Blegh... zit ik weer in dat ding
maandag 24 februari 2014 om 22:57
Ik moet morgen weer vliegen. Ik hou er helemaal niet van, ik ben er bang van. Zodra ik dat ding inloop ben ik ervan overtuigd dat ik dood ga. Maar ja... het moet.....Over een aantal uur ga ik.Ik denk dat al 25 jaar en overleef het steeds, zit elk jaar minimaal 2 keer in de doodskist.
Tot Maandag allemaal! (hoop ik). Eng!
Ik haat vliegen.... Wish me luck!
Tot Maandag allemaal! (hoop ik). Eng!
Ik haat vliegen.... Wish me luck!
dinsdag 25 februari 2014 om 08:03
dinsdag 25 februari 2014 om 09:41
Binnenkort vlieg ik naar Amerika, ik kan er nu al wakker van liggen. 12 uur in zn krap vliegtuig, geen kant kan je op, al die tijd stil zitten. Mensen raden me slaappillen aan zodat je slaapt tijdens de vlucht en de tijd vanzelf voorbij gaat. Ik ben bang dat ik wanneer ik wakker schrik niet goed weet waar ik ben en dan in paniek raak.
Vliegen, ik vind het echt vreselijk, maar wil je wat van de wereld zien, dan zul je wel moeten.
Vliegen, ik vind het echt vreselijk, maar wil je wat van de wereld zien, dan zul je wel moeten.
dinsdag 25 februari 2014 om 11:06
Als je het voornamelijk ervaart bij het instappen, dan zou ik zo lang mogelijk blijven zitten als ze gaan boarden. Dus iedereen laten instappen, en dan pas bij de laatste 5-10 mensen mee opstaan. Dan is de wachttijd in de slurf waarschijnlijk een stuk korter, en is de tijd op je stoel tot het daadwerkelijke vertrek ook een stuk korter.
dinsdag 25 februari 2014 om 12:09
Ik ben ook geen fan maar moet helaas best vaak voor werk.
Laat instappen inderdaad, oordoppen, warme sokken, bh uit, goede muziek (spotify), spannend boek en de tijd opdelen werken voor mij heel goed. Dus eerst een uur werken, dan een uur lezen. Eten. Slaapje. Water drinken. Rekoefeningen. Lezen. Filmpje. Enzovoort. Ook een grote borrel na het instappen kan relaxed zijn (mag ik helaas nu niet). Vroegah deed ik dat juist niet ivm jetlag en dehydratatie, maar de eerste uren van een late vlucht zijn echt zo voorbij met een dubbele gintonic, dus tja...
Laat instappen inderdaad, oordoppen, warme sokken, bh uit, goede muziek (spotify), spannend boek en de tijd opdelen werken voor mij heel goed. Dus eerst een uur werken, dan een uur lezen. Eten. Slaapje. Water drinken. Rekoefeningen. Lezen. Filmpje. Enzovoort. Ook een grote borrel na het instappen kan relaxed zijn (mag ik helaas nu niet). Vroegah deed ik dat juist niet ivm jetlag en dehydratatie, maar de eerste uren van een late vlucht zijn echt zo voorbij met een dubbele gintonic, dus tja...
dinsdag 25 februari 2014 om 12:46
quote:isa__88 schreef op 24 februari 2014 @ 22:59:
Het is gevaarlijker om de auto in te stappen. Echt, de kans dat je een aanrijding krijgt op de weg is vele malen groter. Komt goed! Succes
Nou durft TO straks ook niet meer naar het vliegveld toe
(OMS, ik ben zó mosterd!)
Veel plezier TO!
Het is gevaarlijker om de auto in te stappen. Echt, de kans dat je een aanrijding krijgt op de weg is vele malen groter. Komt goed! Succes
Nou durft TO straks ook niet meer naar het vliegveld toe
(OMS, ik ben zó mosterd!)
Veel plezier TO!
Later is nu
dinsdag 25 februari 2014 om 13:08
Juist niet laat instappen, dan heb je kans dat alle overhead bagagecompartimenten al volgepropt zitten met rolkoffers. Moet je ook nog eens je tas 10 rijen verder naar achteren in een vak zien te wurmen en dan tegen de stroom instappers in naar je plaats terugworstelen. Daar krijg ik nou stress van.
Helpt een ontspannend muziekje op je i-Pod? En natuurlijk niet denken aan het vliegtuig als een doodskist. Het is een supermachine die je heel snel ergens heen brengt waar je anders ontzettend lang over zou doen. Lang leve het vliegtuig.
Helpt een ontspannend muziekje op je i-Pod? En natuurlijk niet denken aan het vliegtuig als een doodskist. Het is een supermachine die je heel snel ergens heen brengt waar je anders ontzettend lang over zou doen. Lang leve het vliegtuig.
dinsdag 25 februari 2014 om 13:38
quote:zoembaya schreef op 25 februari 2014 @ 13:08:
Juist niet laat instappen, dan heb je kans dat alle overhead bagagecompartimenten al volgepropt zitten met rolkoffers. Moet je ook nog eens je tas 10 rijen verder naar achteren in een vak zien te wurmen en dan tegen de stroom instappers in naar je plaats terugworstelen. Daar krijg ik nou stress van.Dat is een kwestie van zo'n stuk handbagage nemen dat het onder de stoel voor je past. Dan heb je daarna meteen ook al je spulletjes bij de hand zodra je ze wilt, en hoef je daar niet eerst voor op te staan.
Juist niet laat instappen, dan heb je kans dat alle overhead bagagecompartimenten al volgepropt zitten met rolkoffers. Moet je ook nog eens je tas 10 rijen verder naar achteren in een vak zien te wurmen en dan tegen de stroom instappers in naar je plaats terugworstelen. Daar krijg ik nou stress van.Dat is een kwestie van zo'n stuk handbagage nemen dat het onder de stoel voor je past. Dan heb je daarna meteen ook al je spulletjes bij de hand zodra je ze wilt, en hoef je daar niet eerst voor op te staan.
dinsdag 25 februari 2014 om 22:47
Ik vind het feit dat je krap zit, en dat de mensen voor je vaak al de stoel nog voor het opstijgen al bijna horizontaal planten en er achter je een onrustig stel of kind zit wat continue tegen je rugleuning aan trapt en stoot al een bron van ergernissen. Waarom maken ze vliegtuigen niet gezellig denk ik wel eens. Of in ieder geval zo dat je niet al te veel last hebt van je medepassagiers.
vrijdag 28 februari 2014 om 03:01
@tekenis, ja het schroefje heb ik op gelet! Die zat nog los bij de landing, gelukkig. Ik weet niet of dat na 2 uur nog zo geweest was, want dreigde vast te gaan zitten.
Bedankt iedereen, ik lees het nu pas allemaal
Het was een vlucht from hell (terug). Maar niet al te lang, dus ben maar even in paniek geweest. Vond ik niet grappig.
Ben net weer thuis. Viel allemaal mee. Helaas moet ik over een paar weken naar Australië en terug,
daarna Zuid Afrika en terug. Mijn collega liet me weten dat die vluchten iets langer zijn. Ietsje........
Ik doe het wel hoor, ik wil me niet laten leiden door angst. Het moet, rationeel kan ik een heel eind meekomen met iedereen die schrijft dat er zelden wat gebeurd.
Voor iedereen met vliegangst en die moet vliegen, sterkte! En iedereen goede reis!
En @ de stewardess (sorry nick kwijt) ik vertel dat eigenlijk nooit meer, vanwege erg onsympathieke stewardess, maar de meesten zien wel dat ik de armleuningen grijp, of dat kussentje niet loslaat. Wat wel grappig is, mijn overbuurvrouw werkt voor een bepaalde airline en als ik tijdig aangeef waar ik heen moet, dan vliegt zij mee, als het kan. Is 1 x gelukt Hielp enorm! Helaas vlieg ik niet altijd haar airline, of kan het niet geregeld worden. Blijkbaar kunnen jullie voorkeuren aangeven.
Nu nog even bijlezen op forum, maar wilde laten weten dat ik nog leef, ondanks het vliegen. Slaap lekker allemaal!
Bedankt iedereen, ik lees het nu pas allemaal
Het was een vlucht from hell (terug). Maar niet al te lang, dus ben maar even in paniek geweest. Vond ik niet grappig.
Ben net weer thuis. Viel allemaal mee. Helaas moet ik over een paar weken naar Australië en terug,
daarna Zuid Afrika en terug. Mijn collega liet me weten dat die vluchten iets langer zijn. Ietsje........
Ik doe het wel hoor, ik wil me niet laten leiden door angst. Het moet, rationeel kan ik een heel eind meekomen met iedereen die schrijft dat er zelden wat gebeurd.
Voor iedereen met vliegangst en die moet vliegen, sterkte! En iedereen goede reis!
En @ de stewardess (sorry nick kwijt) ik vertel dat eigenlijk nooit meer, vanwege erg onsympathieke stewardess, maar de meesten zien wel dat ik de armleuningen grijp, of dat kussentje niet loslaat. Wat wel grappig is, mijn overbuurvrouw werkt voor een bepaalde airline en als ik tijdig aangeef waar ik heen moet, dan vliegt zij mee, als het kan. Is 1 x gelukt Hielp enorm! Helaas vlieg ik niet altijd haar airline, of kan het niet geregeld worden. Blijkbaar kunnen jullie voorkeuren aangeven.
Nu nog even bijlezen op forum, maar wilde laten weten dat ik nog leef, ondanks het vliegen. Slaap lekker allemaal!
vrijdag 28 februari 2014 om 04:18
Hoi TO, vreselijk, vliegangst als je vaak moet vliegen. Ik had hetzelfde probleem. Iedere keer als ik voelde dat de vliegtuigwielen de grond hadden verlaten, was ik ervan overtuigd dat mijn laatste uur geslagen had. Een benauwd gevoel op de borst, mijn hart raast in mijn keel en mijn maag draait zich om. Het liefst zou ik heel hard willen huilen. Ik neem ik me heilig voor om nooooit meer te vliegen.
Bij toeval ontdekte ik op een dag dat een paar paracetamolletjes behalve tegen hoofdpijn ook heel goed helpen tegen de zenuwen. Het maakte me zo ontspannen dat ik niet aan allerlei rampscenario's dacht.
Een andere truc klinkt waarschijnlijk heel raar, maar wie weet helpt het jou ook... Als je vliegangst hebt, heb je vaak een levendige fantasie. Je verbeeld je al levendig en in detail wat er zou gebeuren bij een vliegramp. Een truc wat mij hielp was om die fantasie vóór me te laten werken. Stel je voor hoe het zou zijn als je iemand anders was, bijvoorbeeld iemand op de vlucht. Je hebt je achtervolgers nog op je hielen, maar je loopt al het vliegtuig in dat je naar een veilig oord zal brengen, je hebt het gehaald! Of neem een kind in gedachten, bijvoorbeeld je schattige kleine neefje, en stel je voor dat je met hem vliegt. Stel je voor dat je hem uitlegt wat er allemaal gebeurt, het vliegtuig stijgt op, het landingsgestel wordt ingetrokken, over een paar minuten zitten we boven de wolken. Laat hem niet merken dat je bang bent, anders wordt hij ook bang. Je weet immers dat het veilig is. Oké, jij had meer problemen met instappen, dus pas het aan voor jouw angsten. Klinkt heel raar misschien, maar mij hielp het!
Als je toch naar Australië en Zuid-Afrika gaat vliegen, succes en geniet gewoon van je vlucht. In feite is het een hele dag zitten, relaxen, wijntje drinken en filmpjes kijken en muziek luisteren. Verheug je erop!
Bij toeval ontdekte ik op een dag dat een paar paracetamolletjes behalve tegen hoofdpijn ook heel goed helpen tegen de zenuwen. Het maakte me zo ontspannen dat ik niet aan allerlei rampscenario's dacht.
Een andere truc klinkt waarschijnlijk heel raar, maar wie weet helpt het jou ook... Als je vliegangst hebt, heb je vaak een levendige fantasie. Je verbeeld je al levendig en in detail wat er zou gebeuren bij een vliegramp. Een truc wat mij hielp was om die fantasie vóór me te laten werken. Stel je voor hoe het zou zijn als je iemand anders was, bijvoorbeeld iemand op de vlucht. Je hebt je achtervolgers nog op je hielen, maar je loopt al het vliegtuig in dat je naar een veilig oord zal brengen, je hebt het gehaald! Of neem een kind in gedachten, bijvoorbeeld je schattige kleine neefje, en stel je voor dat je met hem vliegt. Stel je voor dat je hem uitlegt wat er allemaal gebeurt, het vliegtuig stijgt op, het landingsgestel wordt ingetrokken, over een paar minuten zitten we boven de wolken. Laat hem niet merken dat je bang bent, anders wordt hij ook bang. Je weet immers dat het veilig is. Oké, jij had meer problemen met instappen, dus pas het aan voor jouw angsten. Klinkt heel raar misschien, maar mij hielp het!
Als je toch naar Australië en Zuid-Afrika gaat vliegen, succes en geniet gewoon van je vlucht. In feite is het een hele dag zitten, relaxen, wijntje drinken en filmpjes kijken en muziek luisteren. Verheug je erop!
vrijdag 28 februari 2014 om 06:50
Er zijn cursussen tegen vliegangst. Stichting Vlieg als ik me niet vergis en fearlessflyer.easyjet.com Bij die laatste zit een vlucht van een uurtje inbegrepen boven Engeland waarbij de piloten persoonlijk uitleg geven over het hoe en wat.
Er is dus echt wat aan te doen!
Mensen met vliegangst zijn vaak bang voor volstrekt normale dingen tijdens een vlucht. Turbulentie bijvoorbeeld. Als jij tien jaar elke dag vliegt dan is statistisch gezien slechts één of twee keer de turbulentie dusdanig dat de piloten voorin hun krantje opzij leggen en op gaan letten. En zelfs dán is het meestal een non-event. Turbulentie is echt geen probleem! Niemand kijkt op van een bootje op de golven of een trein die een beetje schudt... maar in een vliegtuigs het opeens doodeng!
Er is dus echt wat aan te doen!
Mensen met vliegangst zijn vaak bang voor volstrekt normale dingen tijdens een vlucht. Turbulentie bijvoorbeeld. Als jij tien jaar elke dag vliegt dan is statistisch gezien slechts één of twee keer de turbulentie dusdanig dat de piloten voorin hun krantje opzij leggen en op gaan letten. En zelfs dán is het meestal een non-event. Turbulentie is echt geen probleem! Niemand kijkt op van een bootje op de golven of een trein die een beetje schudt... maar in een vliegtuigs het opeens doodeng!
zaterdag 1 maart 2014 om 05:21
@Dirn, erg he!? zit je weer in zo'n kreng. Ik probeer ook te focussen op datgene wat ik ga doen, ipv dat kreng. Ik ga het zeker nog harder proberen. Gisteren gehoord dat ik in April naar Australië moet. Vlucht en hotel worden volgende week geboekt en afspraak met mijn klant is gemaakt. Video conference gaat niet door, want te duur om nu zoiets aan te schaffen. Ik heb nog ielig skype geopperd.
Oh ja, wijntje helpt enorm bij lange vluchten.
Kadanz, ja dat is ook zo, ik weet het. Stichting Valk..ken het. Mijn angst is nog veel stommer dan wat jij beschrijft. Ik vrees dat er niks aan te doen is, behalve dan gewoon mijn hart hier luchten en een paar uur heel bang zijn. Zo kom ik ook waar ik moet zijn.
Oh ja, wijntje helpt enorm bij lange vluchten.
Kadanz, ja dat is ook zo, ik weet het. Stichting Valk..ken het. Mijn angst is nog veel stommer dan wat jij beschrijft. Ik vrees dat er niks aan te doen is, behalve dan gewoon mijn hart hier luchten en een paar uur heel bang zijn. Zo kom ik ook waar ik moet zijn.
zaterdag 1 maart 2014 om 18:37
Ik heb ook een hekel aan vliegen. Heb geen vliegangst, maar vind het vreselijk om opgesloten te zitten voor lange tijd, en erger me ook altijd aan andere mensen. Inderdaad irritant als de persoon voor je zijn stoel meteen naar achteren gooit, of mensen die keihard gaan zitten praten tijdens een nachtvlucht, of schoppende kinderen.. Laatst was het wel heel bont, ik had een nachtvlucht, en werd wakker gemaakt door de steward, of ik mijn stoel even omhoog kon doen zodat de man achter mij kon eten... om 3 uur snachts. Doe ff normaal zeg en laat me slapen
zaterdag 1 maart 2014 om 19:40
zaterdag 1 maart 2014 om 19:48
quote:Very__Cherry schreef op 25 februari 2014 @ 00:25:
Als het je tijd is om te gaan, dan ga je toch wel.
Liever n beetje waardig en indrukwekkend ter aarde storten met n Boeing, dan op je aftandse barrel in je regenpak onder tram 8 te pletter gaan ter hoogte van de West Kruiskade.
Als het je tijd is om te gaan, dan ga je toch wel.
Liever n beetje waardig en indrukwekkend ter aarde storten met n Boeing, dan op je aftandse barrel in je regenpak onder tram 8 te pletter gaan ter hoogte van de West Kruiskade.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.