Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Hey Oranje

Maar als zij terug wil naar monogamie, hoe kan er theoretisch dan ruimte zijn?

Is dat niet elke keer in haar reflex schieten? Ik hoop enorm dat het niet gaat zoals het hier ging. Want dat is echt zo zwaar vermoeiend..
Het klinkt wel heel herkenbaar zoals jij jullie verhaal omschrijft Look.

Maar ik herken dus ook het verhaal van SN en zie daar vergelijkbare dingen als in de relatie tussen minnaar en zijn vrouw.

Ze wil hem zijn ding wel gunnen, maar kan daar moeilijk mee om gaan. Hij wil wel daten, maar haar ook niet kwetsen. En stiekem is geen optie. Ook niet wat mij betreft in dit geval.
Ajakkes Madame. Nog steeds geen zicht op verbetering op dat front? En hoe zit het met haar en Monsieur Orange? Geen behoefte meer?
Zij heeft hem heel duidelijk laten weten alleen vriendschappelijke dates met hem te willen.
Wel gunnen, maar niet kunnen. Dat is heel akelig om aan te zien. Ik hoop dat jouw minnaar daar beter mee om kan gaan dan ik. Hoop echt dat ze kan veranderen.
De ruzies en het geknal hier staan me ook nog helder voor de geest. Wat een worsteling, jakkie. We hadden nooit veel ruzie maar dat openrelatiegedoe heeft heel wat emoties naar boven gehaald, alles lag onder de loep.

Ik heb er echt van gebaald dat ik er niet makkelijker in kon zijn. Wie ben ik om exclusiviteit te eisen of zelfs maar te willen. Als ik de leukste ben blijft hij automatisch bij mij toch?

Zonder paaltjes en hekjes?
Alle reacties Link kopieren
Oranje, jullie hebben geen driehoeksverhouding maar een vierkantsverhouding waarbij jullie partners ook met elkaar dates hebben gehad? Werkte dat? Uit je woorden kan ik halen dat zij op mister oranje uitgekeken is en niet meer de behoefte heeft aan delen?

Bestaat er nog zoiets als terug gaan naar de monogamie?
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Dikke knuffel voor je, Oranje.
En ja hoor ik ben terug bij sf , alleen maar mannen die

willen direct de eerste date zoenen en of seks nou dat gaat

niet bij mij ik wil dat niet. Ik wil eerst zien wie hij is.

Plus zoek hier niks achter hoor maar hij staat nog steeds

in geschreven bij sf maar hij is er een hele poos niet meer op geweest begin feb voor het laatst zag ik.
geniet van het leven
kan me voorstellen dat het enorm balen is oranje en zolang hij nog in je hoofd zit zal je waarschijnlijk toch elke nieuwe flirt met hem vergelijken...

Ik snap niet goed wat je bedoelt Retsina ?

Ik ben erg aktief geweest en heb gedate via sf maar hoe weet jij gelijk dat die mannen willen zoenen of seks willen op een 1e date ??

Dat hij ingeschreven staat zegt idd niks,mijn account heb ik ook nog, staat wel gepauzeerd maar is er nog wel terwijl ik er ook niets meer mee doen.
quote:Rooss4 schreef op 31 maart 2014 @ 14:27: Vanaf het begin van mijn sloertijd heb ik delen lastig gevonden. Ik leerde mechanismen aan en die deden hun werk maar diep in mijn hart wilde ik hem voor mij, voor mij en voor mij alleen.quote:Rooss4 schreef op 31 maart 2014 @ 22:50:Als ik de leukste ben blijft hij automatisch bij mij toch? Zonder paaltjes en hekjes? Ja.

Zat die worsteling nu in jouw relatie of in jou?

Wat was het? Verlatingsangst? Bezitsdrang? Wat?

Persoonlijk heb ik geen probleem met delen zolang het iemand is die ik ook mag en met een gerust hart mijn schat kan toevertrouwen.

Mijn vrouw en haar minnaar hebben maanden geflirt, kennisgemaakt en om elkaar gedraaid voordat zij in bed belanden.

Ik zou het een afknapper hebben gevonden als mijn vrouw op de eerste date al plat zou zijn gegaan.

Retsina, hebben die mannen alleen interesse in jouw lichaam?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Het zit in mij. Combinatie van factoren denk ik, onzekerheid, bezittersdrang. Verlatingsangst niet denk ik. Ik ben nooit bang geweest dat zeb me zou verlaten voor een ander, wel dat een ander leuker zou zijn dan ik. Ik denk dat onzekerheid als een grote rode draad loopt door mijn leven, ik kan dat ook verklaren. Een heel diep geworteld klein meisjes ding.

Retsina, misschien is het goed om eens te bedenken waarom mannen op SF staan. Thuis is de boel (in 90% van de gevallen) behoorlijk stilgevallen, zo'n man zit zijn eigen libido in de weg en besluit na enig wicken ende weeghen om een profieltje te gaan maken hier of daar.

Vol verwachting klopt zijn hart, hij stuurt eens een mailtje naar hier en stuurt eens een mailtje naar daar en hoopt dat er een visje hapt.

Als dat zo is kan hij zijn geluk niet op en stuurt hij het subtiel aan naar een date.

En dan vind jij het gek dat hij met je wil zoenen? Dat hij met je wil seksen? Wake up my dear!!

Natuurlijk ga je elkaar eerst leren kennen en de klik onderzoeken, dat snapt zelfs den cheylen hengst maar daarna hop actie.

Ik geef de man geen ongelijk.

Het lijkt wel alsof jij een soort vriendje (with benefits ooit eventueel als hij zijn schijtende best doet) wilt.

Dan zit je op SF gewoon onwijs verkeerd!
Anoukie waar ben je? Heb je je bubbelman nog gezien?

En Jufmafkees, still hanging in there?
Daarom werkt sf voor mij ook niet zo geloof ik. Ik vind er niks aan als er niet eerst een beetje afgetast kan worden, een beetje gespeeld kan worden. Meteen plat knap ik ook enorm van af. Hij moet wel weten hoe hij het spelletje moet spelen.
Er zullen ongetwijfeld speelkameraadjes te vinden zijn maar de meesten zijn gewoon bronstig en een tikje seksueel gefrustreerd. Ik snap dat de voorkeur gaat naar aftasten en spelen, ik snap niet dat je lichtelijk beledigd bent als de man in kwestie graag met je wil zoenen.

Waar ligt dan je verwachting vraag ik me af.

(en daar bedoel ik jou niet mee, Look!)
Ik ook niet helemaal. Al snap ik best dat je baalt. Ach, moet je dat ook niet gewoon een beetje leren? En goed zoeken, want er zitten er best een paar tussen die het op mijn manier ook leuk vinden.
quote:summernights schreef op 31 maart 2014 @ 23:10:

Oranje, jullie hebben geen driehoeksverhouding maar een vierkantsverhouding waarbij jullie partners ook met elkaar dates hebben gehad? Werkte dat? Uit je woorden kan ik halen dat zij op mister oranje uitgekeken is en niet meer de behoefte heeft aan delen?

Ik geloof niet dat ze uitgekeken is op mijn man, maar de lusten wegen niet op tegen de lasten, de stress. Dus heeft ze haar keuze gemaakt.

Bestaat er nog zoiets als terug gaan naar de monogamie?

Als de behoeftes van beide partners niet vervuld worden, kan er wel een leegte ontstaan. Aan de oppervlakte lijkt het dan rustig, stabiel enz. Maar ik denk dat er onderhuids een heleboel speelt en aan mensen vreet. Ook in dit geval is er altijd een spanningsveld tussen ratio en gevoel denk ik. Minnaar moet er mee dealen dat hij best zin heeft in een date met mij, er misschien wel net zoveel aan denkt en mee bezig is als ik ben, maar weet dat zij daar misschien wel ongelukkig van wordt. En dat zal hij zeker niet willen. Zoals Look ook al zei: wel gunnen, maar niet kunnen is waarschijnlijk ongelovelijk pijnlijk om te zien.

Hoe dan ook, in dit geval is het wat mij betreft aannames en invulling, want hij is ongelovelijk aan het struisvogelen momenteel!
!

Ik viel echt even van mijn stoeltje toen ik las dat jij (ook) wel last hebt van die hang naar exclusiviteit, gepaard gaande met gevoelens van onzekerheid. Die al jong begint hè. Onzekerheid die met name opspeelt als je een man leuk vindt en om hem geeft. Ik was vroeger een best cute meisje met twee blonde staartjes maar ook een heul raar brilletje (vergrootglaasjes). En je plaats op de damesapenrots ligt al vroeg vast. Ik was een subtopper want ook nog eens slim en grappig, maar smoorverliefd werden de leuke jongens op mijn vriendinnetje;) De nerds vielen op mij. Ik kom uit een echt jongensgezin dus het meisjemeisje zijn zat er ook niet in.

In mijn studententijd heb ik een boel ingehaald en ook met echte hotties in bed beland. Langere relaties had ik dan weer met slimme, goeduitziende maar niet zozeer knappe jongens.

Mijn echtgenoot was the right guy, right place, right time. Ook niet knap maar wel een heerlijk (sport)lijf, geestig, lief, zorgzaam en intelligent. Dat het seksueel al vrij snel in ons huwelijk minder en minder (en saaier) werd nam ik op de koop toe.

Nu dus bubbelman. Ja ik heb hem weer gezien, vorige week in de Utrechtse bossen voor een zonnige lunch met wijn, broodjes en sex. Hij is fysiek zo aantrekkelijk en de belofte van sex hangt zo in de lucht dat ik al nat ben als ik naast hem op de passagiersstoel kruip. Hij is denk ik mijn vleesgeworden meisjesdroom. Waar ik, voor de overgang genadeloos toeslaat, toch nog even vol van wil smullen. Terwijl ik ook goed met hem kan lachen en praten hoor (hij whappte me vorige week 's avonds thuis ineens "ff tussendoor..wij hebben wel een abnormale klik he x"). Ik denk dat ons "evenwicht" eruit bestaat dat ik onzeker kan zijn over andere vrouwen die knapper, jonger etc zijn en hij onzeker of ik me niet ga vervelen bij hem. Dat stukje spanning zorgt zowel voor afterdatese dips als predatese opwinding.

Jufmafkees: zoals jullie verhouding begonnen is en hoe het verder verliep heeft toch wel echt alle kenmerken van wat ik dan maar noem een schaduwrelatie. Daar is mijn verhaal stukken oppervlakkiger bij. Hoe gaat het nu met Ben & Jerry, geven ze genoeg troost..?
IK hoop dat je ondertussen weer opgekrabbeld bent Anouk, mijn hart is geen moordkuil hoor, dat ik lastig deel is bekend. Ik heb alleen nogal een grote bek hè?

Sommige kleinemeisjesonzekerheden gaan nooit over en ik ben er wel oké mee, geen behoefte om er een psych op los te laten. Ik weet hoe het komt en "de dader" is dood dus dat houdt op. En zo leven we vrolijk onze levenslessen.

Ik kan geen duidelijk pad aangeven in mooiheid/nerdgehalte van mijn vriendjes. Mooien kwamen en gingen, minder mooien kwamen en gingen ook. Toen ik punk was had ik punkvriendjes en toen dat weer ophield hield dat bij mijn vriendjes ook weer op. En zo gaat dat pubertechnisch!

Klinkt heerlijk, je zon/wijn/seks lunch! Nice! Fijn dat het zo kan zijn en je hebt de ingrediënten nu. Ver weg blijven van mooi en strak en laat hem af en toe maar denken dat je je verveelt.

Gaat ie extra zijn best van doen!
Punkroos, met veiligheidsspelden en al? Ik zag laatst een leuke documentaire over de (begintijd van) de New Yorkse Ramones: hoe de Sex Pistols, de Clash etc. door hen waren geïnspireerd. Dat vond ik wel verrassend, dacht toch echt dat punk ontstaan was in de UK.

Lief dat je meedenkt met mijn puberdates trouwens;) De lente roert zich vast ook wel in jou meisje! Nee niet op zoek, geen sites, maar lekker op een terras mannen kijken. En dan ineens, éven een leuk exemplaar over je bevallige voetje laten struikelen
Anouk, lekker he, zo'n klik. Ik heb ook zo'n klik gehad. Zowel qua omgaan met elkaar als in lichamelijk passen. Djeez, wat ging dat lekker! Toevallig belde hij vanochtend zomaar weer eens. Ik had hem echt al ruim een jaar niet gesproken. En nog steeds weet hij wat hij moet zeggen. Dus pfff... *wik, weeg*

Had hier niet eens iemand van marktplaats? Net kwam een man iets ophalen. Wat een goddelijk exemplaar! Beetje jammer dat zijn hoogzwangere vrouw ernaast stond
Look wat leuk! En hoe verleidelijk, zo'n telefoontje! Daar ga je geen nee tegen zeggen toch? Ben erg benieuwd hoe dat tussen jullie was en wat het uiteindelijk heeft doen beëindigen... Moet zeker even loepen?
Haha, heerlijk look!

Bijzondere verhalen weer allemaal om te lezen hoor!

Ikzelf kan het nu allemaal wat beter aan dan de vorige keer. Ik pak nu lekker mijn dagelijkse bezigheden op en ben redelijk snel uit mijn bubbel gekomen. Zo af en toe ga ik er nog even in zitten, als ik op bed lig of onder de douche sta dwalen mijn gedachten wel weer eens even af. Dan verschijnt er weer even een grote grijns op mijn gezicht. En dat mag ook. Dit zijn momenten dat ik even alleen ben dus best wel eventjes 1 minuut terug mag gaan in mijn bubbel. Dit is allemaal mede dankzij jullie tips na mijn vorige date. Het was zo af en toe best even hard, maar mede daardoor sta ik nu juist sneller met beide benen op de grond.

ik heb nu lekker mijn dagelijkse bezigheden en drukke weekenden. Volgende date is over 4 weken en dan blijf ik ook slapen bij nr2. Natuurlijk kijk ik er naar uit, maar verder ben ik ook daar nog niet zo mee bezig. Ik ben nu meer bezig met wat mijn aankomende weekend mij bengt, een hoop drukte en geen eens tijd om aan nr2 te denken haha.
Er roert zich heel geen lente in mij. In mijn lijf is het winter en ik kan me de laatste tijd seks amper herinneren. En het is rustig, best heel rustig. En wat ik het allerrustigst vind is dat mijn gedachten weer van mij zijn. Geen lichte irritatie over radiostiltes en ongerustheden die altijd wel sluimerend aanwezig waren. Dan voelde het aan de oppervlakte prima en oké maar binnenin roerde het. Dat merk ik eigenlijk nu pas. Erg fijn moet ik zeggen. Ik ben geen minnares, nooit geweest. Ik ben de meest beroerde en slechtste seksvriendin.

Hoe schoftig ik er ook van genoten heb, hoe bedreven ik ook geworden ben in de loop der jaren (laatst minnaar zei, wat zonde! Youre so good at it. Hmhm) nu even niet. Gewoon even niet.

**gaat prulletjes op marktplaats zetten**
En jaaaaaaaaaaaaaaaa de sekspistols! En de pixies en Ramones (al ben ik daar geen fan van geweest maar mijn eerste vriendje wel!) en eeehm de psychedelic furs en noem-het-maar-op.

Veiligheidsspelden in je oren doen trouwens zeer.

Die hanekam stond wel heel kek!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven