zonder condoom, wanneer?
woensdag 12 maart 2014 om 15:14
Hoi,
ik heb sinds een tijdje een hele lieve vriendin. We vrijen altijd met condoom. Ik heb voor haar een jaar geen vriendin gehad ( en ook geen scharrels of seks ofzo ) en daarvoor een lange relatie.
Met mijn ex heb ik wel zonder condoom gevreeën.
Nu is mijn huidige vriendin sinds kort aan de pil, maar doen we het nog altijd met condoom. Ik heb daarop een SOA test laten doen ( ook bloed prikken op HIV enzo ) en deze waren negatief ( als in: ik ben clean ).
Dit heb ik gedaan omdat ik wel wist dat ik niets had, maar ik vond toch dat ik zoiets zwart op wit moest kunnen aantonen.
Nu wil ik haar laten zien dat ik clean ben, en voorstellen dat, als zij het ook fijner vindt, het zonder te doen ( maar als zij zich er niet prettig bij voelt hoeft het natuurlijk niet ).
Of is dit raar om het zo te brengen?
ik heb sinds een tijdje een hele lieve vriendin. We vrijen altijd met condoom. Ik heb voor haar een jaar geen vriendin gehad ( en ook geen scharrels of seks ofzo ) en daarvoor een lange relatie.
Met mijn ex heb ik wel zonder condoom gevreeën.
Nu is mijn huidige vriendin sinds kort aan de pil, maar doen we het nog altijd met condoom. Ik heb daarop een SOA test laten doen ( ook bloed prikken op HIV enzo ) en deze waren negatief ( als in: ik ben clean ).
Dit heb ik gedaan omdat ik wel wist dat ik niets had, maar ik vond toch dat ik zoiets zwart op wit moest kunnen aantonen.
Nu wil ik haar laten zien dat ik clean ben, en voorstellen dat, als zij het ook fijner vindt, het zonder te doen ( maar als zij zich er niet prettig bij voelt hoeft het natuurlijk niet ).
Of is dit raar om het zo te brengen?
woensdag 12 maart 2014 om 15:19
woensdag 12 maart 2014 om 15:22
quote:markhuybrechts79 schreef op 12 maart 2014 @ 15:19:
[...]
hahaha dat zou schattig zijn
ja lach maar...
Ik zou het gesprek maar even voeren: Schat, wat doen we als je zwanger bent?
Op dit forum worden vrouwen en-masse zwanger dwars door de pil heen (en de rest door slordig pilgebruik), de pil is in de praktijk veel minder veilig dan in de bijsluiter staat.
Dus: als zij een pil vergeet, en jij wordt vader, wat dan??
[...]
hahaha dat zou schattig zijn
ja lach maar...
Op dit forum worden vrouwen en-masse zwanger dwars door de pil heen (en de rest door slordig pilgebruik), de pil is in de praktijk veel minder veilig dan in de bijsluiter staat.
woensdag 12 maart 2014 om 15:26
quote:oki07 schreef op 12 maart 2014 @ 15:22:
Waarom heb je dit niet voor de soa-test besproken?
Uhm, dat lijkt me niet de goeie volgorde denk ik?
Ik kan toch pas met haar over seks zonder condoom praten op het moment dat ik kan laten zien dat ik geen SOA's oid heb?
Anders is het van:
" Schat, zonder lijkt me ook wel fijn "
- "Ja maar ik heb geen zin in een SOA"
- " Oh dan moet ik me laten testen "
*doet maar weer condoom om*
Nu is het:
" Schat, zonder lijkt me ook wel fijn"
- " Ja maar ik heb geen zin in een SOA"
- " GEEN PROBLEEM KIJK! IK BEN CLEAN!! BADUM TSJJJJ"
Waarom heb je dit niet voor de soa-test besproken?
Uhm, dat lijkt me niet de goeie volgorde denk ik?
Ik kan toch pas met haar over seks zonder condoom praten op het moment dat ik kan laten zien dat ik geen SOA's oid heb?
Anders is het van:
" Schat, zonder lijkt me ook wel fijn "
- "Ja maar ik heb geen zin in een SOA"
- " Oh dan moet ik me laten testen "
*doet maar weer condoom om*
Nu is het:
" Schat, zonder lijkt me ook wel fijn"
- " Ja maar ik heb geen zin in een SOA"
- " GEEN PROBLEEM KIJK! IK BEN CLEAN!! BADUM TSJJJJ"
woensdag 12 maart 2014 om 15:26
Geweldig om te lezen dat er ook nog mannen zijn die een test doen heel normaal vinden voordat het condoom eraf gaat. Dit is ook de juiste manier en heel netjes van je. Mijn laatste ervaring hiermee was iets minder goed, de man in kwestie vond mijn voorstel voor een test absoluut not-done en een teken van wantrouwen
woensdag 12 maart 2014 om 15:27
quote:lilalinda schreef op 12 maart 2014 @ 15:22:
[...]
ja lach maar...
Uhm tja, dan neem ik mijn verantwoordelijkheid en zorg voor haar en haar kindje. MOCHT het zo ver komen.
Kijk, het kan dat ze het alsnog niet fijn vindt om het zonder te doen, dan doen we gewoon met. No problem.
[...]
ja lach maar...
Uhm tja, dan neem ik mijn verantwoordelijkheid en zorg voor haar en haar kindje. MOCHT het zo ver komen.
Kijk, het kan dat ze het alsnog niet fijn vindt om het zonder te doen, dan doen we gewoon met. No problem.
woensdag 12 maart 2014 om 15:28
quote:falling_star schreef op 12 maart 2014 @ 15:26:
Geweldig om te lezen dat er ook nog mannen zijn die een test doen heel normaal vinden voordat het condoom eraf gaat. Dit is ook de juiste manier en heel netjes van je. Mijn laatste ervaring hiermee was iets minder goed, de man in kwestie vond mijn voorstel voor een test absoluut not-done en een teken van wantrouwen
Dank je, ik vind dat niet meer dan normaal, ook al weet ik dat ik niks heb, maar wat iemand verteld en iemand kan bewijzen zit vaak een verschil he...
Nu kan ik het ook aantonen. Ik ben sowieso van een woord een woord, een man een man.
Dank je, ik vind dat niet meer dan normaal, ook al weet ik dat ik niks heb, maar wat iemand verteld en iemand kan bewijzen zit vaak een verschil he...
Nu kan ik het ook aantonen. Ik ben sowieso van een woord een woord, een man een man.
woensdag 12 maart 2014 om 15:30
quote:clementien schreef op 12 maart 2014 @ 15:27:
Nu zij nog testen toch?
Uhm ja dat zou ook een logisch vervolg zijn inderdaad...
Of "dwing" ik haar op deze manier min of meer om zich ook te laten testen... ?
Dat wil ik dus niet. En als ze niet zeker is dat zij wel clean is wil ik sowieso niet zonder doen. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee of ze het ooit zonder heeft gedaan met iemand.
Nu zij nog testen toch?
Uhm ja dat zou ook een logisch vervolg zijn inderdaad...
Of "dwing" ik haar op deze manier min of meer om zich ook te laten testen... ?
Dat wil ik dus niet. En als ze niet zeker is dat zij wel clean is wil ik sowieso niet zonder doen. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee of ze het ooit zonder heeft gedaan met iemand.
woensdag 12 maart 2014 om 15:30
quote:markhuybrechts79 schreef op 12 maart 2014 @ 15:27:
[...]
misschien wil ze wel geen kindje, misschien wil ze wel een abortus
Echt hoor, bespreek dit even. Heel prettig om behandeld te hebben, voor je in de situatie komt.
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil)
[...]
Echt hoor, bespreek dit even. Heel prettig om behandeld te hebben, voor je in de situatie komt.
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil)
woensdag 12 maart 2014 om 15:31
quote:matroesjka_ schreef op 12 maart 2014 @ 15:25:
Je kunt er wel om lachen, maar lilalinda zegt niks geks. Ongeplande zwangerschappen komen vaker voor dan je denkt. Als je ECHT geen vader wil worden zou ik gaan voor dubbele bescherming en haar heel duidelijk maken dat jij nu echt niet op een kind zit te wachten.
Wie zegt dat dat zo is?
Als ik ECHT geen vader wil worden dan moet ik überhaupt ECHT geen seks met iemand hebben, want het condoom kan scheuren en de pil kan niet werken etc. etc. etc.
Je kunt er wel om lachen, maar lilalinda zegt niks geks. Ongeplande zwangerschappen komen vaker voor dan je denkt. Als je ECHT geen vader wil worden zou ik gaan voor dubbele bescherming en haar heel duidelijk maken dat jij nu echt niet op een kind zit te wachten.
Wie zegt dat dat zo is?
Als ik ECHT geen vader wil worden dan moet ik überhaupt ECHT geen seks met iemand hebben, want het condoom kan scheuren en de pil kan niet werken etc. etc. etc.
woensdag 12 maart 2014 om 15:32
quote:lilalinda schreef op 12 maart 2014 @ 15:30:
[...]
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil)Hahahaha deze discussie gaat de hele andere kant op..
[...]
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil)Hahahaha deze discussie gaat de hele andere kant op..
woensdag 12 maart 2014 om 15:32
woensdag 12 maart 2014 om 15:35
quote:lilalinda schreef op woensdag 12 maart 2014 15:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="markhuybrechts79 in "zonder condoom, wanneer?"" class="messagelink">markhuybrechts79 schreef op 12 maart 2014 @ 15:27</a>:</b>
[...]
</div></blockquote>
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil) Je hebt wel iets langer om te besluiten of je abortus wilt.. Doet er verder niet toe maar zou het ook eerst even bespreken.
[...]
</div></blockquote>
(dan heb je maar een paar dagen om te besluiten of je een abortus wil) Je hebt wel iets langer om te besluiten of je abortus wilt.. Doet er verder niet toe maar zou het ook eerst even bespreken.