Vies katertje!

02-03-2014 17:44 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk is het zover, ik mag mijn 'dierenverzameling' uitbreiden met een kater. Een rooie, met een beetje wit, past leuk bij het konijn! Een verschil, het konijn is zichtbaar rood wit. De kater komt van een autobedrijf en is behoorlijk vies, hij zit blijkbaar onder de olie (dacht misschien dat hij ook wel auto's kon repareren maar dat ging mis..? ) In ieder geval, deze vieze kater moet gewassen en ik zoek tips om hem zo stressloos mogelijk weer roodwit te krijgen. Iemand een idee?
Oh en er bestaan ook trimsalons voor katten. Ik lees t net. Hoef je het zelf niet te doen.

Cum non tum age
Krijgen we nog een foto als hij lekker schoon is en helemaal gewend is bij jou/jullie?

Moeten we nog helpen bij het verzinnen van een naam?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:noa schreef op 02 maart 2014 @ 20:01:

Oh en er bestaan ook trimsalons voor katten. Ik lees t net. Hoef je het zelf niet te doen.

[afbeelding]

Ik vind dit er niet zo stressvrij uit zien moet ik zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Noa dat mutsje

[img]http://wp.maltezer.nl/wp-content/upload ... g-bath.jpg[/img]aahhhh wat een zielig snuitje

[img]http://wp.maltezer.nl/wp-content/upload ... g-bath.jpg[/img]Nou, en dan vinden ze Dasty zielig
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
konijn en kat gaat niet zo goed samen. Voor konijn is het belangrijk dat hij/zij een echt konijnenmaatje krijgt en buiten kan hupsen
Wist je dat het ook wel een tip gegeven wordt om een kat zich thuis te laten voelen? Beetje boter op het pootje doen en ze gaan zich meteen wassen. Wel hopen dat die het lekker vindt
quote:Moonlight82 schreef op 02 maart 2014 @ 19:51:

Nee geen Dasty!

Ik word al onpasselijk van als ik het alleen al op de douchetegels spuit, van de damp die er vanaf komt.

We spuiten jou toch ook niet vol Dasty als je vies bent?

Dat lijkt me echt geen spul om direct op de huid te krijgen. Zeker niet voor een katje.

Nou rol ik niet zo vaak door de garagesmurrie, maar als ik verf op mijn handen heb gebruik ik ook wel rotspul om ze schoon te krijgen.

Op zich is en beetje Dasty op keukenpapier misschien wel een snelle oplossing. Maar ik zou toch zelf ook beginnen met boter en schoonknuffelen.

Verder ben ik helemaal gen Dasty fanaat hoor
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
NL vrouw ze gaan zich wel likken natuurlijk.... als er dan nog wat olie-met-dasty op de vacht is blijven zitten lijkt het me niet zo best voor het katje.

Ik wil ondertussen ook wel foto's zien eigenlijk

Ook van het rood met witte konijn. (bestaat dat? Beetje konijn in paddenstoel-uitvoering?)
quote:nederlandsevrouw schreef op 02 maart 2014 @ 20:09:

[...]

Nou, en dan vinden ze Dasty zielig

Ik heb mijn kleine in de wasmachine gedaan op het wolwasprogramma, moet je alleen niet te heet doen want dan krijg je zoals bij mij dat de kleur niet meer rood is.

(niet doen hoor )

was een
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 maart 2014 @ 20:20:

[...]

Ik heb mijn kleine in de wasmachine gedaan op het wolwasprogramma, moet je alleen niet te heet doen want dan krijg je zoals bij mij dat de kleur niet meer rood is.

[afbeelding]

(niet doen hoor )

was een Oh lief
Cum non tum age
Ik zou m nog een keer in de machine doen maar dan met textielverf erbij.
quote:Moonlight82 schreef op 02 maart 2014 @ 20:51:

Ik zou m nog een keer in de machine doen maar dan met textielverf erbij.Ik zat meer te denken om haarverf te gebruiken, wat denk jij?
Ik vind dit mooi:

Cum non tum age
Die laatste lijkt mijn kat wel op het moment. Denk dat ze ergens in crêpepapier heeft gelegen, ze is roze!
Ik zou hem Kees noemen, naar Smeerkees.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 maart 2014 @ 20:53:

[...]

Ik zat meer te denken om haarverf te gebruiken, wat denk jij? Oh in dat geval zou ik mooie plukjes maken. Zo'n knutselwerk met aluminiumfolie. Soort van coupe soleil
Die kat in bad!

Sommige katten vinden het niet zo erg, bij andere moet je de Kevlar-handschoenen tot aan de ellebogen aantrekken (te leen bij de betere dierenarts! )

De Dasty-tip raad ik ernstig af, op de 1 of andere manier was er wat Dasty in mijn ijsvormpjes terecht gekomen (vraag niet hoe!), er zat op elk ijsje dus een klein beetje Dasty. Vriend nam het eerste likje en rende kokhalzend naar de gootsteen! Heel vies, bitter, chemisch, mond-samentrekkend! Maar je eet het in elk geval niet per ongeluk op.. Maar katten gaan zich misschien toch wassen al is het vies en dan is het zeeeeer ongezond!

De botertip heb ik nog nooit gehoord, bedankt daarvoor! En ik zou wel nawassen, anders wordt alles zo vet.. Tenzij je bovengenoemde handschoenen ervoor nodig hebt.
quote:Moonlight82 schreef op 02 maart 2014 @ 21:10:

[...]

Oh in dat geval zou ik mooie plukjes maken. Zo'n knutselwerk met aluminiumfolie. Soort van coupe soleil

Op jouw verantwoording

Hahaha die kat in bad heeft precies zo'n blik in z'n ogen waardoor ik ze niet zou durven wassen, een beetje psycho

Maar Mylene wat een schatjes! Heb je ook wasverzachter gebruikt? Zo zien ze er uit

Boter is dus niet alleen voor schoon maar voor alles, wat een wondermiddel

Rond half 10 komt meneer, ik ben van plan hem een naam te geven uit de Aladin films, maar welke weet ik nog niet... Konijn heet Waus en ik zal van beide een foto laten zien:D
quote:ambrozusje schreef op 02 maart 2014 @ 21:24:

Hahaha die kat in bad heeft precies zo'n blik in z'n ogen waardoor ik ze niet zou durven wassen, een beetje psycho

Maar Mylene wat een schatjes! Heb je ook wasverzachter gebruikt? Zo zien ze er uit

Boter is dus niet alleen voor schoon maar voor alles, wat een wondermiddel

Rond half 10 komt meneer, ik ben van plan hem een naam te geven uit de Aladin films, maar welke weet ik nog niet... Konijn heet Waus en ik zal van beide een foto laten zien:D

Sabbaticalmeds ik ga eerst eens ondervinden of die twee wel of niet samen gaan, men zegt ook dat honden en katten niet samengaan en ook daarvan heb ik het tegenbewijs leren kennen

Wat voor namen zijn er nog meer in die film?

Bij Wickypicky zie ik Kalief staan (sultan) bij de eerste film van aladin, is ook een leuke naam.
Katten kruipen soms onder de motorkap van auto's omdat het daar zo lekker warm is. Je hebt nog kans dat hij dat dus blijft doen en dan steeds helemaal zwart thuiskomt. Een van mijn katten heeft wel een een ongelukje gehad in de reismand. Op de plaats van bestemming haalde ik hem helemaal onder de poep uit het mandje. Ik heb hem toen moeten wassen. Uiteindelijk lag hij languit in het ligbad te snorren toen ik met de douchekop met lekker warm water over zijn lijf heen ging. Apart. Voorzichtig met wat shampoo en de douche, zonder de stop in het bad lijkt me het minst traumatisch. En ook zorgen dat hij geen water over zijn snuit krijgt.

Anders moet er misschien iemand helpen met zijn pootjes vast te houden. Krabben is het ergste maar bijten kunnen ze ook!
Met dat verschil dat poep wel oplost in water en olie niet

Echt, niet meteen met water aan de slag gaan.
Let je wel op met die boterkat? Anders heb je straks alles in huis onder de niet verwijderbare vetvlekken. Bank, bed, vloerbedekking, gordijnen...ik noem maar wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven