Muis in huis

26-02-2014 21:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas meerdere muizen in mijn keuken (jaren 20 appartement, helaas niet helemaal te voorkomen..), maar wil ze nu toch wel graag weg hebben. De kat in huis heeft geen weet van dat hij oorspronkelijk een muizenjager is dus die doet niks. Zou mij niks verbazen als ze 's nachts een feestje op zijn rug hebben eigenlijk.

Ik heb vandaag 1 muisje kunnen doden door een krat op zijn nek te meppen maar eigenlijk dood ik ze liever niet. Iets met karma enzo, en voel me nu ontzettend schuldig voor dat mini veldmuisje.

Omdat ik hier dus een kat heb rond lopen, en ook nog een hond, leg ik liever geen gif neer. Ik ben dus op zoek naar een diervriendelijke manier om de muisjes duidelijk te maken dat mijn huis niet hun huis is :-D

Iemand een idee?
Een muis is nooit alleen, dus waarschijnlijk zitten er mee. Ik zou bij het tuincentrum een val kopen die sluit als de muis er in loopt. De muis is dan dus niet dood, maar wel gevangen. Vervolgens moet je de muis dan ergens anders uitzetten. Of je kat op muizenvang cursus?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Voor elke muis die je doodt komen en twee terug. Af en toe een muisje hoort bij het leven. Alles goed opbergen in plastic bakken en niet knoeien helpt een hoop.
Niet het diervriendelijkst, maar hier in huis helpen muizenvallen wel goed.
Ik ga morgen even naar het tuincentrum voor een niet-dodelijke-muizenval.

Kat is denk ik hopeloos geval. Het is een Ragdoll en meer dan een beetje mooi zijn kan hij niet
Ook wij hebben muizen in huis gehad.

Wij hebben toen een soort vergifdoos (merk tomcat) gekocht. Deze doos heeft 3 openingen waar de muizen doorheen kunnen. Een kat is te groot om bij het gif te kunnen komen.

In deze doos plaats je het gif. Hier waren ze er gek op

Nu al een maand geen last van muizen gehad. En gelukkig ook geen stank van dode muizen.

We hebben nu sinds een week een kat, dus ik hoop dat we hier geen muizen meer tegenkomen.
Wij hadden hier ook last van en hebben het ook op een vriendelijke manier geprobeerd geduldig gewacht tot we ze zouden vangen helaas na twee weken nog niks! Het is echt zo ze vermenigvuldigen zich heel snel en zijn dus nooit alleen! Voor ik het wist werd ik s nachts wakker en toen hadden ze me hele voorraad la geleegd! Echt vreselijk heel vies. Sinds de bestrijdinsdienst is geweest geen last meer, wij hebben ook een hond hier heen problemen mee gehad! Succes zou snel actie ondernemen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
@nova; gaat de muis verderop dood, eet je hond hem toch voor de lol op: en je raad het al.. Hond ziek.

Zo sterven in nl ook veel wilde dieren/huisdieren die dan "vergiftigd" zijn door een muis die verderop is gaan sterven..
Zijn schattige beestes maar ze verspreiden ziektes. Zo snel mogelijk alle mogelijke voeding voor ze weghalen.

Vangen en heel ver weer loslaten zou misschien kunnen werken...
Wil je mijn kat lenen?
Lovestar, graaaaag!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven