Hartruis en licht afwijkend hartfilmpje
donderdag 20 februari 2014 om 16:26
Ik zit momenteel nogal in onzekerheid en nu de vraag of iemand hier iets soortgelijks heeft meegemaakt. Eigenlijk gaat het al een jaar niet goed met mij qua gezondheid. Ik ben 33 jaar en heb vanaf mei 2013 van alles aan m'n fiets hangen van alvleesklierontsteking, galstenen, operatie naar reuma zoals een paar weken geleden vastgesteld. En nu constateerde de reumatoloog een hartruis en moest ik door voor verder onderzoek naar de cardioloog. Ik hoopte zo dat daar verder niets uit zou komen,...maar natuurlijk...dat is bij mij schijnbaar onmogelijk want mijn hartfilmpje was licht afwijkend en ook hij hoorde de ruis. Nu zei hij wel zich geen grote zorgen te maken , ik heb dan ook verder geen hartgerelateerde klachten,..maar toch een echo voor de zekerheid. Daarvoor krijg ik een oproep en dat duurt ook weer tergend lang,..nog niets in de brievenbus gehad.
Ik vind het zo eng allemaal en ben het geloof in m'n eigen lichaam helemaal kwijt. Wie heeft dit ook bij de hand gehad en bij wie viel het uiteindelijk mee? Besef me dat dit misschien een onmogelijke vraag is,..maar goed,,niet geschoten is altijd mis,..en wie weet maakt het me iets rustiger de komende tijd.
Ik vind het zo eng allemaal en ben het geloof in m'n eigen lichaam helemaal kwijt. Wie heeft dit ook bij de hand gehad en bij wie viel het uiteindelijk mee? Besef me dat dit misschien een onmogelijke vraag is,..maar goed,,niet geschoten is altijd mis,..en wie weet maakt het me iets rustiger de komende tijd.

zaterdag 8 maart 2014 om 13:45
Fijn om te horen NetNiet. Hoop zo dat dit bij mij ook het geval is!
Zit redelijk in de stress want ik kreeg vanochtend al een brief dat ik a.s. Dinsdag moet komen voor eerst nog een onderzoek,..geen idee wat staat er niet bij maar moet bij de hartfunctie afdeling zijn en een half uur later afspraak bij de cardioloog. Dus misschien nog een filmpje of fietstest??
Vind het zo snel,..denk nu steeds zal er iets gevonden zijn?? Ook vanwege de echoscopiste die zei nou als je niets hoort....bah bah bah
Ging dit bij jullie ook zo?
Zit redelijk in de stress want ik kreeg vanochtend al een brief dat ik a.s. Dinsdag moet komen voor eerst nog een onderzoek,..geen idee wat staat er niet bij maar moet bij de hartfunctie afdeling zijn en een half uur later afspraak bij de cardioloog. Dus misschien nog een filmpje of fietstest??
Vind het zo snel,..denk nu steeds zal er iets gevonden zijn?? Ook vanwege de echoscopiste die zei nou als je niets hoort....bah bah bah
Ging dit bij jullie ook zo?
maandag 10 maart 2014 om 10:38
Ja ik had ook eerst nog een hartfilmpje voordat ik een afspraak bij de cardioloog had. Volgens mij doen ze dat standaard?
En aan de hand van dat gesprek hoor je dan waarschijnlijk of er nog meer gedaan wordt etc etc...
Bij mij was dat dus een echo. Dat kon meteen op die dag gedaan worden en de uitslag ervan ook.
En aan de hand van dat gesprek hoor je dan waarschijnlijk of er nog meer gedaan wordt etc etc...
Bij mij was dat dus een echo. Dat kon meteen op die dag gedaan worden en de uitslag ervan ook.
dinsdag 11 maart 2014 om 19:08
Vandaag de afspraak bij de cardioloog gehad en ik ben zo opgelucht want de echo was goed! Wel weer een afwijkende ecg maar weer net buiten de norm dus waarschijnlijk hoort dit bij mij. Wat betreft het ruisje, daar was geen oorzaak voor te vinden. Heel blij! Ik kan me nu verder richten op de reuma en daar heb ik ook wel even voldoende aan heel veel sterkte voor jullie die nog op een uitslag wachten!