Regelmatig kromliggen van de krampen, wie kent dit ook?

maandag 10 maart 2014 om 21:19
Ik heb vaak (minimaal 1x per week, de laatste tijd wel vaker) dat ik een hele poos kromlig van de buikkrampen...
Ik heb dan een hele poos krampen en voel van alles rommelen in mijn buik. Soms wel een paar uur achter elkaar.
Van de huisarts heb ik wel zakjes vezels gekregen, maar ze lijken de laatste tijd weinig te helpen
Ik vroeg mij af of iemand dit herkent en wellicht tips heeft. De zogeheten huismiddeltjes. Ik wil sowieso ook nog naar de ha komende week omdat het weer erger lijkt te worden...
Ik vermoed ook dat stress dit wel verergert en daar heb ik de afgelopen maanden mijn pakkie wel van gehad...
Maar leuk is anders. Hele avonden krom liggen van de pijn.
Ik heb dan een hele poos krampen en voel van alles rommelen in mijn buik. Soms wel een paar uur achter elkaar.
Van de huisarts heb ik wel zakjes vezels gekregen, maar ze lijken de laatste tijd weinig te helpen

Ik vroeg mij af of iemand dit herkent en wellicht tips heeft. De zogeheten huismiddeltjes. Ik wil sowieso ook nog naar de ha komende week omdat het weer erger lijkt te worden...
Ik vermoed ook dat stress dit wel verergert en daar heb ik de afgelopen maanden mijn pakkie wel van gehad...
Maar leuk is anders. Hele avonden krom liggen van de pijn.
maandag 10 maart 2014 om 21:27
Ja, herkenning! Vandaag weer zo'n aanval gehad. Heel veel medicijnen etc. al geprobeerd, maar het enige wat bij mij helpt is slapen. Huisarts zegt prikkelbare darmsyndroom, maar omdat ik de laatste tijd ook veel last heb van m'n maag (naast m'n darmen) ga ik morgen bellen voor een nieuw consult.
Sterkte, die pijn is heel vervelend.
Sterkte, die pijn is heel vervelend.

maandag 10 maart 2014 om 21:39
Ik had er ook veel last van en soms nog. Ik ben gestopt met het gebruiken van kant en klaar kruiden pakketten als van knorr wereld gerechten en conimex. En heb daar heel veel baat bij, ik ben verder geen E-nummer goeroe verder let ik er niet op maar dit werkte voor mij echt, misschien waard om eens te experimenteren hiermee... Sterkte
maandag 10 maart 2014 om 21:40
Yep. Herkenbaar. Ik ben zelfs bij gynaecoloog geweest, omdat ik dacht dat het mijn baarmoeder was. Het bleek een pure stressreactie te zijn. Mijn eetpatroon was goed. Sinds die enorme stressfactor is weggevallen, geen last meer van gehad.
Ik lag echt dubbel van de pijn en.kon me dan ook even niet meer strekken. Ook wel eens tijdens autorijden gehad. Maar gelukkig geen.last meer van dus.
Ik lag echt dubbel van de pijn en.kon me dan ook even niet meer strekken. Ook wel eens tijdens autorijden gehad. Maar gelukkig geen.last meer van dus.
maandag 10 maart 2014 om 21:41

maandag 10 maart 2014 om 21:54
quote:kerstklok schreef op 10 maart 2014 @ 21:39:
Kan van alles zijn, spastische darm, crohn, colitis, nierstenen, galstenen, stress, zenuwen, teveel ui/kool gegeten.Bij Colitis heb je heel andere klachten. Ik heb Colitis en in opvlammingsvrije periodes heb ik nooit krampen. Tijdens en opvlamming zijn de klachten wel,wat zwaarder dan alleen krampen. Klinkt meer als PDS.
Kan van alles zijn, spastische darm, crohn, colitis, nierstenen, galstenen, stress, zenuwen, teveel ui/kool gegeten.Bij Colitis heb je heel andere klachten. Ik heb Colitis en in opvlammingsvrije periodes heb ik nooit krampen. Tijdens en opvlamming zijn de klachten wel,wat zwaarder dan alleen krampen. Klinkt meer als PDS.

maandag 10 maart 2014 om 22:14
Wat mij het meest geholpen heeft, is een eetdagboek. Hou precies bij wat en wannneer je eet en.kijk of er een.patroon.in zit.
Bij mij bleek na 6 jaar (en een hoop drink maar vivit en accepteer het prikkelbare darm syndroom van de huisarts) en onderzoek in het ziekenhuis uit mijn eetdagboek dat ik overgevoelig ben voor e621. Nu vermijdt ik het en ben ik van 99% van mn klachten af.
Bij mij bleek na 6 jaar (en een hoop drink maar vivit en accepteer het prikkelbare darm syndroom van de huisarts) en onderzoek in het ziekenhuis uit mijn eetdagboek dat ik overgevoelig ben voor e621. Nu vermijdt ik het en ben ik van 99% van mn klachten af.
Been there, done that, got the T-shirt.