Wonen in regio Dordrecht
zaterdag 22 februari 2014 om 13:17
Over enkele maanden ga ik samenwonen. Omdat ik in Dordrecht werk wil ik graag in één van de omliggende plaatsen gaan wonen. (Bijv. Papendrecht, Zwijndrecht, Sliedrecht enz.) Mijn vriend komt zelf uit Dordrecht, maar wil daar niet blijven wonen, Dordrecht zelf is dus geen optie.
Mijn vraag aan jullie is: Wie woont er in deze omgeving en kan de voor- en nadelen van zijn/haar woonplaats beschrijven?
Denk aan winkels, scholen, OV, volk wat er woont enz.
Mijn vraag aan jullie is: Wie woont er in deze omgeving en kan de voor- en nadelen van zijn/haar woonplaats beschrijven?
Denk aan winkels, scholen, OV, volk wat er woont enz.
zondag 23 februari 2014 om 15:04
We zijn 21 en 25 als we samen gaan wonen, dus het klopt dat we jong zijn, maar we zijn geen stappers. Een gezellig terrasje vind ik dan weer wél belangrijk.
We gaan huren.
quote:noah88 schreef op 22 februari 2014 @ 15:53:
[...]
O, ik vind Dordt super om te werken en ik kom er ook graag. Mijn idee was dat TO redelijk jong is, waardoor ik van mening ben dat er weinig te doen is voor jongere mensen. Maar na meerdere keren uitgaan, valt het me toch op dat de uitgaansgelegenheden voor jongere mensen weinig is. Heb je onlangs gelezen hoeveel auto's zonder velgen er zijn in Crabbehof? En ondanks dat de Colijn flink is verbeterd, is het drugsgebruik er nog steeds hoog, samen met de werkloosheid. Het cafe dat jij noemt, ken ik niet. Zit dat op de Voorstraat? Miss wel een goed idee om daar binnenkort heen te gaan.
TO, wil je huren of kopen?
We gaan huren.
quote:noah88 schreef op 22 februari 2014 @ 15:53:
[...]
O, ik vind Dordt super om te werken en ik kom er ook graag. Mijn idee was dat TO redelijk jong is, waardoor ik van mening ben dat er weinig te doen is voor jongere mensen. Maar na meerdere keren uitgaan, valt het me toch op dat de uitgaansgelegenheden voor jongere mensen weinig is. Heb je onlangs gelezen hoeveel auto's zonder velgen er zijn in Crabbehof? En ondanks dat de Colijn flink is verbeterd, is het drugsgebruik er nog steeds hoog, samen met de werkloosheid. Het cafe dat jij noemt, ken ik niet. Zit dat op de Voorstraat? Miss wel een goed idee om daar binnenkort heen te gaan.
TO, wil je huren of kopen?
zondag 23 februari 2014 om 17:53
Alblasserdam wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar tegelijkertijd zijn er veel mensen uit mijn jeugd daar blijven wonen en hebben het er enorm naar hun zin. En dat zijn zeker geen toessen (= refo )
Voordat ik naar mijn huidige woonplaats verhuisde woonde ik jaren in Dordrecht. Het leek de laatste jaren de goede kant op te gaan, maar ik ben er nu weer een paar keer geweest en schrok ervan hoe de boel weer leegloopt. Jammer want het historisch centrum is zo mooi!!
Voordat ik naar mijn huidige woonplaats verhuisde woonde ik jaren in Dordrecht. Het leek de laatste jaren de goede kant op te gaan, maar ik ben er nu weer een paar keer geweest en schrok ervan hoe de boel weer leegloopt. Jammer want het historisch centrum is zo mooi!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
maandag 24 februari 2014 om 20:48
Ik woon in dordt dus kan je pol niet invullen, maar vind het hier juist geweldig! centrum is echt gezellig. Ik hou echt van het energiehuis en cafe de tijd, maar dat is niet wat je vroeg.. mijn vriend komt uit sliedrecht, daar wil ik nog niet dood gevonden worden, enorm refo dorp waar iedereen je met de nek aankijkt als je geen rok draagt imo.
zwijndrecht en papendrecht zou ik dan nog wel mee kunnen leven, maar lijkt me nou niet echt gezellig.. de rest van de plaatsen ben ik niet echt mee bekend.
quote:biol schreef op 22 februari 2014 @ 19:20:
Kunstmin is dicht voor een grote renovatie... Over enkele jaren gaat hij weer open.kunstmin gaat dit najaar weer open, tot die tijd en ook daarna programmeren ze voorstellingen in het energie huis, waar trouwens ook dit jaar nog een grote bioscoop bij komt.
zwijndrecht en papendrecht zou ik dan nog wel mee kunnen leven, maar lijkt me nou niet echt gezellig.. de rest van de plaatsen ben ik niet echt mee bekend.
quote:biol schreef op 22 februari 2014 @ 19:20:
Kunstmin is dicht voor een grote renovatie... Over enkele jaren gaat hij weer open.kunstmin gaat dit najaar weer open, tot die tijd en ook daarna programmeren ze voorstellingen in het energie huis, waar trouwens ook dit jaar nog een grote bioscoop bij komt.