Camping Italie

26-03-2014 19:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Vakanties boeken is sowieso niet mijn sterkste kant. Normaal gaan we ieder jaar in Nederland op vakantie altijd naar hetzelfde vakantiehuisje. Dit jaar hebben we besloten om het wat verder weg te zoeken :-)

Ik zoek een grote camping in Italie, Gardermeer omgeving en leuk voor tieners en kleine kinderen en het allerliefst nog een beetje betaalbaar, schrik mij rot van de prijzen.

Tips voor makkelijke zoek site's, ervaringen van julliezelf zijn heeel erg welkom!
Hoi hoi,

Italie is sowieso een duur land om te kamperen.

Zijn jullie gebonden aan het hoogseizoen? Of zou het eventueel

buitenom kunnen?

Mocht je nog niet gebonden zijn aan het hoogseizoen , geeft het ACSI boek veel korting. Het is een eenmalige aanschaf ( volgens mij 10 a 15 euro) Maar dan krijg je soms tot 50% korting.

Fijne zoek sites vind ik altijd.

www.zoover.nl : (hierop staan ook gelijk beoordelingen en foto's van de camping gemaakt door campinggasten)

www.anwbcamping.nl

www.vrijuit.nl

Zelf hebben wij aan het Gardameer op camping; "Fornella" en camping "Weekend" gestaan. Allebei erg leuke campings vonden wij.

Niet te groot , niet te klein.

Als je echt op zoek bent naar HELE grote campings

dan moet je volgens mij meer in de buurt van Lasize en Peschiera zijn.

Succes met zoeken!
Oh sorry, lees dat het ook leuk moet zijn voor tieners, dus hoogseizoen gebonden....
Wij zijn vorig jaar in de meivakante naar camping Bella Italia geweest in Peschiera. Een bungalowtent geboekt via Vrijuit. Echt meer dan prima bevallen, de tenten waren helemaal nieuw, met vlondervloer. Be matrassen nog in het plastic en het bestek en de pannen nog in de doos. Tent op een supermooi en rustige plek vlak aan het water.

Bella Italia is wel een hele grote camping, waar veel touroperators zitten die allemaal een soort van 'wijkje' hebben waar ze hun tenten/stacaravans hebben staan, zodat je vaak wel met veel Nederlanders bij elkaar staat en het idee van 'echt even weg uit Nederland' dus maar relatief kan zijn. Het was er in de meivakantie nog niet zo heel druk, en we hadden (op aanvraag) een een vrij afgelegen plaats, maar ik kan me voorstellen dat dat in de zomervakantie anders is en dat het dan wat massaal kan zijn daar. Prima faciliteiten/speelgelegenheden en schoon sanitair.

Voor tieners ook leuk, want Peschiera is op loopafstand via een boulevard zodat ze ook zelfstandig even weg kunnen.
Als de tieners van watersport houden, Torbole aan de noordkant.
Wij gaan dit jaar naar een grote camping in Italie. Geboekt via Ecamp. fijne site.. Succes!
Ik zou persoonlijk niet naar het graadmeter gaan, is hartstikke duur in het hoogseizoen en druk! Misschien aan de adriatische kust net boven Venetië is erg mooi, of een ander kleiner meer zoals lago maggiore of lago di caldonazzo (camping san christoforo vond ik een paar jaar terug erg mooi, was toen 20 en samen met mijn vriend daar)

Succes met zoeken.
www.campingspiaggiadoro.com

Grote camping aan het gardameer. Heel leuk voor het hele gezin.

Kom je met een tent of caravan dan hoef je niet te boeken. Wel voor de chalets. Kijk maar eens op site.
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..
Gardermeer?

Autocorrect?
Je zou ook aan Spanje kunnen denken,is volgens mij stukken goedkoper dan Italië.
ja het is wel echt heel prijzig inderdaad. Vriend wil het liefst waar ook veel Nederlanders zitten, mij maakt het niet uit. Voor ons jongste kind is het wel makkelijk maar voor de oudste zijn andere nationaliteiten prima, kan hij lekker zijn Frans, Duits en Engels bijschroeven in de vakantie :-)

Als de kinderen het maar naar hun zin hebben vind ik alles prima!

Iemand ervaring met een tiener camping? Wellicht hebben jullie daar nog tips voor?

@lievelust, bella italia ben ik al vaker tegengekomen maar ook best prijzig.

Ik ga even iets met jullie tips doen en verder kijken. Alvast bedankt voor het meedenken!
Gardameer is ontzettend druk. Er is overal wel iets te doen voor jongeren, zwemparadijs en zo maar in het hoogseizoen is het geen aanrader.
verba volant, scripta manent.
Ik zie bij de meeste campings ook dat een badmuts verplicht is...?? Is dit ook daadwerkelijk zo? Want op de plaatjes zie ik geen badmutsen
Ben een aantal keer op camping lido geweest. Erg leuk, gezellig, niet te massaal maar wel aardig groot. Hebben wel net een nieuw zwembad aangelegd, dus weet niet of hij nu een stuk duurder is. Het viel tot nu toe mee!
Camping Lido in Pacengo is een leuke camping. Nu, met het nieuwe zwembad, zijn de prijzen inderdaad omhoog gegaan. Maar er is wel veel te doen, ook in de omgeving. Ga alleen niet in een stacaravan vlak bij de ingang staan. 's Nachts is er namelijk veel herrie bij de poort.
Wij komen regelmatig bij het Gardameer, maar zitten dan aan de westkant, dat is wat rustiger en minder kermis.

Lago maggiore is volgens mij niet veel goedkoper.
Vorig jaar in de meivakantie naar camping La Quercia geweest, heel erg leuk! Grote camping, zwembad met glijbanen. voetbalveld, speeltuin, basketbalveld, tafeltennis, animatie etc. En je kunt langs het meer naar Lazise lopen , even een ijsje halen.

Nadeel was dat het meer enorm veel stenen bevat, dus daar niet gezwommen.

We hebben ook gekeken bij Spaggia d'Oro, Lido en Piani di Clodia. Vooral die laatste is erg groot, misschien wel te massaal. Onze kids zouden nog wel een keer terugwillen en dan naar Lido. Daar werd net het zwembad verbouwd, zag er goed uit.

Komend jaar naar het Lago Maggiore, scheelt net een stukje rijden.

Maar duur is het inderdaad allemaal wel!

Is het geen optie om in de meivakantie te gaan? Scheelt ontzéttend veel geld!
Nee willen echt in de zomervakantie. Ga eens kijken bij lido thanks voor alle tips! Maar die badmutsen? Is dat nou echt verplicht?

Het wordt denk ik ook geen twee weken, om de kosten te drukken gaan we dan maar 10 of 11 dagen.. Ben nog aan het kijken naar andere opties dan italie.. Vind 23-2600 euro echt heel veel geld. Auto/ benzine komt er ook nog bij. Van dat geld kan ik all inclusive naar turkije.. :-)
Die badmutsen zijn volgens mij inderdaad verplicht. Tenminste, toen wij zochten naar een camping zagen we ook op de plaatjes veel badmutsen, dus dan ga ik ervan uit dat het ook echt verplicht is.

Verder is het Gardameer enórm toeristisch. Vooral in het hoogseizoen. Ik was er jaren geleden en toen was het al vreselijk.

Komt bij dat de campings inderdaad erg duur zijn. Er zijn wel goedkopere campings maar daar is dan vaak ook niet veel te beleven, zeker niet voor tieners.
En kijk ook even op zoover voor de recensies.
Badmutsen zijn in Italie inderdaad verplicht, ivm hygiene.
Op La Quercia geen badmutsen!!
Heeft er iemand ervaringen met het boeken van een vakantie via bv vakantieveilingen? Ik zie best vaak leuke dingen voorbij komen en dacht, misschien moet ik gewoon wachten tot het bijna vakantietijd is en dan via zo'n site iets boeken. Ik wil ongeveer 1700 euro uitgeven voor 2 weken vakantie maar dat gaat niet lukken als ik de prijzen hier en daar bekijk

camping La Quercia ziet erg leuk uit!
Jaren geleden heb ik eens op La Quercia gekampeerd. Echt niks voor mij, zó massaal (en er bestaat dus nog massaler?). Ben er zelfs eens verdwaald, zo groot is het. Wij stonden er met korting, maar voor de volle mep zou ik nooit zoiets uitkiezen.

Het leukste vond ik het vrolijke deuntje dat bij elke mededeling uit de luidsprekers schalde
In Italië heb ik geen idee, maar ik Frankrijk kun je echt wel voor 1700 euro 2 weken op een camping verblijven.

Wij hebben althans geboekt voor ongeveer dat bedrag. We hebben dan een mobile home voor 5 personen op een camping met zwembad en glijbanen, in de duurste periode.

Maar daar heb ik wel even voor moeten zoeken en ik vrees ook dat veel campings al vol zitten. (als je een accommodatie zoekt dan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven