Gezondheid alle pijlers

Knobbeltje ter hoogte van rug/nek/schouder

31-01-2014 17:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

2 nachten terug werd ik wakker met pijn in mn nek. Er zat een knobbeltje. Na een tijdje masseren dacht ik, hé, dat is alweer dat knobbeltje...

2 jaar terug ben ik bij de huisarts geweest vanwege een knobbel. Deze komt telkens opzetten als er een puistje in de buurt zit. Ook nu weer.. De huisarts vertelde toen dat het een klier was. Oke, gerustgesteld. In die 2 jaar tijd is die meerdere malen komen opzetten, alleen twijfel ik nu wel of het het knobbeltje is dat ik nu ook voel.. Dus afgelopen dinsdag toch weer naar de huisarts gegaan. Het bleek geen klier te zijn, maar waarschijnlijk een hard stukje spier of zo.. Verwijzing voor een echo gekregen. Het blijkt trouwens ook dat ik scoliose in mijn rug heb waardoor ik met een schouder lager sta dan met de andere schouder, misschien dat het knobbeltje hier wat mee te maken zou kunnen hebben?

Vandaag een echo gehad. Het was inderdaad geen klier, ook geen hard stukje spier, maar wat dan wel.. Het is 8 mm groot, en zit in mn huidlaag. De radioloog kon niet zeggen wat het dan wel was, het kon van alles zijn, een vetbult, een bultje met vocht er in, enz.. er is ook gekeken of er een doorbloeding in zat, dit was niet het geval. Nu dus wachten op de uitslag van de huisarts. Radiologen blijken zwijgplicht te hebben en mogen dus geen enkel detail los laten, zo wel goed, als slecht niet.

Ik zit zo in de stress, ben helemaal over de zeik er van. Ik ben 20 jaar, leef hartstikke gezond enz. Het knobbeltje doet trouwens geen zeer, alleen de plek er om heen vanwege het puistje dat er zit. Het puistje is nu zo goed als uitgedroogd en langzaam aan het wegtrekken, en ik heb nu ook het idee dat het knobbeltje weer minder wordt. Zou het een soort ontsteking kunnen zijn? Ik weet dat het van alles zou kunnen zijn. Een vriendin heeft het zelfde gehad, maar dan in haar borst. Dit bleek een cyste te zijn. Hier had ze ook geen last van als ze er op drukte of wat dan ook.

Wat wil ik met dit bericht... Het even van me afschrijven, en misschien zijn er mensen die ongeveer in het zelfde schuitje hebben gezeten? Sorry voor het hele verhaal... Bedankt voor het lezen en de reacties alvast.
Hoi sbr, heb je ondanks je onrust wel een leuk weekend gehad?
quote:witschaapjeklein schreef op 16 maart 2014 @ 22:19:

Hoi sbr, heb je ondanks je onrust wel een leuk weekend gehad?

Hoi, lief dat je er naar vraagt! Opzich wel.. ik kan het maar niet laten op het internet te kijken, en daar lees ik voornamelijk dat een knobbeltje dat onder je vingers weg schiet hoogstwaarschijnlijk een vetbultje is. Dit is bij mij het geval.

Jij ook een fijn weekend gehad?
To, ben jij dezelfde als bloempotje? Als dat zo is, dan zou ik je aanraden hulp te zoeken voor je mogelijke hypochondrie (niet bedoeld als diagnose). Het is niet realistisch om je zo jong, als 93 je geboortejaar is, zulke zorgen te maken en zonder die angst is het leven zoveel leuker!
Ericito, dat was ook mijn gedachte, het verhaal is exact hetzelfde.
waarom heb je een andere nick aangemaakt?
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 maart 2014 @ 22:31:

waarom heb je een andere nick aangemaakt?Omdat ik vandaag een nieuwe telefoon heb gekregen en ik mijn wachtwoord en email niet meer wist en dus niet kon inloggen en dus ook niet meer op dit topic kan reageren. AUtomatisch ingelogd op mijn telefoon namelijk.
ah ik snap het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven