Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Rianne,het is voor jou juist mega geil doordat het èn met je zwager is èn stiekem. Die combinatie maakt het te spannend.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Als ze zwanger raakt is het niet zo erg dus. "Goh, hij lijkt op mijn broer" zou heel plausibel kunnen zijn.

Rianne, jij gaat hier niet mee stoppen. Geloof er geen jota van.
quote:summernights schreef op 21 maart 2014 @ 17:02:

Ik heb zo'n idee dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

Dat heb ik inderdaad.

Het was overigens niet zoals Rooss zegt een specifieke reactie van me op wat jij schreef, je triggerde me wel, maar ik lees er veel vaker over en ik blijf maar niet begrijpen waarom dit soort dingen een probleem kunnen blijven tussen twee partners.

quote:Rooss4 schreef op 21 maart 2014 @ 15:49:

zeb, het antwoord ligt in jouzelf denk ik. Had jij mij pak m beet 10-12 jaar geleden willen delen? Hoe had jijzelf gereageerd? Vergeet niet dat je een ontwikkeling hebt doorgemaakt op dit gebied, het is iets dat je al jarenlang bezighoudt.Dat zal ik nooit met zekerheid kunnen beantwoorden, maar ik weet nog heel goed hoe natuurlijk het voelde toen je me vertelde dat je contact met een ander had. Ik denk dat ik toen niet echt anders gereageerd zou hebben, ik denk dat het toch echt mijn natuur is, mogelijk versterkt door ervaring en kennis.quote:Rooss4 schreef op 21 maart 2014 @ 15:49:

Maar goed.. ik snap jouw denkwijze op dit gebied sowieso niet

Ik zelfs soms ook niet

quote:lisannez schreef op 21 maart 2014 @ 17:12:

Zou nu echt iedereen in Viva land weten wie Zeb is :-) ?
Oh rianne echt mee stoppen want dit verscheurd een hele familie. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en wat een drama. De hele familie uit elkaar gevallen en nog steeds kunnen ze niet door een deur.

Het is net zoiets als je man met jouw zus of beste vriendin plat gaat en dan heb jij zoiets oh doe maar schat lekker geil...kom op zeg!!!

Je mag best voor je eigen geluk opkomen maar soms schieten mensen daar wel erg ver in door...
What doesn't kill you,makes you stronger
Zat ik gisteren nog te zuchten dat het nog anderhalve maand kan duren... het kan al eerder. Alle goede gesprekken hebben veel duidelijkheid verschaft. Man is helemaal zen met de situatie, over twee weken kan ik weer gaan daten! Afscheidsdate met (bijna) ex-minnaar, en dan op zoek naar iemand anders. Dat om verschillende redenen. Het was leuk en lekker, maar ik weet nu ook beter wat ik wel en niet wil. Wel erg fijn om het af te sluiten met een date, en niet alleen met een mailtje. Ben blij!
Wat fijn om te horen Barb! Hoe komt het dat hij zen is met de situatie?
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Door onze goede gesprekken, er is veel duidelijk geworden aan beide kanten.
Wat fijn Barb! Wat een goeie communicatie al niet kan doen he, super dat jullie dit hebben bereikt samen.

En dan nieuwe jacht, spannend!
Wat fijn voor je barb!

Hier is het inmiddels rustiger. Heb samen met nr1 een avondje geplant vanavond. We gaan even lekker samen naar de bioscoop, zonder anderen en zonder kind.

Ook met nr2 is het een en ander duidelijker geworden. Gisteravond nog vrij lang met hem gebeld en ook met hem nu afspraken gemaakt.

Heb voor vandaag ook het idee weer wat meer met beide benen op de grond te staan, hopen dat het zo blijft!

In ieder geval heb ik ontzettdnd verl zin in mijn fijne avondje met nr1!
Rianne, je gaat helemaal niet stoppen. Elke post eindig je met maaaaar het is zo geweldig geil en gaaf en fantastisch, alsof het daarmee gezegd is dat stoppen toch onmogelijk is of te zonde zou zijn. Tja, dan is het maar hopen dat het nooit uit gaat komen, lijkt mij. Wat een stomme actie van je, zeg.

Super voor je Barb! Fijn dat jullie er uitgekomen zijn!

En ik ben nog steeds minnares in functie en mag legaal meeschrijven!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heeeidi, was daar twijfel over?
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Jane, ik denk dat het heel normaal is dat je soms nog in de war bent en veel nadenkt. Er komt toch eea los en ik denk ook dat je op een gegeven moment je nr 1 relatie ook anders gaat zien. Het kan soms net de eye opener zijn die je nodig hebt. Wat de anderen ook zeggen, als je voor je nr 1 wilt gaan en dat nog een eerlijke kans geven, kun je beter nr 2 echt even uit bed schuiven. Dat vertroebelt je blik en leidt je af van je nr 1 relatie.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Een tijdje mocht ik ook niet legaal meeschrijven, maar omdat het hier de laatste dagen aan de orde kwam dat oa Roos eigenlijk illegaal meeschrijft ( ), ik ben legaal.
Ha, is je Hongaar gepromoveerd tot volwaardig minnaar? Szép!
Ik gok op Guus, dat bff-gedoe is vast afgelopen.
O natuurlijk!
De Hongaar is naar huis! We hebben onwijs veel lol gehad, heel veel samengewerkt in de hut en flink geflirt, maar verder is er niks gebeurd. Hij heeft een vriendin in Hongarije en deze periode weg was als een soort 'test' of dit het was, of ze elkaar zouden missen en of het gevoel zou blijven. We hebben het er veel over gehad en

ook zonder seks was het ook gewoon onwijs leuk!

Op het laatst ontstond er ruzie tussen een aantal van de personeelsleden en kwam hij regelmatig zijn hart bij mij luchten, als 'neutrale' partij.

En idd, dat hele bff-gedoe met Guus hangt al weken in de wilgen .
Hoi Heeeidi! Guus kan naar huus?? Ik moest aan jou en hem denken in het kader van "op gewone date met minnaar".

Het is zondag, ik klim even op de biecht praatstoel hoor.

Nr.2 was uitgenodigd voor een wijnproeverij en vroeg of ik meeging. Onze eerste echt openlijke date, hartje A. (waar we allebei niet wonen). Ik had een jurkje aangetrokken en hoge hakken, wat ons een Sophie Dahl-Jamie Cullum plaatje opleverde. Nou ja de 40+-versie dan

De proeverij was in een zaaltje van een restaurant. We arriveerden in opperbeste stemming. Het was behoorlijk druk, iedereen had zich leuk aangekleed, er waren meer vrouwen dan mannen en de leeftijd varieerde van 30 tot begin 50.

Al snel besefte ik hoe anders het was om met hem bij zoiets te zijn dan met mijn nr.1. Die zou een blik werpen op de aanwezigen en zich vervolgens op de wijnen en mij gefocust hebben. Zo niet Jamie Cullum. Nou ja, misschien meer James Dean-ware-hij-de-veertig-gepasseerd. Hij scande de zaal, toog met mij naar de wijntafels, scande de zaal, genoot met mij van de wijn, we hadden lol - en hij scande de zaal.

Prima, ik vermaakte me uitstekend, maakte praatjes over de wijnen met de heren achter de tafels, en moest inwendig een beetje grinniken om ons "hoogteverschil".

Bij een van de laatste tafels stond hij weer zo gepositioneerd dat-ie een goed overzicht had. Ik was een wijntje aan het proeven terwijl een dame naast hem ging staan en duidelijk contact met hem zocht. Hij vond dat zichtbaar leuk, sterker nog: ik kon merken dat dat voor hem een vertrouwde gang van zaken was. Vrouwen die hem benaderden. Nou wist ik dat wel van de verhalen (zijn eigen vrouw wil kennelijk al niet meer naar feestjes met hem, "ik heb jou toch nooit alleen"). Maar ik moest even schakelen merkte ik.

De proeverij liep op zijn eind en we besloten nog iets kleins te eten in het restaurant. We praatten over de wijnen en over hoe leuk e.e.a. was opgezet. Hij kon mij precies vertellen wie de knappe vrouwen waren, zei er wel bij dat van hen naar mij kijkend "ik won". En dat terwijl ze toch zeker 15 jaar jonger waren! Categorietje overbodige info pfft. Ik plaagde hem wat met zijn heen en weer flitsende ogen en zei dat ik daar wel aan moest wennen. Waarop hij zei: "Maakt dat je onzeker, die strakke lichamen zo om je heen?" Ik dacht dat ik van mijn stoel donderde. Tot overmaat van ramp kwam de eerdergenoemde dame op dat moment aan het tafeltje naast ons, pal naast hem zitten. En uiteraard keek ze hem aan, niet mij.

Haar vrienden wilden echter toch ergens anders zitten dus ze stond weer op. Mijn nr.2 riep toen "Ga je nu alweer weg?" (hij vond het altijd zo leuk zei hij later, van die "spontane mensen")

Ik was intussen mijn ijskoninginnerige zelf geworden. Zei hem dat ik hou van spontaan en speels, maar nog 1 keer zo'n domme opmerking over onzekerheid vs. strakke lichamen en ik verdwijn.

Onmiddellijke schrikreactie bij hem. "Ik neem terug wat ik zei! Ik hou van jou, wil jou niet kwijt!" Komisch ja, voor twee vreemdgangers

Enfin, die nacht wel weer fantastisch lekker gesekst. Maar voor mij opnieuw een bevestiging waarom mijn nr. 1 toch echt nr. 1 is en blijft.

En meer karakter heeft dan nr. 2 en ik bij elkaar..
Wat een eyeopener, Ano*k!

Geniet ervan, Heidi

Heee, Rianne alweer weg. Guttegut, wat een verrassing.
Absoluut een eye-opener Barb. Terug naar de tekentafel. Oogjes dichthouden, minnen tussen de lakens, buitenwereld buiten laten.

Nu eerst maar even pauze.
Met andere woorden, je bent jaloers.

En waarom is nr 2 dan karakterloos in jouw ogen?
Zou jaloezie bij n1 anders zijn dan bij n2?
Je bent zelf een theepot
Anouk, zoals ik het begrijp was jouw minnaar met zijn aandacht bij de overige vrouwen scannen en nog meer "spontane" (seks)contacten leggen.

Nadat hij jou daardoor genegeerd had en vervolgens ook nog ging praten over die overige vrouwen klinkt het "Ik hou van jou, wil jou niet kwijt!" wel heel hol uit zijn mond.

Van jouw man kun jij er (hopelijk) wel op bouwen dat hij oprecht meent wat hij zegt wanneer hij zegt dat hij van jou houd.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ah, groene monsters! Bah zeg, die horen ver bij zo'n leuke avond vandaan te blijven, maar wrs komen ze ook niet zomaar om de hoek.

Als niet-minnaars dat doen, is het al niet zo leuk. Sommige mensen doen dat altijd, kijken wie er nog meer in de ruimte zijn. En blijkbaar vond hij de aandacht ook wel heel erg leuk.. logisch, maar het steekt dan toch een beetje als je er naast staat. Alsof hij idd al aan het scannen is op volgende of extra dates en contacten.

Helemaal met die stomme opmerkingen.

Met Guus op de beurs hadden we qua voorkomen dezelfde verhoudingen als jullie - ik geloof trouwens ook dat kleinere mannen automatisch een soort giga haantjes worden, met een langere vrouw naast ze. Ik stak minstens 10 cm boven hem uit.

Ik heb me geen moment onprettig gevoeld, of het gevoel gehad dat hij meer interesse had in andere dames. Terwijl we echt wel mooiere, slankere dames hebben gesproken. We waren echt samen en hij lette heel goed op dat ik niet 'over' was.

Lang geleden deed een soort van sv+ dat bij mij ook. We zagen elkaar een paar keer per week, hadden het leuk en fijne seks. Toen troffen we elkaar voor een koffie op de piste, met een vriendin van mij, tijdens een evenement. Nou zeg, onder mijn neus liep hij haar te versieren, vroeg haar telefoonnummer en wilde met haar afspreken - doei zeg. Prima hoor, als je iemand leuker vindt dan mij, maar onder mijn neus vond ik niet zo heul leuk. Ookal was ik niet verliefd, wilde ik niet met hem trouwen en was het contact heel relaxt, het was niet leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven