cavia,s

15-03-2014 16:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er nog iemand hier op dit forum die ook cavia,s heeft?

Ik heb er op dit moment 5, waaronder een hele oude dame.(over haar had ik jaren geleden een topic over Jozef en Maria)
Ah leuk, ik weet het nog van Jozef en Maria. Inmiddels hebben we allebei een andere nick denk ik. Vroeger heb ik ook cavia's gehad, nu al heel lang niet meer.
Jozef die achteraf toch een Jozefientje bleek te te zijn, leeft nog steeds.Ze is nu ruim 7, doof en aan een oogje blind.Maar verder zit ze nog prachtig in haar vachtje, en nog altijd dol op eten,
Ja! Ook 5 maar helaas vorige week 1 zeugje overleden Ze zijn zo leuk!
Had ook 5 dametjes, maar ze zijn inmiddels oud en inmiddels zijn drie oudjes overleden. Echter dochter heeft een tijdje terug een jonge cavia gekregen van haar vriendinnen dus nu hebben we er weer drie. Twee oudjes van een jaar of acht en eentje van een maand of vijf. Ze hebben binnen overwintert, maar als het 's nachts niet meer zo koud wordt gaan ze weer tot oktober naar buiten. Daar hebben ze een grote cavia berg met in de heuvel een groot hok en een gangenstelsel naar buiten toe. Buiten hebben ze ook nog een heel stuk grond met struiken ed ter beschikking.
Zijn de dames van 8 nog echt actief ?Jozefientje is het grootste deel van de dag aan het dommelen, en zodra de het doorheeft dat het er is aan het eten.
Wij hebben 3 zusjes, allemaal borstels en ze zijn zoooo leuk

We genieten er enorm van, we hebben ze nu 2 jaar maar ik wist niet dat ze zo grappig waren !
Als de cavia's buiten zitten zijn ze wel een stuk actiever dan binnen. Mar er valt hier binnen ook niet zo ontzettend veel te beleven als ze in hun kooi zitten. En ze worden er iedere dag weleens uitgehaald maar dan zitten/lopen ze meestal ook alleen maar in de bank.

Op dit moment hebben we een kruising ruwhaar/langhaar, een gladhaar en eentje met een kuif. In vind de ruwharige inderdaad het leukste.

Had vroeger als kind zijnde een heleboel cavia's en ook regelmatig nestjes. Maar deze keer bewust alleen voor vrouwtjes gekozen. Aanvankelijk wild eik er twee voor de kinderen kopen maar toen kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van 5 cavia's inclusief kooien gratis af te halen. Drie van de vijf waren toen nog niet eens vergroeid dus daar weet ik de leeftijd vrij precies van. De andere twee zouden een jaar zijn. Omdat die beestje toch ook ergens moesten blijven heb ik die dus maar genomen. ze waren op zich heel goed verzorgd.

Het arme kind van wie ze waren had er oprecht veel verdriet van maar was door haar ouders voor de keuze gesteld van of een pup en de cavia's eruit of anders geen pup.
Ik heb ze niet, maar ben het wel!
quote:guinea_pig schreef op 15 maart 2014 @ 18:46:

Ik heb ze niet. maar ben het wel! Ha, ha, en wel een heel kleintje ook nog.
Ik heb nu een gladhaar, een borsteltje, en 3 teddy,s.
Toen ik jong was (denk nog geen 4) had ik een cavia en die noemde ik piep piep, want als ik hem vast pakte deed hij piep piep

Nu geen cavia's, wel konijnen.
Ik heb 3 cavia's en een hoek van de kamer is helemaal voor hen, met een lekker groot hok. Maar wat een bedelcavia's zijn het, wat kunnen ze hard fluiten en goed over de rand van het perspex hangen!
We hadden er drie, vandaag is het beertje Twan overleden.. gisteren niks aan de hand en vandaag is hij langzaamaan dood gegaan. Heel vredig eigenlijk.

We hadden hem uit een opvang, leeftijd dus niet helemaal bekend, maar gelukkig weet ik wel dat hij het bij ons goed heeft gehad.

Dus nu nog twee dames en dat houden we ook wel zo, mits ze weer gaan vechten, dan moet er weer een mannetje bij.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Sterkte Pienb!

Mijn zeugje ging ook vredig.
Wij hebben 2 dames: Trudie & Kameel. De dames zijn van 't najaar 2011. Ze zijn vrolijk, een leuk stel. Ze delen de hobby eten.

Wortelhappen is favoriet!

Ja, hier ook.

Sinds ruim een jaar heeft mijn zoontje (eigenlijk ik dus vind het veels te leuk) 2 cavias met een leuk kruintje op het koppie.

Zo gezellig. Er hoeft maar wat van plastic te kraken en de heren piepen er lustig op los.

Ze zijn gek op andijvie, als mijn zoontje ze dat geeft zit hij altijd mee te snoepen van de andijvie! Zo gezellig!
Ik heb er ook, in totaal nu 17. Op 1 na, die ik bewust bij een fokker heb gekocht komen ze allemaal uit de opvang. Ze hebben boven een eigen kamer, en elk groepje heeft een eigen verdieping in de flat van minimaal 2 meter en maximaal 4 meter. De hokken zijn voorzien van slaapzakken en theemutsen, brok, muesli, hooi en just grass. 2 keer per dag 3 soorten groenten én een eigen radio. Ze zijn echt door en door verwend. Als ik een keer maar 2 soorten groenten heb krijg ik nog net geen middelvingers haha.
quote:Polkadot28 schreef op 16 maart 2014 @ 08:22:

Ja, hier ook.

Sinds ruim een jaar heeft mijn zoontje (eigenlijk ik dus vind het veels te leuk) 2 cavias met een leuk kruintje op het koppie.

Zo gezellig. Er hoeft maar wat van plastic te kraken en de heren piepen er lustig op los.

Ze zijn gek op andijvie, als mijn zoontje ze dat geeft zit hij altijd mee te snoepen van de andijvie! Zo gezellig!

Nou, hier ook als ik de koelkast maar open doe dan krijg ik een fluitconcert !

Lusten jullie caafjes snijbonen ? Die van mij worden helemaal wild van sperziebonen maar voor snijbonen halen ze hun neus op.

Komkommerschil en sperziebonen zijn hier de meeste favoriete snack.
quote:Asset schreef op 16 maart 2014 @ 09:17:

Ik heb er ook, in totaal nu 17. Op 1 na, die ik bewust bij een fokker heb gekocht komen ze allemaal uit de opvang. Ze hebben boven een eigen kamer, en elk groepje heeft een eigen verdieping in de flat van minimaal 2 meter en maximaal 4 meter. De hokken zijn voorzien van slaapzakken en theemutsen, brok, muesli, hooi en just grass. 2 keer per dag 3 soorten groenten én een eigen radio. Ze zijn echt door en door verwend. Als ik een keer maar 2 soorten groenten heb krijg ik nog net geen middelvingers haha.Wow dat klinkt echt super! Maar hoe houd je dat allemaal schoon?!
Die van mij zijn nog erger als het om groenten gaat! Zo willen ze wel de paprika van de Bas maar die van de AH lusten ze niet. Andijvie willen ze alleen maar gesneden eten en de wortels moeten waspeentjes zijn. Ik geef ze wel eens havermoutvlokken, en dan willen ze vooral de dure havermout van quaker en niet de 40 cent goedkope havermout, nee dat is te min
Vraagje welk hardvoer geven jullie de beestjes? Die van mij zitten op care plus brokken. Ik heb in het verleden wel gemengd voer gegeven, maar dan gaan ze dus selecteren (the basterds!) Bakje gaat nu schoon op.
Die van mij krijgen caviavoer van de dierenwinkel, alleen de maiskorrels laten ze liggen.

Vanmiddag zoiets vreemds met 1 van de cavia's, degene die altijd als eerste uit het huisje komt om te eten als ik met wat lekkers kom, kwam helemaal schuddend naar buiten en ze viel ook een paar keer om. Haar ene oog bleef ronddraaien en ze kon het bakje met groenvoer niet vinden. Daarna bleef ze in een hoekje liggen en bewoog niet meer. Ik dacht die is dood maar opeens sprong ze op en sprong op het huisje en ging voer eten, zo raar !

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Het leek wel een epileptische aanval ofzo.
Dat heeft mijn cavia van 7 ook, een soort epileptische aanval, zo erg dat je denkt het is gebeurd.Maar dan staat ze weer op en gaat andyvie eten of er niets gebeurd is.
Nou inderdaad, ik heb nog een paar uur gedacht dat haar laatste uurtje had geslagen en mevrouw zat weer lekker hooi te knagen haha ! Ze is weer helemaal de oude trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven