Aso's
donderdag 27 februari 2014 om 01:52
Vandaag fietste ik met dochter van 6 die zelf mee fietste . We reden in een woonwijk en naderden een wegversmalling met drempel die er is gemaakt om snelheid te minderen. Ik fietste dus naast dochter. Er nadert een auto achter ons die ons niet in kon halen omdat ik naast haar fietste. Ik wilde niet achter haar gaan fietsen omdat die auto dan heel dicht langs haar heen haar in zou gaan halen en ze nog aan het oefenen is met goed rechts houden en als ik achter haar fiets het heel soms niet goed gaat en ze ineens naar links gaat. Het was dus maar een kwestie van 5 meter en de weg was weer breder zodat we weer meer naar rechts konden. Gaat die vent in die auto als een gek zitten toeteren achter ons, kind schrikt zich dood, ineens reed die vent naast me, balt zijn vuist naar me op en zit als een bezetene te zwaaien met een boze kop naar me. Wat een aso zeg, volstrekt niet goed wijs, welk aso gedrag hebben jullie wel eens meegemaakt? Ik vraag me serieus af waarom iemand zich zo gedraagt.
donderdag 27 februari 2014 om 22:56
@cello1987: ik hoop altijd als ik dat zie dat de bestuurder uitstapt en heel dramatisch gaat roepen naar zijn collega's dat er een Heul Belangrijk Persoon moet passeren, of onmiddellijk al het Mindere Werk gestaakt kan worden voor die waanzinnig belangrijke meneer. En dan echt theatraal schreeuwen.
Of het ding in de achteruit zetten en dan langzaam met dat piep-geluid op de leasebak afgaan...
Maar ja, dat zullen jullie wel om de twee straten meemaken.
Of het ding in de achteruit zetten en dan langzaam met dat piep-geluid op de leasebak afgaan...
Maar ja, dat zullen jullie wel om de twee straten meemaken.
donderdag 27 februari 2014 om 23:02
Gebeurd ook wel hoor, als ze echt heel erg zijn. We zijn wel eens klemgereden en meneer (strak in t pak) vond dat wij dan maar even achteruit moesten met die wagen! Mijn collega is uitgebreid een shaggie gaan draaien met de woorden, mijn dienst duurt tot 5uur, ik heb de hele dag hoor
Of na een lange discussie, tja, als je ons niet zo lang aan de praat had gehouden waren we allang weggeweest hier, worden ze ook altijd zo boos van hahaha
Of na een lange discussie, tja, als je ons niet zo lang aan de praat had gehouden waren we allang weggeweest hier, worden ze ook altijd zo boos van hahaha
Erger je niet, maar verbaas je!
donderdag 27 februari 2014 om 23:06
Vandaag nog. Parkeren bij t kantoor waar ik werk is sowieso een drama, maar vandaag had iemand het gepresteerd om in z'n eentje 4 (!) vakken te bezetten. Ik 2x rond gereden, ging er gelukkig iemand weg.
Ik vind het wel belangrijk om mijn auto netjes in t vak te zetten, en terwijl ik nog een keer stak, reed ik dus bijna de viervakker aan, doordat hij met een achterlijk hoge snelheid tegen de rijrichting in van het terrein af sjeesde.
Ik kan alleen maar hopen dat zulke types eerder een boom tegenkomen dan een tegenligger.
Ik vind het wel belangrijk om mijn auto netjes in t vak te zetten, en terwijl ik nog een keer stak, reed ik dus bijna de viervakker aan, doordat hij met een achterlijk hoge snelheid tegen de rijrichting in van het terrein af sjeesde.
Ik kan alleen maar hopen dat zulke types eerder een boom tegenkomen dan een tegenligger.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
donderdag 27 februari 2014 om 23:18
Vanmorgen in de auto bij het stoplicht doet de vrouw voor mij haar raam open en gooit een papiertje uit het raam. Gooi het dan naast je op de grond bij de bijrijdersstoel!
Troep op straat gooien, papiertjes, sigaretten, zo aso!
Qua autorijden, mensen die niet weten waar hun richtingaanwijzer zit, terwijl je op ze moet wachten (rotonde, inhalen bij snelweg terwijl ze ineens de afslag nemen, ze je straat inslaan terwijl jij wacht etc).
Troep op straat gooien, papiertjes, sigaretten, zo aso!
Qua autorijden, mensen die niet weten waar hun richtingaanwijzer zit, terwijl je op ze moet wachten (rotonde, inhalen bij snelweg terwijl ze ineens de afslag nemen, ze je straat inslaan terwijl jij wacht etc).
donderdag 27 februari 2014 om 23:40
Wat een stomme mensen heb je toch op de wereld he!! T lijkt ook wel steeds gekker te worden. Ik reed laatst op een zaterdagavond naar huis. Kwam vier ventjes tegen op drie fietsen. Eentje zat er achterop. Alle vier zaten ze mega bij mij naar binnen te kijken. Dat vond ik al erg vreemd. Dus ik keek terug. Toen zag ik opeens iets keihard op mij afkomen. Gooiden die kutventjes gewoon een steen op m'n vooruit.
Ik de politie gebeld. Zegt die vrouw. Heeft u er wat van gezegd. Waarop ik reageerde. Wat denkt u zelf als ze al eens steen op je voorruit gooien. Wat zullen ze dan nog meer doen.
Ik de politie gebeld. Zegt die vrouw. Heeft u er wat van gezegd. Waarop ik reageerde. Wat denkt u zelf als ze al eens steen op je voorruit gooien. Wat zullen ze dan nog meer doen.
vrijdag 28 februari 2014 om 07:42
Tuurlijk ga je naar rechts zodra dat kan, of er nu wel of niet iemand langs wil.
Maar als ik ergens rij (vaak net boven de maximum snelheid, ik ben echt geen slak oid) en er komt een auto met 140-150 km p/uur op me afgestormd die vlak voor het raken van mijn bumper afremt en vervolgens nog een paar keer dichterbij komt onderwijl groot licht gevend ga ik echt niet gas bijgeven zodat ik eerder naar rechts kan en de auto er voorbij kan. Dan heb je echt dikke vette pech. Als je geen heer in het verkeer bent hoef je ook niet op mijn goodwill te rekenen.
Maar als ik ergens rij (vaak net boven de maximum snelheid, ik ben echt geen slak oid) en er komt een auto met 140-150 km p/uur op me afgestormd die vlak voor het raken van mijn bumper afremt en vervolgens nog een paar keer dichterbij komt onderwijl groot licht gevend ga ik echt niet gas bijgeven zodat ik eerder naar rechts kan en de auto er voorbij kan. Dan heb je echt dikke vette pech. Als je geen heer in het verkeer bent hoef je ook niet op mijn goodwill te rekenen.
•
vrijdag 28 februari 2014 om 09:13
quote:Frizz schreef op 28 februari 2014 @ 07:42:
Tuurlijk ga je naar rechts zodra dat kan, of er nu wel of niet iemand langs wil.
Precies! Als ik op de linkerbaan rij, dan rij ik boven de maximum snelheid. Als ze dat niet snel genoeg is en ik kan niet naar rechts, dan wachten ze maar ff tot dat wel mogelijk is.
Waar ik me op de weg ook aan erger is dat mensen onnodig links blijven rijden. Dus op een minimaal 3 baans weg op de middenbaan blijven rijden onder de maximum snelheid, en dat je met je maximum snelheid op de rechterbaan, dus officieel helemaal naar links moet om in te halen.
Precies! Als ik op de linkerbaan rij, dan rij ik boven de maximum snelheid. Als ze dat niet snel genoeg is en ik kan niet naar rechts, dan wachten ze maar ff tot dat wel mogelijk is.
Waar ik me op de weg ook aan erger is dat mensen onnodig links blijven rijden. Dus op een minimaal 3 baans weg op de middenbaan blijven rijden onder de maximum snelheid, en dat je met je maximum snelheid op de rechterbaan, dus officieel helemaal naar links moet om in te halen.
vrijdag 28 februari 2014 om 13:22
quote:yoehh schreef op 27 februari 2014 @ 23:40:
Wat een stomme mensen heb je toch op de wereld he!! T lijkt ook wel steeds gekker te worden. Ik reed laatst op een zaterdagavond naar huis. Kwam vier ventjes tegen op drie fietsen. Eentje zat er achterop. Alle vier zaten ze mega bij mij naar binnen te kijken. Dat vond ik al erg vreemd. Dus ik keek terug. Toen zag ik opeens iets keihard op mij afkomen. Gooiden die kutventjes gewoon een steen op m'n vooruit.
Een kennis van me reed met zijn auto langs een groep jongens. Ongeveer 8 jongens van een jaar of 17. Die gooiden ook een steen tegen zijn auto. Hij is nogal kort aangebonden dus hij zette zijn auto stil en liep naar de jongens toe.
Zei geen woord maar gaf de gooier direkt een kaakslag zodat die tegen de vlakte ging. Daarna vroeg hij of er nog iemand anders zin had om stenen tegen zijn auto te gooien. Kennelijk niet.
Dus is hij weer ingestapt en daar bleef het bij.
Het zal wel niet mogen maar het is wel leerzaam voor die knapen.
Wie kaatst, kan de bal verwachten. En wie gooit, kan een knal verwachten.
Een kennis van me reed met zijn auto langs een groep jongens. Ongeveer 8 jongens van een jaar of 17. Die gooiden ook een steen tegen zijn auto. Hij is nogal kort aangebonden dus hij zette zijn auto stil en liep naar de jongens toe.
Zei geen woord maar gaf de gooier direkt een kaakslag zodat die tegen de vlakte ging. Daarna vroeg hij of er nog iemand anders zin had om stenen tegen zijn auto te gooien. Kennelijk niet.
Dus is hij weer ingestapt en daar bleef het bij.
Het zal wel niet mogen maar het is wel leerzaam voor die knapen.
Wie kaatst, kan de bal verwachten. En wie gooit, kan een knal verwachten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 28 februari 2014 om 19:03
hm ja donkey, voor je het weet krijg je zelf politie aan de deur en krijg je mishandeling aan je broek.
Wij hadden eens hangjeugd voor de deur die eieren tegen de ramen van het huis gooiden. Man is achter ze aangegaan en een vastgepakt om hem thuis af te leveren. In de worsteling scheurde de blouse van de knaap...kregen wij dus politie aan de deur hierover.....toen hebben wij een boekje open gedaan en gezegd dat als zij aangifte van mishandeling zouden doen, wij aangifte zouden doen van vandalisme. Nooit meer wat van gehoord, maar ik vind het onbegrijpelijk dat ouders er nog over peinzen aangifte te gaan doen terwijl hun zoontje fout zat...
Als dit mijn zoon was geweest had ik hem naar die mensen gestuurd met een emmer sop en een bloemetje (gekocht van zijn eigen zakgeld uiteraard))
Wij hadden eens hangjeugd voor de deur die eieren tegen de ramen van het huis gooiden. Man is achter ze aangegaan en een vastgepakt om hem thuis af te leveren. In de worsteling scheurde de blouse van de knaap...kregen wij dus politie aan de deur hierover.....toen hebben wij een boekje open gedaan en gezegd dat als zij aangifte van mishandeling zouden doen, wij aangifte zouden doen van vandalisme. Nooit meer wat van gehoord, maar ik vind het onbegrijpelijk dat ouders er nog over peinzen aangifte te gaan doen terwijl hun zoontje fout zat...
Als dit mijn zoon was geweest had ik hem naar die mensen gestuurd met een emmer sop en een bloemetje (gekocht van zijn eigen zakgeld uiteraard))
vrijdag 28 februari 2014 om 19:20
Wat een verhit persoon! Nou moet ik wel zeggen dat ik soms met open mond sta te kijken omdat ouders het een goed idee vinden om een klein kind dat niet goed kan fietsen s'ochtends in de spits te laten "oefenen", vaak ook nog op een veels te klein fietsje.. Kan zo'n ouder nou niet bedenken dat 1. Dit gevaarlijk is voor zowel je kind als alle andere? 2. Dit het verkeer enorm ophoudt.. Ik woon dicht bij een paar basisscholen, na 4x in 5 min zo opgehouden te worden ben ik er ook behoorlijk klaar mee.. Maar ik gedraag me wel..
zaterdag 1 maart 2014 om 09:35
Ja maar masque, je moet eens met zo' n kind oefenen. Een paar jaar geleden is hier al een hele discussie over geweest. De ene vond dat je alleen maar mocht oefenen als niemand daar lastvan had.....dus op zondagochtend op een verlaten landweggetje etc. Maar ja, je kind moet ook leren om te gaan met drukker verkeer, recht blijven fietsen als iemand passeert etc.
Ik vind gewoon dat een ouder met kind veilig naar school moeten kunnen fietsen. Automobilisten moeten dan maar geduld oefenen. Hard rijden doen ze maar op de snelweg.
Ik vind gewoon dat een ouder met kind veilig naar school moeten kunnen fietsen. Automobilisten moeten dan maar geduld oefenen. Hard rijden doen ze maar op de snelweg.