Gezondheid alle pijlers

regels na norleva

25-02-2014 16:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey,

de 16de had ik sex maar het condoom scheurde dus ben ik 2dagen daar na norleva gaan halen, die heb ik dus binnen de 48uur genomen.

nu heb ik na een week mijn regels.

omdat er in de bijsluiter staat dat je normaal binnen de 5dagen je regels moet krijgen vraag ik mij af of er toch een kans is dat ik zwanger ben?

ook zijn mijn regels minder dan normaal, ze zijn niet abnormaal weinig maar toch minder als anders.

ik heb wel dezelfde pijn als bij mijn regels.
Wat zijn regels? (En ja, dat bedoel ik serieus!)

En misschien een rare vraag, maar zou je dit niet beter met je huisarts of eventueel een vervangend huisarts kunnen bespreken?
Adem in, adem uit
mensturatie

en dat zou ik kunnen doen maar miss maak ik me zorgen om niets en zou het maar dom zijn om naar de huisarts te gaan.
Norleva is verminderd werkzaam als je boven de 75 kilo weegt, boven de 80 kilo doet hij niets. Even goed in de gaten houden dus.
Er is altijd een kans dat je toch zwanger bent, dat staat ook in de bijsluiter van je morning after pil. Maar als je gewoon ongesteld bent geworden na 7 ipv 5 dagen dan lijkt de kans me klein. En anders doe je over een week een test.
weeg maar 50kilo dus dat is al geen probleem
Je moet die pillen slikken binnen 48 uur nadat je onveilige seks hebt gehad, niet 2 dagen wachten en de pillen dan binnen 48 uur slikken...........
Dank je, ik gokte al zoiets, maar wilde het wel zeker weten.

Ik snap dat je niet "zomaar" naar je huisarts wilt, maar eerlijk is eerlijk: hij/zij heeft hiervoor gestudeerd, de meesten van ons niet. Wat je ook kunt doen is een telefonische afspraak maken. Ik spreek mijn artsen vaker via de telefoon dan face-to-face.

Maar wat betreft die 5 of 7 dagen: dat zijn natuurlijk maar gemiddelden. Ieder lichaam is weer anders en reageert ook anders.
Adem in, adem uit
Ze is Vlaams. Regels = menstruatie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven