Hulp gevraagd

13-03-2014 12:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers

Sinds afgelopen weekend vang ik een mishandelde puppy op. Dit arme beestje werd opgesloten in een kleine kamer (6m²), waar hij moest leven tussen zijn eigen uitwerpselen. De arme stakker was nog nooit gaan wandelen, en kroop bij het zien van zijn baasje helemaal in elkaar. De hond werd ook vaak gestraft (lees: geslagen).

Nu de hond 6 maand oud is, is het nieuwe er wel helemaal af, en was het baasje hem al snel beu. De slagen en bestraffingen werden alsmaar erger. Ik kon het niet meer aanhoren en heb de arme pup maar in huis genomen.

Sinds hij hier is, is de pup al helemaal veranderd. Van angstig hondje is hij getransformeerd tot de meest loyale, leuke en speelse hond die ik ken (en dat amper in 5 dagen).

MAAR…

Ik heb de hond enkel tijdelijk in huis genomen om een goed huisje/baasje voor hem te zoeken. Ik ben een werkende student en heb geen tijd voor deze lieve sloeber.

Mijn vraag is:

Hoe en/of waar zou ik het beste een baasje voor hem kunnen zoeken? Ik doe hem enkel weg als ik weet dat het beestje goed terecht komt. Het liefst zou ik hem plaatsen bij een gezin met kinderen, of iemand die parttime werkt. Bij iemand die weet wat een hond allemaal nodig heeft, en bereidt is deze pup de hemel op aarde te bezorgen.

Of zijn er hier nog mensen op zoek naar een fantastisch leuke en prachtig mooie puppy? Mail me dan even op: Cooper180913@hotmail.com
Kan je niet een oproep plaatsen op de FB pagina van een dierenarts in de buurt? Of van de dierenbescherming?
Wat is het voor ras?
Dierenbescherming wil enkel iets plaatsen als de hond onder hun gezag komt te staan (moet het beestje weer verhuizen). FB pagina van de dierenarts is wel een goed idee. Ga ik direct eens naar kijken.
Border Collie met 3 kleuren (zwart, wit en bruin). Via mail kan ik altijd foto's doorsturen.
wil je mij de foto's sturen naar vivageitje at gmail punt com. Ik zal het even overleggen met mijn vriend, kan je gelijk in de mail zetten in welke omgeving je zit?
Zal ik doen boerderijgeit
Mail is verstuurd.
Je zou hem ook naar het Dierenasiel kunnen brengen. Daar zorgen ze in ieder geval goed voor hem ze zijn redelijk streng met het zoeken naar het juiste baasje.

Super goed trouwens dat je het hondje hebt opgevangen!
Ik heb helaas geen plek voor een hondje, maar super dat je de puppy hebt weggehaald uit een slechte situatie!
Er zijn ontzettend veel border collie pagina's op Facebook! Daar zitten veel mensen die precies weten wat honden nodig hebben. Als boerderijgeitje hem niet wil hebben, kun je daar altijd nog terecht.
Ik hoop het wel, want hij is leuk zeg!
Heb gelukkig een zeer grote tuin, dus het is niet dat hij echt in de weg zit. Maar de Border Collie FB is ook een zeer goede tip (ja sorry, ben het niet gewoon van huisdieren weg te doen ) Ben ook al eens op de Border Collie club aan het kijken. Weet zelf niet zoveel van het ras, alleen dat ze heel actief zijn (ach, aan speelgoed heeft hij momenteel ook geen gebrek).
In welke regio zit je?
Regio Antwerpen, maar voor het juiste baasje ben ik bereid ergens in het midden af te spreken.
Heb vriendin op dit topic gewezen. Zij zijn heel goed met hondjes met een verleden, de periode dat dit hondje in dat kamertje heeft gezeten moet je niet onderschatten denk ik.

Edit: dit ras is qua karakter heel anders dan de honden waar zij anders mee werken, ze laten dit dan ook voorbij gaan. Advies is wèl om contact op te nemen met de rasvereniging, juist vanwege de specifieke eisen die een hond als deze stelt. Een rasvereniging doet vaak aan herplaatsing waarbij goed wordt gevolgd hoe het een hond vergaat.

Oh ja: chech de chip en eigendomspapieren van dit beestje! Vóór je problemen krijgt met de vorige eigenaar!
Nee, dat denk ik ook niet. Daarom denk ik dat hij ook beter zou wezen bij mensen die er echt verstand van hebben. Bedankt om het nieuws ook te verspreiden. Ben er zeker van dat op deze manier de kleine pup een goud mandje zal vinden
Ah, crosspost. Zie mijn edit.
Heb al contact opgenomen met verschillende border collie clubs zowel in België als in Nederland. Chip ed is allemaal in orde. Vertrouw mensen niet zomaar (zeker niet als ze in staat zijn kleine puppy's te mishandelen), dus heb ook een contract opgesteld. Hij is wettelijk van mij. Dit eek mij het veiligste (ze weigerden er nog geld aan uit te geven, voor je het weet werd het beestje gewoon achtergelaten). Maar toch bedankt voor je hulp.
Wil ook snel iedereen bedanken voor het meedenken. Leuk om te weten dat er nog zoveel mensen moeite doen voor vreemden. Wens iedereen een fijne avond, ik ga nog eens een goede wandeling maken met de pup.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven