Gezondheid alle pijlers

Implanon: Al meer dan 3 weken ongesteld

18-03-2014 21:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk een vrouwenforum gevonden om al mijn dingen even te ventileren ;)

Ik heb van eind 2010 t/m 2013 een implanon gehad. Toen ging alles goed.

Nu heb ik in 2013 een nieuwe laten zetten, hij zag er wel anders uit dan de vorige, maar dat moet geen probleem zijn. Ik ben nu al drie weken ongesteld. De eerste menstruatie was er niet. Toen twee weken ongesteld, toen drie weken niet, en nu dus al drie weken lang!

Iemand ervaring mee?
Schijnt niet heel ongebruikelijk te zijn aan het begin. Goed in de gaten houden of je geen ijzertekort krijgt.
Ok! Dankje @bootje_op_de_golven!

Dat ga ik even in de gaten houden!
Je bent al de zoveelste die daar last van heeft. Ik heb eigenlijk nog maar 1 persoon mee gemaakt die er 100% tevreden over was. De rest die ik er over uithoor is er totaal niet over te spreken en op verschillende site s lees ik ook meer negatieve dingen dan positieve dingen over de implanon. Ik wilde m zelf ook gaan gebruiken maar ik geloof dat ik er maar vanaf zie en gewoon de pil blijf slikken.
Ik heb een klasgenoot met een implanonbaby gehad
ik een collega
Ik heb al mijn 3e implanon staafje in mijn arm en ik ben er heel tevreden mee. Ik menstrueer nauwelijks meer en dat is na 30 jaar best fijn. Niet meer doorlekken 's nachts, niet meer uit voorzorg naar toilet om daar te inspecteren en/of tampon te verwisselen.

Wat ik het fijnste vind is dat ik niet meer iedere dag een anticonceptiepil hoef te slikken. Dat was ik gewoon zat na 25 jaar slikken!

Het enige nadeel is dat na 2 x het staafje eruit laten halen, er een klein littekentje aan de binnenkant van mijn linker bovenarm te zien is. Verder heb ik geen centje pijn en ben vooral blij over de vrijheid die implanon mij gegeven heeft.
Leven en laten leven.
@aagjet, Ik was ook echt heel tevreden met de vorige. De nieuwe alleen niet. Ik kijk het nog even aan. Als ik in juni nog steeds zo lang menstrueer dan laat ik heb voor het op vakantie gaan verwijderen.
Wanneer in 2013 heb je hem precies laten zetten?

Ik in januari 2013 en was de eerste zes maanden ook erg onregelmatig ongesteld. Soms ook 2 weken achter elkaar. Na die 6 maanden is dat veranderd; ben nu gewoon 1 keer per maand ongesteld en dus vrij regelmatig. Heb alleen wel vaker last van afscheiding in de 2 weken nadat ik ongesteld ben geweest.

Ook gehoord dat je helemaal niet meer ongesteld wordt maar dat is bij mij dus niet het geval.

Ben verder wel tevreden hoor.
Ik had hetzelfde. Anderhalf jaar nadat ik hem liet zetten begon het gezeik. Ik was 4 (!) maanden ongesteld. Toen heb ik dat ding eruit laten halen, ik was zó chagrijnig.
@goudenmeid, 25 oktober 2013 heb ik hem laten zetten! Ik hou dus nog hoop ;)

@isabellah 4 maand? Merlin's pants (voor de potterheads), wat erg! Ik word nu na 3,5 week al gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven