Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering optimaal benutten

17-03-2014 12:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat gebruik jij van je zorgverzekering aanvullend pakket? waarvoor heb je je verzekerd en maak je daar ook gebruik van?
Niets, het was zo geplunderd dat ik niet meer aanvullend verzekerd ben, was totaal nutteloos geworden.

Tandartsverzekering was ook weggegooid geld.
ik start , ik heb zorgactief zonder zorgen , en maak gebruik van de optie huidverzorging 300 p.jaar en fysiotherapie ,tandartsverz. voor de mondhygienist
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 maart 2014 @ 12:14:

Niets, het was zo geplunderd dat ik niet meer aanvullend verzekerd ben, was totaal nutteloos geworden.

Tandartsverzekering was ook weggegooid geld.tandartsverzekering heb ik eigenlijk ook niet nodig heb nooit gaatjes maar ik ga wel regelmatig naar de mondhygienist , mijn verz. dekt 100% totaal 250 euro p.jaar en ik betaal zelf in totaal 120 euro voor de premie jaarlijks
Tot nu toe 3 jaar op een rij de kosten van de aanvullende verzekering er uit kunnen halen (vaccinaties voor vakanties en anticonceptie). Dit jaar lukt het waarschijnlijk niet, volgend jaar wel weer want volgend jaar krijgen we hopelijk een kindje en ik wil in het ziekenhuis bevallen.

Tandartsverzekering haal ik er volgens mij ook bijna uit, inderdaad regelmatig naar de mondhygieniste.

We zullen het zien, het kost geen rib uit mijn lijf en ik vind het fijn om die extra dekking te hebben.
Ik krijg trouwens korting en betaal maar 72 euro per jaar voor de tandartsverzekering.
Dat dekte mijn verzekering niet.

Moet zeggen dat ik het wel lekker overzichtelijk vind met alleen een basisverzekering. En als ik nu iets heb stel ik zelf alle voorwaarden en niet de verzekering
Als ik zwanger wil worden sluit ik weer een aanvullend pakket af, want dan loont het behoorlijk.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 maart 2014 @ 12:23:

Als ik zwanger wil worden sluit ik weer een aanvullend pakket af, want dan loont het behoorlijk.klopt had ik toen ook gedaan, heb toen niks hoeven te betalen aan eigenbijdrage voor de kraamhulp en mocht uitgestelde kraamzorg coeveuse nazorg , en nog vele extras , scheelde behoorlijk toen
Ik gebruik een dekking voor lenzen en brillen (heb daglenzen). Omdat je daar doorgaans maar 1 x in de 2 of 3 jaar een beroep op mag doen, wissel ik elk jaar van verzekeraar. De dekking kost ongeveer wat het oplevert maar die paketten hebben ook een fysiodekking die daardoor gratis wordt. En andere extraatjes zoals vaccinaties en sportkeuring.
.
toen ik zwanger was geen aanvullende verzekering gehad. Was achteraf ook niet nodig geweest. ziekehuisbevalling (die ik toch had gewild), maar nu medisch (dus vergoed in basisverzekering) (ingeleid en ks). Opname daarna werd ook vergoed. Nog twee dagen kraamzorg thuis gehad. Zelf paar tientjes bijbetaald.

Als ik zelf had moeten betalen voor ziekenhuisbevalling had ik dat met alle liefde gedaan hoor (ook rekening mee gehouden).

Kreeg van mijn basisverzekering trouwens wel een kraampakket.
Tandartsverzekering: door medicijngebruik chronische parodontitis en dan haal je die kosten van de tandartsverzekering er wel uit.

Fysio wordt voor mij niet uit de aanvullende verzekering vergoed aangezien mijn aandoening op de "lijst Borst" staat, kost me dus geen cent.

Toch wel een aanvullende verzekering afgesloten, partner en ik zijn beiden chronisch ziek en je zult net zien dat er iets bedacht/gevonden wordt waar een van ons baat bij heeft en dat alleen vergoed wordt als je aanvullend verzekerd bent.
Niets; ik ben hardnekkig gezond.
Fysiotherapie en bril

Vergoedingen uit je aanvullende gaan niet van je eigen risico af toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ben aanvullend verzekerd voor mijn bril.
Moet je niet minstens 1 jaar een aanvullende verzekering hebben om lenzen vergoed te krijgen?
quote:suzyqfive schreef op 17 maart 2014 @ 13:47:

Fysiotherapie en bril

Vergoedingen uit je aanvullende gaan niet van je eigen risico af toch?Nope.
Meestal niet hoor Lucky birdie.
lenzen, steunzolen, fysiotherapie, tandarts kosten, anticonceptie. al met al haal ik het er vrij makkelijk uit.
Nu heb ik geen aanvullende meer, maar vorig jaar gebruikte ik de natuurlijke geneeswijzen vergoeding. Regelmatig massages en kon tot 250 euro declareren.
Geen aanvullende verzekering, maar ik bundel. Dus dit jaar gaat er van alles gebruikt worden (schat dat ik zo rond 15k uitkom) en hopelijk blijf ik volgend weer onder het verplichte eigen risico.

Ik heb goede ogen en geen cbronische klacbten, dan komt een aanvullend pakket niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven