zon werende folie
dinsdag 1 april 2014 om 21:19
wij hebben een plat dak en de zon die heel de dag op het huis staat. nu word het vreselijk heet. we hebben al een gordijn met een extra rubbere laag en een rolgordijn met zilveren achterkant. maar helpt bijna niks. het is vooral het heetst op de kinderkamers en een airco werkt ook niet op hun kamer. vooral word er dan op alle knopjes gedrukt en weinig geslapen.
nu wil ik graag zonwerende folie. wie heeft daar ervaring mee? waar kan ik het kopen en hoe duur het is?
alvast bedankt voor jullie antwoorden.
nu wil ik graag zonwerende folie. wie heeft daar ervaring mee? waar kan ik het kopen en hoe duur het is?
alvast bedankt voor jullie antwoorden.
dinsdag 1 april 2014 om 21:38
Wij slapen op zolder met grote schuine ramen. Ik heb op deze ramen zilverfolie geplakt.
Dus geen aliminiumfolie maar gewoon inpakpapier die zilverkleurig is. En dan moet je het wel aan de buitenkant plakken anders worden je ramen veels te heet in de zomer en kunnen ze barsten.
Ik had het eerst aan de binnenkant geplakt. Dus de ramen zaten als het ware tussen de zon en folie in. Al na een paar uur zon voelden ze aan als een grillplaat.
Dit was de goedkoopste manier voor ons. Wij hebben daarover ook nog verduisterende gordijnen.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat het goedkoop is en we graag willen verhuizen in een niet al te lange tijd.
Dus geen aliminiumfolie maar gewoon inpakpapier die zilverkleurig is. En dan moet je het wel aan de buitenkant plakken anders worden je ramen veels te heet in de zomer en kunnen ze barsten.
Ik had het eerst aan de binnenkant geplakt. Dus de ramen zaten als het ware tussen de zon en folie in. Al na een paar uur zon voelden ze aan als een grillplaat.
Dit was de goedkoopste manier voor ons. Wij hebben daarover ook nog verduisterende gordijnen.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat het goedkoop is en we graag willen verhuizen in een niet al te lange tijd.
dinsdag 1 april 2014 om 21:50
woensdag 2 april 2014 om 09:42
De folie is gewoon zilverkleurig. Ligt bij de rollen inpakpapier. Staan kleine bloemetjes op maar die zijn ook zilverkleurig dus vallen niet echt op.
We hebben het er nu bijna een jaar op staan en een keer beetje moeten bijplakken. Gewoon met dikke plakband, ook van de action. In de kamer is het nu vrij donker maar ik heb er ook zonwerende gordijnen voor hangen. Als je het nog donkerder wil kan je de folie ook dubbelvouwen bijvoorbeeld.
Ik wilde het eerst in de winter weghalen maar toch laten staan omdat we de verduistering ook fijn vinden.
Het is natuurlijk niet professioneel folie die heel mooi en precies op je raam ligt. Maar het is ook niet heel lelijk moet ik zeggen. Bij ons werd het echt heel warm, we slapen op zolder en we hebben hele grote kiepramen. Omdat het kiepramen zijn konden we ze ook makkelijk aan de buitenkant beplakken.
We hebben het er nu bijna een jaar op staan en een keer beetje moeten bijplakken. Gewoon met dikke plakband, ook van de action. In de kamer is het nu vrij donker maar ik heb er ook zonwerende gordijnen voor hangen. Als je het nog donkerder wil kan je de folie ook dubbelvouwen bijvoorbeeld.
Ik wilde het eerst in de winter weghalen maar toch laten staan omdat we de verduistering ook fijn vinden.
Het is natuurlijk niet professioneel folie die heel mooi en precies op je raam ligt. Maar het is ook niet heel lelijk moet ik zeggen. Bij ons werd het echt heel warm, we slapen op zolder en we hebben hele grote kiepramen. Omdat het kiepramen zijn konden we ze ook makkelijk aan de buitenkant beplakken.
woensdag 2 april 2014 om 09:45
woensdag 2 april 2014 om 21:37
De folie die ik ken is geen doorzichtig inpakpapier maar een folie die op de binnenkant van een raam wordt geplakt met als hoofdfunctie verkleuring tegen te gaan. Bv voor winkeletalages. Deze folie functioneert niet als isolatielaag. In jouw geval helpt jet het beste om de ramen zelf dmv een luifel of markies tegen warmte te beschermen. De ramen warmen door de zo namelijk af en geven deze warmte weer naar binnen af. Dit geldt echter ook voor de muren, deze warmen gedurende de dag op en in de korte zomermaanden krijgen ze niet genoeg tijd om af te koelen. Je dak is echter het grootste probleem. Een plat dak is een grillplaat. Een laagje water erop spuiten kan heel effectief zijn. En anders moet je het toch echt in de structurelere hoek gaan zoeken. Waarmee is je dak bedekt. Met zwarte pek of bituum? Liggen er kiezels op etc. Maar dan moet je echt informatie inwinnen bij een expert op dat gebied.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.