Vergane glorie

26-03-2014 12:19 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontvang ik een mailtje met daarin van die dagaanbiedingen. Een van de aanbiedingen waren sneakers van het merk Ellesse. Tjonge, ik wist niet eens dat dat merk nog bestond.

Ik ben geboren begin jaren 70. De merken uit mijn tijd waren onder andere dus Ellesse en nog veel meer. Van welke merken hoor je nooit meer wat maar herinner je je nog wel? Welke merken bestaan niet meer? En welke zijn nog steeds hot?

Zo door mijn hoofd schieten de spijkerbroeken Crums. Die bestaan niet meer volgens mij. Helaas Mac&Maggie, bestaat ook niet meer. De merken zoals Lacoste bestaan nog wel maar hebben toch niet meer die status die ze toen hadden.
Bodyglove, zo'n zwart / geel logo met een hand, ook een surf-merk.
quote:fausty schreef op 26 maart 2014 @ 14:08:

Sauerkraut ik word ook nostalgisch van je Tjolk ava, die hebben we vroeger ook heel wat gedronken

Ja heerlijk he. Als je dan een dagje weg ging dan nam je Tjolk mee

Ik zit nu mijn hersens te pijnigen: een luchtje, jaren 90, deed een beetje tropisch aan. Kleuren van de verpakking waren groen, geel en oranje/rood. Slank flesje *zie het zo voor me*
Carlo colucci truien

Troop schoenen
Er bestond ook een geurtje met fruitluchtje eraan heel zoet de douchegel zat in roze flacon met golfvorm kennen jullie die nog?

Naam weet ik niet meer...

Naf naf wow dat was best lekker! Heb nog half flesje staan....verschraald maar bewaar eigenlijk alle flesjes leeg of vol
Trésor was toen ook in, en CK One. Vind ik nog steeds wel lekkere luchtjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alles van Magic girl. Oilily. Nafnaf. Levis. Kipling. Lagear. Sabatini. Adidas schoenen met handtekening van Steffi Graf. Wielrenbroekjes. F
Tjolk inderdaad, op de kleuterschool! Ook van die fruitdrankjes (chemische) als Djoezzz en Taksi, bestaan die nog? En Punica? In Duitsland wel.

Fireballen waren populair snoepgoed toen ik een jaar of 11, 12 was. Heel vies maar je was wel stoer als je er eentje at.

Kleding va NafNaf, Barbara Faber, Oilily tegen het einde van de basisschooltijd.

En op de middelbare school deo van Limara.
quote:rosanna08 schreef op woensdag 26 maart 2014 12:42 <span style=" color: #0617D3;"> ik had een agenda van die surfersdinges, kan alleen niet op de naam komen. Iemand enig idee wat ik bedoel? </span>O'Neil?
Bourbon Bourbon, van die luchtige opklop pudding uit een zakje.
Wangler en Levi's waren DE merk spijkerbroeken in mijn tijd
quote:mika65 schreef op 26 maart 2014 @ 15:03:

Wangler en Levi's waren DE merk spijkerbroeken in mijn tijdEn ooit had je ook nog Lois spijkerbroeken, maar die heb ik nooit meer gezien de laatste 30 jaar.
quote:Wollstonecraft schreef op 26 maart 2014 @ 15:16:

[...]

En ooit had je ook nog Lois spijkerbroeken, maar die heb ik nooit meer gezien de laatste 30 jaar.

Oja Lois hoorde ook in mijn rijtje. Goh die was ik helemaal vergeten

Je had ook van die sportschoenen met een heel klein zakje erop waar je geld of zo in kon doen, Kangaroo was dat merk geloof ik.
Maroushia (schrijf je het zo?) Eau de toilette en make up van miss sporty (lekker goedkoop)...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Oh, dat merk bestaat nog, zie ik. Maar ik herinner me de reclame nog, van iemand die door een soort ruig natuurgebied hardloopt.

Ik weet ook nog de reclame van Macintosh van die mannen die in het park zitten met een laptop.
quote:mika65 schreef op 26 maart 2014 @ 15:27:

[...]

Oja Lois hoorde ook in mijn rijtje. Goh die was ik helemaal vergeten

[img]http://www.mixitup.nl/wp-content/upload ... egends.jpg[/img]Lang, lang geleden!
Oh, Maroussia, die vond ik zó stinken! Had 'm ooit op oudjaarsdag bij het Kruidvat opgedaan en heb de héle avond hoofdpijn gehad. Enkele jaren later kwam ik erachter dat een ex het luchtje ook had. Ik vroeg of ze dat in mijn bijzijn alsjeblieft niet wilde dragen. Deed ze toch. Misschien was dat een hint dat ik 't uit moest maken.

Mijn eerste luchtje (toen ik 12 of 13 was) kwam ook bij het Kruidvat vandaan. Fleurs de Paris heette die. Volgens mij bestaat ie niet meer.

De luchtjes die ik me nog herinner: My Melody, was van 4711 mar was erg lekker. Miss Sporty had ook een luchtje. Heel veel make up toen ook van gekocht, bestaat dat nog?

En toen kwamen de beroemdheden met luchtjes, Gabriella Sabatini kan ik me nog goed herinneren.
De commodore 64 spelcomputer met van die casettebandjes. Dat bandje ging dan in een kleiner losstaand kastje waarmee je het bandje vooruit of achteruit kon spoelen. Zat ook een telmechanisme op, we noteerden in een apart boekje bij welk getal een bepaald spelletje stond.

Hoe primitief!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:mika65 schreef op 26 maart 2014 @ 15:03:

Wangler en Levi's waren DE merk spijkerbroeken in mijn tijd

Ik had Lee broeken.

Nog steeds trouwens.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Leuk topic!

'Mijn tijd' was ook die van Foxy Fashion en Mag&Maggi.

Een keer had ik gewinkeld 'in de stad' Enschede en een broek gekocht bij M&M en kwam thuis en ontdekte ineens een briefje van 10 gulden in een van de broekzakken. Daar heb ik ze dus maar niet over gebeld en wat een bedrag was dat!

Van broeken had ik er een paar van volgens mij het merk Biba,weet niet meer of ze alleen smalle rib broeken hadden maar daarvan had ik iig een felroze en paarse. Ook Lois in die tijd.

Jaren daarvoor, schoenen van JJ (Jolly Jumpers?) ook een degelijke schoen voor destijds zo'n brede metalen steunzool.

En ook standaard in de een na laatste week van de zomervakantie naar de Schoolcampus bij V&D, met een x budget zelf alles mogen kopen en jaarlijks de agenda de moeilijkste keuze. En dan ook nog geld mee om iets bij V&D wat te drinken en een patatje of zo te halen.

En toen nog in andere vorm: tienertoer. Jaren gedaan. Begonnen met dagjes uit-thuis. Later ook door het land heen bij familie geslapen en ook nog 1 of 2 jaren af en toe in een pension of zo. In Utrecht toen naar Cartouch, wat een ervaring voor een dorpsmeisje .

Mijn 1e 'echte' luchtje was van Nina Ricci, lichtgeel doosje met vogeltjes volgens mij.
quote:Gravinnetje schreef op 26 maart 2014 @ 15:42:

De luchtjes die ik me nog herinner: My Melody, was van 4711 mar was erg lekker. Miss Sporty had ook een luchtje. Heel veel make up toen ook van gekocht, bestaat dat nog?

En toen kwamen de beroemdheden met luchtjes, Gabriella Sabatini kan ik me nog goed herinneren.Miss Sporty is er weer. Even weg geweest. Nu volgens mij bij de Etos te koop
Spijkerbroeken van het merk Ball, tot op de draad versleten.

Schoenen waren de hush puppies helemaal in
Limara

Ellen Betrix

Miss Sporty

Invite

Loulou

Benetton

Anais anais

Foxy Fashion

Fooks

El Charro jeans

Diesel aansnoerjeans

College shawls

College schoenen

Was niet voor niets een Schoeverstutje.

Ik heb onlangs nog eenKipling tas tekocht. Ee fijnste tas die ik heb.
quote:Susan schreef op 26 maart 2014 @ 14:54:

Trésor was toen ook in, en CK One. Vind ik nog steeds wel lekkere luchtjes.Die komen uit de jaren 90. Trésor, zoals wij het nu kennen, kwam pas in 1990 uit. CK one volgens mij een paar jaar later.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven