Topic voor thuissporters - deel 4
donderdag 30 januari 2014 om 10:37
Dit is alweer deel 4 van het thuissporttopic. Hier blijven we elkaar motiveren, elkaar helpen en elkaar informeren. Maar bovenal gaan we verder met fit worden en fit blijven.
Nieuwe schrijvers die een sport in of rond huis beoefenen zijn uiteraard van harte welkom.
Deel 1
Deel 2
Topic voor thuissporters - Deel 3
Nieuwe schrijvers die een sport in of rond huis beoefenen zijn uiteraard van harte welkom.
Deel 1
Deel 2
Topic voor thuissporters - Deel 3
zondag 9 februari 2014 om 19:25

maandag 10 februari 2014 om 09:22
maandag 10 februari 2014 om 16:58
Wow, wou dat ik zulke schoonouders had.
Wat voor dansen doe je. Ik heb heel lang ballet/jazz gedaan en weer begonnen met streetdance, moest helaas afhaken door persoonlijke financiële omstandigheden. Zou zo graag weer willen beginnen, vind het zo heerlijk om te dansen (zit in mijn bloed en ik mis het!)
Wat voor dansen doe je. Ik heb heel lang ballet/jazz gedaan en weer begonnen met streetdance, moest helaas afhaken door persoonlijke financiële omstandigheden. Zou zo graag weer willen beginnen, vind het zo heerlijk om te dansen (zit in mijn bloed en ik mis het!)

maandag 10 februari 2014 om 17:00
Euro, ik doe jouw soort dansen
klassiek en jazz dus.
Vandaag al een abs workout gedaan, mijn hemel wat een uitgezakte spieren heb ik daar zeg!!! Was maar 14 minuten maar kon het maar tien minuten volhouden. Nou ja, toch tien minuten!!!
Vanavond nog even op de crosstrainer of bodypump.... nog ff kiezen

Vandaag al een abs workout gedaan, mijn hemel wat een uitgezakte spieren heb ik daar zeg!!! Was maar 14 minuten maar kon het maar tien minuten volhouden. Nou ja, toch tien minuten!!!
Vanavond nog even op de crosstrainer of bodypump.... nog ff kiezen

donderdag 13 februari 2014 om 12:40
Gisteren een burpee HIIT gedaan en uiteindelijk er nog 20 bij om tot een totaal van 50 te komen 20 squats en veel leuke yoga poses.
Vandaag ga ik hardlopen ( ga me zo klaar maken ervoor), burpees, squats en weer heerlijk wat yoga. Daarna koken voor mijn afhalers van thuisafgehaald. Heerlijk dagje zo!
Vandaag ga ik hardlopen ( ga me zo klaar maken ervoor), burpees, squats en weer heerlijk wat yoga. Daarna koken voor mijn afhalers van thuisafgehaald. Heerlijk dagje zo!
donderdag 20 februari 2014 om 18:06
Na een week met migraine, en pijn in de heup en onderrug, ben ik weer terug en weer heerlijk wat fitness gedaan.
2.09km hardgelopen en ik ben eindelijk weer wat sneller. 50 burpees, 10 lateral squats, 10 jump squats, 5 hand release push-ups. De yoga poses die ik heb geprobeerd lukten helaas nog niet. Moet nog meer aan kracht werken!!
2.09km hardgelopen en ik ben eindelijk weer wat sneller. 50 burpees, 10 lateral squats, 10 jump squats, 5 hand release push-ups. De yoga poses die ik heb geprobeerd lukten helaas nog niet. Moet nog meer aan kracht werken!!
zaterdag 22 februari 2014 om 15:21
Welkom missitalica,
Ik zou beginnen bij bodyrock.tv (oude archieven), blogilates, of fitness blender. Deze drie hebben uitstekende videos, en goede workouts met uitleg.
Laat maar weten wat je ervan vind
Heb net een leuke voor je gevonden:
http://www.zuzkalight.com/workouts/work ... beginners/
Ik zou beginnen bij bodyrock.tv (oude archieven), blogilates, of fitness blender. Deze drie hebben uitstekende videos, en goede workouts met uitleg.
Laat maar weten wat je ervan vind
Heb net een leuke voor je gevonden:
http://www.zuzkalight.com/workouts/work ... beginners/
woensdag 26 februari 2014 om 10:07
Vanwege een knieblessure ben ik sinds kort begonnen met zwemmen. Ik ben begonnen met een zwem4daagse om te kijken of zwemmen wat voor mij was. Ik vond dit een hele leuke activiteit en ben gelijk blijven hangen. Zwemmen is supergoed voor je lichaam en in mijn geval ook vlakbij huis. Nog meer mensen die ook zo'n leuke ervaring hebben met zwemmen of de zwem4daagse?
woensdag 26 februari 2014 om 11:56
Zodra ik een job heb ga ik weer zwemmen, vind het echt heerlijk en zeer ontstressend. Kan niet wachten totdat ik er weer aan kan beginnen!!
Op dit moment is mijn focus op thuissporten en hardlopen. Ik hoop later zwemmen en fietsen toe te voegen wil begin volgend jaar heel graag 1/4 triathlon doen en een Tough Mudder!
Op dit moment is mijn focus op thuissporten en hardlopen. Ik hoop later zwemmen en fietsen toe te voegen wil begin volgend jaar heel graag 1/4 triathlon doen en een Tough Mudder!
woensdag 26 februari 2014 om 23:12
woensdag 26 februari 2014 om 23:15
donderdag 27 februari 2014 om 21:54
Vandaag weer heel wat gedaan, ben moe en heb een zere rug, de goede pijn 
150 burpees
valslide push-ups
push-up pyramid (alleen 9 kunnen doen, te moet)
decline push-ups
scorpion push-ups
en heerlijk wat yoga
eindelijk vooruitgang geboekt met de crow pose, kon één been omhoog brengen, nu nog de andere...maar heel blij

150 burpees
valslide push-ups
push-up pyramid (alleen 9 kunnen doen, te moet)
decline push-ups
scorpion push-ups
en heerlijk wat yoga
eindelijk vooruitgang geboekt met de crow pose, kon één been omhoog brengen, nu nog de andere...maar heel blij
vrijdag 28 februari 2014 om 21:45
#SweatADay uitdaging voltooid met:
horizontal pull-ups met dipstation 5
mountain climbers 10
legged dog mnt climbers 10
gliding mtn climbers 10
decline mtn climbers 10
one arm mtn climbers 10
grasshopper mtn climbers 10
#strongyogi uitdaging voltooid met:
crow pose
tabata push press met ugi 8 rondes 10/20 interval
Lunges 3 rounds of 1 set of 5 front, back and side
plow pose
#happyhealthyyogis uitdaging voltooid met:
Extended side angle pose naar high lunge
dolphin pose
downdog to dolphin
crow pose
chatarunga to one-legged chatarunga
plow pose
shoulderstand
horizontal pull-ups met dipstation 5
mountain climbers 10
legged dog mnt climbers 10
gliding mtn climbers 10
decline mtn climbers 10
one arm mtn climbers 10
grasshopper mtn climbers 10
#strongyogi uitdaging voltooid met:
crow pose
tabata push press met ugi 8 rondes 10/20 interval
Lunges 3 rounds of 1 set of 5 front, back and side
plow pose
#happyhealthyyogis uitdaging voltooid met:
Extended side angle pose naar high lunge
dolphin pose
downdog to dolphin
crow pose
chatarunga to one-legged chatarunga
plow pose
shoulderstand
dinsdag 4 maart 2014 om 09:05
Ik kom ook weer even buurten
Euro wat ga jij goed zeg.
Afgelopen weken nog braaf door gegaan met P90x3, heb wel een aantal dagen over geslagen ivm ziek zijn en omdat ik echt in tijdnood zat. Bijna klaar met de eerste maand.
Verandering in mijn lichaam merk ik nog niet echt, maar ik merk wel dat ik al een heel stuk meer kracht heb.
Buikspier oefeningen gaan een stuk beter en ik kan ondertussen al 6 push-ups met volledig lichaam en 10 via mijn knieen, daar ben ik al heel happy mee.
Ook ren ik 3x per week tussen de 2,5 en 3,5 kilometer.
Ik ben sinds vorige week ook maar even wat anders gaan eten, mijn darmen deden weer vervelend en merkte steeds een opgeblazen gevoel. Weer begonnen met Primal eten en hoop het nu eens voor altijd vol te houden
Het opgeblazen gevoel is al weg, op de een of andere manier merk ik het altijd heel snel bij mijn buik, dus die is meteen een stukkie platter. Darmen zijn ook rustiger, dat vind ik een stuk prettiger!
Euro wat ga jij goed zeg.
Afgelopen weken nog braaf door gegaan met P90x3, heb wel een aantal dagen over geslagen ivm ziek zijn en omdat ik echt in tijdnood zat. Bijna klaar met de eerste maand.
Verandering in mijn lichaam merk ik nog niet echt, maar ik merk wel dat ik al een heel stuk meer kracht heb.
Buikspier oefeningen gaan een stuk beter en ik kan ondertussen al 6 push-ups met volledig lichaam en 10 via mijn knieen, daar ben ik al heel happy mee.
Ook ren ik 3x per week tussen de 2,5 en 3,5 kilometer.
Ik ben sinds vorige week ook maar even wat anders gaan eten, mijn darmen deden weer vervelend en merkte steeds een opgeblazen gevoel. Weer begonnen met Primal eten en hoop het nu eens voor altijd vol te houden
Het opgeblazen gevoel is al weg, op de een of andere manier merk ik het altijd heel snel bij mijn buik, dus die is meteen een stukkie platter. Darmen zijn ook rustiger, dat vind ik een stuk prettiger!
donderdag 6 maart 2014 om 10:07
Heb 8.89km gewandeld
Hi moment,
Dank je wel Moment.
Elke vooruitgang is een win, of dat nu cm's, gewicht verandering, of sterker worden is. Je bent super bezig moment. Het is altijd een heerlijk gevoel als je merkt dat je vooruitgang boekt.
Ik let ook op mijn eten, merk echt wel dat het helpt. Ben een enorm voorstander van een gebalanceerd eten. Nergens teveel van maar wel gezonde mix van groenten, fruit, koolhydraten, proteïne, etc.
Hi moment,
Dank je wel Moment.
Elke vooruitgang is een win, of dat nu cm's, gewicht verandering, of sterker worden is. Je bent super bezig moment. Het is altijd een heerlijk gevoel als je merkt dat je vooruitgang boekt.
Ik let ook op mijn eten, merk echt wel dat het helpt. Ben een enorm voorstander van een gebalanceerd eten. Nergens teveel van maar wel gezonde mix van groenten, fruit, koolhydraten, proteïne, etc.