Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie puberdochter

26-02-2014 09:40 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik graag van andere moeders willen weten welke anticonceptie jullie hebben gekozen samen met jullie dochter?

Mijn dochter is een beetje een sloddervos en daarom durf ik de pil niet zo goed aan.

Spiraal en nuvaring vind ik te heftig op deze leeftijd( 14)

Dus misschien implanon of de prikpil, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Dus ik hoor graag ervaringen.

En welke leeftijd had jullie dochter toen jullie ermee begonnen?
Ik was (en ben) ook een enorme sloddervos maar vanaf het moment dat ik op mijn 15e met de pil begon ben ik hem vrijwel nooit vergeten.
Ik was 16 toen ik begon met de pil, ook een enorme sloddervos maar nooit vergeten!
Pilalarm zetten misschien een idee?
Implanon lijkt me een prima oplossing, werkt 3 jaar.

Je zou toch niet willen dat ze zwanger wordt door haar sloddervosgedrag. En ja, natúúrlijk zou er ook een condoom gebruikt moeten worden maar we weten allemaal wel dat dat niet in alle gevallen wordt gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar heeft je dochter dan al een vriendje waar ze mee naar bed wil?
Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil, ik had voor mezelf een vast moment van innemen. Ik schrok zelfs wakker als ik hem vergeten was :-) Maar als je er echt geen vertrouwen in hebt denk ik dat een implanon minder 'zwaar' is dan de prikpil. Ze krijgt dan minder hormonen binnen en hoeft niet steeds terug te komen voor een injectie. Heeft ze zelf een voorkeur?
Mijn dochter is aan de pil, maar niet voor anticonceptie maar vanwege heftige menstruatie. Ze slikt elke dag trouw.

In het begin heb ik haar geadviseerd om een wekker in haar telefoon te zetten (die heeft ze toch altijd bij zich) die haar zou herinneren. Een andere manier is de pil bij de tandenborstel te leggen. Tanden poetsen vergeet ze ook niet 's avonds, toch?
Later is nu
Pil op je nachtkastje leggen, kun je hem standaard als je opstaat, of als je naar bed gaat innemen.
Ik was 12 toen ik aan de pil ging, puur omdat het ongesteld zijn mij elke maand ziek maakte..

Ik heb op mijn 23ste een spiraal laten zetten en dat zou ik mijn 16-jarige zelf echt bespaard willen hebben! Mijn schoonzus heeft nu zo'n implanon laten zetten en die is er heel tevreden over. Heeft amper pijn gedaan bij haar.
Ik was 15 en begon met de pil. Even wennen, maar het ging eigenlijk vrijwel direct goed. Leg goed uit dat ze hem op een vast tijdstip in moet nemen en dat ze het als een t ritueel moet maken (bij tanden poetsen, make-up eraf etc)

Maar ik had dan ook geen seks, het was bij mij voor mn zware en zeer onregelmatige menstruatie.

Ik heb nu een mirenaspiraal en kan dat iedereen aanraden.

Het zetten is alleen onprettig. Verder vind ik het ideaal

Voor een meisje van 14 vind ik de prikpil en implanon te heftig. Dat zijn vrij grote hormoon bommmen voor een puber.
Dit is alvast voor onderzoek. We gaan niet vandaag er al mee beginnen. Ze is zelf over de pil begonnen ivm onregelmatige menstruatie. Vandaar dat ik even op onderzoek uit ben. Ik wil haar ook andere opties bieden omdat ik zelf heel slecht tegen de pil kan.

Ze heeft een vriendje en ze heeft nog geen plannen om seks te gaan hebben. Het is nog vrij onschuldig maar ik wil het wel voor zijn. Gelukkig praten we heel open.
quote:Voor een meisje van 14 vind ik de prikpil en implanon te heftig. Dat zijn vrij grote hormoon bommmen voor een puber.een implanon geeft 3 jaar lang hormonen af, dus ik denk dat het met die 'bom' heel erg meevalt.
Implanon is juist geen hormoonbom. Heb hem zes jaar lang gehad ook tijdens de pubertijd en beviel toen heel goed. Heb heel veel pillen geprobeerd eerst maar daar had ik steeds bijwerkingen van en van de implanon helemaal niet.
Bedankt voor de reacties. Ik hoor toch voornamelijk de pil. Ik heb daar zelf gewoon slechte ervaringen mee maar dat hoeft voor haar niet zo te zijn natuurlijk.

Een wekker is opzich wel een idee.

Toch maar binnenkort een afspraak maken bij de huisarts. Ik wil toch implanon ook bespreken.
Ik was heel jong aan de pil, maar eerlijk gezegd zou ik nu ik meer weet over de pil en het toch hormonen zijn, niet willen dat mijn kind zo jong aan de hormonen zou zijn, voor de zomaar.

In het geval van anticonceptie is het twee kwaden tegen elkaar afwegen. En dan zou ik zeggen aan de pil, tegenwoordig met weinig of iig veel minder hormonen, en ingeval van sloddervosje zou ik inderdaad bij tandenborstel met pil alarm in telefoon, waarschijnlijk vergeet ze hem dan echt niet!
quote:himalaya schreef op woensdag 26 februari 2014 09:45 Implanon lijkt me een prima oplossing, werkt 3 jaar.

Je zou toch niet willen dat ze zwanger wordt door haar sloddervosgedrag. En ja, natúúrlijk zou er ook een condoom gebruikt moeten worden maar we weten allemaal wel dat dat niet in alle gevallen wordt gedaan.

Mee eens.

Ik ben een enorme chaoot en krijg die regelmaat er gewoon niet in. Pil heeft overal gelegen. Naast m'n tandenborstel, op het nachtkastje, bij mijn lenzendoosje, in de ontbijtla. Overal, maar ik vergat hem nog te vaak. Zelden echt vergeten, meestal binnen de 12 uur ingenomen. Maar ik zou het er niet op gokken.

Nu mag ik vanwege borstvoeding alleen de minipil en die moet je op gezette tijden innemen. Daar begin ik niet aan, want ik ken mezelf, dus binnenkort een spiraaltje.
Volgens mij krijg je met de Nuvaring minder hormonen binnen dan met de pil. Ik vind het wel een heel vervelend ding, ik had er echt last van, maar er zijn ook mensen die dat totaal niet hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En dan vergeet ze hem mee te nemen als ze bij haar vriendin gaat slapen. Gaat daar haar pil-alarm af.
Ik zou voor implanon gaan. Het is een wonder dat ik van mijn 15e tot mijn 18e niet zwanger ben geraakt. Slikte regelmatig 3 of 4 pillen tegelijk en een condoom werd soms ook vergeten.

Echt niet dat mijn ouders dat door hadden. Gelukkig alles goed afgelopen, maar wat een verademing toen ik implanon liet zetten.

Noot meer stress bij diarree of een weekendje weg etc.
Echt bedankt voor de reacties. Ik kan er echt wat mee. Ik wil er gewoon goed over na denken en niet te vroeg mee zijn maar ook zeker niet te laat. Het gaat zo snel ineens, kleine meid wordt ineens een jonge vrouw.
quote:kaneelkoekje schreef op woensdag 26 februari 2014 10:01 Ik zou voor implanon gaan. Het is een wonder dat ik van mijn 15e tot mijn 18e niet zwanger ben geraakt. Slikte regelmatig 3 of 4 pillen tegelijk en een condoom werd soms ook vergeten.

Echt niet dat mijn ouders dat door hadden. Gelukkig alles goed afgelopen, maar wat een verademing toen ik implanon liet zetten.

Noot meer stress bij diarree of een weekendje weg etc.

Dacht jij toen dat je veilig genoeg bezig was?

Of wist je wel beter en gokte je het er gewoon op?

TO, alleen al om bovenstaande zou ik haar inderdaad een implanon cadeau doen...
En ik raak nu ook meer overtuigd van implanon. Vroeger hadden we deze keuze niet.

Nuvaring vind ik ook iets voor later. Ze gebruikt ook nog geen tampons.
Je kan daar toch zelf ook wat controle op uitoefenen? Leg hem in de badkamer en check of ze hem ook heeft genomen.

Hier ook met een jaar of 15 ad pil, ben nog steeds een chaoot maar de pil vergeet ik zelden.
quote:ericito schreef op woensdag 26 februari 2014 09:45 Maar heeft je dochter dan al een vriendje waar ze mee naar bed wil?Het lijkt erop he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven