geen oog dicht als man weg is voor werk

donderdag 6 maart 2014 om 15:47
Hallo allemaal,
Misschien vinden jullie me wel een rare maar waarom doe ik toch geen oog dicht als mijn man weg is voor zijn werk....dit komt regelmatig voor en ik baal ervan dat ik dan zowat de hele nacht wakker lig...
En ja, ik ben best bang 's nachts alleen....oh wat ben ik een held!!!
En dan zeg ik tegen mezelf, zo vannacht gaat me dat niet weer gebeuren maar dan wordt het tijd om te gaan slapen en dan ben ik klaarwakker en lig continue te luisteren of ik iets hoor....dus slapen ho maar.
Nu moet ik wel er bij vertellen dat er vorig jaar een poging tot inbraak is gedaan, de gaten zaten al in de deuren geboord en waarom ze niet naar binnen zijn gekomen...ik zou het niet weten. We hebben nu wel alarm en ja dat zou me moeten geruststellen ....Maar dan gaat de vraag door mijn hoofd: wat doe ik als het alarm afgaat? Dan zijn ze dus echt binnen......AAAhhhhrrrrgggggg ik wordt gek van mezelf. Het is trouwens geen alarm dat in combinatie staat met een veiligheidsdienst die ja dan bellen......Tja, ik wil het gewoon even kwijt....iemand die dit ook heeft?
Misschien vinden jullie me wel een rare maar waarom doe ik toch geen oog dicht als mijn man weg is voor zijn werk....dit komt regelmatig voor en ik baal ervan dat ik dan zowat de hele nacht wakker lig...
En ja, ik ben best bang 's nachts alleen....oh wat ben ik een held!!!
En dan zeg ik tegen mezelf, zo vannacht gaat me dat niet weer gebeuren maar dan wordt het tijd om te gaan slapen en dan ben ik klaarwakker en lig continue te luisteren of ik iets hoor....dus slapen ho maar.
Nu moet ik wel er bij vertellen dat er vorig jaar een poging tot inbraak is gedaan, de gaten zaten al in de deuren geboord en waarom ze niet naar binnen zijn gekomen...ik zou het niet weten. We hebben nu wel alarm en ja dat zou me moeten geruststellen ....Maar dan gaat de vraag door mijn hoofd: wat doe ik als het alarm afgaat? Dan zijn ze dus echt binnen......AAAhhhhrrrrgggggg ik wordt gek van mezelf. Het is trouwens geen alarm dat in combinatie staat met een veiligheidsdienst die ja dan bellen......Tja, ik wil het gewoon even kwijt....iemand die dit ook heeft?

donderdag 6 maart 2014 om 15:52
Als het alarm af gaat gaan die boeven wel weg hoor en als ze op moordpad zijn zou je man ook niks er tegen kunnen doen.
ik herken het niet kunnen slapen wel. Niet uit angst maar uit gewenning (mijn vriend is alleen niet zo vaak weg) toen hij vorig jaar 3 weken weg was heb ik altijd tv gekeken tot ik in slaap viel
ik herken het niet kunnen slapen wel. Niet uit angst maar uit gewenning (mijn vriend is alleen niet zo vaak weg) toen hij vorig jaar 3 weken weg was heb ik altijd tv gekeken tot ik in slaap viel

donderdag 6 maart 2014 om 16:01
Ik val ook niet lekker in slaap als vriend lief er niet is. Ik zet de televisie standaard op timer en ga liggen doezelen. Dan val ik vanzelf in slaap. En vervolgens word ik weer wakker omdat de hond ontzettend waaks is als een van ons twee niet thuis is. Dus je hoort de hele nacht "woef", stil "woef", even stil "woef".
donderdag 6 maart 2014 om 16:02

donderdag 6 maart 2014 om 16:03
Ja, volgens de politie is het heel moeilijk om bij ons binnen te komen, we hebben heel goed hang en sluitwerk, dus eigenlijk zou mij dat moeten geruststellen....het zit natuurlijk ook een beetje tussen de oren denk ik....oh en elke ochtend als ik opsta kan ik zo boos op mezelf zijn ....Maar het is en blijft een feit dat er in onze buurt veel wordt ingebroken...

donderdag 6 maart 2014 om 16:07
Ik vind deze maatregelen helemaal niet zo onzinnig en niet eens het duurste wat ik kan aandragen. Integendeel het is vrij basic. En als ik zie hoe veel er ingebroken wordt tegenwoordig. Inbrekers van tegenwoordig zijn ook anders dan jaren geleden, ze wachten lang niet altijd tot het huis leeg is. Veel brutaler geworden. Ik kan niet inschatten in hoeverre het bovenmatig angstig is, soms helpen een paar dingen goed om je zekerder te voelen.

donderdag 6 maart 2014 om 16:14
Binnen komen doen ze altijd, je kan ze alleen maar vertragen. Een alarmsysteem zonder opvolging is toch minder prettig. Zeker als vrouw alleen. Wij hadden een alarmsysteem en goed hang en sluitwerk, maar binnen zijn ze toch gekomen. Ik voel me persoonlijk veel prettiger met de aanpassingen die er bij mij thuis zijn gedaan.

donderdag 6 maart 2014 om 16:19
Ja, ben best bang dat mij en de kinderen dan iets overkomt...of dat ze iets met mij doen en de kinderen zijn daar getuige van...brrr moet er niet aan denken.....Als ik vorige week op het nieuws zag dat er bij een vrouw en haar dochter werd aangebeld door zogenaaamd politie ( waren blijkbaar in politieuniform aan de deur) dan denk ik het gaat wel heel erg ver...ze doen alles om binnen te komen....
donderdag 6 maart 2014 om 16:21
Herkenbaar bij een vriendin van mij. Ik heb het zelf niet. Ik kan me wel voorstellen dat als er een poging tot inbraak is gedaan dat je dan je niet veilig voelt.
Zij heeft een wapen in dr nachtkastje liggen, maar ja dat moet je ook maar net willen natuurlijk.
Zij heeft een wapen in dr nachtkastje liggen, maar ja dat moet je ook maar net willen natuurlijk.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

donderdag 6 maart 2014 om 16:25
quote:maureen70 schreef op 06 maart 2014 @ 16:19:
Ja, ben best bang dat mij en de kinderen dan iets overkomt...of dat ze iets met mij doen en de kinderen zijn daar getuige van...brrr moet er niet aan denken.....Als ik vorige week op het nieuws zag dat er bij een vrouw en haar dochter werd aangebeld door zogenaaamd politie ( waren blijkbaar in politieuniform aan de deur) dan denk ik het gaat wel heel erg ver...ze doen alles om binnen te komen....
Je realiseert je dat de kans dat iemand je huis indringt om jou en/of je kinderen iets aan te doen vele malen kleiner is dan dat jullie iets anders zou kunnen overkomen?
Politie en andere mensen (zoals laatst iemand van de woningbouw) laat ik niet zomaar binnen trouwens.
Je realiseert je dat de kans dat iemand je huis indringt om jou en/of je kinderen iets aan te doen vele malen kleiner is dan dat jullie iets anders zou kunnen overkomen?
Politie en andere mensen (zoals laatst iemand van de woningbouw) laat ik niet zomaar binnen trouwens.

donderdag 6 maart 2014 om 16:26
Het is helemaal niet gek om er over na te denken in deze tijd en eventueel wat maatregelen nemen. Het moet alleen geen obsessie worden. Binnenkomen doen ze altijd, als ze het echt willen.
Hier hebben ze 2 1/2 maand ons in de gaten gehouden achteraf gezien. In de afgelopen 3 maanden heb ik 3 mensen in mijn omgeving gehad, waarbij ze gewoon ingebroken hebben terwijl ze thuis waren. 1 is er vastgebonden en mishandeld. Ik heb de tent nu goed beveiligd en voel me er prettig bij.
Dingen als een slot op een slaapkamer of folie op het raam zijn helemaal geen prijzige ingrepen.
Hier hebben ze 2 1/2 maand ons in de gaten gehouden achteraf gezien. In de afgelopen 3 maanden heb ik 3 mensen in mijn omgeving gehad, waarbij ze gewoon ingebroken hebben terwijl ze thuis waren. 1 is er vastgebonden en mishandeld. Ik heb de tent nu goed beveiligd en voel me er prettig bij.
Dingen als een slot op een slaapkamer of folie op het raam zijn helemaal geen prijzige ingrepen.

donderdag 6 maart 2014 om 16:26
quote:Iris27 schreef op 06 maart 2014 @ 16:21:
Herkenbaar bij een vriendin van mij. Ik heb het zelf niet. Ik kan me wel voorstellen dat als er een poging tot inbraak is gedaan dat je dan je niet veilig voelt.
Zij heeft een wapen in dr nachtkastje liggen, maar ja dat moet je ook maar net willen natuurlijk.Daar heb je dus helemaal niks aan als je niet echt goed weet hoe je een wapen moet gebruiken en hoe je voorkomt dat het tegen je gebruikt wordt.
Zij heeft een wapen in dr nachtkastje liggen, maar ja dat moet je ook maar net willen natuurlijk.Daar heb je dus helemaal niks aan als je niet echt goed weet hoe je een wapen moet gebruiken en hoe je voorkomt dat het tegen je gebruikt wordt.
donderdag 6 maart 2014 om 16:27
Maar Maureen, realiseer jij je wel dat je jezelf gek zit te maken met allerlei onzinnige gedachten? De kans dat zoiets gebeurt is zo klein dat het onzin is om daar over te piekeren. Je piekert toch ook niet de hele dag over hoe het is om aangereden te worden? En dan is die kans nog groter ook. Daarom moet je iets met die gedachten doen.

donderdag 6 maart 2014 om 16:31
Als ze binnen komen, dan kun je er vanuit gaan dat je wakker wordt, want zonder herrie komen ze er niet in. En als jij wakker wordt, hoef je alleen je telefoon te pakken (die je al mee naar bed neemt) en 112 te bellen. Zelfs al heb je geen tijd meer om iets uit te leggen, dan kunnen zij je aan de hand van jou nr vinden.
En over die dame met dat wapen: dat is echt heel erg dom! De kans dat een inbreker jou daar iets mee aan doet is vele malen groter dan andersom. En wat als manlief onverwacht toch 's nachts thuis komt en zachtjes wil doen om je niet wakker te maken? Slecht plan!
En over die dame met dat wapen: dat is echt heel erg dom! De kans dat een inbreker jou daar iets mee aan doet is vele malen groter dan andersom. En wat als manlief onverwacht toch 's nachts thuis komt en zachtjes wil doen om je niet wakker te maken? Slecht plan!

donderdag 6 maart 2014 om 16:47