Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke gewrichten

05-03-2014 11:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben een jonge vrouw van 21 en ik heb een pijnlijk probleem:

ik heb last van pijnlijke vingers en tenen.

Dit zijn de klachten: Afgelopen zondagnacht kreeg ik erge stekende jengelende pijn in bed in mijn teen. Vervolgens zat het maandag ook in mijn vingers en andere tenen, ook een klein beetje in de hand en het afwikkelingsgedeelte van de voet. Echt een diepe zeurende pijn, ook als ik niet beweeg. S'ochtends ben ik n

Nu ben ik van nature zo'n nerveus iemand die opzettelijk haar gewrichten kraakt. Dat kraken doet me in de regel geen pijn. Dat kan er zeker bij onder zitten. Ook heeft mijn moeder fibromyalgie (weke delen reuma) en is zij net als ik voor allerlei stoffen allergisch en wist ze mijn klachten precies te omschrijven en te herkennen.

Het is nu woensdag en het gaat al een beetje beter, de intensiteit van de pijn neemt beetje bij beetje af. Mijn gewrichten zijn niet dik, rood of heel erg stijf. Het is alleen maar die pijn.

Iemand tips en advies. Ik gebruik feminax NSIAD tegen de pijn,

als iemand wat anders weet hoor ik het graag
Ik heb het ook gehad, bij mij kwam na bloedprikken naar voren dat ik een vitamine D tekort had. Je hoort boven de 50 te zitten en ik zat op 22.
GA NAAR DE HUISARTS!!!!
Stoppen met de NSAID, anders krijg je er nog maagpijn bij ook.

Ook stoppen met dat kraken, nervositeit kun je ook op andere manieren uiten.
Soms heb je een week dat het niet lekker zit. Je hebt er nu pas 2,5 dag last van en het gaat al beter. Ik zou er dus niet teveel op letten, er zijn zoveel gezonde mensen die wel eens wat hebben. Kraken heeft geen enkel verband met gewrichtsklachten.

Kortom: geniet van de zon, ga iets leuks doen en richt je aandacht op iets anders. En wissel die feminax om voor paracetamol, veel gezonder.

Als je last blijft houden kun je een keer een afspraak maken met je huisarts.
Hier ook diezelfde klachten door een enorm vitamine D tekort, ondanks dat dat in mijn dagelijkse multivitamine zat. Ik slik iedere week een enorme lading vitamine D bij (op recept van de arts) en sindsdien zijn de klachten over.
Ik weet niet hoe het met mijn vitamine D zit,

maar als ik beluister hoe je aan vitamine D komt,

zo dat maar zo bij mij te laag kunnen zijn; Ik kom

weinig buiten, eet nooit vis, en geen margarine.

Daarnaast eet ik ook nog eens weinig vlees en noten,

wel met regelmaat ei.
B12 tekort?
Gewoon in de gaten houden en anders een keertje naar de dokter! Sterkte!
Dan zou ik een potje vitamine D3 halen bij de drogist of een potje multivitaminen (aangezien je ook weinig vlees en vis eet).
en inderdaad stoppen met de feminax!! dat is een middel speciaal ter bestrijding van menstruatieklachten.

Je kunt beter gewoon paracetamol innemen (neem ik zelf ook in als ik veel last van mijn reuma heb).
quote:carretjerockt schreef op 05 maart 2014 @ 13:18:

en inderdaad stoppen met de feminax!! dat is een middel speciaal ter bestrijding van menstruatieklachten.

Je kunt beter gewoon paracetamol innemen (neem ik zelf ook in als ik veel last van mijn reuma heb).Oh, het is geen feminax, maar Aleve Select. Ik gebruik daar namelijk ook Feminax van, even in de war.
Die klachten had ik op mijn 24e, het bleek een bijverschijnsel te zijn van rode hond.

Ik zou maar even langs de huisarts gaan.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij word je vandaag de dag toch ingeënt tegen rode hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven