zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Nou ja, ik heb hier gisteren gewoon gepost en nu is mijn posting weg!! Das toch gek.

In ieder geval, ik ben weer terug van een heerlijk vakantie! Veel gezien, veel geshopt en lekker ontspannen. Ondertussen natuurlijk ook op de natuurlijke manier geprobeerd een baby te maken maar helaas had ik vandaag alweer het eerste druppeltje bloed dus die poging is niet gelukt (wat op zich ook wel te verwachten was na 36 eerdere mislukte pogingen). Ik denk dat het pas echt op maandag goed gaat doorzetten dus dan zullen we weer verder gaan met iui poging 5....

Jammer dat hier verder ook nog geen blije berichten zijn. Maar uiteraard draaien mijn duimen weer voor Dory en Babs!
Hallo Dame's,

ben er weer/

Giesteren inseminatie gehad en voor het eerst mocht ik naar de ins. gewoon naar bed,das nu het fijne van de nacht dinst.Geslaapen? Helemaal niet,ik lag gewoon naar het plafond te staaren en denken zou het nu wel lukken?Durf ik niet om een bepaalde manier te gaan liggen want ik was bang dat door mijn houding het niet zou lukken.Stom he!,Ik zou toch beter moeten weeten.Voor het eerst heb ik ook geen eisprong gevoeld,vraag me af hoer kan dat nu in eens.

Dory nog ff en je weet meer,nu moet ik op de wacht bankje.Let's DUIMEN for each oder!!!

Liefs

Babs
Hé Babs, ik duim mijn duimen blauw voor je!!! En natuurlijk ook voor mezelf
Hallo,

aan deze kant alles goed,probeer me zelf bezig te houden om niet te pikkeren.Vanaf morgen weer dagdienst,is ook weer leuk om de collega's weer te zien.

Dory,hoe is het met je?Nog ff he?

Dame's veel succes allemaal.

gr.

Babs
Vanmorgen getest met ochtendurine en ja helaas negatief. Dit had ik echt niet verwacht. Komt hard aan. Harder dan de vorige ronde..

Babs, hoe gaat het met jou?
Shit Dory....klote allemaal weer. Helaas went dit ook gewoon ooit, het wordt alleen maar vervelender. Heel veel sterkte meid!

Babs, goed dat je jezelf bezighoudt, hopelijk gaat de tijd dan lekker snel voor je!

Ik heb hier wil een heel gedoe achter de rug. Vandaag is mijn menstruatie goed doorgebroken dus ik belde vanochtend voor een uitgangsecho voor woensdag. Nu is er woensdag geen gyn of verpleegkundige aanwezig die de echo kan maken dus werd er voorgesteld om hem morgen te doen. Nu heb ik morgenochtend tentamen (ik doe een deeltijdstudie naast mijn baan) en ik vroeg dus of ik dan in de middag kon komen. Nou, dat ging dus niet want dan was er ook weer niemand. Nou, dat betekende dus dat deze poging niet door kon gaan en een volgende ook niet want over twee weken gaat de fertiliteitsafdeling van mijn zkh 6 weken dicht (zomervakantie)....

Ik heb huilend van frustratie mijn vriend gebeld en uiteindelijk besloten dan toch maar morgenochtend de echo te doen en het tentamen niet te doen. Nou, ik had nog niet koud die afspraak gemaakt (en bedacht dat ik dan vandaag opeens een relaxed dagje had omdat ik niet meer hoefde te leren vandaag..) toen ik werd teruggebeld door het zkh. Eea was toch besproken met de gyn en die had gezegd dat ik dan ook wel donderdag kon komen (dat is gelijk de laatste dag dat ze voor de zomer nog uitgangsecho's doen). Ik begin dan op dag 4 met injecties maar omdat ik goed reageer was dat op zich geen probleem.

Gevolg: nu moet ik alsnog morgen dat tentamen doen, haha!

Ga dus maar es leren.....
Hallo,

Dory v.domme!

Helaas moet ik je zeggen dat iedere teleurstelling erger is dan de vorige,maar uiteindelijk wennen we daar ook aan.

Huil maar,wees boos,scheld maar als het helpt,maar laat je niet onder krijgen.Bij iedere poging is er weer hoop,en daar moet je je aan vasthouden.

Veel sterkte meid.

Met mij gaat het goed,ook al weet ik zeker dat het niet gelukt is,ik wacht netjes op mij mestruatie en dan weer 'n poging,ik kan momenteel ook niets anders doen dan afwachten.Helaas hebben ze mij 'n week vrij gegeven,normaal zou ik dat niet erg vinden maar ik wou juist aflijding,en 'thuis ,ook met huishouden en hobbyen,kom ik mentaal niet tot rust,gelukkig heb ik mooi weer anders had ik het vermoedelijk veel zwaarder gehad.

Laika,naar welke ziekenhuis ga je?Hoe veel gyn. hebben ze.bij ons in Venlo gaat de afdeling niet dicht voor zomer vakantie,en ik kan zelf in het weekend en feestdagen een uitgaansecho maaken,maar dan bij verloskunde afdeling.Mijn 3de inseminatie was op koniginnedag.Ik vind het heel raar dat ze bij jou zo moejelijk doen,zij moeten zich aanpassen aan ons want onze baarmoeder heeft lak aan hun burokratie,onze klok werk aanders.Hier zeggen ze "laat je niet foppen "( en ben ik nog beschaafd,want het moet eigenlijk n...en ).

Ben blij voor je dat uiteindelijk toch goed is gekomen,en ik hoop dat je slaagt.Succes!!!

Voor alle anderen ook veel succes toegewenst.

Gr,

Babs
Dory, geen bloed houd moed!

Laika, succes met je tentamen. Wat een ellende he met die ziekenhuizen. Hoezo flexibel? NOT!

Babs, duim ook nog steeds voor jou hoor!

Woensdag 1e prik voor mij. Zie er niet tegenop, het is meer de punctie waar ik zenuwachtig voor ben.

Bye
ha dames,

daar ben ik weer op het forum. Ik heb even niets van me laten horen, omdat ik nl zwanger was.... wilde het nog even voor me houden. Ik zou a.s. vrijdag voor de eerste echo gaan met 6 weken, maar helaas ben ik vannacht gaan bloeden, dus een miskraam. Sorry voor dit nare bericht maar ik moest het even van me afschrijven.

liefs van een verdrietige molentje
Molentje :( .

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen,vind het zo erg voor je.

Ik leef met je mee,en ik wens jou veel sterkte.

veel liefs

Babs
Molentje, wat erg!

Ik vind dit echt heel erg naar voor je meis....

Potverdorie, waarom nou toch?

Sterkte.....
laika en babs bedankt voor jullie reactie. Ik ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest en daar werd bevestigd dat ik een miskraam heb gehad. Jammer, maar het is niet anders. Ik probeer het positieve er van in te zien, dat ik nl wel zwanger kan worden (zelfs zonder IUI zoals deze keer). Ik hoop gewoon voor mezelf en voor jullie dat het snel weer lukt want het is wel een heel bijzonder gevoel.

liefs Molentje
Jeetje, molentje wat erg! Ben er echt stil van!

Wat had ik het super gevonden als ik het stokje aan je had kunnen overgeven nu ik bijna ben uitgerekend!!

Heel veel sterkte met de verwerking.
Molentje, wat verschrikkelijk! 't was je zo gegund en nu dit. Wat goed dat je het zo positief kan inzien. Ik hoop dat we snel leuke berichten van jou kant krijgen.

Hoe is het op het wachtbankje van babs?
Dat is een mooie manier om er tegenaan te kijken Molentje, het kan inderdaad wel een troost zijn om te weten dat je dus in ieder geval wél zwanger kunt worden. Laten we hopen dat het heel snel weer gebeurt!
Dag Molentje,

Wat jammer en heel veel sterkte!Een dikke knuffel van mij aan jou.

Babs: hoe weet je dat de IUI niet gelukt is? Houd hoop,hoor.

Hier gaat het zijn gangetje. Woensdag 2 juli naar de gyn geweest voor een uitgangsecho. Mijn ei is nog maar heel klein, 13.5. Dit is voor het eerst zo. De gyn heeft voor vrijdag weer een afspraak gemaakt en als dat goed is , heb ik maandag IUI 5....

We zien het wel. Op dit moment niet echt gelukkig, want er speelt thuis van alles...maar ja, heb daar nu ff geen zin in om daarover te vertellen.

Groetjes,

Gorgi
Molentje, wat ontzettend jammer!!!!!! Gelukkig haal je het positieve eruit, nl dat je wel zwanger kunt worden!! Die zekerheid heb je en die helpt je ook!! Ik was na mijn miskraa

m meteen bij de volgende poging zwanger van mijn dochter. Ik dacht toen ook, ik weet dat ik zwanger kan worden (via iui) dus nu moet het lukken!!!

Verder ik blijf duimen voor iedereen hier hoor!!!!!!!!!!! Kom op, meiden, de aanhouder wint!!! (zegt degene die gestopt is)
Hey meiden,

Molentje petje af voor jou,inderdaad je miskraam is heel erg maar de positieve kant inzien biedt hoop.Ik blijf in iedergeval voor jou en alle anderen hoopen voor goed nieuws.

Sterkte,en 'n dikke knuffel.

Lieve Gorgi,Ik heb iedere keer geweeten dat de iui niet gelukt was,ik hoopte het stikem wel,dat mijn gevoel voor eens er naast zat,maar laast genoemde heeft me nog nooit in de steek gelaaten,en deze keer ook niet.Ik heb giesteren weer hoofdpijn gehad en dat heb ik meestal 'n week voor ik ong.moet worden.ik heb al 20jaar menstr.en zelden krijg ik geen waarschuwing van te vooren.Ik hoop het wel,iedere keer,maar in tegenstelling tot de eerste behandeling,sta nu meer met de voeten op de grond,zodat ik minder teleurgesteld word.

Dame's,jullie zijn de enige naar wie ik toekeer,mijn man wil niet dat anderen het weeten en zelf weet hij niet hoe moet hij met dit alles omgaan.Mijn moeder woont te ver om haar hier mee lastig te vallen,en mijn schoenmoeder is te afstandelijk.Ik kan alleen op deze topyc mijn hart luchten,en alleen bij jullie kan de juiste troost vinden.omdat we in het zelfde boot zijn gestapt.

Dank jullie allemaal.

Gr

Babs
Gorgi, laten we hopen op een mooi ei vrijdag, bij jou. En ik hoop ook voor je dat het thuis snel beter gaat, wat het ook is...

Babs, hoop houden hoor! Ik ken het gevoel heel goed, we kennen ons lichaam allemaal zo goed natuurlijk en weten precies hoe het voelt als onze menstruatie er weer aan gaat komen maar je weet het nooit! Pas als je écht ongesteld wordt, weet je dat de poging niet is gelukt. Hou vol!

Ik ben vandaag weer voor de uitgangsecho geweest. Alles goed, geen cystes en vanavond weer beginnen met puregon. Op naar iui nr 5 (net als gorgi!).

Tibor, hoe is het met je? Leuk dat je nog af en toe langswipt hoor!
Met tibor gaat het goed en natuurlijk kom ik regelmatig hier even kijken hoe het met jullie allemaal gaat want ik leef erg met jullie allemaal mee.......
tibor, babs, laika, jusa, gorgi, ericaatje,

hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed. Wij hadden nog tegen bijna niemand verteld dat ik zwanger was dus nu ook niet dat het misgegaan is. Daarom is het extra fijn om hier even mijn hart te kunnen luchten. Het gaat met mij best goed hoor. Ik ben gisteren weer gaan werken, was even moeilijk, want tegen twee collega's en mijn baas had ik wel verteld waarom ik me ziek had gemeld. Die kwamen meteen vragen hoe het met me was, even tranen maar de rest van de dag ben ik goed door gekomen. Wij gaan dit weekend naar Zeeland, was al gepland en komt nu extra goed uit.

Omdat jullie net als ik zwanger willen worden met IUI heb ik wel een aantal dingen geleerd de afgelopen weken.

- zoals ik al schreef is de zwangerschap op de natuurlijke manier tot stand gekomen, nl de dag na de eisprong. Ik weet dat heel zeker omdat ik op donderdag nog voor een echometing ben geweest, vrijdag buikpijn had, zaterdag weer voor een echometing ben geweest en het eitje toen al gesprongen was (en de IUI dus niet doorging). Dus mijn buikpijn geeft toch heel duidelijk aan dat de eisprong er aan komt, heb me voor genomen om dan ook te gaan klussen, ook al mag het eigenlijk niet vanwege de zaadopwerking

- op de donderdag van de echometing was mijn follikel pas 16 mm, daarom werd op dat moment de IUI niet ingepland omdat de follikel gemiddeld genomen te klein was. Maar mijn gynaecoloog had al wel gezegd dat er wel verschillen zijn tussen vrouwen met grote eitjes en kleine eitjes. Ik denk dat ze bij mij dus eerder springen en dat de IUI's dus soms te laat zijn geweest (wat ik wel al eerder gedacht heb maar het is nooit onderzocht).

- voor de NOD voelde ik echt niks anders dan wat ik voel als ik ongesteld moet worden, dus kun je in mijn geval ook nog niks zeggen of de poging mislukt is.

Zo ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben aan deze ervaringen. Iedereen een dikke knuffel want we hebben het verdiend! Ik duim voor iedereen op een hele vruchtbare zomer: het kan echt!

veel liefs molentje
Hi Molentje,

Wat een uitgebreide reactie en wat fijn dat je zoveel vertelt want wij willen natuurlijk weten hoe het allemaal gegaan is! Grappig dat je dat schrijft over die kleine follikels. Ik heb namelijk zelf het idee dat mijn follikels ook springen als ze nog klein zijn (in ieder geval kleiner dan 21 mm) en ik heb bij deze poging dan ook met mijn gyn afgesproken dat we vanaf volgende week vaker echo's gaan maken om te kijken hoe het ervoor staat, het gaat dus beter in de gaten worden gehouden, dat is wel fijn.

Ook interessant om te weten dat jij dus helemaal niks voelde...Maar merkte jij dan ook geen verschil in je afscheiding? Bij mij wordt mijn afscheiding twee dagen na de eisprong heel wit en korrelig, een teken voor mij dat mijn eitje is afgestorven en dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Tot nu toe heb ik altijd gelijk gehad maar ik kan het natuurlijk mis hebben (ik heb het liever mis, dat begrijp je!).

Ik heb het toevallig met mijn gyn gisteren ook nog gehad over die buikpijn rond de ovulatie. Nou, dat was volgens haar bij iedereen verschillend maar als ik jouw verhaal zo lees duidt het wel degelijk op een (naderende) eisprong en dat gevoel heb ik zelf ook. Nu hebben wij van de gyn te horen gekregen dat mijn vriend (aangezien zijn zaad redelijk goed is) zich ook niet hoeft te houden aan onthouding voor de inseminatie maar helaas heeft dat tot nu toe nog geen zoden aan de dijk gezet. Maar ook dit weetje is wel weer goed om te horen!

Ik duim met je mee voor een vruchtbare zomer!
@Molentje, wat een verschrikkelijk nieuws. Vind het ontzettend knap van je dat je zo'n positieve instelling hebt!

Sterkte.

@Babs, moed houden hoor!

Hier is de menstruatie toch doorgezet.(idd je kent je lichaam onderhand zo goed). Zit nu op cd6. Op voor de 3e IUI.

Lfs
Ericaatje hoe gaat het met je??????????????????
Hoi Tibor,

Mag ik jou een vraagje stellen, je schreef dat je meteen naar je miskraam zwanger bent geworden van je dochter.

- heb je daarvoor eerst een keer gewacht tot je weer ongesteld bent geworden? Of zijn jullie meteen door gegaan nadat de miskraam voorbij was (geen bloedverlies meer). Onze gyneacoloog gaf aan dat ik zelf moet laten weten wanneer ik weer aan toe ben om met IUI verder te gaan, maar ik wil eigenlijk graag meteen weer verder gaan, hoop zo dat ik ook weer snel zwanger ben

- is het waar dat je vruchtbaarder bent nadat je een keer zwanger/miskraam hebt gehad? ik lees daar over tegenstrijdige berichten op het internet. Nou ja, misschien meer hoop dan wijsheid...

ik zou het fijn vinden als je er iets over wilt vertellen, maar begrijp het ook als het te prive is

groetjes

Molentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven