Zwemmerseczeem (niet lezen indien zwakke maag)

vrijdag 28 februari 2014 om 12:08
Haai , lekker topic zo midden op de dag..
Ik heb voor de 3e keer in de afgelopen 6 maanden een bacteriële infectie tussen mijn 4e en 5e teen. Het afgelopen jaar in totaal 5x. Dat komt volgens mijn HA doordat er een schimmel onder mijn dikke teen nagel zit (overigens onzichtbaar aan de bovenkant), die overspringt tussen de 4e en 5e teen en daar zwemmerseczeem veroorzaakt. Vervolgens is er een porte d'entree en krijg ik een bacteriële superinfectie. Ik smeer bijna constant met miconazol, maar dat kan niet ónder die nagel komen.
De vorige keer heb ik afgesproken met de HA dat ik, als dit weer zou gebeuren, een orale antischimmel kuur zou proberen. De HA is nu ziek, dus ik kan er dinsdag terecht. Tot die tijd smeren met Fucidin. Prima.
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze anti-schimmelkuur. Ik weet dat ze mijn leverwaarden willen weten zodat ze die tijdens de behandeling kunnen vervolgen. Ik weet ook dat deze kuur dusdanig heftig schijnt te zijn dat ze hem nooit geven, tenzij er "complicaties" zijn zoals recidiverende bacteriële infecties.
Kan iemand mij er meer over vertellen? Hoe heb je het ervaren? Wat moest je laten? (Alcohol neem ik aan). Welke maatregelen heb je nog meer genomen?
Ik weet dat ik dit zelf kan opzoeken, maar ik wil gewoon graag even ervaringen horen .
Ik heb voor de 3e keer in de afgelopen 6 maanden een bacteriële infectie tussen mijn 4e en 5e teen. Het afgelopen jaar in totaal 5x. Dat komt volgens mijn HA doordat er een schimmel onder mijn dikke teen nagel zit (overigens onzichtbaar aan de bovenkant), die overspringt tussen de 4e en 5e teen en daar zwemmerseczeem veroorzaakt. Vervolgens is er een porte d'entree en krijg ik een bacteriële superinfectie. Ik smeer bijna constant met miconazol, maar dat kan niet ónder die nagel komen.
De vorige keer heb ik afgesproken met de HA dat ik, als dit weer zou gebeuren, een orale antischimmel kuur zou proberen. De HA is nu ziek, dus ik kan er dinsdag terecht. Tot die tijd smeren met Fucidin. Prima.
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze anti-schimmelkuur. Ik weet dat ze mijn leverwaarden willen weten zodat ze die tijdens de behandeling kunnen vervolgen. Ik weet ook dat deze kuur dusdanig heftig schijnt te zijn dat ze hem nooit geven, tenzij er "complicaties" zijn zoals recidiverende bacteriële infecties.
Kan iemand mij er meer over vertellen? Hoe heb je het ervaren? Wat moest je laten? (Alcohol neem ik aan). Welke maatregelen heb je nog meer genomen?
Ik weet dat ik dit zelf kan opzoeken, maar ik wil gewoon graag even ervaringen horen .

vrijdag 28 februari 2014 om 12:17
Heb een aantal jaar geleden een Lamisil-kuur gehad. Heeft goed geholpen.
http://www.apotheek.nl/Me ... en.aspx?mId=10704&rId=527
Met betrekking tot alcohol e.d. was er bij mijn weten geen beperking tijdens de kuur.
http://www.apotheek.nl/Me ... en.aspx?mId=10704&rId=527
Met betrekking tot alcohol e.d. was er bij mijn weten geen beperking tijdens de kuur.

vrijdag 28 februari 2014 om 12:27
Sinds mij 12e heb ik zwemmerseczeem. Zo nu en dan steekt dat de kop op en smeer ik lamisil of een anti-schimmelmiddel als daktarin/dactacort. Soms is het jaren weg maar vooral als ik niet goed let op het droog houden van mijn voeten, met name tussen de tenen steekt het de kop weer op. Orale antischimmelmiddelen heb ik ook gehad, het heeft niet geholpen. Wat ook heeft geholpen is niet meer douchen met zeep. Zeep tast het defensiemechanisme van de huid aan.
Voor de nagels heb je speciale middelen die je op de nagel kunt smeren. Vraag eens na bij de apotheek of drogist.
Schimmel is bijna niet weg te krijgen. Je zult er waarschijnlijk mee moeten leren leven.
Voor de nagels heb je speciale middelen die je op de nagel kunt smeren. Vraag eens na bij de apotheek of drogist.
Schimmel is bijna niet weg te krijgen. Je zult er waarschijnlijk mee moeten leren leven.
vrijdag 28 februari 2014 om 12:28

vrijdag 28 februari 2014 om 12:31
Oei smaldeel, daar schrik ik een beetje van. De spullen die je óp de nagel smeert hebben bij mij geen zin. De nagel zelf lijkt onaangetast. Is ook niet geel of bros. Alleen er onder zit er dus een schimmel.
@Vida, ah, mijn HA stond er op mijn leverwaarden in de gaten te houden. Fijn dat het bij jou geholpen heeft. Ik hoop er echt van af te komen.
Wanneer ik met de kuur begin ga ik ook alle schoenen, die ik niet weg wil gooien, grondig behandelen.
@Vida, ah, mijn HA stond er op mijn leverwaarden in de gaten te houden. Fijn dat het bij jou geholpen heeft. Ik hoop er echt van af te komen.
Wanneer ik met de kuur begin ga ik ook alle schoenen, die ik niet weg wil gooien, grondig behandelen.
vrijdag 28 februari 2014 om 12:40
vrijdag 28 februari 2014 om 13:02

vrijdag 28 februari 2014 om 13:12
De miconazol helpt zelf ook wel tegen het zwemmerseczeem. Zeker icm met antibiotica. Maar daar ligt dus de oorzaak niet, waardoor het steeds terug komt.
Ja ik geloof wel dat er een schimmel onder die nagel zit. Goor om hier zo te zeggen, maar als je er met een tandenstoker onderlangs gaat zit er naar ruikende troep op.
Ja ik geloof wel dat er een schimmel onder die nagel zit. Goor om hier zo te zeggen, maar als je er met een tandenstoker onderlangs gaat zit er naar ruikende troep op.

vrijdag 28 februari 2014 om 13:32
quote:Ja ik geloof wel dat er een schimmel onder die nagel zit. Goor om hier zo te zeggen, maar als je er met een tandenstoker onderlangs gaat zit er naar ruikende troep op.Het spul dat onder de teennagels zit ruikt bij de meeste mensen niet fris, omdat het o.a. dode huidschilfers e.d. zijn, hoeft niet te betekenen dat er een schimmel zit! Wellicht wel handig dat daar toch eerst nog onderzoek naar gedaan wordt d.m.v. een kweekje ofzo.

vrijdag 28 februari 2014 om 13:34
Ik heb vanwege hardnekkige schimmelinfecties van meerdere teennagels al een aantal keer lamisil geslikt (of een vergelijkbaar medicijn). Het heeft mij iedere keer wel van mijn schimmelinfectie afgeholpen, maar ik heb hem ook elke keer weer teruggekregen.
Dat wil zeggen, ik heb nu pakweg 4 jaar geleden voor het laatst zo'n kuur gehad en tot nog toe ben ik nog schoon. Voor mijn doen is dat lang.
Bijwerkingen heb ik overigens nooit gehad. En mijn leverwaardes zijn altijd prima gebleven.
Kreeg ook geen speciale voorschriften mee van dingen die ik niet mocht.
Dat wil zeggen, ik heb nu pakweg 4 jaar geleden voor het laatst zo'n kuur gehad en tot nog toe ben ik nog schoon. Voor mijn doen is dat lang.
Bijwerkingen heb ik overigens nooit gehad. En mijn leverwaardes zijn altijd prima gebleven.
Kreeg ook geen speciale voorschriften mee van dingen die ik niet mocht.

vrijdag 28 februari 2014 om 13:41
quote:carretjerockt schreef op 28 februari 2014 @ 13:32:
[...]
Het spul dat onder de teennagels zit ruikt bij de meeste mensen niet fris, omdat het o.a. dode huidschilfers e.d. zijn, hoeft niet te betekenen dat er een schimmel zit! Wellicht wel handig dat daar toch eerst nog onderzoek naar gedaan wordt d.m.v. een kweekje ofzo.Het is wel een verandering geweest alsin ik weet nog hoe het was toen ik die schimmel nog niet had. En de nagel laat op sommige plekken los.
[...]
Het spul dat onder de teennagels zit ruikt bij de meeste mensen niet fris, omdat het o.a. dode huidschilfers e.d. zijn, hoeft niet te betekenen dat er een schimmel zit! Wellicht wel handig dat daar toch eerst nog onderzoek naar gedaan wordt d.m.v. een kweekje ofzo.Het is wel een verandering geweest alsin ik weet nog hoe het was toen ik die schimmel nog niet had. En de nagel laat op sommige plekken los.

vrijdag 28 februari 2014 om 13:42
vrijdag 28 februari 2014 om 13:49
Ik heb al jaren periodes waarin ik zeer hardnekkige schimmelinfecties heb, maar slik daar ook al even zo lang altijd Diflucan tegen. Nooit iets van leverwaarden hoeven meten, hoor.
Tijdens mijn borstvoedingsperiode is het even een dingetje geweest omdat de huisarts vond dat het niet samen kon met bv, maar de gynaecoloog was het gelukkig met mij eens dat dat prima kon. Toen heb ik een kuur van 2 maanden gehad omdat zoon en ik helemaal beschimmeld waren .
Kortom: lekker om Diflucan vragen en als het nodig is een kuurtje vragen van meerdere weken/ hogere dosis.
Tijdens mijn borstvoedingsperiode is het even een dingetje geweest omdat de huisarts vond dat het niet samen kon met bv, maar de gynaecoloog was het gelukkig met mij eens dat dat prima kon. Toen heb ik een kuur van 2 maanden gehad omdat zoon en ik helemaal beschimmeld waren .
Kortom: lekker om Diflucan vragen en als het nodig is een kuurtje vragen van meerdere weken/ hogere dosis.
Am Yisrael Chai!

vrijdag 28 februari 2014 om 15:11
Ik heb er ook erg last van... Blerg, het is nu net of de nagels ook aangetast raken nu... Smeer al jarenmet miconazol maar komt telkens terug. Blijf ook twee weken nadien smeren. Katoenen sokken, geen blote voeten in schoenen enz werkt niet, maakt geen verschil.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.