Kattenvlooien

24-03-2014 15:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week een verjaardag gehad waar ze katten hadden. Ik had al jeuk toen ik daar was. Naderhand gedouched en vanmorgen mijn halve lichaam onder de bulten. Huisartst geeft aan dat het vlooienbeten zijn.

Moet ik nu aan de desbetreffende eigenaren vertellen dat ik vlooien heb gekregen van hun katten? Ik vind het zo lullig overkomen. Kan ik dit maken en hoe zouden jullie reageren als iemand dit aan jullie aan zou geven?
Ik zou blij zijn als ik dat te horen kreeg. Zelf ben ik erg alert op vlooien bij mijn katten, maar ik ben er ook wel eens door de dierenarts op geattendeerd dat er eentje vlooien had.
Getver, wat naar! Vlooien zijn gemene beesten, ze zijn soms behoorlijk hardnekkig. Ik zou t wel zeggen, zij willen er zelf neem ik aan ook vanaf. Maar ik denk dat ze het zelf al wel weten, als je onder zoveel beten zit dan moeten er wel veel vlooien zitten. Naarste is dat ze niet alleen op de dieren zitten, maar ook op je bank, tapijt, etc.

Ik zou t wel willen weten in elk geval.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Ik zou het melden, evt. laat je het zien die bulten. Wat ze er dan verder mee doen is aan hun. Zelf word ik ook altijd gebeten als er vlooien zijn bij iemand. Ik zeg het gewoon, dan weten ze het iig. Vaak zijn er dan al veel vlooien want ze verkiezen over het algemeen toch katten boven mensen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het als eigenaar ook willen weten ook al zou ik het natuurlijk heel vervelend vinden dat een van mijn gasten dit is overkomen.

Jij kan toch niet de enige zijn hiermee?
Wij hebben vijf katten en ik heb net ook vlooien geconstateerd, dus ik vlieg straks even naar de dierenarts voor tabletjes.

Met de warme temperaturen van de afgelopen winter niet echt vreemd en ik heb de poezels regelmatig voorzien van pipetjes, maar blijkbaar werken die niet (meer) afdoende. De maand is trouwens ook wel weer voorbij.

Maar wij hebben zelf geen last van de vlooien!! Je moet er al echt heel veel hebben, willen ze gebruik maken van mensenbenen ipv dieren. Dus ik kan me haast niet voorstellen dat ze het niet weten.
Ik ken de desbetreffende mensen niet goed. Is ver weg familie van mijn echtgenoot. Ik weet dat 1 iemand ook jeuk had maar wat er verder van gekomen is weet ik niet.

Ze wonen niet in de buurt dus ik zal ze per mail op de hoogte moeten stellen.
quote:Exces schreef op 24 maart 2014 @ 15:20:

Wij hebben vijf katten en ik heb net ook vlooien geconstateerd, dus ik vlieg straks even naar de dierenarts voor tabletjes.

Met de warme temperaturen van de afgelopen winter niet echt vreemd en ik heb de poezels regelmatig voorzien van pipetjes, maar blijkbaar werken die niet (meer) afdoende. De maand is trouwens ook wel weer voorbij.

Maar wij hebben zelf geen last van de vlooien!! Je moet er al echt heel veel hebben, willen ze gebruik maken van mensenbenen ipv dieren. Dus ik kan me haast niet voorstellen dat ze het niet weten.

Ik heb totaal geen verstand van katten en vlooien maar het huis was ook niet heel schoon. Stof enz. Weet niet of het er iets mee te maken heeft.

Ik ga het iig wel vertellen. Jullie hebben gelijk dat het handig is om te weten.
Oja, als er zoveel vlooien waren, heb je ook kans dat ze zijn meegelift naar jouw huis. Dus ik zou voor de zekerheid een spuitbus tegen vlooien kopen en je deurmat, bij plinten, vloerkleden, vloerbedekking inspuiten.

Wil je een goede spuitbus moet je even kijken of erop staat dat het ook de eitjes doodt, anders schiet het nog niet op.

Op de spuitbus even kijken hoe je het moet gebruiken. Paar keer herhalen, spuiten, stofzuigen, spuiten, stofzuigen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goede tip, Mylene! Huisarts zei dat de bultjes + jeuk vanzelf verdwijnen.
ook je beddengoed verschonen en je matras inspuiten en je stofzuigerzak na het stofzuigen weggooien.

Wij hebben 2 katten die eigenlijk nooit vlooien hebben,we geven ze elke dag een klein beetje karnemelk want daar houden vlooien niet van.Echt een heel klein beetje want anders raken de katten aan de racekak.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:Exces schreef op 24 maart 2014 @ 15:20:

Met de warme temperaturen van de afgelopen winter niet echt vreemd en ik heb de poezels regelmatig voorzien van pipetjes, maar blijkbaar werken die niet (meer) afdoende. De maand is trouwens ook wel weer voorbij. Tabletjes tegen vlooien? Daar heb ik nog nooit van gehoord, hoe heten die? Dat zou voor mij een uitkomst zijn! Bij mijn katten is het bijna geen doen om die pipetjes in de nek te krijgen, drama!
Die tabletjes heten vlokill van beaphar althans die gewoon bij de dierenwinkel verkrijgbaar zijn .

Ze werken goed de vlooien vallen er zo af maar ze werken alleen op de vlooien en niet op de neten dus je moet ze alsnog behandelen.
quote:Pretzel66 schreef op 24 maart 2014 @ 16:49:

Die tabletjes heten vlokill van beaphar althans die gewoon bij de dierenwinkel verkrijgbaar zijn .

Ze werken goed de vlooien vallen er zo af maar ze werken alleen op de vlooien en niet op de neten dus je moet ze alsnog behandelen.

Vlokill werkt maar kort. Er zijn nu ook nieuwe, die zouden het drie maanden moeten doen. Die wilde ik gaan halen. Mijn zus heeft ze gebruikt en was er heel blij mee. Ze kosten rond de 15 euro voor 4 stuks, maar als het echt 3 maanden werkt vind ik dat geen probleem.

De pipetten hoef ik alleen maar te kopen en dan vliegen de katten al de deur uit. Wat hebben ze daar een hekel aan zeg. Zelfs de meest rustige oude slof schiet weg als ik die dingen in mijn tas heb.

En een goede spray is geen spray van de bolfo. Een goede spray kost wel wat meer dan 5 euro. Voordeel; spinnen, vliegen en mieren overleven het ook niet .
Bedoel je Comfortis Exces? Dat werkt een maand las ik net.
Als je onze kater probeert een pilletje te geven kun je linea recta naar de SEH. De laatste keer dacht ik slim te zijn en het door de dierenarts te laten doen, die heeft een speciaal apparaatje daarvoor. Nou, een kwartier en heel wat bloedvergieten later was het eindelijk gelukt. Kater compleet in de stress, dus niet voor herhaling vatbaar. Met het pipetje moet ik het heel omzichtig aanpakken. Ik pak het vast uit terwijl hij niet in de buurt is en leg het klaar voor het grijpen. Vervolgens roep ik hem met iets lekkers en kroel een beetje in zijn nek, ondertussen de haren al opzij duwend. En als hij dan lekker zijn snoepje eet doe ik stiekem de druppels in zijn nek. Dat moet heel snel, en op de juiste plek, want daarna gaat hij als een idioot door het huis rennen en probeert het spul eraf te likken (en als dat lukt gaat hij schuimbekken). De rest van de dag kijkt hij me niet meer aan
quote:betjebig schreef op 24 maart 2014 @ 21:42:

Als je onze kater probeert een pilletje te geven kun je linea recta naar de SEH. De laatste keer dacht ik slim te zijn en het door de dierenarts te laten doen, die heeft een speciaal apparaatje daarvoor. Nou, een kwartier en heel wat bloedvergieten later was het eindelijk gelukt. Kater compleet in de stress, dus niet voor herhaling vatbaar. Met het pipetje moet ik het heel omzichtig aanpakken. Ik pak het vast uit terwijl hij niet in de buurt is en leg het klaar voor het grijpen. Vervolgens roep ik hem met iets lekkers en kroel een beetje in zijn nek, ondertussen de haren al opzij duwend. En als hij dan lekker zijn snoepje eet doe ik stiekem de druppels in zijn nek. Dat moet heel snel, en op de juiste plek, want daarna gaat hij als een idioot door het huis rennen en probeert het spul eraf te likken (en als dat lukt gaat hij schuimbekken). De rest van de dag kijkt hij me niet meer aan

Loopt onze kater soms ook bij jullie??

Wij doen dat anders. Ik neem twee theelepeltjes en vermaal het pilletje tot poeder. Vervolgens neem ik een beetje boter of wat paté en mix dat met het poeder. Twee dames likken het dan zo van het lepeltje, twee krijgen het poeder door wat slagroom en bij de kater smeer ik het op zijn vacht, gewoon daar waar ik er aan kom. Hij wast zichzelf schoon, voila, weg pil.
Door het voer heb ik ook geprobeerd, maar dan eet hij gewoon helemaal zijn voer niet. Tegen wormen heb ik van die witte pasta die ik wel door zijn voer doe. Dan kijkt hij altijd wel een beetje wantrouwend, maar gelukkig eet hij dat nog wel.

Wel heel frustrerend dat die pillen niet lukken, dat moet je gewoon echt met zijn tweeën doen maar mijn dochter vindt het doodeng. Is het ook wel, want hij verandert van een knuffelig doetje in een ware furie. Zelfs de dierenarts was onder de indruk.
quote:betjebig schreef op 24 maart 2014 @ 21:42:

Als je onze kater probeert een pilletje te geven kun je linea recta naar de SEH. De laatste keer dacht ik slim te zijn en het door de dierenarts te laten doen, die heeft een speciaal apparaatje daarvoor. Nou, een kwartier en heel wat bloedvergieten later was het eindelijk gelukt. Kater compleet in de stress, dus niet voor herhaling vatbaar. Met het pipetje moet ik het heel omzichtig aanpakken. Ik pak het vast uit terwijl hij niet in de buurt is en leg het klaar voor het grijpen. Vervolgens roep ik hem met iets lekkers en kroel een beetje in zijn nek, ondertussen de haren al opzij duwend. En als hij dan lekker zijn snoepje eet doe ik stiekem de druppels in zijn nek. Dat moet heel snel, en op de juiste plek, want daarna gaat hij als een idioot door het huis rennen en probeert het spul eraf te likken (en als dat lukt gaat hij schuimbekken). De rest van de dag kijkt hij me niet meer aan Een pilletje is makkelijk maar druppels nog makkelijker. Ga op je knieen zitten dus op je kont met je benen naar achter. Kat tussen je benen met kont naar jou toe (doordat je op je kont zit kan hij/zij ook niet achteruit lopen. Pipetje moet je wel al klaar hebben liggen. Je pakt nekvel waar het moet komen, benen iets naar elkaar drukken dus de pootjes kunnen jou niet raken/iets doen, pipetje in nekvel en klaar. Zo knip ik ook binnen een paar seconde alle 18 kattennageltjes. Heb ik niemand verder bij nodig. Alleen is het handig een lange broek aan te doen (hier niet nodig maar voor de katten die het minder prettig vinden).
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 maart 2014 @ 02:26:

[...]

Een pilletje is makkelijk maar druppels nog makkelijker. Ga op je knieen zitten dus op je kont met je benen naar achter. Kat tussen je benen met kont naar jou toe (doordat je op je kont zit kan hij/zij ook niet achteruit lopen. Pipetje moet je wel al klaar hebben liggen. Je pakt nekvel waar het moet komen, benen iets naar elkaar drukken dus de pootjes kunnen jou niet raken/iets doen, pipetje in nekvel en klaar. Zo knip ik ook binnen een paar seconde alle 18 kattennageltjes. Heb ik niemand verder bij nodig. Alleen is het handig een lange broek aan te doen (hier niet nodig maar voor de katten die het minder prettig vinden).Deze manier die jij beschrijft geef ik ze een pil. Ze kunnen geen kant op, lukt altijd.
quote:mika65 schreef op 25 maart 2014 @ 02:46:

[...]

Deze manier die jij beschrijft geef ik ze een pil. Ze kunnen geen kant op, lukt altijd.

Gelukkig hoeven ze nu geen pilletjes maar zo doe ik het anders ook. Bekkie iets omhoog, pilletje ver bij de tong leggen, bekkie dichtdoen en zachtjes strijken met je vinger over hun keeltje/bef tot je voelt dat ze het doorslikken.

Moet zeggen dat deze katten die ik nu heb wat makkelijker zijn, door het eten geprakt lukt, in een stukje leverworst lukt. En vroeger bijv. bij een wormenpasta likte ze het gewoon op. Als de pilletjes niet teveel naar medicijnen ruiken denk ik.
Pilletjes geven gaat bij mijn katten ook niet, maar ze fijnmalen door verse makreel doet wonderen!

[...]

Deze manier die jij beschrijft geef ik ze een pil. Ze kunnen geen kant op, lukt altijd. Mag jij het bij mijn kater proberen. Ik garandeer je dat het je niet lukt! Dat is me er eentje hoor...
Vangen en op Marktplaats verkopen. Wel even duidelijke vraagprijs vermelden. Bijvoorbeeld 25 euro.

[...]

Deze manier die jij beschrijft geef ik ze een pil. Ze kunnen geen kant op, lukt altijd. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar ik nodig je graag uit om het te proberen. Dan zorg ik dat ik pleisters in huis heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven