaar gezien hebt, zeggen dat je ultieme geluk bij die twee relaties ligt - je nr 1 en je nr 2. In hoeverre heeft die nr 2 genoeg laten zien om zo dichtbij te mogen komen?

Leuke dingen doen samen is idd niet slim, maakt het alleen nog maar ingewikkelder. Hoe meer je deelt, hoe dichter je bij elkaar komt. Denk dat ik daar ook wel een voorbeeld van ben geworden inmiddels.
quote:Heeeidi schreef op 24 februari 2014 @ 13:33:

Sense, jij kent LD al zo lang, dat is toch ook wel anders dan een vrij nieuwe fling met bakken vol vlinders die je eigenlijk amper kent? Hoe kun je nu na een korte tijd, waarin je eigenlijk alleen maar superleuke kanten van elkaar gezien hebt, zeggen dat je ultieme geluk bij die twee relaties ligt - je nr 1 en je nr 2. In hoeverre heeft die nr 2 genoeg laten zien om zo dichtbij te mogen komen?

Leuke dingen doen samen is idd niet slim, maakt het alleen nog maar ingewikkelder. Hoe meer je deelt, hoe dichter je bij elkaar komt. Denk dat ik daar ook wel een voorbeeld van ben geworden inmiddels.

Mee eens, maar toen wij bijna 5 jaar geleden dit avontuur bewust instapten was dat ook onze doelstelling. Zorgen dat je niet elkaars hoofd op hol brengt, nuchter trachten te blijven, geen verwachtingen, er bewust van zijn dat je nr 2 bent, en dat de ander dat ook is..

Het geeft geen garanties, en ja wij hebben ook behoorlijk met onze grenzen geschoven, maar in de basis is dat wel altijd zo gebleven

Wij hebben veel leuke dingen gedaan samen, ontzettend veel gedeeld samen, maar bijvoorbeeld een nachtje samen ging voor ons te ver juist omdat dat dichtbij een echte relatie kwam, hoe graag we het ook zouden willen..

Een ieder die hier aan begint weet dat de alarmbellen permanent rinkelen, gebruik die bellen om realistisch te blijven
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Tja, er valt veel voor te zeggen Heidi, om het gewoon lekker te houden zoals het thuis was en niet aan nrs 2 te beginnen, vreemd te gaan of een relatie open te gooien. Het is niet altijd pais en vree. Feit is dat een nr 2 ernaast totaal niet makkelijk is, maar echt hard werken. Het boek 'ik hou van twee mannen' laat dat ook keer op keer zien.

En toch heeft het ook hele mooie kanten, mits alles goed in balans is. Maar dat is juist het moeilijke, er is zelden balans. Vorig jaar waren 1,5 en ik absoluut te ver doorgeschoten in alles en was het evenwicht op alle fronten zoek.

En nu voelt het voor mij ook niet in balans. In ieder geval is er geen balans bij mij tussen hoofd en hart, tussen binnen en buiten spelen en tussen mijn liefde voor 1, 1.5 en mijn flirts tussendoor. Gevolg is dat ik heel erg onrustig, onzeker en prikkelbaar ben bij vlagen en zo wil ik niet zijn.
Oranje, als er door de open relatie bij jou zelden balans is en jij van die instabiliteit onrustig en onzeker word waarom doe jij het dan?
De disbalans zit, voor zover ik dat nu overzie, met name in de situatie met 1,5. Daarin zit de onrust en de onzekerheid.

Niet zozeer in de open relatie met mijn man.
Ok, er is wel zicht op balans in die tweede relatie?
Ja, dat hoop ik wel. Maar ik heb geen garanties uiteraard. De tijd zal het uitwijzen en geduld hebben is niet mijn sterkst punt.
Die balans is inderdaad keihard werken, soms zelfs harder dan in een nr 1 relatie.. Het is als koorddansen, je kunt maar weinig momenten achterover leunen.. Je hebt een grote verantwoordelijkheid, althans dat voelt voor mij zo.. De verantwoording naar jezelf, en naar je nr 1 om die balans te bewaken..
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe stabiel jezelf in elkaar zit hoeveel je kunt verwerken tegelijkertijd.

Naast mijn liefdesrelatie thuis en seksrelatie buitenshuis had ik ook nog platonische relaties zowel persoonlijk als professioneel die óók allemaal in beweging waren.

Als alles om je heen in beweging is leer je al doende wel om evenwichtig te zijn.
quote:oranjexx schreef op 24 februari 2014 @ 17:32:

Ja, dat hoop ik wel. Maar ik heb geen garanties uiteraard. De tijd zal het uitwijzen en geduld hebben is niet mijn sterkst punt.Mag ik dat even vet met je oneens zijn Madame? Je toont je juist heel geduldig, een beetje té in mijn optiek
IK ervaar trouwens mijn nummers 2 helemaal niet als hard werken en koorddansen. Zij zijn er gewoon, ik ben er gewoon en ik schiet in geen enkele modus als ik 3 dagen niks hoor en zij ook niet.

Ik heb al mijn blikken in de vuilnisbak gegooid en de plank waar ze op stonden afgestoft, misschien schroef ik hem binnenkort wel van de muur en gooi ik hem in het vuur.

Maw, dit loeder is date moe en dat geeft zo ontzettend veel rust! De (2) mannen die er nog zijn koester ik en heb ik elk op hun eigen manier een soort van lief, de één iets meer dan de ander. Er is rust... en zij zag dat het goed was
quote:Rooss4 schreef op 24 februari 2014 @ 20:10:

[...]

Mag ik dat even vet met je oneens zijn Madame? Je toont je juist heel geduldig, een beetje té in mijn optiek

Laat me nog ff lekker struisvogelen!

Ik weet het echt wel (echt wel, jawel hoor), maar hoofd en hart staan nog niet op een lijn...

Zal ik nu gewoon om een date vragen?
Ja, maar jij hebt al 36 cursussen betonstorten en prikkeldraaddhekken aanleggen achter de rug Roos..

Niet iedereen is 'hard' .. ik heb dus WEL hard moeten werken, en werk nog steeds hard om die balans te houden. Het is makkelijk jezelf te verliezen in de dromen die kunnen ontstaan.. de fantasieën kunnen een loopje met je nemen..

Hoe vaak lezen we wel niet dat het gras zoveel groener lijkt bij de buren? En hoe makkelijk is het dan om je balans te verliezen en daarmee meer op het spel te zetten dan goed is..
quote:Rooss4 schreef op 24 februari 2014 @ 20:12:

IK ervaar trouwens mijn nummers 2 helemaal niet als hard werken en koorddansen. Zij zijn er gewoon, ik ben er gewoon en ik schiet in geen enkele modus als ik 3 dagen niks hoor en zij ook niet.

Ik heb al mijn blikken in de vuilnisbak gegooid en de plank waar ze op stonden afgestoft, misschien schroef ik hem binnenkort wel van de muur en gooi ik hem in het vuur.

Maw, dit loeder is date moe en dat geeft zo ontzettend veel rust! De (2) mannen die er nog zijn koester ik en heb ik elk op hun eigen manier een soort van lief, de één iets meer dan de ander. Er is rust... en zij zag dat het goed was Met blik en bankzitters enz ervaar ik die onrust ook totaal niet, die heb ik vanaf dag 1 goed gemanaged denk ik. Misschien wel te goed ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven