Gezondheid alle pijlers

geen oog dicht als man weg is voor werk

06-03-2014 15:47 30 berichten
Hallo allemaal,

Misschien vinden jullie me wel een rare maar waarom doe ik toch geen oog dicht als mijn man weg is voor zijn werk....dit komt regelmatig voor en ik baal ervan dat ik dan zowat de hele nacht wakker lig...

En ja, ik ben best bang 's nachts alleen....oh wat ben ik een held!!!

En dan zeg ik tegen mezelf, zo vannacht gaat me dat niet weer gebeuren maar dan wordt het tijd om te gaan slapen en dan ben ik klaarwakker en lig continue te luisteren of ik iets hoor....dus slapen ho maar.

Nu moet ik wel er bij vertellen dat er vorig jaar een poging tot inbraak is gedaan, de gaten zaten al in de deuren geboord en waarom ze niet naar binnen zijn gekomen...ik zou het niet weten. We hebben nu wel alarm en ja dat zou me moeten geruststellen ....Maar dan gaat de vraag door mijn hoofd: wat doe ik als het alarm afgaat? Dan zijn ze dus echt binnen......AAAhhhhrrrrgggggg ik wordt gek van mezelf. Het is trouwens geen alarm dat in combinatie staat met een veiligheidsdienst die ja dan bellen......Tja, ik wil het gewoon even kwijt....iemand die dit ook heeft?
Alle reacties Link kopieren
Als ik alleen zou wonen/ veel alleen zou zijn en bang was zou ik ook een hond nemen. Ik weet niet of je veel dagen werkt. Maar honden uitlaatservice is wellicht een overweging? Mijn man is ook vaak weg. Maar ik ben niet echt bang. De buren horen mij als ik roep en dat stelt gerust als ik even een momentje heb..
Kan je geen hond nemen en zorgen dat hij tussen de middag word uitgelaten door evt de uitlaatservice? Maar als je vijf dagen werkt zit de hond dus wel erg veel alleen. Is ook weer geen goed idee.

Overigens snap ik je angst goed, al heb ik er zelf geen last van. Als je in een buurt woont waar veel wordt ingebroken is je angst niet zo gek.
Kan je niet ergens een lichtje laten branden beneden als je dat geruststelt ? Ik weet niet of inbrekers zin hebben als er nog ergens licht brandt in de woonkamer.

Ik ben ook regelmatig alleen 's nachts door werk man, vroeger lag ik soms ook halve nachten wakker en nu gaat het goed, al zit er er weleens een rotnacht bij dat ik niet kan slapen.

Mijn gedachte is dat ze toch wel binnenkomen, met of zonder man naast me in bed als ze dat willen.

Die van mij slaapt overal doorheen dus zou ik alsnog naar beneden moeten
quote:NummerZoveel schreef op 06 maart 2014 @ 16:31:

Als ze binnen komen, dan kun je er vanuit gaan dat je wakker wordt, want zonder herrie komen ze er niet in. En als jij wakker wordt, hoef je alleen je telefoon te pakken (die je al mee naar bed neemt) en 112 te bellen. Zelfs al heb je geen tijd meer om iets uit te leggen, dan kunnen zij je aan de hand van jou nr vinden.

En over die dame met dat wapen: dat is echt heel erg dom! De kans dat een inbreker jou daar iets mee aan doet is vele malen groter dan andersom. En wat als manlief onverwacht toch 's nachts thuis komt en zachtjes wil doen om je niet wakker te maken? Slecht plan!

Hoe bedoel je dat de inbreker er jou wat mee aandoet? Dat hij het afpakt of zo? Wij zitten in het buitenland en bijna iedereen heeft hier een wapen, en ik denk zeker inbrekers. Als inbrekers daadwerkelijk naar je slaapkamer komen, dan zijn ze er hoogstwaarschijnlijk op uit om je kwaad te doen en komen ze niet om je tv te stelen... In dat geval kun je beter eerst zelf schieten. Zo redeneert mijn vriendin.

Ik ben overigens ook geen groot voorstander van wapenbezit en ik heb het zelf dan ook niet, maar die vriendin van mij voelt zich er veiliger door. Tja. Zij kan overigens zelf goed met een wapen omgaan en schiet met regelmaat op de schietbaan.

Maar goed, ik zei het alleen maar als een optie voor TO omdat ik de situatie herken van het niet veilig voelen snachts als dr man niet thuis is, en dit is hoe zij het oplost.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Vreselijk, ik heb precies hetzelfde. Ben er zelfs vaak van aan de diarree. Hoor ook echt m'n eigen ademhaling en het kloppen van m'n hart. Ik kan dan ook gewoon absoluut niet slapen. Beeld mezelf echt van alles in. Heel lastig hoor. Als de dienst van m'n man wordt doorgebeld en ik hoor dat het om een nachtdienst gaat begint het eigenlijk al .... zit bij mij echt tussen m'n oren. En ja we hebben een alarm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven