Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
quote:

Zo ik ga nu gauw de couscous en kippepoten klaarmaken voor Shabbat.

Kun je een beetje opsturen met een koeriersdienst ofzo?
Hallo meisjes en babies-in-buiken!

Ik ben weer terug van een heeeerlijk weekje vakantie in Holland :D. Het was echt fantastisch. Behalve alle airline perikelen heb ik het hardstikke leuk gehad. Mijn moeder wist niet dat ik zou komen dus haar gezicht was goud waard toen ik voor haar neus stond!!! Het was lekker weer dus heb leuke dingen gedaan en veel lekkers ingeslagen (heb nu een koelkast vol kaaassss en drop en pindasausssss mmmmm!!!) Ik ben echt met een gigantische glimlach teruggekomen.

Wat betreft het vliegen..was het iets minder. Ik als hollandse meid, met een overvloed van stempels in mijn paspoort maar wel een b1 visum krijg altijd de ROYAL treatment. Dit houdt in: men kome ruim van te voren op het vliegveld (3,5 uur) en laat de bagage checken met een grote glimlach. Check in op een stoel naast het raam en wandel vol vertrouwen naar de paspoort en handbagage controle (die al gechecked was natuurlijk) Loop braaf door de poortjes, laat schoenen controleren, tasje open, broeken zakken leeg... En ja hoor, random check! oftewel, wilt u even meelopen mevrouw!! Weer helemaal terug naar de eerste bagagecheck, mevrouw uw handbagage mag u niet aan boord meenemen en zal ingechecked worden met uw koffer  :o... Waarom, kunnen ze niet zeggen, beveiliging. Oke en nu, mag ik mn telefoon meenemen, nee, mijn puzzelboekje?nee, mn sokken toch wel... na overleg met supervisor, alleen sokken en leesboek...  zucht. Met pijn in mn maag worden mijn 'munchies' terug in de tas gedaan. Toen moest ik nog hemel en aarde bewegen zodat ze mijn tas (bruin suede  Maria Lyons customised edition van een half maandloon, weliswaar gewonnen in een wedstrijd maar daarom niet minder waardevol) in een doos zouden vervoeren. Nog net 20 shekel uit mn portemenee weten te vissen (nee portemenee mocht ook niet mee...) voor een kop koffie. enzovoorttttt

Zo gaat het bij mij ongeveer elke vlucht. Maakt niet uit vanaf waar en waarheen, ik word er ALTIJD uitgeplukt voor een of andere 'special treatment'. Maar ik blijf glimlachen....(al was ik lichtelijk geirriteerd toen ze op de terugvlucht vergeten waren de sojasaus opnieuw in te pakken....met alle gevolgen van dien...) Ik kan wel een boek schrijven denk ik.

Verder was mijn familie niet al te blij dat ik terug ging maar ik heb beloofd dat als het uit de hand loopt dat ik terug kom,( maar ik weet nog niet wat mijn defenitite van uit de hand lopen is).

ANyway, mn verhaal word een beetje lang en er moet nog gewerkt worden.
Ola!

Xaar en Orly: hoe is het daar???? Ik heb het hele weekend aan jullie zitten denken! Zat zelfs een beetje in de rats!

Kwalijke zaak dat zo ongeveer de hele EU en alle media alleen maar oog hebben voor de bombardamenten van Israël, en niet over de terreur die de Israëlische bevolking nu al jaren lang ondergaat van die eikels uit zuid LIbanon!!! Dat wordt gemakshalve vergeten!

Goed om te horen dat je vakantie zo geweldig is geweest Xaar, maar wat een verhaal weer over onze security check! Dus lief glimlachen werkt ook al niet meer??

Goed om te horen Orly dat de kleine mini-you het zo lekker doet!

Fleur: welcome back! Je zal inmiddels al een lekkere toeter hebben! Nog

"maar" 13 weekjes!!! Wel, wanneer de nog maar 10 weken grens voorbij is, gaat het heel rap hoor!

Hier wat minder nieuws: schoonvader (80) gaat het niet goed mee. Grote paniek gisteren: had een flauwte gehad (op zich niet erg), was erg kortademig, vergeetachtig, moe en had daarna (dus na de flauwte) vreselijke hoofdpijn. Huisarts vond het niet nodig om langs te komen. Duhhhhhhhhhh: de man heeft een geschiedenis van trombose en hoge bloeddruk........Manlief is er gister op stel en sprong naar toe gegaan en is blijven slapen. Hij heeft er op aangedrongen dat vandaag nog een huisarts een bezoek bij zijn vader gaat afleggen...

Ciao, en alle meiden overzees: ik blijf aan jullie denken!!!
Orly: sorry indien ik je in verlegenheid heb gebracht op het andere forum.......misschien niet zo handig om off topic te vragen waarin jerusalem de actie is voorkomen........

Ongelooflijk lafhartig van die raketten weer op Haifa!

Nou meid hier in tropisch Nederland wordt er aan je gedacht.....

Ciao!
quote:

Orly: sorry indien ik je in verlegenheid heb gebracht op het andere forum.......misschien niet zo handig om off topic te vragen waarin jerusalem de actie is voorkomen........

Ciao! Nee joh,maakt toch niks uit.Ik ben niet zo snel in verlegenheid te brengen hoor:D. Hij was trouwens aangehouden bij de Jaffa-Gate en was van plan zichzelf in 't centrum opteblazen.Hij had een 5-kilo bom bij zich.Echt mazzel gehad!

Op dat andere topic heb ik echt geen zin om mee te kletsen.Ze verdraaien toch altijd de waarheid en zullen nooit begrip op kunnen brengen voor Israel.Ik weet ook niet waar 't aan ligt...zijn we dan zulke barbaren omdat we ons willen verdedigen tegen tuig om in leven te blijven?

Ik heb gisteren mijn nichtje + familie uit Haifa uitgenodigt om naar ons toe te komen maar ze vindt 't moeilijk om daar alles achter te laten.Ze zit de meeste tijd in de schuilkelder en de straten zijn hartstikke leeg.Hoe lang zal dit nog duren?

Hoe gaat 't trouwens nu met je schoonvader?Ik hoop al wat beter.

Xaar,wat een verhaal zeg...gelukkig ben je heelhuids teruggekomen.Bewaar je wel een paar dropjes voor me:)?

Batya.Fleur,Yuval,...alles goed meiden?
Dag meiden,

Volgens mij is het komkommertijd, op het forum dan hier gebeurt genoeg. Het dagelijkse leven gaat gewoon door maar de bombardementen hebben wel iedereen in hun greep. Familie en vrienden willen dat ik terug kom maar ik laat me niet zo snel wegjagen, begin me net thuis te voelen. Laten we hopen dat alles snel weer kalmeert en niet dichter bij komt.

@ Orly, ik heb in de aanbieding zoute drop, blokjes kaas met moster, speculaas, ontbijtkoek en pindasaus.... Dus als je binnenkort nog richting Tel Aviv gaat!!!! btw... is allemaal niet kosher natuurlijk maar wel onweerstaanbaar lekkerrrrr!!!

OKe dames hou de moed erin en geniet van de zon

liefs
Lieverds,

een korte post van mij. Ik ben al dagen helemaal overstuur over de 'crisis', en de manier waarop de media er hier mee omgaat. Ik ben er gewoon misselijk van. Orly en Xaartje, hoe is het met jullie. Is het uit te houden? Ergens wil ik dat ik nu in ha'aretz was. Maar ik zit hier.

Ik hoop dat met iedereen alles goed is. Ik heb het pleuris druk met werk, en als ik niet werk heb ik de kinderen. Single parentship valt nog niet mee, ook al is het part-time...

Orly, ik hoop dat het met je zwangerschap goed gaat. En dat het sowieso goed gaat. Sjamash, ik vind het echt knap, dat je het volhoudt op die topics bij maatschappij. Ik ben serieus (ik kan het niet geloven van mezelf, ben ineens een watje geworden, denk ik) in huilen uitgebarsten net toen ik het topic doorlas. Allemaal leuke grapjes tussendoor, en onderwijl Israel verdoemen. Onbegrijpelijk, onbegrijpelijke domheid en kortzichtigheid. Ik kan haast niet meer reageren.

Xaartje, maken je ouders zich geen vreselijke zorgen?

Batya, gaat alles goed bij jou? Ben je nu al op vakantie? Zo ja, geniet ervan!

Ik moet slapen, Ethan was vanmorgen al om 3 uur (!!!!!!!!) op, en ik dus ook. Hele dag gewerkt, ben nu kapot. Huilen is ook niet goed voor een mens....

Heel veel liefs, Yuval.
quote:

quote: fleurtje reageerde

quote: anita11 reageerde

Wat ik bedoel is: de joden hebben een grote historie samen, veel nare dingen meegemaakt daardoor een grote saamhorigheid lijkt me. Het zijn slimme mensen, verdienen altijd goed hun geld, hebben humor, zijn knap om te zien (meestal dan he). Dus het lijkt me fijn om daar bij te horen, een hechte gemeenschap. Maar wel gewoon meteen vanuit geboorte. Echt dus.

Nederlanders hebben dat niet zo onderling, althans dat is mijn ervaring.

O.K. groetjes - moet tafel dekken. Doei! 

Meen je dit nou serieus? Tsjees, wat kun jij generaliseren, zeg! Het enige dat voor mij geldt is dat ik knap ben om te zien, woehahahaha.

Hey Orly, wat lees ik nou? Jij ook baby in je buik! Goed man! En een doorzettertje dus! Belooft wat! Ben heel blij voor je! Veel uitroeptekens, maar dit zijn ook uitroeptekens waard.

x

Ja ik heb goed gegeneraliseerd. Maar goed, dat zijn de mensen die ik ken. Er zullen gerust ook genoeg domme lelijke joden zijn die straatarm zijn en  geen humor hebben!!

Ach, een beetje fantasie en romantiseren kan geen kwaad toch ?

'k Vind het wel een beetje "gevaarlijk" hoor, zulke opmerkingen. Maar kennelijk zijn er meerderen die joodse mensen als het ": uitverkoren" volk beschouwen en daar niet mee weten om te gaan (jaloezie, afgunst, haat....). Nogmaals ik vind het een behoorlijk gewaagde typering. En ik voldoe overigens niet aan de typische kenmerken: blond en blauwe ogen......

Maar fijn dat je even van je hebt laten horen....
quote:

quote: sjamash reageerde

Ciao! Nee joh,maakt toch niks uit.Ik ben niet zo snel in verlegenheid te brengen hoor:D. Hij was trouwens aangehouden bij de Jaffa-Gate en was van plan zichzelf in 't centrum opteblazen.Hij had een 5-kilo bom bij zich.Echt mazzel gehad!

Op dat andere topic heb ik echt geen zin om mee te kletsen.Ze verdraaien toch altijd de waarheid en zullen nooit begrip op kunnen brengen voor Israel.Ik weet ook niet waar 't aan ligt...zijn we dan zulke barbaren omdat we ons willen verdedigen tegen tuig om in leven te blijven?

Ik heb gisteren mijn nichtje + familie uit Haifa uitgenodigt om naar ons toe te komen maar ze vindt 't moeilijk om daar alles achter te laten.Ze zit de meeste tijd in de schuilkelder en de straten zijn hartstikke leeg.Hoe lang zal dit nog duren?

Hoe gaat 't trouwens nu met je schoonvader?Ik hoop al wat beter.

Xaar,wat een verhaal zeg...gelukkig ben je heelhuids teruggekomen.Bewaar je wel een paar dropjes voor me:)?

Batya.Fleur,Yuval,...alles goed meiden?

Gelukkig Orly, want ik wilde je niet in verlegenheid brengen. Anycow: ik vind die topic nu ook op niets gaan uitdraaien. Sterker nog, er is een forumster die nu wel erg nare trekjes gaat krijgen. Ietwat generaliserend, en dan neem ik het ruim op......

Nee, Israël is het enige democratische natie in de regio, die de zaakjes goed op orde heeft: goede infrastructuur, westerse economie, en vruchtbaar. Dat dat op zijn minst afgunst opwekt, dat is logisch. Maarja, door die afgunst wordt de staat wel met vernietiging gedreigd. En ik ben wel zo arrogant om te stellen dat er tussen de grote wetenschappers, entertainers etc., verbluffend vaak mensen van joodse komaf zitten. (hè get koren op de molen van Anita...hihihi). Ik voel me door al deze gebeurtenissen echt niet barbaars! Israèl heeft het volste recht. En als Syriè en/of Iran rare dingen gaan doen, dan mag Israèl wat mij betreft kei en keihard terugslaan!

Heel lief van je dat je je nichtje hebt uitgenodigd. Als ik hen was zou ik het echt accepteren!!!!!

Met schoonvader gaat het nu weer. Volgens de huisarts had hij zout en vocht te kort. Daarna heeft hij  7(!!!!!!!!!!!!!!!!) migraine aanvallen gehad. Gelukkig is hij daar snel van genezen, maar hij blijf nu wel een beetje vergeetachtig.....

Wanneer heb je weer controle bij de gyneacoloog? Want klein larfje is nu zo;n 11 weken?

Dikke knuffel!!!
quote:

Lieverds,

een korte post van mij. Ik ben al dagen helemaal overstuur over de 'crisis', en de manier waarop de media er hier mee omgaat. Ik ben er gewoon misselijk van. Orly en Xaartje, hoe is het met jullie. Is het uit te houden? Ergens wil ik dat ik nu in ha'aretz was. Maar ik zit hier.

Ik hoop dat met iedereen alles goed is. Ik heb het pleuris druk met werk, en als ik niet werk heb ik de kinderen. Single parentship valt nog niet mee, ook al is het part-time...

Orly, ik hoop dat het met je zwangerschap goed gaat. En dat het sowieso goed gaat. Sjamash, ik vind het echt knap, dat je het volhoudt op die topics bij maatschappij. Ik ben serieus (ik kan het niet geloven van mezelf, ben ineens een watje geworden, denk ik) in huilen uitgebarsten net toen ik het topic doorlas. Allemaal leuke grapjes tussendoor, en onderwijl Israel verdoemen. Onbegrijpelijk, onbegrijpelijke domheid en kortzichtigheid. Ik kan haast niet meer reageren.

Xaartje, maken je ouders zich geen vreselijke zorgen?

Batya, gaat alles goed bij jou? Ben je nu al op vakantie? Zo ja, geniet ervan!

Ik moet slapen, Ethan was vanmorgen al om 3 uur (!!!!!!!!) op, en ik dus ook. Hele dag gewerkt, ben nu kapot. Huilen is ook niet goed voor een mens....

Heel veel liefs, Yuval. Hé meissie! Kom op meid! De zon gaat voor jou ook schijnen, wellicht niet du moment, maar wellicht morgen of volgende week! Je komt eruit joh! en je kunt het als single moeder, dat weet ik zeker! Moet Ethan alleen niet te vaak van die nachtelijke avonturen willen beleven! Je ex is dus inmiddels uit huis? En wat hebben jullie nu afgesproken? Kon ik je maar meer bemoedigende woorden via dit forum toespreken, maar goed hoop dat je je een klein beetje gesteund voelt en dat je alle ellende een mooi plekje kan geven!!

Zoals ik Orly al schreefT: ik denk dat ik het ook maar voor gezien ga houden. Het is vechten tegen de bierkaai. Gelukkig verneem ik via diverse ingezonden brieven in de Metro, dat er meerdere mensen Israël een warm hart toedragen! Dat kun je van die kl*te media niet zeggen!

Meis, hou je taai, je komt er echt

Ook jij hele dikke knuffel!
*kom even binnensluipen en beloof dat ik zo weer weg ben*

Yuval, als je dit leest (hoop het wel) wil ik je echt gemeend even m'n excuses aanbieden voor mijn aandeel in de geintjes die erin slopen in het topic op maatschappij. Ik lees hier weleens mee (deel van m'n familie is joods...ik dus niet, maar vandaar de interesse) en schrok wel even van je posting. Wist eigenlijk niet of ik het hier of daar moest neerzetten, maar ik wilde het toch even kwijt dus ik hoop dat dit ok is. Mijn mening is een ander punt, maar als jij/iemand hier zich gekwest voelt door die offtopic berichtjes gisteren: Sorry:R

*don't worry, ik sluip ook weer braaf weg:)*
Dat zeg ik....
zo de werkweek zit er (voor mij) op!

Vanavond een bruiloft en morgen een verjaardag, het leven gaat in Israel gewoon door.

Ik wens iedereen een Shabbat Shalom met vooral veel Shalom.

Tot de nieuwe week

liefs
Allereerst, Websje, bedankt voor je post en excuses aanvaard. Ik wist niet dat je hier ook wel eens kwam, dus ik schrok ook een beetje van jouw post!

Sjamash, dank voor je bemoedigende woorden (he, wat een ouderwetse term..). Eigenlijk ben ik 'ons' huis uitgegaan. Ik woon momenteel anti-kraak, heb de kids 4 dagen en werk de overige 3 dagen. Het wordt er al met al niet makkelijker op. We hebben morgen weer therapie. Ik ben benieuwd.

Hoe is het met iedereen verder? Ik hoor van mijn schoonzusje dat ze in Tel-Aviv de vliegtuigen over hoort razen. Dat het nu echt niet meer leuk is. Nogmaal mijn hart is bij ieder van jullie die nu in Israel zitten!

Ik ben helemaal gekapt op het topic bij maatschappij.

Orly, hoe is het net de baby? Ik weet niet eens hoe ver je nu bent. Laat je snel iets horen?

Ik denk dat ik maar ga slapen, morgen vroeg weer op!

Liefs, Yuval
hoi

Ik ben via het flair forum hier heen gekomen alleen werd de naam avigael neit gepakt samen met nog een heleboel andere namen en daarom heb ik in een wanhoopspoging na een half uur ploeteren az fan gedaan en dat werd wel gepakt. Avigael mocht niet maar az fan wel.....

ik ben 36 en heb drie kids  jongens en een meisje.....mijn vader is joods en bevestigd en mijn moeder is uitgekomen...ik weet neit hoe de verhoudingne hier liggen. Ik ben bezig binnen de liberale gemeenschap aan de joodse basis cursus om bevestigd te worden. Ik ga nu de berichtjes lezen.
Welkom Azfan!

Lees rustig rond.

Iedereen is hier welkom.

Ik zelf ben niet joods maar woon wel in Israel. Over het algemeen keuvelen we over van alles en nog wat hier. Het mag dus ook gewoon over het weer gaan of klagen over schoonfamilie ;)

Wanneer is jouw moeder uitgekomen? (uitkomen is toch 'gewoon' bekeren?) Dan hoef jij toch niet ook uit te komen? Ik weet er niet genoeg vanaf, maar ben wel nieuwsgierig.

Vertel vertel vertel

groetjes

PS ik ga weer verhuizen, mijn huidige app. wordt verkocht door de eigenaar... Heb al wat nieuws gelukkig!!
helaas is mijn moeder te laat uit gekomen en dus moet ik zelf ook..de cursus doen.

uitkomen ios voor het Joodse geloof kiezne bekeren vind ik zo een zwaar woord.

waar in Israel woon je?

een vriendin van mij woont in rishon le zion en een vlak bij nethanya

greotjes
Shalom ladies,

Waar is iedereen? Zitten we allemaal solidair in de schuilkelders? Waarschijnlijk ligt iedereen aan het zwembad.. Is het nog zo warm in Nederland? En hoe is het weer in Swiss?

Ik ben gister verhuisd. Nog een gedoe want de shabbat is laat afgelopen, toen bed opgehaald (2e handsje, voor 200 shekels, 38 euro) kreeg er gratis tv-tje bij.. toen de hele handel naar mn nieuwe paleisje gebracht (waarom moest ik zo nodig op de 3e verdieping wonen....). Rond 1.30 nog een pizza gegeten en toen slapen want er moet gewoon weer gewerkt worden op zondag. Het is een zooitje want ik heb verder geen meubels maar verder ziet het er goed uit.

ok, ik moet even verder werken.

groetjes
up up up...

Waar is iedereen toch???
Hallo ladies!

Hier ben ik weer! Ben een weekje vrij geweest. Niets bijzonders gedaan: naar het strand geweest, hypotheekdingen regelen, keukens uitzoeken, you know!

Yuval je klinkt gelukkig al weer een stuk meer strijdvaardig en monter! Je komt er echt wel uit meis!!!

Xaar, jeetje joh, word je het verhuizen niet eens zat? Waar ga je nu naar toe (dus welke wijk?).

Voor de andere dame (naam vergeten): leuk dat je er bij bent! Mooie nick die je aanvankelijk wilde hebben!

Orly: alles goed? Ook met mini-you? Hoop het van harte, hoewel het feit dat je een weekje niet gereageerd hebt, me toch zorgen baart......hoop echt dat er niets aan de hand is!!!!

Hoest leven verder in Israël? Kan me voorstellen dat het zo moeilijk is nu! Ik waag me ook maar niet meer op de mij. forum: het heeft geen zin om de acties van Israël te gaan verdedigen, wanneer de wereld zijn mond vol heeft van het bloedbad van afgelopen zondag. Neemt echter niet weg dat ik het ook vreselijk vind om die beelden te zien, maar mij is wel duidelijk dat Hezbollah die mensen daar doelbewust heeft laten schuilen. Jammer genoeg krijgt Israël dan de schuld. Overigens, voor een wat betere objectieve berichtgeving stemmen manlief en ik tegenwoordig af op de BBC.

Meiden ik moet echt hard aan de slag: er ligt hier een mega berg aan werk!!!

Bye!
Ik woon ongeveer nog dezelfde buurt als voorheen. Het is in de buurt van de bursa, Ramat Gan.

Gelukkig hecht ik nooit zo aan een lokatie...ik blijf verkassen.

Verder gaat het in dit deel van Israel goed. We blijven hopen/bidden/wensen dat het snel voorbij is met alle ellende.

liefs
He meiden,

even snel een berichtje voor Shabbat.Ik heb zelfs de laatste berichtjes nog niet doorgelezen dus sorry dat ik niet persoonlijk reageer...

Hier gaat verder alles goed.De kleine groeit lekker,ben nu al bijna 14 weken...en m'n man,die even met Jonathan naar de speeltuin is, belt me net op om te zeggen dat hij ein-de-lijk loopt.Werd tijd zeg,maar ik ben heel erg blij ermee.Z'n knietjes waren al een beetje blauw van 't kruipen.

De reden waarom ik niet meer op 't forum kom is vanwege de vacantie.Ik kom nergens meer aan toe met die 3 mannen die steeds maar willen eten en van alles willen ondernemen.

Nou meiden...ik hoop dat met jullie alles verder goed gaat.

En Xaar...mazzaltov met je nieuwe woning [zag 't op msn staan,naast je naam].Ik spreek je nog wel...

Liefs en Shabbat Shalom!!!
He allemaal, waar jullie ook uithangen,

Het is akelig stil op het forum, maar ik wil dit topic niet kwijtraken op de laatste bladzijde.

Iedereen heeft natuurlijk lekker vakantie.

Ik ben aan het werk. Het leven gaat allemaal heel rustig nu , mijn woning begint goede vormen aan te nemen en mijn nieuwe huisgenootje is top. Over 2 weken ga ik mijn A5 visum aanvragen, oftewel een resident permit!!!!!!! Ben heel benieuwd. Heb ook een sollicitatiegesprek binnenkort...zal er gauw meer over vertellen, maar dan wil ik wel eerst zeker weten dat iemand het leest...

Nou laat alemaal maar snel weer wat horen.

groetjes
Hoi, hoe gaat het met jullie??? Waar zijn jullie, want stil is het hier wel!!!! Wij zijn weer terug, 10 kilo zwaarder van al die heerlijke vis en die flesjes wijn, en heb besloten dat mocht ik ooit gaan scheiden dan zoek ik een italiaanse man, alleen al vanwege het eten.

Sjamash, wat voor keuken heb je uit gezocht? En xaartje, hoe is het met jouw? Orly, hoe gaat het met minimini in je buik? En zowiezo hoe gaat het in Israel??? En Yuval, hoe is met jou, en de kids???

Bij mij is iedereen gezond, ook al regent het hier al weer een paar dagen. We hebben dus een hondje, en die slaapt s`nachts door, maar overdag is het met zindelijk worden een katastrophe.

Op dit moment kijken we ook vaak naar bbc vanwege de oorlog. Merken jullie er veel van xaartje en Orly, en de anderen???

Ga nu moussaka maken, mijn man het zijn eerste werkdag na bijna een maand vrij, dus die moet verwnt worden! Liefs!!!!
hi girls,

hier alles ok. het is zo stil hier, maar toch nog even een berichtje van mij.

@orly, ik geloof dat jij alleen maar kosher eet maar ik wilde toch met je delen dat het NL winkeltje een nieuwe shipping binnenheeft. Je kan nl ook online bestellen  bij hun, www.beatrice.nl als ik t goed heb.

liefs
HHEELLLLLEEUUUUU!!!! Is daar iemand???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven