Nieuw in de stad

11-03-2014 11:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gedurende mijn studies (eerst HBO en later de Uni) altijd nog bij mijn ouders gewoond. Ik woonde op een redelijke reistijd (<45 minuten) van de Hogeschool en van de Universiteit en bovendien was ik regelmatig alleen thuis omdat mijn ouders op reis o.i.d. waren. Hierdoor heb ik nooit de behoefte gehad om in mijn studententijd op kamers te wonen.

Echter kreeg ik de laatste tijd toch meer de behoefte naar een eigen plekje, weg van de regelzucht van mijn ouders, weg van het leven waar je onbewust toch continu rekening met elkaar wilt houden etc. Ik kreeg een mooi aanbod om in het oude appartement van mijn zus te gaan wonen, in de binnenstad van Amsterdam.

Inmiddels zit ik daar, samen met een huisgenoot. En hoewel het gezellig is met mijn huisgenoot, delen we niet heel veel met elkaar en zien we elkaar eigenlijk ook niet heel veel.

Ik heb net het schakelkjaar op de universiteit afgerond en zit nu dus in principe fulltime thuis. Ik had tot voor kort een bijbaan, maar dat bedrijf is nu failliet gegaan...

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: hoewel ik op een super fijne plek woon in de stad, mis ik de sociale contacten om mij heen.

Blijkbaar zijn mijn meeste vrienden burgerlijker dan ik had gedacht, en veel wonen of nog bij hun ouders thuis of wonen samen met hun vriend(in) in een VINEX-wijk. Maar in A'dam heb ik op een paar kennissen na eigenlijk niet iemand waar ik mee kan stappen of 's avonds even een filmpje mee kan kijken.

Een studentenvereniging o.i.d. heeft me nooit zo getrokken, maar achteraf gezien wellicht een gemiste kans om sociale contacten op te doen.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of zijn er tips om ook in Amsterdam weer een beetje onder de mensen te komen, zonder dat je gelijk bij een vereniging o.i.d. moet aansluiten ?
Niet hetzelfde meegemaakt, maar tips zijn:

- Vrijwilligerswerk

- Hobby/sport (filmclub, hardloopgroepje?)

- Nieuwemensenlerenkennen.nl

- Bijbaan?

En waarom doe je eigenlijk geen master, na je schakeljaar? Of ga je die nog doen?
Ga op een leuke sport Er is zoveel aanbod in Amsterdam! Je kan bijv ook een cursus gaan doen in waar je interesse maar ligt. Ken je Crea? Kijk eens op crea.uva.nl

En waarom zit je nu full time thuis als je net je schakeljaar hebt gedaan? Begin je dan in september met je master?

Zeker als je veel thuis zit zou ik ook een baantje zoeken, bijv in de horeca. Leer je ook heel veel mensen kennen en als je in de binnenstad woont hoef je niet ver te fietsen ;)
@muismuis

Schakeljaar duurde t/m februari, maar de master die ik wil doen begint weer in september.

Ik had dus tot voor kort een bijbaan, maar dat is dus nu voorbij. Sindsdien wel naarstig op zoek naar een nieuwe bijbaan, maar vaak wordt dat beantwoord met 'te oud dus te duur'. Vrijwilligers werk doe ik wel, maar daar zitten weer niet zoveel leeftijdsgenoten bij...
www.vriendinnenonline.nl

heb ik mij ook op aangemeld haha, ik woon ook in jou omgeving, misschien kunnen we eens wandelen in het vondelpark of naar de pathe gaan ? (als je daar voor openstaat)

groetjes,

followthesun
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Een vereniging hoeft geen studentenvereniging te zijn.

Ze zijn verenigingen op allerlei gebied; bijvoorbeeld sport, iets creatiefs, wandelen, een andere hobby/interesse...

Of een cursus doen

Je zou je ook een keer kunnen aanmelden om bij een evenement te helpen (is ook vrijwilligerswerk, maar volgens mij wel met veel jongeren).
quote:followthesun schreef op 11 maart 2014 @ 12:34:

www.vriendinnenonline.nl

heb ik mij ook op aangemeld haha, ik woon ook in jou omgeving, misschien kunnen we eens wandelen in het vondelpark of naar de pathe gaan ? (als je daar voor openstaat)

groetjes,

followthesunVolgens mij is TO een knul.
Haha, ik ben inderdaad een knul ;)! Dus of ik wat heb aan vriendinnen online.nl... Geen idee. Maar ik sta natuurlijk wel open om geheel vrijblijvend door het Vondelpark te lopen of ergens een drankje te drinken.

Een studentenvereniging is sowieso niet meer aan de orde en nu ben ik niet zo van de teamsporten...

Ik heb even een setje nodig om uit de comfortzone te stappen. Anderen kunnen gewoon alleen een kroeg instappen en met allerlei mensen een gesprek voeren. Ik kijk eerst een beetje de kat uit de boom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven