De kip was er het eerst!

27-02-2014 23:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De grote vraag der vragen is beantwood!!!

"De kip was er het eerst"

14:10In De Rand Wie kwam er het eerst, de kip of het ei? Een vraag die geleid heeft tot tal van wetenschappelijke en filosofische discussies en waarop het antwoord al eeuwen een groot mysterie is. Maar onderzoekers van de universiteit van Warwick en Sheffield beweren het antwoord te weten: de kip was er het eerst. Dat meldt The Daily Mail.

Onderzoekers vonden dat de vorming van de eierschaal afhankelijk is van een proteïne dat zich in de eierstokken van een kip bevindt. De proteïne, ovocledidin-17, of OC-17, werkt als een katalysator om de ontwikkeling van de eierschaal te versnellen. Alleen met een harde eierschaal kunnen de dooier en de beschermende stoffen worden vastgehouden, om zo uit te groeien tot een kuikentje.

Eindelijk bewijs

De wetenschappers gebruikten een supercomputer om in te zoomen op de ontwikkeling van een ei. De computer HECToR, die gelokaliseerd is in Edinburgh, onthulde dat de proteïne OC-17 cruciaal is voor de vorming van de eierschaal.

"Er is lang het vermoeden geweest dat het ei eerst kwam, maar nu hebben we het wetenschappelijk bewijs dat in feite de kip er eerst was", zegt Dr. Colin Freeman van de universiteit van Sheffield. "Proteïne OC-17 was al eerder ontdekt, maar door de computer kunnen we nu ook zien hoe deze het proces controleert."

Eindelijk!! Het toeval wil dat ik gisteren in de winkel was en dat een kind deze vraag stelde!!

dit is het betreffende artikel.. http://www.gva.be/nieuws/ ... kip-was-er-het-eerst.aspx
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Dat weet toch iedereen? Niemand heeft ooit een ei een kip zien leggen.
verba volant, scripta manent.
Dus?
Daar moet op gedronken worden.

Een advocaatje. Joechei.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dus niks.. vond het wel leuk om het hier neer te zetten. had het misschien maar beter gelaten. ik wist het in ieder geval niet..
Nou dan is dat vraagstuk ook weer opgelost!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Huh....snap er nog steeds geen kip van. Maar wel fijn, dat wel.
Best een leuk weetje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En waar kwam die eerste kip dan vandaan?
quote:Rooss4 schreef op 27 februari 2014 @ 23:38:

En waar kwam die eerste kip dan vandaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Bekend kleedje trouwens, op de achtergrond. Ik heb alleen geen zwarte kat....
quote:lichtbron schreef op 27 februari 2014 @ 23:18:

Dus niks.. vond het wel leuk om het hier neer te zetten. had het misschien maar beter gelaten. ik wist het in ieder geval niet..Ik vind het juist leuk om te weten!
Ik word blij van dit bericht! Ik vind het ook leuk nieuws Eindelijk dat probleem opgelost. Nu probleem 2: hoe spinnen katten ;) of zijn ze daar nu eindelijk ook met wetenschappelijke zekerheid achter?
Hahaha verdorie! Nou wil ik nog steeds weten waar dan in vredesnaam die kip - en haan trouwens, anders is het snel afgelopen met die kipjes.. - vandaan komt die dat ei gelegd kan hebben!
Whatcomesaround,met dat gevoel blijf ik ook wel een beetje zitten..
quote:Rooss4 schreef op 27 februari 2014 @ 23:38:

En waar kwam die eerste kip dan vandaan?Uit de boerenkool natuurlijk! Duh!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:linjmh schreef op 28 februari 2014 @ 00:02:

Ik word blij van dit bericht! Ik vind het ook leuk nieuws Eindelijk dat probleem opgelost. Nu probleem 2: hoe spinnen katten ;) of zijn ze daar nu eindelijk ook met wetenschappelijke zekerheid achter?

Dit vond ik op de willemwever-site: De geleerden zijn het niet helemaal eens over de verklaring van het spinnen. Het is nooit wetenschappelijk bewezen.

Een logische verklaring is het geribbelde gehemelte van de kat. Een kat die helemaal ontspannen is en het naar zijn zin heeft, laat lucht langs het gehemelte stromen. Hierdoor ontstaat een raspend geluid. Dit geluid wordt versterkt in de holte achterin de bek, die in verbinding staat met de neus. Men denkt dat zo het knorren ontstaat dat we spinnen hebben genoemd.
God Schiep toch levende dieren? Dus toch logisch het ei eerst was? Als weide theorie geloven...

Hoeveel geld is er in dit onderzoek gestoken??

Dat spinnen vind ik wel een leuke!
Nah,Kiwi,ik geloof niet in god..

Ja,ik vond die van het spinnen ook leuk. toch best wel dingen die je dan net niet weet.. vind het wel leuk om zoiets op te zoeken als ik me verveel.
Zo vroeg ik mij van de week af:waar komen fruitvliegjes vandaan!! En zoveel!!

Vers fruit nog wel!

Ook meteen opgezocht.

Ik hou van wist-je-datjes
Vogels stammen volgens algemeen geaccepteerde theorie af van de dinosauriers. Dinosauriers legden eieren. De vraag is dus eigenlijk of de dinosaurier er eerder was, of het ei? Daar heeft HECToR vast geen antwoord op.
quote:kale62 schreef op 28 februari 2014 @ 07:20:

Vogels stammen volgens algemeen geaccepteerde theorie af van de dinosauriers. Dinosauriers legden eieren.

En dus is het antwoord: het ei was er het eerst. Waar vervolgens een kip uit geëvolueerd is.

Toepasselijke avatar heb je trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven