yehhh het rookverbod is een feit

01-07-2008 00:01 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yippie het is 0.00 1 juli 2008

een heugelijk feit of een ramp
Inderdaad, zonder nicotine en drank (in mijn geval) kan het nog steeds heel erg gezellig zijn.
Ik werk in de horeca en ik heb geen zin om als politieagent de mensen te moeten verbieden dat ze niet mogen roken...

En wat de gezondheid van mijn vriend betreft... Mijn opa is 90 geworden en heeft altijd gerookt.. Mijn oma niet roker werd slechts 78... Tja...
Bijvoorbeeld Jolantje! Hartstikke goeie ideeen!

Tja, dat je vriend zijn gezondheid naar de gallemiezen helpt is triest. Maar ik blijf toch liever uit de buurt van de rook die hij daarvoor gebruikt. Ik vind dit geen betutteling omdat het hier om serieuze gezondheidsrisico's voor de meerokers gaat. Denk eens aan het horecapersoneel. Maar goed, als jij je vriends gedrag normaal vindt, dan zeuren die natuurlijk maar.
Nee lekker is dat dan als je verschillende luchtjes van dat goedkope parfum rookt en je op je adem slaat.. De rooklucht verdoezelde dat nog een beetje..
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:30:

Ik werk in de horeca en ik heb geen zin om als politieagent de mensen te moeten verbieden dat ze niet mogen roken...

En wat de gezondheid van mijn vriend betreft... Mijn opa is 90 geworden en heeft altijd gerookt.. Mijn oma niet roker werd slechts 78... Tja...Struisvogelasbakpolitiek....
nou, dat bewijst wel dat roken erg gezond is!

Ongelofelijk dat je in de horeca werkt en je niet realiseert hoeveel gezonder het voor jou is zonder rook.
de volgende stap?? Eeh het hele roken verbieden?? Die kant gaat het wel op..

Wat was dat een paar jaar geleden ook alweer? Niet roken op het perron, behalve bij de rookpalen... Terwijl je gewoon buiten bent!!!

Over een paar jaar mag je vast en zeker alleen nog roken bij een rookpaal (die zal tegen die tijd wel op elke hoek van de straat te vinden zijn)
Heerlijk een rookvrije horeca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen stinkend haar meer, stinkende kleding, stinkende adem in je gezicht, bah.
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:30:

En wat de gezondheid van mijn vriend betreft... Mijn opa is 90 geworden en heeft altijd gerookt.. Mijn oma niet roker werd slechts 78... Tja...\

Je weet zelf toch ook wel dat dit een uitzondering is?
Misschien kun je van de dokter een inhaler krijgen met rook voor als de parfum op je stembanden slaat...
Miss Mara je net alsof roken iets crimineels is...

Dan kan je alles wel gaan verbieden want alles is bijna slecht zelfs seks...
quote:kloontje schreef op 01 juli 2008 @ 00:32:

de volgende stap?? Eeh het hele roken verbieden?? Die kant gaat het wel op..

Nou, zolang veel rokers niet het fatsoen hebben om hun peuk in een afvalbak te gooien zit die kans er in ja.
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:32:

Nee lekker is dat dan als je verschillende luchtjes van dat goedkope parfum rookt en je op je adem slaat.. De rooklucht verdoezelde dat nog een beetje..Parfum: Levensgevaarlijk!!!
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:16:

Allemaal belachelijk... Weg gezelligheid omdat de niet rokers dit zo graag wilde...

Dus het is alleen maar gezellig met sigaret?

En hoezo omdat de nietrokers dit zo graag willen? Rokers moeten zich aanpassen aan nietrokers. Zo simpel is het gewoon. Niet leuk voor de rokers, maar als die zihzelf willen vergiftigen oke, maar ons nietrokers...laat ons gewoon zelf bepalen of we gif binnen willen krijgen.
Ik snap het wel voor de nietrokers hoor. Het is natuurlijk een stuk gezonder en helemaal als je in de kroeg werkt en zelf niet rookt.

Maar zoals die eenmans zaken, een kroeghouder die zelf rookt en zonder personeel. Zoiets kan toch wel gewoon behouden blijven vind ik dan. Dan is het aan de overige mensen of men daar wil komen of niet (er zijn dan geonoeg alternatieven waar niet gerookt mag worden, toch?)
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:33:

Dan kan je alles wel gaan verbieden want alles is bijna slecht zelfs seks...Nee, iedereen moet zelf weten of ie wil roken. Zo lang een ander maar niet hoeft mee te roken.
MIss Mara ik heb zelf astma en op dit moment een luchtwegontsteking.. Maar ik heb meer last van parfum luchtjes dan van rook.. En van naar zweet ruikende mensen ga ik van over mijn nek...

Ze hadden gewoon gedeeltes kunnen maken waar de wel rokers konden zitten.. Dan konden de niet-rokers zelf beslissen of ze erbij willen gaan zitten..
Hm.. volgens mij valt dat van die parfumluchtjes wel mee hoor. Ik ga weleens naar een rookvrij café en ik heb dan echt geen last van zweet-, parfum- of andersoortige luchtjes, terwijl er toch wel flink wordt gedanst (en dus gezweet) op zo'n avond.
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:33:

Dan kan je alles wel gaan verbieden want alles is bijna slecht zelfs seks...

wat?! is seks slecht? shit, laat het mijn man niet horen!

Volgens mij is seks hartstikke goed voor je hoor, je maakt serotonine aan en verbrandt heel veel calorieën.
Misschien dat het in een cafe meevalt maar wat dacht je van een discotheek?? Je ruikt het soms nu al heel goed...
quote:jolantje schreef op 01 juli 2008 @ 00:37:

Ze hadden gewoon gedeeltes kunnen maken waar de wel rokers konden zitten.. Dan konden de niet-rokers zelf beslissen of ze erbij willen gaan zitten..Dat is toch ook niet verboden? Sterker nog, sommige cafe's hebben nu een aparte rookruimte. Niet veel denk ik want dat kost natuurlijk allemaal tijd en geld.
De kroeg waar ik meestal ben... Alle werknemers roken... Ook zijn kroegen en discotheken hier tot diep in de nacht open, alleen, op de grote steden na, kom je na 1 uur nergens meer binnen, deuren zijn dicht. Dus tot 1 uur is het geen probleem even buiten te staan. Maar na 1 zal het gewoon rustig worden in de kroeg, rokers gaan naar huis. In Engeland is dat geen probleem, de pubs beginnen om 7 of 8 uur, en zijn om 11 uur gewoon dicht. Maar ook in discotheken zal de lucht gewoon vies zijn. Zweet, bier, pis enz. terwijl de rook van een sigaret die luchtjes nogal neutraliseerd.

Ik ben een roker, ik rook veel, en natuurlijk wil ik niet andere mensen met mijn verslaving lastig vallen, het is dan wel niet op echte redenen te bewijzen dat meeroken slecht is, maar het is wel zo. En dat wil je ook niet op je geweten hebben.

Dus ik vindt aan de ene kant het rookverbod een vorm van discriminatie en ook benadeling van horecaeigenaren, aan de andere kant kan ik er wel inkomen. Het is gewoon lastig. Maar hoe je het ook wend of keert, de regering heeft een beslissing genomen, en daar kunnen we nu nog niets meer tegen doen.
@jolantje,

dat was dan een dansavond in een café annex zaal, dus wel vergelijkbaar met een discotheek denk ik.
Orale seks kan sommige gevallen van mondkanker verklaren. Maar de Franse onderzoekers die dat deze week bekendmaken, bevelen geen gedragsverandering aan: de kans op mondkanker door orale seks is zeer gering.

Tja dan daar maar ook mee stoppen??
is er al een causaal verband gelegd tussen parfum en pak m beet slechte adem, chronische bronchitus, mondkanker, longemfyseem, hoge bloeddruk en longkanker ed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven