Vies katertje!

02-03-2014 17:44 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk is het zover, ik mag mijn 'dierenverzameling' uitbreiden met een kater. Een rooie, met een beetje wit, past leuk bij het konijn! Een verschil, het konijn is zichtbaar rood wit. De kater komt van een autobedrijf en is behoorlijk vies, hij zit blijkbaar onder de olie (dacht misschien dat hij ook wel auto's kon repareren maar dat ging mis..? ) In ieder geval, deze vieze kater moet gewassen en ik zoek tips om hem zo stressloos mogelijk weer roodwit te krijgen. Iemand een idee?
Boter erop smeren, even laten intrekken en dan veeg je de olie zo met een keukendoekje/wc papiertje eraf.

Veel plezier met die rooie rakker, zijn erg leuk!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Meen je dat Mylene? Boter haha, erger kan t niet worden lijkt me dus waarom niet..!
Hij wordt vanzelf schoon, er is maar één plekje waar een kat niet bij kan om zich te wassen, precies tussen de schouderbladen, dat is daarom ook de plek om een anti ongedierte-pipetje uit te drukken.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2014 @ 17:55:

Hij wordt vanzelf schoon, er is maar één plekje waar een kat niet bij kan om zich te wassen, precies tussen de schouderbladen, dat is daarom ook de plek om een anti ongedierte-pipetje uit te drukken.Ik zou niet zo blij zijn als je een kat olie laat aflikken, niet zo gezond voor het dier.
quote:ambrozusje schreef op 02 maart 2014 @ 17:49:

Meen je dat Mylene? Boter haha, erger kan t niet worden lijkt me dus waarom niet..!Absoluut. Voordat ik binnenkatten had, heb ik ook een paar gehad die wel naar buiten mochten en half zwart binnen kwamen . De tip heb ik trouwens van iemand die op schepen werkt en veel in aanraking kwam met olie. Maar het werkt zo goed. Even zorgen dat de kat niet de boter oplikt he! Goed inmasseren die haren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Marrianne normaal wel maar dit is echt autobedrijfolie, vieze bende en wat Feeks zegt; ook niet al te best om binnen te krijgen! Maar Mylene ik ga het eens proberen op 'em, werkt dat ook met light boter haha
Ik val zo binnen... je moet vette roomboter gebruiken, het moet echt 100 % vet zijn.

Dus geen light spul.
Ik zou speciale shampoo halen bij de dierenwinkel. Je kunt een kat gewoon wassen namelijk.
quote:feeks schreef op 02 maart 2014 @ 17:58:

[...]

Ik zou niet zo blij zijn als je een kat olie laat aflikken, niet zo gezond voor het dier.

Nee maar je weet ook niet of hij dat al vaker heeft gedaan.

Gewoon in bad stoppen, als het geen stevige kater is van een kilo of acht moet dat wel lukken. Verbanddoos klaarzetten en de deur van de badkamer dicht houden tot je hem, al dan niet met enige moeite, in een badlaken hebt gewikkeld.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2014 @ 18:27:

[...]

Nee maar je weet ook niet of hij dat al vaker heeft gedaan.

Gewoon in bad stoppen, als het geen stevige kater is van een kilo of acht moet dat wel lukken. Verbanddoos klaarzetten en de deur van de badkamer dicht houden tot je hem, al dan niet met enige moeite, in een badlaken hebt gewikkeld.

Boter insmeren geeft echt minder stress. Iig vinden de meeste katten douchen/in bad niet echt prettig. Uitzonderingen daargelaten.

En het werkt écht!

Ik heb een foto ervan met mijn kat maar kan hem zo snel niet vinden tussen de 8000 foto`s die ik van ze heb
Ik zou ook de boter-optie kiezen.

Dat olie-spul lost natuurlijk niet op in water dus je kunt m wel in bad doen maar dan moet je gigantisch veel zeep of shampoo gebruiken en dan nog maar afwachten of het beest er van opknapt.
"Je kunt een kat gewoon wassen namelijk".

Nou, dat lijkt me niet echt makkelijk, dat kan een hele vechtpartij worden.... -
Mijn beige poes heeft ook ooit eens in de motorolie liggen rollen.

Dierenarts gebeld wat ik hier mee aan moest, en idd, insmeren met boter, ik heb overigens bij gebrek aan boter margarine gebruikt . Goed inwrijven en het ergste vet afnemen met keukenpapier of een doekje. Daarna wassen met afwasmiddel, dit lost het overige vet/olie op. Poes vond het niet leuk, heb haar wel 2 keer moeten wassen maar de derrie was daarna wel weg.
Owja, en om het wassen wat makkelijker te maken, kat vecht voor zijn leven natuurlijk :D, met een hand de kat zachtjes neer drukken, tussen de schouderblaadjes, dat doet een kater als hij een poes dekt, dus nu maar hopen dat de kater homo is
Nogmaals de olie lost niet op in water. Dus als je m per se in bad wilt doen dan zou ik dat op het allerlaatst doen als de ergste smurrie er al af is.

Anders duurt het bad onnodig lang.
Quote Carola : dus nu maar hopen dat de kater homo is

Hahaha Carola ik hoop niet dat hij homo is... de stap naar het konijn (ook een man) wordt dan steeds kleiner!

Marrianne hij is 6 maanden, dus ik hoop heel erg dat hij geen 8 kilo weegt haha Goeie roomboter heb ik nog wel van t koekjesbakken Maar er moet dus na de boter nog wel gewassen worden begrijp ik? Ik waste vroeger onze hond ook met gewone shampoo, of is dat heel killing voor een kat?
Als ik nou Dasty aanraad is dat vast erg ontaard, maar het ontvet wel als een gek! Misschien na de Dasty alsnog wassen, zodat hij het niet binnenkrijgt?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Nee ik zou de kat erna niet wassen. Zorgen met keukenpapier dat de boter goed verwijderd is. Lekker `knuffelen` met keukenpapier en dikke kans dat hij het nog lekker vindt ook.
quote:nederlandsevrouw schreef op 02 maart 2014 @ 19:47:

Als ik nou Dasty aanraad is dat vast erg ontaard, maar het ontvet wel als een gek! Misschien na de Dasty alsnog wassen, zodat hij het niet binnenkrijgt?Ieuwwwww. Ik zou het niet doen. Dasty gewoon voor je gasfornuis houden en de vette keukenkastjes.
Nee geen Dasty!

Ik word al onpasselijk van als ik het alleen al op de douchetegels spuit, van de damp die er vanaf komt.

We spuiten jou toch ook niet vol Dasty als je vies bent?

Dat lijkt me echt geen spul om direct op de huid te krijgen. Zeker niet voor een katje.
Haha Dasty klinkt wel nasty, maar aan de reacties te zien een no go, ik weet niet wat er voor bestanddelen inzitten, wil de kat na zijn olie avontuur niet teveel blootstellen aan... nieuwe chemie

Knuffelen klinkt als een fijn plan, hij schijnt nogal een kroelert te zijn
Ik kende die tip met boter niet, maar het klinkt wel goed en redelijk stressvrij. In ieder geval nooit iets chemisch ofzo proberen. Dat is giftig en kan voor irritatie van de huid zorgen.

Ik las net dat plantaardige olie ook kan helpen, als de roomboter op is kun je dus overgaan op de olijfolie.
Cum non tum age
Een van onze poezen kwam een dag voor we op vakantie gingen helemaal onder het smeer en met verbrand lipje thuis. Ik heb haar gewassen met een washand en zeepvrije wasgel, maar toen ik haar de volgende dag naar het pension bracht riep een meisje daar uit: 'Oh, wat leuk, koeienvlekken!'

Uiteindelijk heeft poes nog zeker twee maanden een beetje smoezelig rondgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven