Waar laten we ons afval

30-03-2014 13:31 28 berichten
Een praktische vraag.

Ik woon in een bovenwoning zonder balkon of dakterras. Eens per week wordt ons afval opgehaald. Maar nu de vraag: waar laten we de volle vuilniszakken? We proberen zo min mogelijk afval te produceren, maar toch is het zo dat er vanaf zaterdag/zondag altijd wel een vuilniszak staat te wachten tot donderdag. En dat stinkt behoorlijk.

Daarnaast ben ik ook bang dat het ongedierte aan gaat trekken.

Hij staat nu de voorraadkast onder de trap, maar dat is zeker niet ideaal. Hoe doen anderen dit?
Alle reacties Link kopieren
Hier doe ik plastic afval apart in plastic tas. Wanneer hij vol is gooi ik hem in de plastic container. Tasje hang ik aan de deurknop. Niet zo mooi gezicht maar ja scheelt echt wel veel ruimte in de vuilnisbak.

Verder kan je ook plastic afval besparen door eten los te kopen en niet voorverpakt en zo afgemeten mogelijk te koken zodat je zo min mogelijk eten over houdt.
quote:pearle schreef op 30 maart 2014 @ 13:35:

Toch vraag ik me af of je dan echt op je afval let, ik vind 2 zakken per week echt heel veel

Ik had weleens 1zak per 2 en een halve week. Dan zit je nog steeds een halve week met een volle zak ergens.

Ik had dat ding in het halletje staan ( wij zaten op de bovenste verdieping, dus niemand had er echt last van.)
[quote]pearle schreef op 30 maart 2014 @ 13:35:

Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven