Mode & Beauty alle pijlers

Kledingmaat.

15-03-2014 08:37 28 berichten
Hoi, allemaal. Ik zit met een vraag want ik vroeg me af wat een normale shirt/jurk/rok/vest/jack/jas/maillot/panty en broekmaat is als je ongeveer 1.70 bent. Dus als je 1.70 bent welke kledingmaten heb je dan?
Dan kan je maat 36 hebben, maar ook maat 48.
Alle reacties Link kopieren
Rare vraag. Check de matentabel eens van bv Wehkamp.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wil je iets voor iemand anders kopen? Of voor het eerst je eigen dameskleding?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Cateautje schreef op 15 maart 2014 @ 08:38:

Dan kan je maat 36 hebben, maar ook maat 48.damesmaten lopen volgens mij van 32/34 tot 66 dus alles daar tussenin wordt blijkbaar verkocht ( anders zouden ze het niet maken hè )
Ik wou vragen welke maat mensen van 1.70 hebben voor mezelf omdat dat mijn uitgerekende lengte is van de GGD en ik wou wat meer alvast in die maten kopen zodat ik niet telkens nieuwe dingen moet kopen als ik langer word.
Is dit serieus?
En ik zit nu nog tussen een kindermaat en maat 32 in en ik ben 1.60 lang.
Ik ben 1.71, vanaf m'n 16e niet meer gegroeid, behalve in de breedte. Ik heb maar 34 gehad en maat 42 en alles daartussen...
Huh??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je bent nu 12 en wilt alvast kleding kopen voor als je 15 bent?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote: schreef op 15 maart 2014 @ 09:03:

Ik wou vragen welke maat mensen van 1.70 hebben voor mezelf omdat dat mijn uitgerekende lengte is van de GGD en ik wou wat meer alvast in die maten kopen zodat ik niet telkens nieuwe dingen moet kopen als ik langer word.

heb je een probleem met loslaten / krampachtig de controle willen houden?

straks zit je daar over 5 jaar, 1.70 lang en een kast vol kleding die te strak / te wijd is en zeker weten uit de mode is

over 2,3,5,10,100 jaar is er vast en zeker ook nog kleding te koop

(of weet jij iets wat ik niet weet?)
1.70 is je target height (zo heet dat). Die heeft een marge van 9cm. Dat betekent dat je tussen de 1.61 en 1.79 kunt worden. Prik je er dus niet teveel op vast.

En kleren kopen op de groei is raarrrr.

Het hoort erbij in je puberteit dat je regelmatig nieuwe kleren nodig hebt.
quote:Nouschi schreef op 15 maart 2014 @ 09:08:

Je bent nu 12 en wilt alvast kleding kopen voor als je 15 bent?

Of voor als je 30 bent

Loop je wel in dingen die niemand meer heeft, ben je dus uniek, omdat al die spullen allang niet meer verkocht worden

Of e koop iets wat je nu leuk vind en loopt op je 30ste in puberkleding met schreeuwende teksten
Ga sparen in plaats van nu al kleren in een verkeerde maat kopen voor als je de door de GGD berekende 1.70 zou worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rare combinatie, de nick suggereert dat je van mode houd, maar nu alvast voor de komende paar jaar kopen is niet echt stylish.
En je hebt jezelf 'marleenlovestyle' genoemd, maar je wilt nu alvast kleding kopen voor over een paar jaar. Juist. 😳'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Marleen, je maat hangt af van je lengte, breedte en figuur. Dus je kunt niet voorspellen wat je maat wordt. Je kunt niet eens zeker weten dat dit je lengte wordt! En maten vallen niet in alle winkels hetzelfde.

Je plan is dus niet zo handig. Waarom wil je geen kleding kopen op het moment dat je het nodig hebt?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Wat een heerlijk topic op de zaterdagochtend

Marleen, koop nu kleding die je mooi vindt en die je past.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.

Heerlijk!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
170m? Relaxed! Dan kun je nog gewoon in kinderkleding. Maat 170. Hoef je nooit meer iets nieuws te kopen!
quote:onipaa schreef op 15 maart 2014 @ 11:16:

170m? Relaxed! Dan kun je nog gewoon in kinderkleding. Maat 170. Hoef je nooit meer iets nieuws te kopen!Was het maar zo makkelijk. Ik snap TO's probleem wel. Heb zelf een tienerdochter, 1.65 en 48 kg. Kindermaten zijn meters te wijd, echt geen gezicht, totaal geen pasvorm. Ze moet continu zoeken welke merken goed zitten en dat wisselt steeds omdat lengte en figuur nog veranderen. Op dit moment zitten de broeken maat 24 van H&M en lengtemaat 30 als gegoten. Jeansmaat 24 of confectiemaat 32 is vaak lastig verkrijgbaar. Zara is wat dat betreft ook een aanrader, dat is Spaans dus juist tienermeisjes die wat kleiner en tengerder zijn dan een volwassen vrouw kunnen daar goed slagen. Een maat 34 is daar echt stukken kleiner dan een maat 34 bij Esprit bijvoorbeeld, dat zou bij Zara eerder een 38 zijn.
Ik hou je aan vanwege een voorbedachte fashion crime

Marleen. Je kunt nu wel 1.60 zijn en maat 34 hebben maar wie zegt dat je 1.70 word? En wie zegt dat je niet ineens dikker word? Misschien blijf he wek alleen in de breedte groeien. Dan ben je straks 1.65 en heb je maat 38. Je bent slecht geadviseerd
Trots!
quote:lattemachiato schreef op 15 maart 2014 @ 11:25:

[...]

Was het maar zo makkelijk. Ik snap TO's probleem wel. Heb zelf een tienerdochter, 1.65 en 48 kg. Kindermaten zijn meters te wijd, echt geen gezicht, totaal geen pasvorm. Ze moet continu zoeken welke merken goed zitten en dat wisselt steeds omdat lengte en figuur nog veranderen. Op dit moment zitten de broeken maat 24 van H&M en lengtemaat 30 als gegoten. Jeansmaat 24 of confectiemaat 32 is vaak lastig verkrijgbaar. Zara is wat dat betreft ook een aanrader, dat is Spaans dus juist tienermeisjes die wat kleiner en tengerder zijn dan een volwassen vrouw kunnen daar goed slagen. Een maat 34 is daar echt stukken kleiner dan een maat 34 bij Esprit bijvoorbeeld, dat zou bij Zara eerder een 38 zijn.No fans, maar jij gaat toch geen kleding kopen voor volgend jaar voor je dochter?
Trots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven