Sterilisatie.. Essure of 'traditioneel'?
woensdag 26 maart 2014 om 10:19
Ik ben traditioneel gesteriliseerd, met een kijkoperatie.
Reden: ik hou niet zo van het 'gefrunnik' in m'n kruis, ben ook nog moed aan het verzamelen voor het uitstrijkje Ik hoef er bij een dergelijke ingreep ook niet bij te zijn, leg mij maar plat
Ik heb heerlijk geslapen, drie dagen brak gevoeld (dag van operatie, en de twee dagen erna). De dag na de ingreep ben ik thuis wel weer aan het werk gegaan, en de dag daarna weer gewoon op kantoor. Wel erg moe van de narcose nog, dat was nog het meest vervelend.
Reden: ik hou niet zo van het 'gefrunnik' in m'n kruis, ben ook nog moed aan het verzamelen voor het uitstrijkje Ik hoef er bij een dergelijke ingreep ook niet bij te zijn, leg mij maar plat
Ik heb heerlijk geslapen, drie dagen brak gevoeld (dag van operatie, en de twee dagen erna). De dag na de ingreep ben ik thuis wel weer aan het werk gegaan, en de dag daarna weer gewoon op kantoor. Wel erg moe van de narcose nog, dat was nog het meest vervelend.

woensdag 26 maart 2014 om 10:21
Ik heb via mijn werk ervaring met Essure.
Voordelen:
- De behandeling wordt doorgaans goed verdragen
- De behandeling is poliklinisch
- Het is ideaal als je slecht tegen hormonale anticonceptie kan
- Er is geen narcose voor nodig en je hebt geen littekens achteraf.
Nadelen:
- Het is onomkeerbaar, als je spijt krijgt heb je pech.
- Pas na een maand of drie ben je beschermd. (Wordt gecontroleerd.)
- Niet alle verzekeraars vergoeden de Essure methode (volledig).
- Soms lukt de behandeling niet en moet je nog een keer terugkomen. Soms lukt de behandeling dan nog niet en moet je alsnog andere anticonceptie gebruiken.
Voordelen:
- De behandeling wordt doorgaans goed verdragen
- De behandeling is poliklinisch
- Het is ideaal als je slecht tegen hormonale anticonceptie kan
- Er is geen narcose voor nodig en je hebt geen littekens achteraf.
Nadelen:
- Het is onomkeerbaar, als je spijt krijgt heb je pech.
- Pas na een maand of drie ben je beschermd. (Wordt gecontroleerd.)
- Niet alle verzekeraars vergoeden de Essure methode (volledig).
- Soms lukt de behandeling niet en moet je nog een keer terugkomen. Soms lukt de behandeling dan nog niet en moet je alsnog andere anticonceptie gebruiken.
woensdag 26 maart 2014 om 10:45
Ik zou gaan voor de traditionale manier.
Dat is gelijk veilig en je hoeft daarna niet nog eens terug te komen voor controle. De nieuwe manier lijkt me echt helemaal niks.
Je bent volledig bij . Je ziet dat enorme ding waarmee ze in je gaan, je kunt mee kijken waar ik helemaal niet op zou zitten te wachten. Vervolgens moet je na die ingreep nog steeds voorzichtig aan doen met de seks omdat het nog niet meteen betrouwbaar is en daarna terug komen en weer in de blote kont liggen, echo staaf dr in en pffffffff nee dank je.
Van de oude manier krijg je dan misschien wel een litteken maar ik heb daar toch al een keizersnee litteken zitten. Dus dat zou mij niks uitmaken.
Dat is gelijk veilig en je hoeft daarna niet nog eens terug te komen voor controle. De nieuwe manier lijkt me echt helemaal niks.
Je bent volledig bij . Je ziet dat enorme ding waarmee ze in je gaan, je kunt mee kijken waar ik helemaal niet op zou zitten te wachten. Vervolgens moet je na die ingreep nog steeds voorzichtig aan doen met de seks omdat het nog niet meteen betrouwbaar is en daarna terug komen en weer in de blote kont liggen, echo staaf dr in en pffffffff nee dank je.
Van de oude manier krijg je dan misschien wel een litteken maar ik heb daar toch al een keizersnee litteken zitten. Dus dat zou mij niks uitmaken.
woensdag 26 maart 2014 om 10:58
Ik ben in december gesteriliseerd met de essure methode. Ik vond het reuze meevallen. Ingreep was goed te doen alhoewel bij mij het veertje in de ene eileider zetten wel pijn deed en aan de andere kant voelde ik er niets van.Daarna 1 dagje brak, paar dagen wat buikpijn. 3 maanden vrijen met condooms, controlefoto en echo en klaar!
Ik vond het juist leuk om de binnenkant van mijn baarmoeder te zien tijdens de ingreep, zie je ook niet iedere dag.
Ik moest een deel zelf betalen, check je verzekering.
succes met je keuze!
Ik vond het juist leuk om de binnenkant van mijn baarmoeder te zien tijdens de ingreep, zie je ook niet iedere dag.
Ik moest een deel zelf betalen, check je verzekering.
succes met je keuze!
woensdag 26 maart 2014 om 11:01
Hier iemand die beide heeft gehad.
Beide? Ja beide...
Het plaatsen van de Essure was op zich gelukt, maar de arts heeft een fout gemaakt die ik in verband met herkenbaarheid (de fout staat geregistreerd) niet toelicht.
Na drie maanden een HSG, waaruit bleek dat de eileiders goed afgesloten waren en waar de fout werd ontdekt.
Ik moest alsnog onder het mes (laparoscopisch) en ben via die weg ook/ nogmaals gesteriliseerd.
Ik zou gaan voor de laparoscopische manier:
- geen plaatsingspijn
- geen pijnlijke HSG
- meteen onvruchtbaar.
- geen kans op doorboring van je eileider door de veertjes, met alle risico's van dien.
Na drie dagen was ik weer op de been, plan het op een vrijdag en waarschijnlijk kun je dan maandag weer aan het werk, mits het geen lichamelijk zwaar werk is.
Beide? Ja beide...
Het plaatsen van de Essure was op zich gelukt, maar de arts heeft een fout gemaakt die ik in verband met herkenbaarheid (de fout staat geregistreerd) niet toelicht.
Na drie maanden een HSG, waaruit bleek dat de eileiders goed afgesloten waren en waar de fout werd ontdekt.
Ik moest alsnog onder het mes (laparoscopisch) en ben via die weg ook/ nogmaals gesteriliseerd.
Ik zou gaan voor de laparoscopische manier:
- geen plaatsingspijn
- geen pijnlijke HSG
- meteen onvruchtbaar.
- geen kans op doorboring van je eileider door de veertjes, met alle risico's van dien.
Na drie dagen was ik weer op de been, plan het op een vrijdag en waarschijnlijk kun je dan maandag weer aan het werk, mits het geen lichamelijk zwaar werk is.
woensdag 26 maart 2014 om 11:03
Ik heb de Essure gekozen.
Het duurde zo'n 4 minuten. Het was echt heel erg pijnlijk voor me maar ik heb geen kinderen. Als je kinderen hebt is het meestal beter te doen.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb.
Alhoewel, ik zei wel tegen mijn dokter dat als het niet gelukt was, ik niet terug kwam.
Wat een pijn
Het duurde zo'n 4 minuten. Het was echt heel erg pijnlijk voor me maar ik heb geen kinderen. Als je kinderen hebt is het meestal beter te doen.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb.
Alhoewel, ik zei wel tegen mijn dokter dat als het niet gelukt was, ik niet terug kwam.
Wat een pijn
woensdag 26 maart 2014 om 11:08

donderdag 27 maart 2014 om 14:15
quote:bemby77 schreef op 26 maart 2014 @ 10:26:
Man laten steriliseren? Ingreep bij een man schijnt een stuk gemakkelijker te zijn. Ook het herstel erna :-)Mannen piepen al snel, maar valt reuze mee. Mijn man is ook "geholpen" Ik de pijn bij de bevalling, hij nu Maar was geen vergelijk. Zelfs mijn man vond het niet erg.
Man laten steriliseren? Ingreep bij een man schijnt een stuk gemakkelijker te zijn. Ook het herstel erna :-)Mannen piepen al snel, maar valt reuze mee. Mijn man is ook "geholpen" Ik de pijn bij de bevalling, hij nu Maar was geen vergelijk. Zelfs mijn man vond het niet erg.
Ik doe mijn best (volg me op https://www.facebook.com/adtenties)
donderdag 27 maart 2014 om 15:00
Ik heb zonder twijfel voor essure gekozen.
Na vijf kinderen maakte die ene keer benen wijd ook niet veel meer uit
. Ik ben twee jaar geleden op die manier gesteriliseerd en het was echt zo klaar. Ideaal. Ik heb tijdens het plaatsen niet veel gevoeld. Daarna liep ik ook zo weer naar buiten. Krijg daarna wel even pijn maar dat was meer een hevige menstruatiepijn. De dag erna kon ik weer vrolijk volleyballen. Dee drie maanden daarna met condooms gevreeën en bij de controle was alles in orde. Daarna heb ik nog een embolisatie van spataders gehad rond de eierstokken en de essure was mooi te zien. Later nog novasure gehad en nog steeds zag het er prima uit. Alleen nu gaat toch mijn baarmoeder eruit.
Na vijf kinderen maakte die ene keer benen wijd ook niet veel meer uit

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 28 maart 2014 om 02:16
Ik heb ook de essure gedaan een paar jaar geleden. Het was binnen een paar minuten gepiept. Doordat ik van te voren een naproxen geslikt had (Alive 500 of zoiets) op advies van de arts, viel de pijn reuze mee. De arts legde alles prima uit, heb de ingreep kunnen volgen op het scherm, interessant. Ik heb een slaapprobleem en wilde geen narcose.
Geen napijn. Gelijk alles kunnen doen. 3 maanden condooms gebruikt.
Het enige nadeel was dat ik een paar honderd euro moest bijbetalen omdat het het ziekenhuis verwachte een contract met de verzekeraar te krijgen, wat niet door ging en dan betaal je passantentarief, net iets meer dan de verzekering dekt. Dus dat moet je wel goed uitzoeken. Maar dat kan voor een gewone sterilisatie misschien ook gelden.
Geen napijn. Gelijk alles kunnen doen. 3 maanden condooms gebruikt.
Het enige nadeel was dat ik een paar honderd euro moest bijbetalen omdat het het ziekenhuis verwachte een contract met de verzekeraar te krijgen, wat niet door ging en dan betaal je passantentarief, net iets meer dan de verzekering dekt. Dus dat moet je wel goed uitzoeken. Maar dat kan voor een gewone sterilisatie misschien ook gelden.
I have my fears but they do not have me