De sterretjes op FUNDA

25-02-2014 07:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet wat de sterretjes of een enkel sterretje op FUNDA betekent achter een woning? Ik zie het voornamelijk achter huurwoningen. Ik dacht altijd dat ze dan ook te koop stonden maar sommige hebben twee sterretjes

Ik ben het spoor bijster. De site geeft geen antwoord en de helpdesk heeft mij een ticket nummer gegeven maar ik wil het nu weten! :-)

Wie helpt?
Volgens mij heeft de gemeente het dan aangemerkt als waardevol pand.
Zoiets als de sterretjes bij een hotel misschien? Is ook maar een gokje.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben net een huis gekocht met een sterretje erachter en zelfs ik weet het niet . Ik heb het me al wel heel vaak afgevraagd. Het huis was in elk geval niet te huur en we hebben ook geen bericht gekregen dat het voor de gemeente een waardevol pand zou zijn.
Als je op een sterretje klikt dan bewaar je het huis in je favorieten
quote:AmyWinehouse schreef op 25 februari 2014 @ 09:05:

Als je op een sterretje klikt dan bewaar je het huis in je favorieten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:AmyWinehouse schreef op 25 februari 2014 @ 09:05:

Als je op een sterretje klikt dan bewaar je het huis in je favorietenDit gaat om een sterretje direct achter de straatnaam (dus: Achterweg 25 *), niet om het bewaar-knopje.
Neem bijvoorbeeld dit huis (niet ons huis overigens): klik
Hm, dat sterretje ken ik niet. Net even door het aanbod hier gescrolled maar ik zie het hier bij geen enkel huis.

Ben nu wel heel nieuwsgierig!
quote:MissJuna schreef op 25 februari 2014 @ 09:16:

Neem bijvoorbeeld dit huis (niet ons huis overigens): klikOmdat het verkocht is? Of zit het ook op huizen die nog aangeboden worden?
Kan het zijn dat het huis dan met erfpacht en zonder erfpacht wordt aangeboden? Ik heb wel eens gezien dat huizen heel lang te koop stonden en dat er dan bij de erfpachtversie een sterretje achter stond en dus ook een goedkopere vraagprijs.
* volgens mij zie je onderaan dan "meer over dit huis"

dus extra kenmerken etc
Het stond bij ons huis al toen het te koop stond, en nu het verkocht is nog steeds. We hadden ook niets te maken met erfpacht.

Haha, ik schiet iedereens ideeen af, maar ben nog steeds wel erg benieuwd!
Ik zie het ook regelmatig als ik kijk voor (koop)woningen in Rotterdam en dan houd het sterretje hier vaak in dat er een bepaalde voorwaarden is. 9 van de 10x is het dan een huis met de duo-koop regeling (dan is geloof ik de grond niet van jou dus huis goedkoper) of met (starters)korting. Dat staan dan hier iig wel duidelijk in de advertentie.
Is het niet dan in optie of onder voorbehoud?
quote:sateofmayo schreef op 25 februari 2014 @ 09:32:

* volgens mij zie je onderaan dan "meer over dit huis"

dus extra kenmerken etcDat denk ik ook. De service kosten etc dat ze apart zijn aangegeven
Ik zie het ook vaak, maar niet altijd, staan bij een recreatiewoning.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Ik had gister ook al Funda een mail gestuurd en inmiddels ook antwoord:

Bedankt voor uw reactie. Dit is een toevoeging op het adres dat de makelaar zelf in heeft gevoerd. elke makelaar kan hier iets anders mee bedoelen. Zo kan het zijn dat het object er ook door een andere makelaar reeds is opgezet of dat de betreffende woning zonder of met parkeerplaats is. Er zijn uiteenlopende redenen die een makelaar kan hebben om dit aan de woning toe te voegen. Ik wil u dan ook aanraden de vraag bij de makelaar neer te leggen. Wanneer u verder nog vragen heeft, verneem ik deze uiteraard van harte.

Wat mij betreft dus alsnog heel vaag en 1 of 2 * maakt dus geen flaus aus.
Het is dus niet iets van Funda zoals ik het lees maar hoe de makelaar de straatnaam invoerd. Hij had er net zo goed een smiley in kunnen zetten dus....
Hey, funda hier.

Het is dus een toevoeging die de makelaar kan doen. Meestal doen ze dit wanneer het adres al bestaat in de database, dit kan verschillende redenen hebben. Bij twee sterren, kan het zijn dat de woning al twee maal bestond. Het heeft dus verder geen speciale betekenis.
Fijn, mysterie opgelost! Ik denk dat onze verkopend makelaar dan gewoon een vrolijke dag had toen hij het huis invoerde.
quote:Anoniem2502214 schreef op 25 februari 2014 @ 13:13:

Hey, funda hier.

Het is dus een toevoeging die de makelaar kan doen. Meestal doen ze dit wanneer het adres al bestaat in de database, dit kan verschillende redenen hebben. Bij twee sterren, kan het zijn dat de woning al twee maal bestond. Het heeft dus verder geen speciale betekenis.

Funda kan praten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 25 februari 2014 @ 23:21:

[...]

Funda kan praten.en lezen! Op Viva!
Grief is just love with nowhere to go

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven