Buurvrouw roept regelmatig auw!

21-03-2014 20:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn buurvrouw regelmatig auw roepen .

Ze woont al een jaar of 3 samen met haar vriend.

Ik praat niet vaak met haar, maar als ik met haar praat, komt haar vriend er ook gelijk bijstaan.Dat vind ik ook een beetje vreemd.

(Zelf roep ik ook weleens keihard auw , maar dat is meer tegen mijn kat.Die heeft de gewoonte om uit genegenheid met zijn nagels bij mijn hals heen en weer te gaan .)

Ik kan soms niet van de gedachte afkomen dat mijn buurvrouw mishandeld wordt ,of zie ik spoken?
As je er verder geen geruziemaak bij hoort denk ik dat het wel los zal lopen. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Mijn vriend en ik stoeien en ouwehoeren heel wat af en daarbij roep en gil ik ook regelmatig hard. Ik roep ook heel vaak au. Maar ik word zeker niet mishandeld

Wij hebben trouwens ook wel eens tegen elkaar gezegd: ''wat zullen de buren wel niet denken''
Heeft zij een kat?

Haar auw's kunnen natuurlijk ook uit van alles en nog wat voortkomen.

Hoor je bij die auw's ook andere geluiden die kunnen wijzen op ruzie of mishandeling? Schreeuwen, bonken, etc?

Als je je echt zorgen maakt: vraag het haar.

Zeg wat je hoort en wacht op haar reactie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Misschien doen ze aan sm.

Misschien is ze gewoon super onhandig.

Er zijn zo veel verklaringen voor te bedenken.
Auw, dat roep ik ook zo vaak. Maar ik let ook nooit op. Ik bots vaak genoeg tegen hoeken van tafel of stoei met mijn kinderen.

Auw is meestal geen signaal van mishandeling.
Er zijn wel honderd verklaringen voor.

Als ze zomaar au roept, zonder dat je ze ruzie hoort maken is de kans klein dat ze mishandelt wordt lijkt me.

Verder koppel je er dingen aan vast die er helemaal niets mee te maken hoeven hebben. Misschien is vriend wel onwijs nieuwsgierig dat hij erbij komt staan.

Kortom, het lijkt me dat je, zonder andere signalen, spoken ziet.
Misschien breekt ze regelmatig bijna haar nek over kinderspeelgoed, of heeft ze, net als ik, een hond die links en rechts brokjes rondstrooit, als ik daar met mijn blote voeten op ga staan, ik zie ze niet op de vloer, roep ik ook au, het gebeurt heel vaak.
verba volant, scripta manent.
Als je mishandelt wordt roep je niet auw, naar wordt er geschreeuwd en gehuild ..... Of geïndoctrineerd en in stilte geleden.
Maar wat hoor je dan precies Miedo?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Broedkippetje schreef op 21 maart 2014 @ 21:02:

Heeft zij een kat?

Haar auw's kunnen natuurlijk ook uit van alles en nog wat voortkomen.

Hoor je bij die auw's ook andere geluiden die kunnen wijzen op ruzie of mishandeling? Schreeuwen, bonken, etc?

Als je je echt zorgen maakt: vraag het haar.

Zeg wat je hoort en wacht op haar reactie.

Ze hebben geen huisdieren.Ze zijn wel vaak hard aan het praten, maar zelden geschreeuw.Bonken helemaal niet.

Ik kan het haar natuurlijk wel vragen, maar als er echt iets aan de hand is, zal ze het mij niet zeggen.Meestal houden mishandelde vrouwen dit voor zich uit angst voor de dader.
quote:Enn schreef op 21 maart 2014 @ 21:11:

Maar wat hoor je dan precies Miedo?

Ik hoor haar regelmatig auw roepen en ook nog wel "hou , op".

Maar het hoeft niets te betekenen natuurlijk.
Bel anders met het steunpunt huiselijke geweld. Die kunnen je tips geven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Gewoon niet mee bemoeien.

Vrouwen weten tegenwoordig best zelf de weg in dit soort zaken.

En als dat niet zo is, niet jouw probleem.

Neem een goed advies uit bittere ervaring van mij aan; bemoei je met je eigen zaken.

Goedbedoelde bemoeienis heeft mij in ieder geval eens heel erg opgebroken.
Mijn buurvrouw werd mishandeld door haar man en zij zei geen auw, maar schreeuwde en krijste mij uit mijn slaap. Ik heb met enige regelmaat de politie moeten bellen en die was dan vaak lang binnen bij hen om de boel te sussen.

Heb ook een andere buurvrouw in de straat. Hetzelfde liedje: werd helemaal in elkaar geslagen. Politie gebeld. Zij ontkende eerst de hele boel want ze stonden al snel weer buiten. Nu staat de boel echt in lichterlaaie want haar ex-man (inmiddels) heeft geprobeerd brand te stichten terwijl zij en hun kind in de woning sliepen.

Inmiddels heb ik dus een soort radar ontwikkeld voor mishandelingen . Vaak hoor je dus gehuil, geschreeuw, gebonk (gooien met dingen in huis), etc. Wat mij ook opvalt is dat het vaak keurige buurvrouwen zijn die je altijd met een opgewekte glimlach begroeten. Het zijn dus niet per definitie somber kijkende types. De mannen daarentegen...

Zelf vind ik het ook raar dat hij zo dominant naast jouw buurvrouw komt staan. Dat ze auw zegt kan ook betekenen dat hij haar bijv. knijpt in plaats van met de vlakke hand slaat of haar hard genoeg slaat om haar pijn te doen, maar niet hard genoeg om haar de doen krijsen.

Ik zeg: ga op je gevoel af en vaak hoor je aan de intonatie of er echt wat aan de hand is.
No love without lost
Terugroepen dat het nu eens afgelopen moet zijn met dat roepen en dat je anders iets geeft om auw te zeggen.

(niet serieus bedoeld natuurlijk, maar dat was het eerste wat in me op kwam). Ik heb geen tip.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
quote:vaneeuwijk schreef op 21 maart 2014 @ 22:05:

Neem een goed advies uit bittere ervaring van mij aan; bemoei je met je eigen zaken.

Goedbedoelde bemoeienis heeft mij in ieder geval eens heel erg opgebroken.

Dat hoeft niet zo te zijn. Zoals ik al eerder schreef heb ik zelf meerdere keren de politie gebeld wegens mishandelingszaken (om precies te zijn 6 keer) van vrouwen in mijn wijk. Alle keren bleek ik er (naderhand) niet naast te zitten. Mijn telefoontjes hebben mij nooit een burenruzie opgeleverd want je kan M (meld misdaad anoniem) bellen of wanneer je met 112 spreekt verzoeken om anoniem te blijven en in mijn geval is dit verzoek gehonoreerd. Ik ben blij dat ik die vrouwen enigszins een beetje heb kunnen helpen. Als het maar dat ze zich niet alleen voelen en weten dat andere mensen hen te hulp willen schieten door te politie te bellen.

God wat ben ik blij dat ik een buurvrouw heb die nu gescheiden is van de man die haar in elkaar sloeg en verwondde met glas. Helaas zit ze nu wel vast aan ex-man die geprobeerd heeft het huis met haar erin af te branden, maar er staan wel genoeg meldingen bij de politie om hem een tijdje van de straat te halen (in theorie: straatverbod) en zij stond dankzij mijn melding sterker in haar scheidingsproces en het straatverbod. Het gaat dus niet om een wraakzuchtige ex-vrouw die haar ex-man probeert kaal te plukken zoals hij het verwoordde om eronderuit te komen)

Als je in de directe omgang gaat vissen naar verhalen dan is het logisch dat mensen afstandelijk reageren. Vrouwen schamen zich, zijn bang en ontkennen vaak de boel. De dappere niet, maar dat zijn er maar een paar. Je moet ook begrijpen dat vrouwen die mishandeling pikken vaak niet stabiel genoeg zijn wat ertoe kan leiden dat ze bijv. tegen hun man zeggen: de buurvrouw heeft dit en dat gevraagd. Er zit bij sommigen een stukje zelfdestructie in het systeem (uit onzekerheid, trauma's o.d.).

TO en andere forumleden; ik hoop dat jullie bij vermoeden van mishandeling juist wél opkomen voor de belangen van andere vrouwen en niet uit angst het bystander-effect gaan vertonen. In het begin durfde ik ook niet te bellen, bang voor de gevolgen. Maar het lucht zoveel op als je weet dat iemand niet meer in elkaar wordt geslagen omdat jij de politie hebt durven bellen en dat er een vrouw nog leeft. Leven met de gedachte dat is veel erger... geloof mij.
No love without lost
quote:vaneeuwijk schreef op 21 maart 2014 @ 22:05:

Goedbedoelde bemoeienis heeft mij in ieder geval eens heel erg opgebroken.http://www.vooreenveiligthuis.nl/huisel ... d/campagne
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik stel voor dat van Rijkswege, betaald door uitsluitend de mannelijke belastingbetalers, aan elke vrouw een in-house politieagent wordt toegewezen.
Ik roep ook elke dag een paar keer au, houd op. Zoontje zit in zijn bijt- en slaanfase.
quote:Amand schreef op 22 maart 2014 @ 09:43:

Ik stel voor dat van Rijkswege, betaald door uitsluitend de mannelijke belastingbetalers, aan elke vrouw een in-house politieagent wordt toegewezen.

Wat een rare opmerking.

Ik zou liever hebben dat geweld in relaties bespreekbaarder wordt (ipv en 'grappig' of cynisch over te doen) en dat mensen zelf weerbaarder worden.
Ik roep ook heel vaak auw omdat ik super onhandig ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven