Aankoop nieuwe keuken

15-03-2014 21:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat onze oude keuken aan vervanging toe is, hebben wij inmiddels een groot aantal keukenzaken bezocht: Keukenwarenhuis, Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Tulp, Bruijnzeel, Grando, Keukencentrum Tiel, Keukendepot, Superkeukens, Marquant, I-Kook en last but not least IKEA. Inmiddels zijn we twee offertes en wat afgesleten schoenzolen verder en hebben we nog steeds geen keuken aangeschaft. De vele horrorverhalen over "keukenboeren" maken de keuze voor een specifieke winkel best lastig. Op internet zijn wij de naam keukenplaats.nl herhaaldelijk tegengekomen. Op de website worden mooie keukens getoond, maar de werkwijze van dit bedrijf wijkt nogal af van de reguliere werkwijze (wat niet per definitie verkeerd is, natuurlijk) en wij hebben nergens kunnen terugvinden of deze onderneming CBW-erkend is. Kent iemand of heeft iemand ervaringen met dit bedrijf?
Dan kijk je op de site van CBW
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bibijanne ik wil eigenlijk geen namen noemen maar ik snap je zoektocht.. Wij hebben een zeer positieve ervaring bij een zelfstandige keukenzaak in Brabant. Wij reden er elke keer per plezier een uur voor heen en terug, en we zijn zeker 5 of 6 keer geweest, een aantal uren. De keuken staat nu, alles klopte in 1 keer en het is een plaatje. Het is alleen geen hele goedkope keuken geworden maar ze denken ook heel erg met je mee wat betreft budget. Daar vragen ze ook niet naar de eerste keren, wat andere keukenverkopers wel doen is onze ervaring.

Ik vond het een verademing, nu was een keuken kopen ineens leuk terwijl het daarvoor een doffe ellende leek te worden.

Wil je de naam weten? Dan doe ik dat wel een beetje cryptisch of zo want volgens mij mag je hier geen namen noemen toch?
http://www.keukenbrochure ... nl/ervaring-keukenplaats/

Ik kwam deze link tegen. Ik zou het niet vertrouwen. Alles is in dezelfde stijl geschreven. Niemand vertelt hoeveel hij betaald maar alleen hoeveel ze besparen. Het geld over voor de vakantie komt steeds terug. Op kassa ook wat vage berichten, o.a. dat ze niet willen zeggen waar de showrooms zijn maar dat ze er wel zijn verspreid over heel Nederland. Goedkoop zou in dit geval heel goed duurkoop kunnen zijn.
Vaag allemaal.

http://www.detelefoongids.nl/keukenplaats/20055990/5-1/
Ambra, zit er ook een filiaal in Hilversum? Zo ja, dat is de keukenboer waar ik zeker een keuken van zou willen. Maar, echt niet goedkoop. Naam begint met een T?
Ikea zou ik iig even mee wachten. Die gaan over op een ander systeem, dus dan zou ik wachten op dat systeem. Anders kan je er straks geen onderdelen meer voor kopen.
quote:Desperate_Housewive schreef op zaterdag 15 maart 2014 23:18 Ikea zou ik iig even mee wachten. Die gaan over op een ander systeem, dus dan zou ik wachten op dat systeem. Anders kan je er straks geen onderdelen meer voor kopen.Oh wat voor systeem dan? Wij zijn nu juist van plan de komende maand te gaan bestellen bij de ikea
http://m.telegraaf.nl/bin ... a-dupeert-keukenbezitters

Heel ander systeem dus qua ophanging enz. Ik zou er nu geen keuken kopen iig.
Bibijanne

Vergeet niet af te dingen. Er kan bij een beetje keukenzaak (dus geen Ikea of bouwmarkt maar wel tulp,keukenconcurrent etc) echt zéker 35 tot 45 % van de prijs af! En dan nog verdienen ze er aan! Veel mensen vergeten dat een keuken hoofdzakelijk uit geperst hout bestaat. Ook op apparatuur krijgen ze enorme kortingen dus daar kan ook veel vanaf.

Jouw prijs noemen en poot stijf houden, keukenbusiness heeft het zwaar en zal de korting geven.
quote:saarchen schreef op 15 maart 2014 @ 23:39:

Bibijanne

Vergeet niet af te dingen. Er kan bij een beetje keukenzaak (dus geen Ikea of bouwmarkt maar wel tulp,keukenconcurrent etc) echt zéker 35 tot 45 % van de prijs af! En dan nog verdienen ze er aan! Veel mensen vergeten dat een keuken hoofdzakelijk uit geperst hout bestaat. Ook op apparatuur krijgen ze enorme kortingen dus daar kan ook veel vanaf.

Jouw prijs noemen en poot stijf houden, keukenbusiness heeft het zwaar en zal de korting geven.

Geen KC. Die heeft een zéér slechte service, spreek uit ervaring.

Check het bedrijf eens op http://www.klachtenkompas.nl/
Swinta, nee het is een zelfstandige ondernemer.

Saarchen, bij onze keukenontwerper was het vanaf het begin duidelijk dat ze niet met afdingen werken. De apparatuur was soms nog goedkoper dan via internetwinkels. Als de offerte te hoog uitvalt voor je budget zoeken ze samen met de klant naar goedkopere oplossingen met dezelfde uitstraling. Ze vroegen ook helemaal niet naar ons budget, dat kwam pas in het tweede of derde gesprek aan de orde.

We zijn dus ook echt heel vaak geweest! Maar wat is het mooi geworden hier!!
quote:ambra schreef op zaterdag 15 maart 2014 23:51 Swinta, nee het is een zelfstandige ondernemer.

Saarchen, bij onze keukenontwerper was het vanaf het begin duidelijk dat ze niet met afdingen werken. De apparatuur was soms nog goedkoper dan via internetwinkels. Als de offerte te hoog uitvalt voor je budget zoeken ze samen met de klant naar goedkopere oplossingen met dezelfde uitstraling. Ze vroegen ook helemaal niet naar ons budget, dat kwam pas in het tweede of derde gesprek aan de orde.

We zijn dus ook echt heel vaak geweest! Maar wat is het mooi geworden hier!! Ik ben wel nieuwsgierig naar de naam. Hier staat de keuken ook nog op de planning.
Het is een prima spammerT, deze TO....
Wij zijn zelf ook bezig met een nieuwe keuken (nou ja, heel nieuw huis) en zijn uitgekomen bij een interieurbouwer. Die maakt voor ons de keuken geheel op maat en zoals wij het willen.

Voor ons geen standaard keukenboer.
Dank voor jullie reacties. Ik hoor eerlijk gezegd uitsluitend negatieve verhalen over de grote keukenbedrijven. Bij één bedrijf hebben wij vorige week een vrij vervelende ervaring gehad. Na duidelijk te hebben aangegeven een vrijblijvende offerte te willen, werden we min of meer onder druk gezet om direct te tekenen, wat we uiteraard niet hebben gedaan. De stemming van de verkoper sloeg direct om. Toen we aangaven er toch nog even over te willen denken, kon er opeens aan wel het één en ander het, volgens de verkoper, "mooie prijsje" worden gedaan. (Van de oorspronkelijke prijs had verkoper na eerder overleg met zijn baas 100 EUR mogen afhalen. Op een keuken vonden wij dit nogal een karige korting, maar de verkoper was bereid om nog eens te gaan "zeuren" bij zijn baas en dan kon er wellicht nog wel 50 tot 100 EUR van af; jullie begrijpen dat wij na dit geweldige aanbod in jubelstemming de winkel verlieten ). Een andere offerte was dermate vaag dat wij er al direct geen vertrouwen meer in hadden (i.p.v. merknamen van apparatuur stonden er nummers genoteerd, het werkblad bleek ineens toch uit spaanplaat te bestaan (terwijl uitdrukkelijk was bevestigd dat dit niet het geval was) etc. Het gevoel "getild" te worden maakt dat het bepaald geen plezier is om een keuken uit te zoeken. Ambra, Brabant is niet echt naast de deur voor ons, maar wij zijn best bereid om voor een keuken een stukje te rijden. Ik zou dus graag willen weten waar jij je keuken hebt gekocht.
anoniem_197209 wijzigde dit bericht op 16-03-2014 14:21
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:karinabos schreef op 15 maart 2014 @ 22:37:

http://www.keukenbrochure ... nl/ervaring-keukenplaats/

Ik kwam deze link tegen. Ik zou het niet vertrouwen. Alles is in dezelfde stijl geschreven. Niemand vertelt hoeveel hij betaald maar alleen hoeveel ze besparen. Het geld over voor de vakantie komt steeds terug. Op kassa ook wat vage berichten, o.a. dat ze niet willen zeggen waar de showrooms zijn maar dat ze er wel zijn verspreid over heel Nederland. Goedkoop zou in dit geval heel goed duurkoop kunnen zijn.Dit is precies wat ik bedoelde met afwijkende werkwijze. Je kunt uitsluitend op afspraak bij een showroom langsgaan. Deze showrooms zijn "gewoon" gevestigd in een reguliere keukenwinkel (zoals bijv. I-Kook in Soesterberg, waar wij zonder afspraak naartoe zijn gegaan, toen we nog niet van Keukenplaats.nl hadden gehoord). De showroom van I-Kook kun je wel gewoon bezoeken, maar een offerte opmaken lijkt alleen op afspraak te kunnen. Wij waren er op een dag dat er, behalve 2 verkopers, niemand in de winkel was. Toen wij informeerden naar de mogelijkheid om een offerte te laten opstellen kon dit niet; we moesten bellen voor een afspraak. We zijn onverrichter zake weer vertrokken....
Bibijanne en Sandra, het is gek maar ik noem de naam niet, maar je kunt gerust googelen op de...... Dan vind je hem wel.

Je moet dus echt rekenen op een aantal bezoeken daar, en soms komen ze ook bij je thuis kijken. Het is een stapsgewijs ontwerp van je keuken. Ze maken ook niet ter plekke een schets, maar toen wij de 2e keer terugkwamen lagen er 3 ontwerpen, waar we er een mooi vonden, en iets uit een ander ontwerp ook, dat werd weer samengevoegd en zo kwamen we een derde keer. Enzovoort. Bedenk goed van te voren of je dat wilt! Wij hebben die zorg en aandacht als een warm bad ervaren omdat we zelf ook veel aandacht aan onze keuken wilden besteden maar niet iedereen ziet deze werkwijze zitten! Kinderen mee is bv niet handig, je zit echt twee uur te praten en wandelt tussen de keukens door om weer eens te kijken. Oriënteer je van te voren op de merken die ze voeren, of die je aanspreken. Het is daar wel handig een afspraak te maken, ze zijn maar met zijn tweeën en het is zo'n persoonlijke aanpak dat ze je er niet even tussendoor kunnen 'doen'.

Als jullie even laten weten dat je ze gevonden hebt, dan haal ik de straat weer weg. Ik ben zuinig op deze mensen, zou niet graag willen dat ze overspoelt worden door oppervlakkige kijkers, daar is het de winkel niet naar. Gek he, dat je zoveel gevoel voor een verkoper kunt krijgen. Hij is hier ook drie keer geweest, 1 keer tijdens de verbouwing om te zien hoe de maten werden, 1 keer tijdens het installeren en 1 keer na de verbouwing om te zien hoe mooi het was geworden en om foto's te maken. Die staan nog niet op de site trouwens.

Veel succes, ik gun jullie net zo'n mooie keuken als wij, en met vooral net zoveel plezier in het aankoopproces..
Ik heb gegoogled maar kan het jammer genoeg niet vinden. Ik zoek nog even verder.
.
Nu vond ik het wel. Met de juiste stad :-) Alvast bedankt
mooi
Ervaring met Piet Klerkx Keukens.

Wanneer je voor de eerste keer aan tafel gaat zitten met een verkoper van Piet Klerkx (eigenlijk alle Mandemakers verkopers) blijven vriendelijk tot het moment dat er een handtekening gezet moet worden. Astublieft, zet nooit meteen een handtekening. Denk er eerst thuis over na. De smoesjes die ze hebben over kortingen is de grootste onzin. Als ze een keuken willen verkopen, kunnen ze echt wel een weekje wachten. Dus hou je poot stijf en zet bij je eerste afspraak NOOIT een handtekening ook al beginnen ze te dwingen want dat gaan ze zeker doen. Ze slaan opeens om en zetten de meest woede blik op die ze hebben

Hoe ze te werk gaan: ze maken aan tafel een simpel opzetje hoe de indeling ongeveer eruit komt te zien. Dan gaan ze een prijs berekenen (ze beginnen natuurlijk met een belachelijk hoge prijs). Daar kan je dan over gaan onderhandelen. Ze zakken dan wat met de prijs en een paar keer gaan ze met de baas overleggen wat ze nog meer voor je kunnen doen en dan is dat de uiteindelijke prijs. Daar moet jij dus je handtekening onder zetten. Maar je hebt nog niet goed nagedacht over bv extra binnenlades voor bestek etc. (de kleine puntjes). Wanneer je nadat de handtekening is gezet je over de echte indeling en alle puntje begint, dan komen natuurlijk de problemen want daar zit weer een extra meerprijs op. HET ZIJN GROTE BOEVEN!!!! TRAP ER NIET IN!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven