Geld & Recht alle pijlers

Boete van de belastingdienst

23-03-2014 10:09 23 berichten
Gisteren lag er weer zo'n fijne blauwe envelop op mn deurmat..

Blijkbaar ben ik mn motorrijtuigenbelasting vergeten te betalen.

Ik weet zeker dat ik de 1e aanmaning niet heb ontvangen, ik kan mij daar iedergeval niks van herinneren.

Nu krijg ik dus een 2 aanmaning, met een boete van ¤147,- dat komt er nog eens boven op de ¤82,-

Dit is toch geen normale aanmaning meer? Echt al mn geld wat ik over hou gaat ongeveer naar mn auto. Was deze maand helemaal blij dat ik 230 euro over hield ondanks dat ik nog 2 nieuwe zomerbanden had gekocht. Dat kwam goed uit want heb ergens een benzinelek, dus dat gaat me ook weer geld kosten. Nou kan die 230 euro dus gelijk weer naar de belastingdienst en kan ik weer niks sparen.

Momenteel heb ik een loonsverlaging van 20%, ik haat het die geldstress die ik er van krijg!

Waarschijnlijk heeft een bezwaar toch geen zin naar de belastingdienst, het zal hun woord tegen de mijne zijn.

Wat ik met dit topic wil, geen idee, effe mn ei kwijt!
Ik lees op de site van de belastingdienst dat ze bij een eerste verzuim geen boete opleggen. Maar bij een tweede verzuim binnen 12 maanden inderdaad die 147 euro. Ik vind het ook een buitenproportioneel hoog bedrag. Maar misschien in de toekomst via automatische incasso betalen? Of die hele auto de deur uit, als je er zoveel financiële zorgen om hebt?
Waarom betaal je dat dan ook niet via automatische incasso? Blijkbaar ben je het in de afgelopen 12 maanden ook al eens vergeten, dat wil je dan toch liever voorkomen? Sterkte en succes in ieder geval! Ik ken die stress nog al te goed van vroeger...
Heb je die auto per se nodig?
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij je gebrouilleerde buren in de bus gedaan of tussen folders terechtgekomen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
automatische incasso doet wonderen
Wat een dure (zware) auto heb jij dan, als je zoveel per maand moet betalen en ook nog veel onderhoud eraan hebt. Kan je niet zonder, of met een kleinere en dus goedkopere auto? Ik had een autootje en dat kostte me ¤25 per maand aan wegenbelasting. Was een Nissan Micra
Ja, ga het ook maar met automatische incasso betalen, want dit wil ik niet nog een keer!

Ik snap er ook niks van, normaal krijg je dan nog een aanmaning van ongeveer 50 euro, die heb ik dus echt gemist.

Bah, kan dit nu echt even niet gebruiken, ja zal het wel weer net redden hoor. Maar elke maand is er wel iets waar mijn geplande spaargeld naar toe kan!

Nog een paar maandjes en ik krijg dan mijn oude loon weer terug.

Auto heb ik wel nodig, voor naar mn werk te gaan, met de auto is het 20 minuten, met OV 5 kwartier. En mn ouders wonen ver weg, met het OV ben je dan ook erg lang onderweg en ik kom daar toch wel 2x per maand. Wil mijn onafhankelijkheid niet verliezen.
En als je de rekening nou nu direct betaalt, dus zonder die boete? Ik heb dat wel eens gedaan toen ik een aanmaning kreeg... Toen heb ik de extra kosten niet betaald en afgewacht, maar nooit meer wat van gehoord.

Je kunt het er dan op gooien dat de betaling en de post waarschijnlijk gekruist is met elkaar (en dat je de brief pas dinsdag binnen hebt gekregen)
Nou, ik heb hetzelfde leuke akkefietje. Ik heb ook gebeld, maar ze doen daar niet aan aanmaningen werd er gezegd.

Ik heb een bezwaarschrift gestuurd. Ben nu in afwachting. Maar ik schijt op de belastingdienst afdeling motorvoertuigen. Ik probeerde namelijk al heel lang contact met ze te leggen. Altijd in gesprek. Ik heb kopietjes van mijn telefoonrekening bijgevoegd, zelfs een schreenshot want via social media heb ik het ook geprobeerd. Op één dag (mijn vrije dag) heb ik zelfs meer dan 11 keer geprobeerd te bellen. Zo frustrerend.
Ik heb iets dergelijks weleens gehad met ziektekostenverzekering. Ik had de eerste rekening nooit ontvangen en kreeg ineens een aanmaning. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ik geloof dat de bewijslast bij de verstuurder van de brief zat. Had daar ook nog jurisprudentie over gevonden toen.

Het is al zeker vijftien jaar geleden, dus hoe het precies zat weet ik helaas niet meer. Het was uiteindelijk wel goed opgelost.
Ik kreeg vorig jaar ook ineens een aanmaning met dreiging van een hoge boete voor de motorrijtuigenbelasting. Terwijl ik zeker wist dat ik wel betaald had. Hele bankrekening nagekeken, bleek de betaling terug gestort te zijn, zonder verdere reden waarom. Rekeningnummer klopte, bedrag klopte, alles klopte. Lekker dan.... Om te voorkomen dat dat nog een keer zou gebeuren, toch maar automatische incasso laten doen, en nu gaat het goed.
Automatische incasso! Of een scooter aanschaffen...
Als je zegt 'normaal krijg je eerst een aanmaning van 50 euro' dan heb je dus al vaker te laat betaald. Misschien dat ze dat na een paar keer niet meer doen en meteen een hogere boete opleggen?
quote:ikdus2010 schreef op 23 maart 2014 @ 11:09:

Wat een dure (zware) auto heb jij dan, als je zoveel per maand moet betalen en ook nog veel onderhoud eraan hebt. Kan je niet zonder, of met een kleinere en dus goedkopere auto? Ik had een autootje en dat kostte me ¤25 per maand aan wegenbelasting. Was een Nissan MicraIk gok dat die 82 euro per kwartaal is. Wegenbelasting betaal je altijd per kwartaal, en zo is het iets meer dan 27 euro per maand. Dus zoveel duurder als die van jou is ie niet.
Ik betaal m'n wegenbelasting toch echt per maand. En m'n ouders per jaar. Dus niets dat het altijd per kwartaal is..
Het is 82 euro per kwartaal.
quote:lenthe_ schreef op 23 maart 2014 @ 11:13:

En als je de rekening nou nu direct betaalt, dus zonder die boete? Ik heb dat wel eens gedaan toen ik een aanmaning kreeg... Toen heb ik de extra kosten niet betaald en afgewacht, maar nooit meer wat van gehoord.

Je kunt het er dan op gooien dat de betaling en de post waarschijnlijk gekruist is met elkaar (en dat je de brief pas dinsdag binnen hebt gekregen)

Heb ik ook weleens gedaan met een rekening van de gemeente die ik was vergeten, bij de eerste herinnering kwam er direct een tientje bij

Ik heb gewoon het standaard bedrag betaald en even gemaild dat ik de herinnering kreeg maar net heb betaald, dat het elkaar heeft gekruist.

Niks meer van gehoord
quote:Ikje86 schreef op 23 maart 2014 @ 14:48:

Het is 82 euro per kwartaal.

heel normaal bedrag hoor, ik betaal 58 euro per kwartaal.

Afgelopen 4 jaar niets hoven te betalen, maar ja nu mag ik weer..
Overigens heb ik 3 maanden geleden al een formulier ingevuld dat ze het automatisch mogen afschrijven, maar kreeg nu toch een rekening want ze hadden mijn formulier nog niet verwerkt..

Tsja hoelang ze er dan over gaan doen, geen idee als je dat in 3 maanden nog niet eens voor elkaar krijgt
quote:Ikje86 schreef op 23 maart 2014 @ 11:10:

met de auto is het 20 minuten, met OV 5 kwartierJij of je werk is op de verkeerde plek. Ik vermoed dat jij relatief veel uren werkt om uberhaupt op je werk te kunnen komen.
Wat hier al eerder genoemd is: auto weg en scooter aanschaffen. 20 minuten met auto wordt dan 40 minuten, lijkt me ook nog prima te doen. Moet je voor de grap eens uitrekenen wat je dat per maand bespaard!!!
Dat vind ik altijd zo bijzonder: mensen die geen herinneringen krijgen. Heb jaren op de debiteurenadministratie gewerkt en het was smoes nummer 1. Ze werden zowel per mail, sms, gewone post als telefonisch verzonden en "niets" kwam aan. Ik geloof best dat er af en toe wat mis gaat met de post o.i.d. maar je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de betalingen. Je weet toch dat je elke maand moet betalen? Mijn inziens hou je dan je administrstie niet goed bij. Net als dat iemand het over storneren had: kan ook febeuren omdat je bijvoorbeeld te weinig saldo had. Is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven