Ultieme tip Parijs??
donderdag 3 april 2014 om 09:00
donderdag 3 april 2014 om 09:33
Ik kom zelf regelmatig in Parijs, en de ultieme bezienswaardigheden zijn daar uiteraard de Eiffeltoren, le Louvre, en de Sacre Coeur (pas hier erg op voor zakkenrollers, illegalen bieden armbandjes aan en voor je het weet ben je bestolen door een ander, je moet ze letterlijk wegslaan, want wat je ook zegt, ze blijven je gewoon lastigvallen) Verder is de Notrê-Dame ook leuk om te zien. Veel toeristen bezoeken ook Moulin Rouge maar persoonlijk vond ik dat niet veel aan. Voor het avondeten zou ik absoluut niet naar Quartier Latin gaan, vroeger was dat de wijk voor een romantisch diner, tegenwoordig is het een grote commerciële bende en krijg je absoluut niet waar voor je geld. Ik raad aan om restaurants te zoeken die grenzen aan de tuinen van le Louvre/Champs-Élysées.
donderdag 3 april 2014 om 10:19
Hier krijg je natuurlijk alle tips die ook al in de reisgidsjes staan, met het eerste antwoord als bewijs.
Dus voor de echte ultieme tips van Parijzenaren ga je naar deze site: http://www.spottedbylocals.com/paris/ (zie menu aan de linkerkant)
Als je foto's wilt vanaf een uitzichtspunt mét de Eiffeltoren ook in je foto, ga dan op de Tour Montparnasse (in plaats van de Eiffeltoren op).
Ook leuk is het om fietsen te huren, ze hebben ze daar overal op straat staan en met je creditcard kun je ze huren, eerste uur gratis. Je kunt ze in een andere stalling weer terugzetten als daar plek is.
Le Marais is een erg leuke wijk.
Maar zoals ik al zei vind je dat soort tips ook allemaal in reisgidsjes, bijvoorbeeld het handige gidsje "100% Parijs". Dus voor de ultieme tip moet je toch echt naar die site 'spottedbylocals'.
Dus voor de echte ultieme tips van Parijzenaren ga je naar deze site: http://www.spottedbylocals.com/paris/ (zie menu aan de linkerkant)
Als je foto's wilt vanaf een uitzichtspunt mét de Eiffeltoren ook in je foto, ga dan op de Tour Montparnasse (in plaats van de Eiffeltoren op).
Ook leuk is het om fietsen te huren, ze hebben ze daar overal op straat staan en met je creditcard kun je ze huren, eerste uur gratis. Je kunt ze in een andere stalling weer terugzetten als daar plek is.
Le Marais is een erg leuke wijk.
Maar zoals ik al zei vind je dat soort tips ook allemaal in reisgidsjes, bijvoorbeeld het handige gidsje "100% Parijs". Dus voor de ultieme tip moet je toch echt naar die site 'spottedbylocals'.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
donderdag 3 april 2014 om 10:45
Moulin Rouge is idd. geen bal aan, maar die buurt/wijk vond ik wel leuk. (mont martre e.d)
La defence zou ik ook niet doen, daar heb je de Grande arge maar verder veel kantoren.
Maar goed je vroeg wat leuk is: Quartier Latin en Le Marais is idd. leuk, en de wijk bij Place de la bastille (vreselijk lelijk opera gebouw) is ook grappig. Beetje hippie/kunstenaar-achtig.
Verder zou ik de begraafplaats (ja ik weet het, klinkt vreemd ) Pere Lachaise niet overslaan. Ik denk dat je zelf wel snapt waarom als je hem ziet, hihi.
Veel plezier!! Ik ben dol op Parijs, altijd wat te doen!
La defence zou ik ook niet doen, daar heb je de Grande arge maar verder veel kantoren.
Maar goed je vroeg wat leuk is: Quartier Latin en Le Marais is idd. leuk, en de wijk bij Place de la bastille (vreselijk lelijk opera gebouw) is ook grappig. Beetje hippie/kunstenaar-achtig.
Verder zou ik de begraafplaats (ja ik weet het, klinkt vreemd ) Pere Lachaise niet overslaan. Ik denk dat je zelf wel snapt waarom als je hem ziet, hihi.
Veel plezier!! Ik ben dol op Parijs, altijd wat te doen!
zaterdag 5 april 2014 om 13:50
Qua restaurants zijn Chartier, La Maison Mère en La Cantine de Belleville heel leuk. Leuke dingen om te doen vond ik het wijnmuseum, centre pompidou, zo'n cheesy boottocht over de seine, picknicken met een flesje wijn bij het grasveld voor de Sacre Coeur of op het Place de Vosges (in le marais). In de zomer is er een stadsstrand langs de Seine. Marché aux Puces St-Ouen de Clignancourt is een enooorme vlooienmarkt waar je uren rond kan struinen (wel best dure spullen, veel designervintage). En gewoon lekker veel rondlopen/fietsen in het 1e t/m 6e arrondissement. Er zijn zoveel leuke straatjes en cafeetjes. Ook Belleville/Menílmontant zijn leuke opkomende buurten trouwens; het verandert van immigrantenbuurt naar kunstenaarsbuurt, dus veel hipsters en leuke nieuwe cafeetjes daar.