Alleen naar Parijs, tips ?

25-02-2014 18:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het lijkt mij heerlijk om binnenkort naar Parijs te gaan , Alleen is er niemand in mijn omgeving die op korte temijn kan.

Dus heb ik besloten om een paar dagen alleen te gaan.

Normaal durf ik dit helemaal niet, maar ik wil meer ondernemen in 2014 daarom ga ik het er nu op wagen

Mijn vraag is, heeft iemand dit eerder gedaan ?

En zijn er ook tips voor een goed hotel in het centrum (hoeft geen low budget maar wel een beetje betaalbaar).

En waar kan je een beetje goed alleen eten ?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en alvast dank voor het meedenken. Groetjes
Square du anvers onder aan de monmatre is goed en goedkoop:) verder gewoon met fe flow mee gaan, er is zooo veel te zien en te doen dat je zelfs zonder plannen zoveel ziet:)
Ik ben er meerdere keren geweest, maar niet alleen.

Een goed, betaalbaar hotel dat tussen de 2 grootste stations in ligt (en toch lekker rustig gelegen!) Hotel d'Amiens

Er pal naast zat een restaurant/barretje waar je lekker kunt eten voor een leuk prijsje of lekker op het terrasje op straat kunt zitten met een drankje.

Als je nog meer tips wil zal ik even moeten graven, de laatste keer dat ik er was was in 2007 geloof ik.
Waar hou je van? Natuur/science, shoppen, oudheid?
Louvre

Niemand die aan je trekt dat ze ook iets anders willen zien, helemaal lekker in je up je eigen tempo bepalen, heerlijk!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Op de trappen van de sacre cour je broodje eten en mensen loeren
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoi dames, dank voor jullie leuke tips.

Masque ik hou winkeltjes en gezellige (echt franse) cafe's.

Op zich denk ik dat ik mij overdag wel ga vermaken. Ik kijk alleen een beetje tegen de avonden op, Ik ben geen stapper, maar ik wil ook niet in mijn eentje op mijn hotel kamer eten. Iemand hier ervaring mee ? groetjes
Oh wat heerlijk! Jaloers hoor! Maak je geen zorgen over de avonden, ga lekker ergens zitten om wat te bestellen. Neem een krantje mee of een ipad ofzo en kijk lekker om je heen. De tijd zal zeker weten te snel voorbij gaan.
Louvre is inderdaad heerlijk, daar kun je uren struinen!

Als ik ergens alleen ben, ga ik graag uitgebreid lunchen. Dat voelt minder 'alleen' dan s avonds gaan eten. Lekker op een terrasje of aan een tafeltje richting de straat zitten en mensen kijken. S avonds koop ik dan een broodje ofzo. Naar de film of naar theater is een idee voor de avond. Of anders ipad/ereader mee, plannen maken voor de volgende dag.

Als je van bijzondere winkeltjes houdt, de marais is echt een leuke wijk!
Ik ben een aantal jaar geleden ook alleen naar Parijs geweest, Heerlijk!! Niemand om rekening mee te houden en lekker alles in je eentje ontdekken. Super leuk om eens te doen.

Ik heb destijds voor een Hostel gekozen om te slapen, was erg gezellig en zat niet in mijn eentje 's avonds.

Verder inderdaad gewoon een boekje meenemen als je uiteten gaat.

Ik heb verder, helaas, niet echt tips voor je.
quote:liesje767 schreef op dinsdag 25 februari 2014 18:55 Hoi dames, dank voor jullie leuke tips.

Masque ik hou winkeltjes en gezellige (echt franse) cafe's.

Op zich denk ik dat ik mij overdag wel ga vermaken. Ik kijk alleen een beetje tegen de avonden op, Ik ben geen stapper, maar ik wil ook niet in mijn eentje op mijn hotel kamer eten. Iemand hier ervaring mee ? groetjes Eten zou ik gewoon aan het eind van de dag doen waar je op dat moment bent, en dan ga je lekker vroeg onder de wol (zo doe ik dat altijd daar, als ik van 8 tot 8 op pad ben geweest). In parijs wil je op bepaalde stukken (oa parken en metro) s'avonds laat ook niet alleen zijn:)
Ik heb wel een niet-hotel-tip:

Huur daar een fiets!

Ze hebben daar van die openbare fietsen, die je op de ene plek kan pakken en bij een willekeurige plek kan terugzetten, echt geweldig!

Zie je veel meer dan dat je de hele tijd in de metro zit, en geen moeie benen en voeten van het geslenter! Moet je wel eerst een account aanmaken met je creditcard bij een van die punten, maar bij ons ging dat helemaal super, en hebben daardoor ontzettend genoten van Parijs! (eerste half uur of 20 min is gratis geloof ik, de Parijzenaren zetten hem dan elke keer binnen die tijd terug, en pakken dan een andere, zodat je uiteindelijk dus niets betaald. Maar sowieso was het niet heel duur herinner ik me
Ik weet niet of fietsen in Parijs nou zo'n geweldig idee is, fietspaden worden vaak als extra parkeerplaats gebruikt, ze zijn niet echt gewend aan fietsers, de Place de la Concorde alleen al is een racebaan, je moet niet alleen ogen aan de voorkant hebben maar ook opzij en in je achterhoofd.
verba volant, scripta manent.
Dank voor alle leuke tips )

Ik ga ze deze week op mijn gemak doorlezen.

Dank jullie wel )
Warenhuis lafayette is ook leuk. Mijn vriend had het na een half uur wel gezien,terwijl ik als ik in mijn eentje was geweest wel 3 uur rond had kunnen snuffen.
Ja en?
Mijn tip: GENIET ERVAN !!!

Parijs is óók leuk in je eentje, lekker doen waar je zin in hebt, zonder rekening te hoeven houden met partner of kind.

Dit hotel ligt in het Quartier Latin, op een mooie uitvalsbasis voor het OV (metro en RER). Snoezeman is er meerdere malen geweest, ik één keer. Vlakbij de Boulevard St Michel.

http://www.hoteldulevant.com/en/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben onlangs met zoon geweest. Was supergezellig. Ja oke was dan wel met 'iemand' samen.

Hebben overnacht in Novotel Suite ten noorden van Parijs. Auto kon gratis in de parkeergarage. Kamer was meer dan prima, inclusief ontbijt kregen we: 32m2 kamer (dus betaald per kamer niet pp), met zithoek, apart toilet, keukenhoekje met waterkoker (thee en koffie zakjes), tv met internetaansluiting, gratis wifi op de kamer, gratis channel voor films, tweepersoonsbed, badkamer met apart bad en douche, voor ¤ 89 per nacht.

Openbaar vervoer is verder prima dus vandaar de keuze voor de noordkant.

En ja, het klinkt als reclame (nee, geen aandelen) alleen ik was er echt enthousiast over. Meestal zijn hotelkamers tegen goedkoop tarief nou niet je van het.

Oja, metro was op maximaal 10 minuten lopen vanaf het hotel.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Mijn tip is hotel Campanile 11 bij de Bastille. Op loopafstand van Place de Vosges en de Joodse wijk, als je de laan oversteekt zit je in een gebied met veel restaurants en aan de overkant is een supermarkt. Er gaan 3 metrolijnen naartoe. Mocht je met de auto willen, zet die dan in de goedkope parkeergarage aan de Rue Crimée. Tien minuten lopen naar de metro en zonder overstappen naar het hotel. Vanwege het uitgaansgebied is het er 's avonds ook niet 'onguur'.
Louvre, Pere La Chaisse, Montparnase heb je geweldig uitzicht over de stad, Sacre Coeur, Eiffeltoren uiteraard, kan je geweldig leuk picknicken, Notre Dame, Montmartre
Tip: geen hotel maar een appartementje/kamer via airbnb! Heel leuk en genoeg betaalbare opties, en je waant je een heuse Parisienne met je eigen 'huis' . Denk dat de avonden dan ook stuk beter te doen zijn dan op een hotelkamer, want je hebt gewoon je eigen huisje. Ik zou even gaan researchen als ik jou was!

Oh en je hebt me meteen geïnspireerd, wat een leuk idee! Misschien ga ik ook wel een weekendje alleen naar Parijs.

Veel plezier!
Zal ik je topic verpesten?

Ik vond Parijs in mijn eentje helemaal niet leuk. Ik kon nergens normaal wat eten of op straat rondlopen zonder vervelende mannen die ik ook niet normaal van me af kon jagen, echt super irritant. Dat heb ik in andere steden nooit gehad.
Heerlijk lijkt me dat. Ik zit ook te kijken maar twijfel heel erg tussen trein en auto. Als ik er ben zal ik me zeker wel vermaken.
Het Louvre zou ik niet doen als je maar een paar dagen gaat, daar heb je minstens een dag voor nodig, je komt dan niet meer aan andere dingen toe. In de buurt van het Centre Pompidou zijn ook veel restaurantjes maar die zijn niet allemaal gezellig qua inrichting. Zoek geen restaurantjes in een erg toeristisch deel, daar betaal je de hoofdprijs. Drink geen drankjes op een terras, ook dan betaal je de hoofdprijs, binnen is het een stuk voordeliger, vooral als je aan de bar blijft staan voor een snelle kop koffie bijvoorbeeld.

De tuinen van Versailles, dan kun je meteen door naar de antiekwijk.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 26 februari 2014 @ 10:40:

Het Louvre zou ik niet doen als je maar een paar dagen gaat, daar heb je minstens een dag voor nodig, je komt dan niet meer aan andere dingen toe. In de buurt van het Centre Pompidou zijn ook veel restaurantjes maar die zijn niet allemaal gezellig qua inrichting. Zoek geen restaurantjes in een erg toeristisch deel, daar betaal je de hoofdprijs. Drink geen drankjes op een terras, ook dan betaal je de hoofdprijs, binnen is het een stuk voordeliger, vooral als je aan de bar blijft staan voor een snelle kop koffie bijvoorbeeld.

De tuinen van Versailles, dan kun je meteen door naar de antiekwijk.Dat met terras en bar is toch Rome?
Ben je een keertje in Parijs, ga je niet zitten op een terras.....ik vind dat persoonlijk nogal cheap ass, MarianneDavids, en volgens mij zit to helemaal niet op zwart zaad! Lekker genieten toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven