Pijnlijke benen en voeten
maandag 31 maart 2014 om 11:50
Ik doe niet aan sporten, maar ik loop wel veel per dag. Alleen de laatste tijd doen mijn benen en voeten telkens meer pijn.
Wat ik al doe is goede schoenen dragen, en ook wisselen met schoenen. En ik heb gelzooltjes. En ik heb een klein deel van het wandelen ingeruild voor fietsen.
Maar toch lijkt het steeds erger te worden. Wat kan ik hier nu nog aan doen? Ik stop niet met bewegen, dat is juist gezond.
Wat ik al doe is goede schoenen dragen, en ook wisselen met schoenen. En ik heb gelzooltjes. En ik heb een klein deel van het wandelen ingeruild voor fietsen.
Maar toch lijkt het steeds erger te worden. Wat kan ik hier nu nog aan doen? Ik stop niet met bewegen, dat is juist gezond.

maandag 31 maart 2014 om 14:57
Zou toch eerst naar de huisarts gaan om uit te sluiten dat het niet wat anders is. Wil je niet bang maken hoor, maar zere benen en voeten zou bijvoorbeeld ook een vorm van reuma kunnen zijn. Indien de huisarts zoiets signaleert, stuurt hij je door naar de reumatoloog.
En in het geval de huisarts denkt dat steunzolen voor je voldoende zijn, heeft hij vaak adressen in de regio voor je waar je terecht kunt.
Waarom wil je niet naar de huisarts?
[Dat gaat niet van de je eigen risico af ofzo.]
En in het geval de huisarts denkt dat steunzolen voor je voldoende zijn, heeft hij vaak adressen in de regio voor je waar je terecht kunt.
Waarom wil je niet naar de huisarts?
[Dat gaat niet van de je eigen risico af ofzo.]

maandag 31 maart 2014 om 19:49
ik heb al jaren steunzolen, welke niet vergoedt worden. Met consult kom je rond de 170 euro uit. Voor mij is dat het wel waard, aangezien ik anders een berg aan lichamelijke klachten krijg. Bedenk ook dat als het aan je voeten ligt, de rest van je lichaam er waarschijnlijk ook last van heeft. Dus:
1. of gewoon niet zeuren
2. naar de huisarts een verwijsbrief ophalen voor een podotherapeut
1. of gewoon niet zeuren
2. naar de huisarts een verwijsbrief ophalen voor een podotherapeut
maandag 31 maart 2014 om 20:12
Je kan ook eens naar een goede sportwinkel gaan, die meten je voeten op een soort glasplaat en dat geeft ook aan wat voor soort voeten je hebt en wat voor schoenen daar het beste bijpassen. Ook zien ze dan of je evt baat hebt bij bijvoorbeeld steunzolen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 1 april 2014 om 13:19
quote:oogappeltje schreef op 31 maart 2014 @ 19:46:
Wat ben jij dwars zeg. De tips waar je iets aan kunt hebben, wil je automatisch niks mee doen. Loop dan maar rond met zere voeten.
+1 strompel lekker verder!
En blijven hopen dat je het nu niet erger maakt he, door gewoon als een kip zonder kop door te blijven lopen!
Wat ben jij dwars zeg. De tips waar je iets aan kunt hebben, wil je automatisch niks mee doen. Loop dan maar rond met zere voeten.
+1 strompel lekker verder!
En blijven hopen dat je het nu niet erger maakt he, door gewoon als een kip zonder kop door te blijven lopen!