Naam van oude Ikea-schrijftafel

27-02-2014 23:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 10 geleden verkocht Ikea een schrijftafel met vakken in het werkblad waar je een laptop in op kon bergen. Een beetje dit idee.

De tafel was licht van kleur (blad was meen ik gebroken wit of heel poederig lichtblauw) en grover van vormgeving dan de tafel op het plaatje. Er zaten rechte poten onder, dacht ik.

Ik zou graag willen weten hoe dit model schrijftafel van Ikea heette. Wie kan me helpen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Leuk, dit ontwerp van een kaptafel lijkt er ook op. Van Pastoe, uit 1958, ver voor de uitvinding van de laptop.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Plaatje deed het niet.

quote:Dana schreef op 27 februari 2014 @ 23:21:

Leuk, dit ontwerp van een kaptafel lijkt er ook op. Van Pastoe, uit 1958, ver voor de uitvinding van de laptop.

[afbeelding]
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank je, Enn!
Maar dat Ikea iets wat daarop leek in de collectie heeft gehad als schrijftafel doet geen belletje rinkelen?
het doet zeker een belletje rinkelen.... maar hoe he dat ding nou? was hij er ook in het donkerrood en glanzend oppervlak?
het is volgens mij echt niet deze: micke, maar misschien wel? http://www.marktplaats.nl ... 6db858f31&previousPage=lr
ook niet de ludvig denk ik

quote:dubbelma schreef op 28 februari 2014 @ 00:07:

het doet zeker een belletje rinkelen.... maar hoe he dat ding nou? was hij er ook in het donkerrood en glanzend oppervlak?Weet ik niet meer. Zelf was ik weg van de lichtgekleurde, maar ik heb hem indertijd om allerlei redenen niet gekocht.
quote:dubbelma schreef op 28 februari 2014 @ 00:10:

het is volgens mij echt niet deze: micke, maar misschien wel? http://www.marktplaats.nl ... 6db858f31&previousPage=lrNee, het was echt veel meer een tafel dan een bureau.
quote:dubbelma schreef op 28 februari 2014 @ 00:12:

ook niet de ludvig denk ik

[afbeelding]Nee, die is het ook niet. Maar dit is wel een leukerd!
deze? Besta burs

dis hem in het wit (of is ie toch net iets anders aan de zijkant?)

ah, dit is toch een micke:

linnarp:

staat ie hierbij? http://www.apartmentthera ... vourite-small-space-86494
quote:dubbelma schreef op 28 februari 2014 @ 00:15:

dis hem in het wit (of is ie toch net iets anders aan de zijkant?)

[afbeelding]

ah, dit is toch een micke:

[afbeelding]

Ik zit druk mee te klikken en te googlen (wat ben jij snel!) maar deze witte micke kan het wel eens geweest zijn. Ik ga nog even zoeken of die ook zo'n klep bovenop had. Maar sowieso vind ik dit een mooie.

Dus misschien ga ik daar maar eens naar op zoek.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

http://www.likecool.com/StudioDesk--Office--Gear.html
quote:Enn schreef op 28 februari 2014 @ 00:27:

[afbeelding]

http://www.likecool.com/StudioDesk--Office--Gear.htmlOh, die is ook mooi!
Maar ik heb 'm gevonden: het was de Ikea Motiv.

En ik vind 'm nog steeds leuk. Dus ik ga toch eens zoeken of 'ie ergens tweedehands te krijgen is.

Bedankt voor jullie hulp!!
quote:Dana schreef op 27 februari 2014 @ 23:41:

Maar dat Ikea iets wat daarop leek in de collectie heeft gehad als schrijftafel doet geen belletje rinkelen?

Jazeker wel. Het is nl. precies de tafel die ik ook al heel lang zoek en waarvan ik de naam ook niet weet. Als wij het over dezelfde tafel hebben dan is de omschrijving als volgt:

Onderstel is van die witte schragen. Het bovenblad bestaat uit twee delen. De ene helft over de hele breedte is van een heel licht hout soort en daar zitten open vakken in. Kun je bijvoorbeeld papier in leggen. De andere helft is wit (gelakt triplex?) en heeft een scharnierend deel waar de klep van naar boven kan.

Heel practische tafel met een scandinavische uitstraling vanwege het lichte hout in combinatie met wit.
Volgens mij is het de motiv.
kaasplankje erbij?
quote:Dana schreef op 28 februari 2014 @ 00:34:

Maar ik heb 'm gevonden: het was de Ikea Motiv.

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik vind 'm nog steeds leuk. Dus ik ga toch eens zoeken of 'ie ergens tweedehands te krijgen is.

Bedankt voor jullie hulp!! Verrek verrek, het is 'm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven