Verhuizen na be-eindigen relatie
woensdag 19 maart 2014 om 18:50
Ik heb het idee dat mijn partner en ik erg uit elkaar zijn gegroeid (verder geen zin om het over de relatie te hebben). Voor hem ben ik destijds naar de andere kant van het land verhuisd. Mocht onze relatie het niet redden dan zou ik graag weer terug verhuizen naar de plek waar ik vandaan kom, ik sta daar ook al jaren ingeschreven bij de woningstichting. Wat ik me afvraag is hoe ik dan terug zou kunnen gaan. Mijn huidige baan zou ik absoluut niet kunnen behouden. Ik bedoel hoe krijg ik daar een huurcontract als ik geen werk en inkomen heb op dat moment..
woensdag 19 maart 2014 om 18:58
Voor een sociale woningbouw woning kom je ook in aanmerking als je ww hebt of bijstand. Dus wat dat betreft kun je gewoon verhuizen.
Is het echt niet mogelijk om in ieder geval tijdelijk heen en weer te reizen? Desnoods door een dag minder te gaan werken of toch nog 1 a 2 x per week in je huidige woonplaats te overnachten.
Is het echt niet mogelijk om in ieder geval tijdelijk heen en weer te reizen? Desnoods door een dag minder te gaan werken of toch nog 1 a 2 x per week in je huidige woonplaats te overnachten.
woensdag 19 maart 2014 om 19:00
Ik zou gewoon een van de andere mogelijkheden proberen om aan een huurcontract te komen, zoals spaargeld, eventuele ouders die borg kunnen staan, een verklaring van je huidige verhuurder, familievermogen of zo'n verhuurder die bij inschrijving op de site (nu je nog werk hebt!) je contract wil zien en hier later als je de woning krijgt niet meer opnieuw naar vraagt. Mijn ervaring is dat inkomen toevallig vaak het eerste genoemd wordt, maar dat er veel andere mogelijkheden zijn om binnen te komen.
Mijn kinderen zijn alle drie aan hun huidige woning gekomen toen ze nog geen inkomen hadden en iedere keer is het op een andere manier gelukt. Kijk eerst maar eens wat voor verhuurder er bij je ideale huis hoort en dan bespreek je daarna wat de mogelijkheden zijn.
Mijn kinderen zijn alle drie aan hun huidige woning gekomen toen ze nog geen inkomen hadden en iedere keer is het op een andere manier gelukt. Kijk eerst maar eens wat voor verhuurder er bij je ideale huis hoort en dan bespreek je daarna wat de mogelijkheden zijn.
woensdag 19 maart 2014 om 19:15
quote:LillyFeeee schreef op 19 maart 2014 @ 19:05:
Voor WW mag je in ieder geval zelf geen ontslag genomen hebben!
De regels voor de ww zijn heel erg veranderd dus het kan zijn dat het inmiddels niet meer mag maar een aantal jaar terug had je recht op ww als je nieuwe woonplaats verder dan een x aantal reistijd van je werk af was en dat lijkt mij met 3 uur enkele reis zeker het geval.
Eerst een andere baan zoeken klinkt mooi maar welke werkgever gaat je nu aannemen als je op 3 uur reisafstand woont terwijl ze meer dan genoeg keuze hebben uit mensen die wel dichtbij wonen.
Misschien dat je een adres van een familielid mag gebruiken in je sollicitatiebrieven. Anders zou ik toch gewoon eerst gaan verhuizen.
Voor WW mag je in ieder geval zelf geen ontslag genomen hebben!
De regels voor de ww zijn heel erg veranderd dus het kan zijn dat het inmiddels niet meer mag maar een aantal jaar terug had je recht op ww als je nieuwe woonplaats verder dan een x aantal reistijd van je werk af was en dat lijkt mij met 3 uur enkele reis zeker het geval.
Eerst een andere baan zoeken klinkt mooi maar welke werkgever gaat je nu aannemen als je op 3 uur reisafstand woont terwijl ze meer dan genoeg keuze hebben uit mensen die wel dichtbij wonen.
Misschien dat je een adres van een familielid mag gebruiken in je sollicitatiebrieven. Anders zou ik toch gewoon eerst gaan verhuizen.
woensdag 19 maart 2014 om 19:27
Hoezo gelukkig. To is voor haar relatie naar de andere kant van het land verhuist. Logisch toch dat als het uitgaat ze weer bij vrienden en familie in de buurt wil wonen.
Ik weet niet of het nu nog zo is maar tot voor een paar jaar terug kon je in elk geval in dit soort situaties gewoon ww aanvragen en op bijstand heeft ze in ieder geval recht.
Ik weet niet of het nu nog zo is maar tot voor een paar jaar terug kon je in elk geval in dit soort situaties gewoon ww aanvragen en op bijstand heeft ze in ieder geval recht.
woensdag 19 maart 2014 om 20:05
quote:De regels voor de ww zijn heel erg veranderd dus het kan zijn dat het inmiddels niet meer mag maar een aantal jaar terug had je recht op ww als je nieuwe woonplaats verder dan een x aantal reistijd van je werk af was en dat lijkt mij met 3 uur enkele reis zeker het geval.Dat is misschien bedoeld als het bedrijf verhuist, maar niet als je zelf vrijwillig naar een plek 2 uur verderop verhuist.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 19 maart 2014 om 20:40
Ik zie dat het nu inderdaad alleen nog maar geld als je met partner naar een plaats verhuist vanwege baan na werkloosheid of promotie van die partner en jouw baan meer dan 3 uur reizen is.
Ik gaf ook al aan dat bij de ww veel veranderd is de laatste jaren en dat ik niet zeker wist of het nu nog gold.
Ik ben in het verleden wel eens van de ene kant van het land naar de andere verhuist toen ik werkloos was. Ik weet alleen niet meer of ik toen nog in de ww zat of dat ik toen bijstand had.
Ik gaf ook al aan dat bij de ww veel veranderd is de laatste jaren en dat ik niet zeker wist of het nu nog gold.
Ik ben in het verleden wel eens van de ene kant van het land naar de andere verhuist toen ik werkloos was. Ik weet alleen niet meer of ik toen nog in de ww zat of dat ik toen bijstand had.
woensdag 19 maart 2014 om 21:23
Mss kun je hier wat mee: Toen ik bij mijn ex wegging heb ik 2x achter elkaar voor 3 maanden voor weinig een gemeublileerde ruimte gehuurd van mensen die tijdelijk weggingen (werk buitenland/vakantie). Zo had ik een half jaar de tijd om me rustig te oriënteren op mijn toekomst. Ik vond deze woonruimte op www.kamernet.nl