Wakker

27-12-2013 00:50 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge...

Gedicht ff opgeslagen.

Interessante gedachte dat kinderen hun ouder(s) kunnen opvoeden..

MV: snap je 'weerzin', maar als iemand financiële hulp aanbiedt moet je dit niet weigeren door over de financiën van diegene na te denken. Haar aanbod, haar keuze toch? Je kunt altijd nog iets bedenken als: het is bedrag X, ik ga per maand Y terugbetalen en als dat niet lukt ga ik enkele keren Z voor haar bakken/koken. (heb ff gemist of je al een besluit erover had genomen).

Ha Coe Dit is ongeveer het enige topic dat ik nog bijhoudt... Met 2 van jou en 1 van mij komen we al heel ver voor die andere forummer
Duh.... goed dat ik posting opgeslagen heb. Viva herkende m'n lidmaatschap ineens niet meer.....

hieronder nieuwe poging
Hoi hoi, afgelopen nach was er weer 'onderhouds'storing dus kon niet reageren. Heb mezelf zo'n ongelooflijke fijne zaterdag(middag) bezorgd dat ik er bijna hyper van was. Echt genoten van een simpel iets: naar het centrum kunnen nu ik vervoerspas heb en de rollator makkelijk mee kan.

Was geloof ik al 1,5 tot 2 jaar niet meer op de weekmarkt geweest.

En Bron, heb 2 lekkere kaassoorten gekocht (jonge Hollander en jong (belegen?) met peterselie, bieslook en knoflook) en me goed laten informeren bij de kaasboer.

En lekker fruit gekocht.

Daarna op terras bij mijn favoriete cafetaria een bamischijf flip gegeten (ja MV, eindelijk weer die ik zo lekker vind), even door de Hema gelopen (lijkt wel een supermarkt, was er lang niet geweest).

Kop thee op een ander terrasje. Vervolgens mijn bakkersbestelling opgehaald bij de lekkerste banketbakker van hier: 2 stuks van mijn favoriete gebak, een appelkanjer en 3 saucijzenbroodjes. Even weer eens wat boodschappen bij Hoogvliet gedaan voor de soep in de planning van vandaag.

Nog een wijntje op een terrasje en eindelijk, na een jaar, een kleine nieuwe frituurpan bij Blokker gehaald in de aanbieding en van m'n nog liggende verjaardagsgeld. Vind dat toch prettiger dan een pannetje olie op het fornuis..

Was moe maar wel voldaan en bovendien was het heerlijk weer.

Had nog naar een Chinese toko gewild, maar dan was het al met al te ver lopen voor me, komt nog wel.

Vanochtend kwam m'n beste vriendin onverwacht even langs met weer wat lekkere bakjes voor de vriezer. Gezellig aan de koffie/thee met een saucijzenbroodje.

Nu geurt het lekker naar de bouillon die staat te trekken van mergpijp, schenkel, riblap en toebehoren.

Komt straks bij: 2 zakken italiaanse roerbakgroente als grove soepgroente, blokjes gebakken chorizo, het vlees van de bouillon natuurlijk (heb evt. nog een extra courgette), witte bonen en kleine pasta en dan hoop ik een paar liter lekkere minestronesoep te hebben.

Prada, idd een mooi gedicht!

Goed te lezen dat velen van jullie het allemaal alweer spic en span hebben. Komt hier ook wat meer regelmaat in, langzaam maar dat maakt niet uit.

Con, geniet van je relaxte dagen en er is niks mis met lekkere dingen voorgeschoteld krijgen al schotel is ze altijd liever zelf voor dan iets voorgeschoteld te krijgen maar die energie komt ook wel weer.

Watervrouw, ik heb door geen kinderen ook geen ervaring met dat ouders van kinderen kunnen leren maar het klinkt wel aannemelijk.

Ans, leuk je weer even te lezen en hoop dat je af en toe vaker aan komt waaien.

Moos, hoop dat op tijd opstaan gelukt is, het kaarten ok was en natuurlijk dat je uit eten lekker was. Genoeg keuze in Leiden.
oeps, wel een heel lange posting , sorry
Thee, ik vind het een heerlijke lange posting!! Leuk om je weer zo enthousiast te lezen
Wat een gezellige dag Thee. En lekkere dingen heb je gehaald. Hopelijk bevalt die friteuse, leuk kado om jezelf te geven. Wat ga je erin maken als eerste? Heb je al wat gekocht?

Klinkt lekker je soep, smaakt ie? Jammer dat je zo ver woont anders had ik even komen proeven .

Grrrr, ik kan niet kwaad worden op mijn kleine Kane maar ik wilde net spruitjes gaan schoonmaken en ik heb maar 3 glazen schalen met deksel voor mijn aardappelen en groente die ik altijd gaar in de magnetron en laat hij nou net per ongeluk die omduwen ......... kapot. Zonde, komt me net financieel niet uit en op MP loopt de verkoop van mijn spullen ook niet echt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank je Maroon, gister en vandaag hebben me idd goed gedaan. Net lekker de bami, sate, kroepoek gegeten die m'n vriendin had meegebracht. Zelf beetje ketjap erdoor en atjar erbij. Straks een stuk van de rijpe mango als toetje. En straks bij de thee zo'n heerlijke hazelnoot/schuim/slagroom punt van gister.

MV, alle 3 kapot? Da's wel echt balen dan. Kan ook in plastic bakjes, bordje of ander deksel erop of zo'n deksel met ventielgaatje, zijn niet zo dure bakjes.

Heb nog nooit aardappels in magnetron gedaan volgens mij. Is de mijne geloof ik ook niet voor geschikt. Misschien binnenkort bij de Action zoals de mazzel met je koekenpan?

Frituur zal eerst voor friet zijn, lekker bij biefstuk, kip, sate etc. Maar moet nog wel frituurvet kopen.
MV, jij bent toch niet zo 'soeperig'? Soep is nog niet klaar hoor, doe het in etappes, dadelijk de chorizo snijden en in volgende reclameblok even aanbakken. De bouillon smaakt iig wel goed en is lekker krachtig.
quote:thee schreef op 02 maart 2014 @ 18:13:

MV, jij bent toch niet zo 'soeperig'? Soep is nog niet klaar hoor, doe het in etappes, dadelijk de chorizo snijden en in volgende reclameblok even aanbakken. De bouillon smaakt iig wel goed en is lekker krachtig.

Nee ik lust wel veel soepen maar eet het niet zo heel vaak. Italiaanse tomatensoep met basilicum is lekker, en alle variaties op tomatensoep. Asperge, kip, mosterd, champignons, paprika, mais, broccoli, bloemkool- soepen enz enz lust ik ook wel hoor. Alleen bonensoepen en erwtensoep lust ik echt niet.

Ik heb nog een paar soepen die ik nog wil maken maar niet heel veel haast mee. Denk dat ik binnenkort uiensoep ga maken.

Lekkerste soep is een nagerecht, aardbeiensoep met een bolletje ijs.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vrijdag bij Nam Kee gegeten. Lekker eten en helemaal niet duur.
quote:bankje schreef op 02 maart 2014 @ 18:55:

Zie die naam behoorlijk vaak voorbij komen op het forum hier. Wat hebben jullie gegeten?

Mijn mango moet even wachten, zit nu aan de slagroom, hazelnoot, schuim punt.
quote:bankje schreef op 02 maart 2014 @ 18:55:

Oh wat leuk. Is dat het restaurant waar Yasmijn zo lyrisch over is? Roos is er nu niet om het na te vragen maar ik heb ooit jaren geleden met haar daar gegeten, ben de naam kwijt.

Nam Kee is het restaurant waar het zo moeilijk is om een tafel te reserveren? Daar bij de Zeedijk?

Wat heb je gegeten?
MV, ik heb het iig Yasmijn, Lindy en Toon zien noemen, maar nog veel meer forummers. Volgens mij idd bij de Zeedijk. Ben er zelf nooit geweest.
quote:thee schreef op 02 maart 2014 @ 19:53:

MV, ik heb het iig Yasmijn, Lindy en Toon zien noemen, maar nog veel meer forummers. Volgens mij idd bij de Zeedijk. Ben er zelf nooit geweest.Ik heb net even gegoogeld en volgens mij is dat het restaurant waar ik ooit met Roos heb gegeten.
Ze hebben 3 vestigingen. Wij waren in het restaurant dat net buiten de Zeedijk ligt. We waren erg vroeg ( rond 5 uur) daardoor was er nog voldoende plaats Vriend had iets met kip en bleekselderij en ik had tofu, aubergine en paprika gevuld met

visgehakt. De aubergine en paprika waren heerlijk maar de tofu vond ik niet zo geweldig.
quote:bankje schreef op 02 maart 2014 @ 20:29:

Ze hebben 3 vestigingen. Wij waren in het restaurant dat net buiten de Zeedijk ligt. We waren erg vroeg ( rond 5 uur) daardoor was er nog voldoende plaats Vriend had iets met kip en bleekselderij en ik had tofu, aubergine en paprika gevuld met

visgehakt. De aubergine en paprika waren heerlijk maar de tofu vond ik niet zo geweldig.

Ik lust ook geen tofu dus kan mij er iets bij voorstellen. De rest lijkt me wel lekker.

Waren jullie met zijn 2e?
quote:maroon5 schreef op 02 maart 2014 @ 16:59:

Thee, ik vind het een heerlijke lange posting!! Leuk om je weer zo enthousiast te lezen+1 en fijn dat je zo genoten hebt van je zaterdag!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Thee,ook goed om te lezen dat je eetlust vooruit gaat..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Vandaag geboren
Tofu is ook niet mijn ding; verder klinkt het lekker zeker ook het visgehakt al heb ik dat nog nooit op.

Bron, enthousiasme puur omdat ik er zo ontzettend van genoten heb al waren het heel simpele dingen. Moest wel even wennen om gebruik te maken van de vervoersmogelijkheid. Voor het zkh ok, maar voor 'leuk' was het de 1e x.

Jij genoten van de optocht en het bij je ouders eten?

Heb net maar gelijk de hele mango opgegeten, was heeeel rijp maar wel lekker.
Goedenavond maisjes,

Het is maar goed dat we dat gedicht hebben opgeslagen. Het is verwijderd wegens spam.

Ik had er nog een klein lief gedichtje gepost over Herfst en vallende bladeren, te lief om te laten liggen dus komt ie,

Herfst:

Wat doet die boom nou?

'Raap dat meteen op!'

zou een moeder zeggen.

Maar de herfst heeft geen moeder.
Ik begrijp echt he-le-maal niks van het spam'beleid' hier. Recepten, kookboeken, winkels, kookgerei, boeken, muziek, interieursites, online kasboeken, zwangerschapstesten en -spullen, jurken/schoenen en modezaken. Alles mag.

Stond zelfs hier aan de rechterkant een advertentie voor e-smoking en ervaringen over merken/soorten zijn verwijderd wegens spam.

Schiet mij maar lek
Stuur je de moderators toch een email Thee met de vraag hoe het zit met het beleid? Zullen ze best willen toelichten. Het zit vrij simpel in elkaar volgens mij.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 maart 2014 @ 22:56:

Stuur je de moderators toch een email Thee met de vraag hoe het zit met het beleid? Zullen ze best willen toelichten. Het zit vrij simpel in elkaar.

Heb het al vaker gedaan, zowel per mail als in modtopic. Antwoord krijg je niet net zoals mijn vragen, over niet weg te klikken reclames, in mod- en bannertopic. Ik blijf niet aan de gang daar.

Daarbij zie ik nog steeds geen verschil in een merk/smaak e-sigaret en het noemen van een bruidshuis of speciale schoenenzaak of merk/type keukenmachine.
Positief blijven Thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven