operatie helft schildklier weghalen
zondag 30 maart 2014 om 18:11
Vanwege een (tot nu toe) goedaardig gezwel van 7,5 cm bij mijn schildklier, willen ze dat bij mij verwijderen, samen met de helft van mijn schildklier.
De arts vertelde mij dat de overblijvende linkerkant van de schildklier de functies overneemt.
Hebben jullie ervaring met deze operatie?
Ook werd mij verteld dat er een kans is dat de stembandzenuw geraakt wordt en de rechter stemband verlamd kan raken hierdoor.
Brrrr, ik vind het maar eng allemaal.
Ben w.b. operaties best veel gewend, maar merk dat ik hier toch wel erg tegenop zie....
De arts vertelde mij dat de overblijvende linkerkant van de schildklier de functies overneemt.
Hebben jullie ervaring met deze operatie?
Ook werd mij verteld dat er een kans is dat de stembandzenuw geraakt wordt en de rechter stemband verlamd kan raken hierdoor.
Brrrr, ik vind het maar eng allemaal.
Ben w.b. operaties best veel gewend, maar merk dat ik hier toch wel erg tegenop zie....
zondag 30 maart 2014 om 19:09
zondag 30 maart 2014 om 19:12
Ja klopt, de luchtpijp is al een stuk opzij geduwd en in de slokdarm zit een knik. Dat laatste geeft al wat slikproblemen.
Ben 11 jaar geleden bestraald op borstwand en hals ivm met borstkanker en heb steeds het idee dat het daardoor komt. Maar ben daardoor ook erg bang voor alles wat de naam gezwel krijgt ook al lijkt het na 2 puncties goedaardig...
Ben 11 jaar geleden bestraald op borstwand en hals ivm met borstkanker en heb steeds het idee dat het daardoor komt. Maar ben daardoor ook erg bang voor alles wat de naam gezwel krijgt ook al lijkt het na 2 puncties goedaardig...