zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Hoi Erica,

Spannend dat je IUI gaat doen, ik wil je daarom allereerst veel succes wensen! Ik heb dit weekend, als mijn lh-test meewerkt tenminste, de 4de iui poging. Schrik nu niet, maar dat het bij ons lastig gaat ligt vooral aan de zaadkwaliteit van mijn man. De kwaliteit van donorzaadjes zal wel goed zijn, anders waren het vast geen donoren!

Het doet helemaal geen pijn, ik voel het gewoon helemaal niet. Ik denk soms weleens hebben ze nu wel wat gedaan?! Dus daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Na de behandeling (van een minuut!) mag je gelijk weer opstaan en doen wat je wilt. Ik heb de 1ste keer mn man meegenomen, maar daarna niet weer. Tja die moet gewoon werken! En ik ben na de iui ook gelijk weer naar mn werk gegaan, ook geen probleem. Ohja mijn gyn adviseerde 2maal daags te testen, om de lh-piek niet per ongeluk te missen.

Good luck!
Hoi Erica,

Wat spannend zeg..

Nee het doet absoluut geen pijn, ik ben zwanger geworden met de 2de poging, we verwachten op 19-1 een zoon :-)

Bij mij ging dan mijn vriend mee, maar misschien kan je een goede vriendin of moeder meenemen ??!!

Het is idd ook zo gedaan..

Heel veel succes
Hai Mous,

Ik moet op dag 8 van mijn cyclus beginnen te testen met LH-strips. Vanaf welke dag begin jij met 2x testen? Ik heb nu 10 strips meegekregen en ze verwachten dat zo rond dag 14/15 ik mijn piek zal hebben.

Heel spannend. Ga namelijk eerst 30 september een weekje op vakantie en als ik terug kom zit ik al op +/- dag 12, denk ik zo. Misschien kan ik vanaf Schiphol zo door naar het donorcentrum :-)

Brabbel, wat spannend!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat biedt hoop.

Ik heb wel vorige week een echo gehad, en toen zag de gyn heel goed mijn eisprong, was alleen 1 dagje te laat, maar ze had ook goede hoop, omdat hij zo ontzettend mooi te zien was en ik ook een hele regelmatige cyclus heb, dat het best snel zou kunnen slagen.. maar dat zal de tijd leren.

Heb er ontzettend veel zin in ieder geval!

Dank vast voor jullie reacties!!
Spannend Ericaatje, ik ben ook bezig met IUI. Bij ons is er geen aantoonbare reden dat het niet lukt om zwanger te worden en daarom proberen we het nu met IUI. De eerste poging is helaas afgebroken bij ons. Ik slik Clomid om meer follikels te ontwikkelen (meer eitjes = grotere kans op zwangerschap) maar ik reageerde daar zo sterk op, dat ik teveel follikels had en de kans op een drie- of vierling te groot werd. Volgende week moet mijn menstruatie weer komen en dan beginnen we aan poging twee. Ik word dus dmv echo's in de gaten gehouden.

Succes met de behandeling!
hoi ericaatje, ook ik heb iui gehad en mijn man is alle keren mee geweest. de behandeling zelf is pijnloos, wel hebben ze me af en toe achterover gelegen omdat mijn baarmoeder een eigen wil heeft. af en toe had ik na de behandeling een beetje last van buikpijn.. inmiddels hebben we 6 iui behandelingen achter de rug en nog niet zwanger.. maar ook wij hebben slecht zaad.. heel veel succes!!

moussie: jij ook al weer met de 4e poging bezig.. heel veel succes en ik hoop dat deze keer de goeie is..

groetjes wendy
Hoi Erica!

Hoe dan ook ga je het als heel spannend ervaren. Ik ben zwanger geworden bij de 3e poging IUI op eigen cyclus. Ben inmiddels ruim 35 weken zwanger!

Het doet absoluut geen pijn. Het enige wat ik als vervelend heb ervaren is het inbrengen van het speculum. Maar goed dat is niet anders dan bij een normaal uitstrijkje. Met een soort spuit met een lang plastic tubetje worden vervolgens de spermacellen in je baarmoeder ingebracht. Daarna kan je gewoon weer alles gaan doen. Maar wel met een heel apart idee in je achterhoofd dat je op dit moment wel eens bevrucht zou kunnen worden.

Tuurlijk het is ook best klinisch en niet romantisch. Maar het uiteindelijk doel is precies hetzelfde!!!

Ik ben alleen naar het ziekenhuis gegaan voor het inbrengen nu ik het schijf klinkt dat erg eenzaam. Maar zo voelde t absoluut niet. Mijn vriend moest om 08.30 zijn deel brengen in het ziekenhuis en ik vervolgens om 10.30 voor het inbrengen. Op mijn werk wisten ze onze situatie,. dus ben even tussen door naar het ziekenhuis gegaan. Ik vond t dan ook erg fijn dat ik achteraf wel even kon praten met mijn collega's. Want je zit bomvol emoties!

Heel veel succes met alles! En hoop voor je dat het meteen raak is bij de eerste poging! Maar laat je niet ontmoedigen! 3 x is scheepsrecht :-)

Groetjes bibi
Hey Erica,

Hier ook een succes story. In ieder geval tot zover :-) Ben pas 6w3d vandaag, dus kan natuurlijk nog vanalles gebeuren. Maar we gaan uit van het positieve! Bij ons was het gelijk na de 1e IUI al raak. Het kan dus absoluut! Het was wel in een hormoongestimuleerde cyclus, dus heb ook met pregnyl de eisprong opgewekt. En zoals hier al eerder wordt gezegd...het inbrengen van het zaad doet helemaal geen pijn hoor, alleen het inbrengen van de eendebek is wat minder, maar goed daar heb je waarschijnlijk al eerder mee te maken gehad als je in de mmm zit. Ik wens jou en je mannetje heel veel succes en ik hoop dat het snel raak is bij jullie!
Dank je wel voor jullie reacties.

Ik moet eerdaags ongesteld worden en dan kan ik gaan tellen, want op dag 9 moet ik beginnen met die LH testen.

Ik slik geen medicijnen hiervoor. Ik heb een hele regelmatige cyclus en de gyn kon heel goed zien waar ik de laatste keer een eisprong heb gehad.

Dus ze wilde het eerst zonder aanvullende medicijnen proberen.

Ga nu eerst weekje op vakantie en dan kom ik uitgerust terug om aan dit avontuur te gaan beginnen.

Wordt vervolgd....
Heeeej Erica,

Alvast mega veel succes gewenst! Hier een inmiddels kerngezonde 11 maanden oude dochter, ontstaan door iui, 1e poging. Vriend had 97% anti stoffen in zijn zaad (tegen eigen zaad), kans op natuurlijke bevruchting nihil.

Om wat meer kans te hebben is mijn cyclus gestimuleerd met gonalF, een hormoon en de eisprong met pregnyl. Het heeft gewerkt want de 1e poging was raak. We hebben enorm mazzel gehad!

Van de iui zelf voel je niks hoor, erna 10 minuten blijven liggen en dan kun je weer alles doen....

Het maffe is dat ik inmiddels weer zwanger ben, maar dan spontaan........die 3 overige procenten konden ineens blijkbaar hard zwemmen.

Ik zal voor je duimen!
Hoi ericaatje!

Ik ben ook zwanger geworden door IUI, op eigen cyclus, geen hormonen alleen ovulatietesten (die ik overigens gewoon zelf moest kopen, wat geen drol uitmaakt, maar ja...).

Ik heb eerst een keer "proef" gedraaid met de ovu-testen omdat ik wilde zien hoe het liep. Vond het ook zonde om zoveel staafjes te verpissen als het nog niet nodig was. De eerste IUI is mislukt, ik had de dag voor de IUI toevallig 2 keer getest; 's morgens nog niks, 's middags positief. Ik kon gelijk de volgende dag terecht.

Na die mislukte IUI hebben we een cyclus overgeslagen, prompt werd ik te laat ongesteld met als gevolg dat ik toen ik weer aan de ovu-testen begon de 2e dag (dat was op dag 11 van mijn cyclus) al een positieve had! Gebeld en ook nu konden we de volgende dag terecht en die poging heeft vorig jaar december geresulteerd in de geboorte van onze prachtige dochter.

Van de behandeling merk je niet veel. Ik lees hier terug over eendebekken en vraag me echt af of ze dat bij mij ook gebruikt hebben. Ik kan me er niks meer van herinneren. Dus zoveel indruk maakte het niet!

Wij zijn beide keren wel samen naar het zkh gegaan. Wij hadden heel sterk iets van "zwanger worden doe je samen", het was autotechnisch gezien ook stukken praktischer om tegelijk te gaan (haha).

Op zich vond ik het ook prettig om samen te gaan omdat we toch een beetje hyper waren en uitgelaten. Het is toch een heel bijzonder moment, ook al weet je niet of het aanslaat of niet.

Dus mss kan je een vriendin meenemen?

Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen!

(oh enne kaatje! wat een goed nieuws!!! Ik ga je gauw op andere topics opzoeken om je fatsoenlijk te feliciteren!)
Haaaaj die Ris!

Ik kon jou op een gegeven moment ook nergens meer vinden......

Ons eigen iui topic is helemaal verdwenen, werd niet meer op geschreven. Gefeliciteerd met je dochter! Ik wist wel dat je zwanger was geworden, maar daarna ben je ook verdwenen, hihihi. Jouw dochter scheelt dus maar 2 maanden met die van mij (27 okt 2006) Leuk!

Ik zit eigenlijk niet veel meer op t forum, ben dus ook slecht te vinden. Gaaf om je even te lezen zo! Knuffel!
Hallo,

Inmiddels terug van vakantie, was het meteen raak. Had geen dag later terug moeten komen, want bij thuiskomst had ik meteen mijn piek van de LH.

meteen gebeld en ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste IUI behandeling gehad.

Een van mijn beste vriendinnen is meegeweest, dat was wel fijn. De behandeling heb ik alleen gedaan, zag het toch een beetje als "mijn moment" maar om er daarna lekker over te kunnen kletsen in de auto deed me goed.

De behandeling viel erg mee. Bij heeft ze inderdaad zo'n eendebek gebruikt en heel af en toe voelde ik even het staafje langs mijn baarmoeder gaan, voelde even raar, maar pijn deed het inderdaad niet.

De gyneacoloog was heel aardig, stelde me ook gerust en vroeg steeds of het ging. Het was echt een fluitje van een cent.. hihi, maar uiteraard hoop ik natuurlijk dat ik niet nog een keer terug hoef.

Vandaag over 2 weken kan ik testen of het gelukt is!

Dus cross your fingers!

Hadden jullie dat ook, maar ik heb nu soms van die rare beelden. Zie spontaan opeens een kinderbadje in mijn badkamer staan, heb het gevoel alsof mijn borsten nu al zeer doen. Waarschijnlijk zijn het mijn darmen, maar het "rommelt" al onderin.... Volgens mij waan ik mezelf al zwanger????

Of is dat alleen maar de diepe wens dat ik zwanger ben?

Hoe waren jullie ervaringen hierin????

bedankt weer voor jullie reacties.

Grussels,

Erica
Hoi Erica

Ik start ook deze maand met IUI, ook alleen, dus we hebben wel wat gemeen.

Morgen (zaterdag) heb ik de inseminatie.

Het afwachten lijkt me wel heel spannend. Al lijkt het me idd wel zo dat je niet nu al kunt merken of het wel of niet raak is, toch?

In ieder geval veel succes!

Nickiee
Ericaaatje en Nickiee, ik ga heel hard voor jullie duimen. Ennuh, gerommel in je buik is vrij normaal denk ik, had ik ook.

Succes hoor!
Hai Nickiee,

Wat spannend dat jij het ook gaat doen. Dat hoor je heel weinig. Gelukkig krijg ik wel veel steun van mijn omgeving, maar ken verder niemand die het ook gaat doen. Leuk om je dan nu te ontmoeten.

Bij mij is de eerste poging helaas mislukt. Ik had soms wel het gevoel dat het gelukt was. Zere borsten, begon afgelopen maandag ook met spugen, de kwaaltjes waar je heel veel over leest op het internet, maar helaas....

Ik ben afgelopen donderdag enorm ongesteld geworden. Weliswaar een week te vroeg, dus had in eerste instantie nog even hoop dat het een innestelingsbloeding is, maar zo'n hevige ongesteldheid had ik nog nooit gehad.

Op een gegeven moment leek het ook wel alsof ik een soort van wit-doorzichtig blaasje verloor. Had toen meteen het gevoel: "nu ben ik het kwijt".

Heb wel het gevoel gehad dat de bevruchting op zich wel gelukt is, maar ik heb heel veel stress gehad en ben voor de eerste poging niet ongesteld geweest, dus had nu ook het gevoel dat het zich niet goed kon innestelen, omdat er nog veel oud bloed zat. Ik ga dus over zo'n 1,5 week voor poging 2.

Door de hevige ongesteldheid heb ik nu ook het gevoel dat mijn lichaam goed schoon wordt gemaakt.

Nickiee, Hoe is jouw inseminatie gegaan?

grussels,

Erica
Hi Erica,

Ja de inseminatie is prima verlopen, lekker klinisch he

Ik had iemand meegenomen, die zat nog in de koffie te roeren toen ik alweer in de kamer stond en klaar was...

Ik heb zaterdag/zondag mijn nod (dom woord vind ik dat)

Overigens heb ik het idee dat het vast niet gelukt is. Ik voel namelijk helemaal niets, noppes.. Maar goed geduld is een schone zaak.

Ik ken een aantal meiden die het op deze manier hebben gedaan, via een maillijst, dus mocht je interesse hebben dan kan ik je met ze in contact brengen.

Wat jammer dat het niet gelukt is zeg! Misschien wel goed dat het zo heftig is qua ongesteldheid, dat geeft je wel het idee dat het allemaal helemaal op orde is nu en dat je met een schone lei kunt beginnen.

Ik neem aan dat je ovulatietesten moet doen voor de volgende poging?

Ik hou je op de hoogte. Sterkte!

Nickiee
hai mede iui-ers,

ik ben ook net begonnen met iui behandelingen.

ik heb mijn tweede erop zitten en weet as zaterdag of het gelukt is.

het zijn bij mij twee heel verschillende behandelingen geweest.

de eerste keer duurde het echt niet langer dan 3 sec. (deze is dan ook mislukt) en de tweede keer werd er heel voorzichtig gedaan en heel veel rekening met me gehouden...en er werd gewacht of het er niet uitliep....dus ik heb al mijn hoop erop gezet!!

al is de behandeling niet zo ingrijpend ik vind de zenuwen en de spanning die je opbouwd in de wachtweken en voor de iui wel vermoeiend.

ik hoop ook dat het bij jullie snel zal gaan lukken!!

maya_naise
Hi,

Ik heb nog gevraagd of ik niet moest blijven liggen ofzo, om zeker te weten dat het er niet uit kon lopen, maar ze waren ervan overtuigd dat het geen enkel probleem zou opleveren (omdat ze het zo hoog in de baarmoeder inbrengen). En eerlijk gezegd er is niets uitgelopen ofzo.

Dat wachten vind ik inderdaad niks, gelukkig heb ik het lekker druk op mijn werk en kan ik mijn gedachten enigzins verzetten...(ok surfen naar leuke sites is een leuke bezigheid in een verloren kwartiertje) :D

Wel leuk allebei dezelfde dag dat we het weten, dat wordt duimen!

Succes
ja, ik mag weer van voren af aan gaan beginnen.

Ik ga a.s. donderdag beginnen met de ovulatietesten, dus zo in het weekend of er net na ga ik voor poging twee.

Ik ben het helemaal met Maya_naise eens, die wachtweken duren zooooo vreselijk lang tov die behandeling. Ging alles maar snel... maar idd, geduld is een schone zaak, en daar heb ik zelf heel veel moeite mee, niet alleen met zwanger worden, maar met veel dingen... Volgens mij is dat mijn levensles.

Bij mij werd tijdens de eerste poging echt wel de tijd voor me genomen. Had ook van te voren aangegeven dat ik best zenuwachtig was, dus ze vroeg de hele tijd of het ging. Het was echt een fluitje van een cent. Ik zie er nu niet meer zo tegen op als bij de eerste keer.

Alle kwaaltjes waar ik last van had (zere borsten, misselijk) zijn wel helemaal weg.

Zou die stress en spanning die je voelt in je wachtweken, van invloed kunnen zijn op een bevruchting?

Nickiee, als het gelukt is, wil ik wel graag die lijsten ontvangen, nu heb ik er erg weinig tijd voor ivm mijn werk, kan dus toch vrij weinig reageren.

We keep our fingers crossed!
Maya, ik hoefde ook niet te blijven liggen, want ze hebben tegen mij ook gezegd dat het er niet uit kon lopen, omdat je bij je LH piek al bijna een gesloten baarmoedermond hebt en ze het ook hoog in de baarmoeder inspuiten.

Ze waren bij mij ook erg tevreden over de hoeveelheid: ruim 600.000 en een beweeglijkheid van 49 %. Helaas toch te weinig voor een geslaagde poging....

Hebben ze bij jullie ook de hoeveelheden vertelt?
Hi,

Nee dat van de hoeveelheid en bewegelijkheid hebben ze mij niet verteld.

Welke kliniek ga je naartoe?

De lijst mail ik zelf niet meer op, maar we hebben wel ons mini-yahoo clubje, daar ben je van harte welkom hoor.

Ok ik word het wachten ook wel zat en het is pas dinsdag.....

Nickiee
Hi,

Ik zit bij het Geertgen, in de Mortel. En jij?

Ik zag die hoeveelheden bij toeval, toen ze alle gegevens ging controleren voor de inseminatie.

Hihi, heel herkenbaar hoor, ik zou mijn NOD 25 oktober hebben, maar ja, helaas, moeder natuur vond dat niet zo'n leuk idee...

Ik had het gevoel dat elke dag voorbij kroop, zeker ook toen ik begon te spugen en zere borsten kreeg. Voel jij nog steeds niks? Bij mij zijn alle kwalen wel weg.

Heb toevallig net een LH-test gedaan, gewoon even om te kijken of het duidelijk te zien is of ik nog geen piek had, maar helaas.. 1 streepje. Als ik al de ijdele hoop zou hebben dat het misschien toch gelukt was, had ik vandaag ook al 2 streepjes moeten hebben... Wilde ook zien of je 1 streepje goed kon zien, want bij de 1e poging kwam ik net terug van vakantie en had ik meteen 2 streepjes. Had nooit een LH-test gezien met 1 streepje, en nu dus wel...

Verder zou ik het erg leuk vinden om lid te worden van een klein clubje.

Ik heb ooit wel eens op die mailinglijsten gestaan, maar had niet echt het gevoel dat ik daar tussen kwam, omdat ze elkaar al erg lang kenden en het niet helemaal mijn doelgroep was, omdat die bam-moeders allemaal al voor een tweede kindje gingen, ben toen al snel gestopt.

Erica
Hoi!

Ik in Leiderdorp, SMCG.

Op dit moment voel ik echt helemaal niets, anders dan de normale dingen die ik voel als ik ongesteld ga worden (lees; pms, neiging om flink ruzie te maken en emotioneel te zijn)

Dus gevoelsmatig steven ik af op een niet geslaagde poging.

Maya-naise, hoe is het bij jou, voel jij iets of ben je net als ik veel te nuchter?

Goed ik ga even lunchen.

Nickiee
Hallo,

Mag ik inbreken om een positief bericht te plaatsen ?

Een kennis van me is bij de eerste poging zwanger geworden, nu ruim zeven weken zwanger.

Heel veel succes iedereen !!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven